2011-10-02, 12:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limecoq
Kristina Gripentorp gick ut i olika medier under namnet "ÅSA" och påstod att hon blivit våldtagen av polisen Lars Wetter.
http://www.s-info.se/page/blogg.asp?id=1686&blogg=29905
I det senaste nummret av SKURK så har journalisten gått igenom förundersökningen och hittat väldigt mycket som talar för att Kristina Gripentorp ljög om den s k våldtäkten och misshandeln.
Kristina Gripentorp blev känd när hon startade facebooksgruppen kvinna rättslös när förövaren är polis. Hon drev också aktivt en förtalskampanj på nätet sedan flera år tillbaka mot flera poliser. Hon startade också flera namninsamlingar för att få Lars Wetter häktad och åtalad.
Förundersökningen har lagts ner men ändå fortsätter hon att anmäla Lars Wetter för olika saker. Hon har fått besöksförbud mot Lars Wetter och även blivit anmäld för ofredande mm mot andra män och barn.

Hon har flera facebookskonton bland annat ett konto som heter Helene Pettersson.

Jag ska redogöra och citera lite ur skurk om vad dom har hittat om henne.

Här kan man läsa en intervju av polisutredaren som läckte ut polisutredningen som visade att polisen Lars Wetter var oskyldig och att Kristina Gripentorp ljög om misshandeln och våldtäkten.
Det hela var svartsjuka för att Lars Wetter gick tillbaka till sin fru.
Gjorde hon?

Om det nu är sant så måste man fråga sig vad syftet varit att inte utreda anklagelserna ordentligt och faktiskt klargöra en gång för alla att så är fallet.

Då måste man undra varför andra parter får sådan påhälsning av polisen att de i sin tur anmäler förfarandet.

Varför man försöker förmå en rättsläkare att ändra i rättsintyget.

Varför inlämnat material förpackats och lagts undan men inte undersökts, varför vittnen inte hörts osv.

Det framstår som mycket underligt att man INTE har kunnat genomföra den undersökning som borde ha gjorts för att bringa klarhet i ärendet -- men enligt dig tydligen haft resurser att kartlägga anmälaren på ett sådant sätt att man nu kan gå ut hävda att hon inte är trovärdig -- fortfarande utan att gå igenom relevant material kopplat till själva fallet ordentligt.

Det HON hela tiden begärt är ju att en undersökning skall bedrivas, att materialet skall gås igenom, och att fallet inte skall mörkas bort i något arkiv.
Vore hon en lögnerska kunde man ju tycka att hon tjänade på att sanningen aldrig blev klarlagd så att hon fick fortsätta sprida rykten.

Wetters trovärdighet - givet hans bakgrund - är ju inte heller i topp utan torde ligga och skvalpa i bottennivå någonstans, minst sagt.

Nåja, om vi utgår från att hon inte varit sanningsenlig så finns det åtminstone en hel del andra punkter att utreda i den här historien. Myndighetsmissbruk när det är används i sin tjusigaste form -- och då undrar man ju vad syftet var med de åtgärderna.
Citera
2011-10-02, 13:05
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Wetters trovärdighet - givet hans bakgrund - är ju inte heller i topp utan torde ligga och skvalpa i bottennivå någonstans, minst sagt.

I sanning!
Nu vet jag ingenting om det här fallet men jag läste att han är polis, det räcker för mig. (Och skulle limecoq ha rätt så är det ingen större skada skedd om en polis för en gångs skull blir "oskyldigt" dömd.)
Citera
2011-10-02, 14:31
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vore hon en lögnerska kunde man ju tycka att hon tjänade på att sanningen aldrig blev klarlagd så att hon fick fortsätta sprida rykten.

Fel! Även de som far med osanning har allt att vinna på att driva undersökning. Det handlar om att ge fokus på den man hatar. Om man kan framstå det som att det finns en möjlig chans att mannen har begått en våldtäkt så är ju det en vinst i sig. Han kommer alltid att vara misstänkt i folks ögon. Det här har satts i system.
Citera
2011-10-02, 14:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Fel! Även de som far med osanning har allt att vinna på att driva undersökning. Det handlar om att ge fokus på den man hatar. Om man kan framstå det som att det finns en möjlig chans att mannen har begått en våldtäkt så är ju det en vinst i sig. Han kommer alltid att vara misstänkt i folks ögon. Det här har satts i system.

Visst är det så. Men som tjej kan jag säga att skulle någon kille göra mig riktigt illa, så skulle jag nog kunna tänka mig då att hämnas på det sättet. Finns möjligheten så finns den, och är man arg så är man. Det är mänskligt.
Citera
2011-10-02, 14:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky

Exakt, hon vet att det ryktet aldrig kommer att dö. Lars Wetter kommer alltid behöva dras med Kristina Gripentorps lögner om våldtäkt. Folk kommer alltid fråga sig eller åtminstone tänka att ingen rök utan eld.
Kristina Gripentorp har gjort ett av de grövsta karaktärsmord man kan göra i vårat samhälle. Bara göra en googling på Lars Wetter så ser man vilken skit hon skrivit om honom. Corruptio har insett vilken lögnare hon är och har raderat allt skit han har trott på och skrivit om på sin blogg som hon har berättat. När kommer ursäkten från TV4 och Lennart Ekdahl?
Citera
2011-10-02, 15:12
Medlem
morrhuggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeRebelle
Visst är det så. Men som tjej kan jag säga att skulle någon kille göra mig riktigt illa, så skulle jag nog kunna tänka mig då att hämnas på det sättet. Finns möjligheten så finns den, och är man arg så är man. Det är mänskligt.

Göra dig riktigt illa? Som till exempel.. ? Att inte älska dig? Att lämna dig för en annan? Att ligga med en annan kvinna?

Ja, du har rätt i att det är mänskligt att begå fel, men att sjunka så lågt att man hämnas genom att förstöra någons liv känns riktigt jävla uselt.
Citera
2011-10-02, 15:32
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limecoq
Exakt, hon vet att det ryktet aldrig kommer att dö. Lars Wetter kommer alltid behöva dras med Kristina Gripentorps lögner om våldtäkt. Folk kommer alltid fråga sig eller åtminstone tänka att ingen rök utan eld.
Kristina Gripentorp har gjort ett av de grövsta karaktärsmord man kan göra i vårat samhälle. Bara göra en googling på Lars Wetter så ser man vilken skit hon skrivit om honom. Corruptio har insett vilken lögnare hon är och har raderat allt skit han har trott på och skrivit om på sin blogg som hon har berättat. När kommer ursäkten från TV4 och Lennart Ekdahl?
Nej Corruptio har inte raderat allt om Wetter;
http://corruptio.blog.com/tag/lars-wetter/
http://corruptio.blog.com/tag/lars-wetter/page/2/
http://corruptio.blog.com/tag/lars-wetter/page/3/

Det är dessutom synnerligen roligt att du anser att Corruptio skall tas som garant för tingens ordning om du tror att Corruptio står på Wetters sida -- men om Corruptio står på kvinnans sida finns ingen trovärdighet.... liksom hallå!

Om nu Corruptio raderat saker på sin sida, vad får dig att hävda att det skulle handla om att ett åsiktsbyte - varför inte lika gärna en följd av den nya lagstiftningen som just trätt i kraft.

Återigen oavsett så finns det saker kvar att utreda i det här fallet. Myndighetsmissbruket samt den undermåliga utredningen kan inte förklaras bort med "hon ljög". Det vinner vare sig legitimitet eller acceptans i en sådan motivering -- däremot väcker det starka misstankar om att det är precis så som kvinnan hävdat, att man skyddat Wetter och/eller andras intressen via honom.
Citera
2011-10-02, 15:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av morrhugg
Göra dig riktigt illa? Som till exempel.. ? Att inte älska dig? Att lämna dig för en annan? Att ligga med en annan kvinna?

Ja, du har rätt i att det är mänskligt att begå fel, men att sjunka så lågt att man hämnas genom att förstöra någons liv känns riktigt jävla uselt.

Men det beror ju på vad han har gjort så klart. Är man arg så gör man dumma saker och då bryr man sig inte om det är "fel". Det förstår du väl?
Citera
2011-10-02, 16:33
Medlem
morrhuggs avatar
Citat:
Men det beror ju på vad han har gjort så klart. Är man arg så gör man dumma saker och då bryr man sig inte om det är "fel". Det förstår du väl?

Det var ju därför jag bad om exempel från din sida. Jag menar, eftersom du säger att du skulle kunna tänka dig att göra det så kanske du har koll på ungefär var gränsen dras för att du skulle göra så.

Extremt sällan jag gör något som får såna konsekvenser som detta. Jag har aldrig gjort något ens i närheten av detta, oavsett hur arg jag varit. Hårda ord, visst. Klippa banden och aldrig träffa personen, visst. Men detta? Att med berått mod krossa en annan människa, och för vad? Den som inte inser vilka konsekvenser detta har, eller som vet det men ändå gör det hamnar kraftigt långt ner på skalan i min bok.
Citera
2011-10-02, 19:08
Bannlyst
Citat:

Nej det är verkligen inte mänskligt. Tycker man att det är ett alternativ att göra så för att man blivit sårad/dumpad etc så har man allvarliga problem. Dock är det ju bra att du skriver här ärligt, du bekräftar många skribenters syn på kvinnor.

Tänker du inte på dom personer som faktiskt blir våldtagna på riktigt? Och vad du gör mot mannen? Förstör allt i hans liv för att du inte kan ta en känslomässig-smäll och gå vidare?

Att falskt anklaga för någon för våldtäkt och vara så hatisk och full av illvilja att man kan hålla masken i förhör och rättegångar för att få förstöra en annan människas liv är direkt omänskligt. Det är värre en att faktiskt våldta en annan människa.
Citera
2011-10-02, 19:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stonegarden
Att falskt anklaga för någon för våldtäkt och vara så hatisk och full av illvilja att man kan hålla masken i förhör och rättegångar för att få förstöra en annan människas liv är direkt omänskligt. Det är värre en att faktiskt våldta en annan människa.

Ja, men det finns killar som mer eler mindre tvingar en på en. Jag har gjort en anmälan på en sån idiot och han blev dömd för sexuellt ofredande.
Citera
2011-10-02, 19:31
Medlem
Scubbles avatar
Citat:
Inte en tanke av dig går till riktiga våldtäktsoffer, du äcklar mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in