2025-05-22, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Jag har oräkneligt antal gånger under mitt liv blivit lekfullt uppvaktad av kvinnor med med allt från smek, puss och slick till avklädning och svårt att acceptera ett nej.
Borde jag ha anmält det till polisen?
Inte samma sak, men du får anmäla om du vill. Jag skulle inte göra det då jag är fysisk överlägsen gemene kvinna och skulle skämmas mer i rättegången än själva handlingen. Läs längst ner också.
Citat:
Ursprungligen postat av Antizmutz
Nej, men jag skulle tippa att alla dina idoler sedan barnsben har gjort liknande. Ska de cancelleras och polisanmälas för det? Är du Jesus som aldrig någonsin gjort något fel?? Man pratar om det och reder ut det sedan lär man sig förhoppningsvis att man inte ska göra så igen.
Mycket möjligt att det är så men det är inget argument för dagsläget. Jag tror inte på Jesus. Jo jag jag har begått någga brott men inte med ett direkt offer, åkt snabbt med hoj, laddat ner torrents och rökt cannabis. Men inga sexuslbrott du.....
Läs längst ner också.

Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Jag kan svara. Är man på en fest där alla är berusade så får man acceptera och tänja på sina moraliska gränser och inse att det händer dumheter. Har själv varit på fester där tjejer stoppat handen innanför mina badbyxor utan mitt medgivande. Men aldrig i helvetet jag skulle anmäla det för våldtäkt. Dessutom så hörde M av sig dagen efter och bad om ursäkt flera gånger. Nej det här gör att min beundran för kvinnor sjunker mer och mer.
Nej jag tycker inte man ska behöva tänja på SINA EGNA gränser bara för att man är påverkad. Vissa kan bete sig under ett alkorus. Men inte fan låter jag andras dåliga ölsinne gå ut över mig eller andra i min närhet, då anmäler jag eller delar ut karma.

Till er alla tre: Glädjer mig att ni är så oemotståndligt sexiga så kvinnor tar på er men ni kan inte jämföra det med fall där en kvinna eller tjej blir tafsad på av en man?
Och absolut inte basera på ett lagförslag haha.

Tänk att det är er 18 åriga dotter som är på fest med arbetskollegorna. Vin och kräks-luktande Manfred på 50 år staplar fram och kysser dottern på munnen utan hennes vilja. Är det okej enligt er? Får hon anmäla eller måste hon ta fighten själv?
Alla har inte samma förutsättningar, jag tror det är lite därför vi har sådana lagar.
Citera
2025-05-22, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av design
Numera? Det fanns alltså en tid där man bara kunde köra på utan att bry sig om signaler?
Alla har väl fått nobben antar jag när man försökt kysst någon på tex fest/nattklubb? Gäller båda könen.
Har som sagt dissat många tjejer som försökt.
Men är jag, ska vi börja anmäla det lilla minsta tycker du?
Citera
2025-05-22, 08:22
Medlem
Undrar hur han borde skademinimera i detta fall?

Gå ut med namn och bild i media, lägga alla bitar på bordet, be om ursäkt, lova att dricka mindre och gå i terapi, leta på en vänsterfeministiskt dokument låna några rader och hålla ett brandtal om den stora vikten att män tar sitt ansvar för att inte kränka kvinnor....?

Eller bara vara tyst som en mus och hoppas att fallet inte går vidare och glöms bort?
Citera
2025-05-22, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Jag känner män och kvinnor som blivit helt förstörda av att ha blivit bryskt avvisade på krogen, fått blickar och kommentarer som de inte gillat mm. Kanske skitgrejer för såna som dig och mig men inte för dem. Borde vi arbeta för att kriminalisera det också?
Du är en självisk idiot om du tycker så, kanske gubbsnusk också.
skillnaden är att du fysiskt rör någon, måste väl dra gräsen någonstans. Samhället skulle inte funka om förbjöd folk att titta på olika saker. Men ett förbud mot att tajsa på någon gör inte samhället sämre, såvida man inte är en självisk kåtbock som har en djurhjärna.
Citera
2025-05-22, 08:31
Medlem
Den här anmälan gör att hon nu aldrig kan arbeta tillsammans med Micke mer. En person som hon gillade att arbeta med. Så den här polisanmälan förstör otroligt mycket för många och till vilken nytta.
Citera
2025-05-22, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redrum.187
Alla har väl fått nobben antar jag när man försökt kysst någon på tex fest/nattklubb? Gäller båda könen.
Har som sagt dissat många tjejer som försökt.
Men är jag, ska vi börja anmäla det lilla minsta tycker du?
Haha är du också en av dessa dundersexiga män som blir tafsade på
Det är precis som du säger, du dissade, lätt för dig kanske man inte för alla. S
Ponera att du är lam och Magdalena Andersson håller fast dina kinder och kysser dig mot din vilja. Skulle inte det vara förjävligt? Och du vet innerst inne att hon njöt av det men inte du. För du ville inte.

Från detta fall :"pussat eller försökt pussa målsäganden på munnen två gånger, den andra gången genom att ta tag i hennes kinder”.
Citera
2025-05-22, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durst
Inte samma sak, men du får anmäla om du vill. Jag skulle inte göra det då jag är fysisk överlägsen gemene kvinna och skulle skämmas mer i rättegången än själva handlingen. Läs längst ner också.

Mycket möjligt att det är så men det är inget argument för dagsläget. Jag tror inte på Jesus. Jo jag jag har begått någga brott men inte med ett direkt offer, åkt snabbt med hoj, laddat ner torrents och rökt cannabis. Men inga sexuslbrott du.....
Läs längst ner också.

Nej jag tycker inte man ska behöva tänja på SINA EGNA gränser bara för att man är påverkad. Vissa kan bete sig under ett alkorus. Men inte fan låter jag andras dåliga ölsinne gå ut över mig eller andra i min närhet, då anmäler jag eller delar ut karma.

Till er alla tre: Glädjer mig att ni är så oemotståndligt sexiga så kvinnor tar på er men ni kan inte jämföra det med fall där en kvinna eller tjej blir tafsad på av en man?
Och absolut inte basera på ett lagförslag haha.

Tänk att det är er 18 åriga dotter som är på fest med arbetskollegorna. Vin och kräks-luktande Manfred på 50 år staplar fram och kysser dottern på munnen utan hennes vilja. Är det okej enligt er? Får hon anmäla eller måste hon ta fighten själv?
Alla har inte samma förutsättningar, jag tror det är lite därför vi har sådana lagar.

Det är såklart inte ett ok beteende, det tror jag att dom flesta tycker här. Men att gå så långt att det ska tas till rätten tycker nog dom flesta är lite överdrivet
Citera
2025-05-22, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durst
Haha är du också en av dessa dundersexiga män som blir tafsade på
Det är precis som du säger, du dissade, lätt för dig kanske man inte för alla. S
Ponera att du är lam och Magdalena Andersson håller fast dina kinder och kysser dig mot din vilja. Skulle inte det vara förjävligt? Och du vet innerst inne att hon njöt av det men inte du. För du ville inte.

Från detta fall :"pussat eller försökt pussa målsäganden på munnen två gånger, den andra gången genom att ta tag i hennes kinder”.
Säger bara sanningen. Hade det varit Magdalena hade jag ryckt mig bort och bett henne dra åt helvete, inte tagit det till rättegång.
Jag försvarar inte hans beteende alls, men detta känns lite larvigt, 2 pussar och ryck i kinderna liksom.
Citera
2025-05-22, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagharenbil
Det är såklart inte ett ok beteende, det tror jag att dom flesta tycker här. Men att gå så långt att det ska tas till rätten tycker nog dom flesta är lite överdrivet
Förhoppningsvis hur ska det lösas då? Tror tyvärr det måste finnas en lag för det. Alla är inte uppfostrade som du och jag.
Citera
2025-05-22, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redrum.187
Säger bara sanningen. Hade det varit Magdalena hade jag ryckt mig bort och bett henne dra åt helvete, inte tagit det till rättegång.
Jag försvarar inte hans beteende alls, men detta känns lite larvigt, 2 pussar och ryck i kinderna liksom.
Det gör du visst. Du fattar inte? I detta scenario är du den svage som inte kan få bort Magdalenas tunga. Åh hon väser dig i örat också... "din mun är till för alla, alla är välkomna"

Nu då?
Citera
2025-05-22, 08:45
Medlem
Chandler Bings avatar
Om han pussade henne 2 gånger så borde hon ju efter första pussen vrida ansiktet, putta bort honom mm hur hade han tid att göra det 2 gånger? Fattar inte
Citera
2025-05-22, 08:49
Medlem
Enligt mig gjorde Micke mycket för att rätta till sitt misstag. Han skickade SMS där han bad om ursäkt flera gånger. Han sammankallade teamet där han förklarade att det va enbart han som pussade målsäganden. Att hon inte hade någon skuld i det hela. Detta borde räcka för att målsäganden skulle acceptera och glömma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in