Citat:
Inte samma sak, men du får anmäla om du vill. Jag skulle inte göra det då jag är fysisk överlägsen gemene kvinna och skulle skämmas mer i rättegången än själva handlingen. Läs längst ner också.
Citat:
Mycket möjligt att det är så men det är inget argument för dagsläget. Jag tror inte på Jesus. Jo jag jag har begått någga brott men inte med ett direkt offer, åkt snabbt med hoj, laddat ner torrents och rökt cannabis. Men inga sexuslbrott du.....
Nej, men jag skulle tippa att alla dina idoler sedan barnsben har gjort liknande. Ska de cancelleras och polisanmälas för det? Är du Jesus som aldrig någonsin gjort något fel?? Man pratar om det och reder ut det sedan lär man sig förhoppningsvis att man inte ska göra så igen.
Läs längst ner också.
Citat:
Nej jag tycker inte man ska behöva tänja på SINA EGNA gränser bara för att man är påverkad. Vissa kan bete sig under ett alkorus. Men inte fan låter jag andras dåliga ölsinne gå ut över mig eller andra i min närhet, då anmäler jag eller delar ut karma.
Jag kan svara. Är man på en fest där alla är berusade så får man acceptera och tänja på sina moraliska gränser och inse att det händer dumheter. Har själv varit på fester där tjejer stoppat handen innanför mina badbyxor utan mitt medgivande. Men aldrig i helvetet jag skulle anmäla det för våldtäkt. Dessutom så hörde M av sig dagen efter och bad om ursäkt flera gånger. Nej det här gör att min beundran för kvinnor sjunker mer och mer.
Till er alla tre: Glädjer mig att ni är så oemotståndligt sexiga så kvinnor tar på er men ni kan inte jämföra det med fall där en kvinna eller tjej blir tafsad på av en man?
Och absolut inte basera på ett lagförslag haha.
Tänk att det är er 18 åriga dotter som är på fest med arbetskollegorna. Vin och kräks-luktande Manfred på 50 år staplar fram och kysser dottern på munnen utan hennes vilja. Är det okej enligt er? Får hon anmäla eller måste hon ta fighten själv?
Alla har inte samma förutsättningar, jag tror det är lite därför vi har sådana lagar.