2025-05-22, 07:28
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det har jag inte sagt. Det jag har sagt är att alla reagerar olika i olika situationer och att man inte ska döma andra utifrån sina egna känslor.

Jag har tex tjejpolare som blivit tafsade på på krogen som varit helt förstörda efteråt. En skitgrej enligt dig men inte för dem.
Jag känner män och kvinnor som blivit helt förstörda av att ha blivit bryskt avvisade på krogen, fått blickar och kommentarer som de inte gillat mm. Kanske skitgrejer för såna som dig och mig men inte för dem. Borde vi arbeta för att kriminalisera det också?
Citera
2025-05-22, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Stoppa in den, dra upp gylfen och gå vidare bara.
Var ett skämt, inte så att jag blev illa berörd! Tvärtom! Haha.
Men i detta fall så känns det lite fånigt, försvarar inte. Men kvinnan kunde ha gett honom tex en örfil, glas vatten över honom.
Gäller och passa sig där ute numera så man inte misstolkar signalerna.
Citera
2025-05-22, 07:35
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Lade till lite till din talande berättelse (det fetade).

Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Pussgate på midsommarfesten i radhuskvarteret. Polisen anländer.

- Han försökte pussa på mig!

- Va?! Vad sa du? Det här låter allvarligt! Vänta ska jag hämta anteckningsblocket i polisbilen. När hände det här? Vad hände sen??

- Klockan måste ha varit mellan 02.00 och 02.30 någon gång. Han försökte pussa mig och jag puttade bort honom. Sedan gick han och la sig!

- Han gick och la sig säger du. Vad hände sen?

- Dagen efter skrev jag ett sms och frågade om han var vaken. Då bad han om ursäkt för att han försökte pussa mig!

- Förstår din ångest och oro! Vi upprättar en anmälan genast, sedan får åklagaren ta tag i det här!

Pussgate på midsommarfesten i radhuskvarteret. Polisen anländer.

- Han försökte pussa på mig!

- Va?! Vad sa du? Det här låter allvarligt! Vänta ska jag hämta anteckningsblocket i polisbilen. När hände det här? Vad hände sen??

- Klockan måste ha varit mellan 02.00 och 02.30 någon gång. Han försökte pussa mig och jag puttade bort honom. Sedan gick han och la sig!

- Han gick och la sig säger du. Vad hände sen?

- Dagen efter skrev jag ett sms och frågade om han var vaken. Då bad han om ursäkt för att han försökte pussa mig!

-Fan va sjukt, skrev han något mer?

-Ja han frågade om vi kunde låtsas som att det inte hänt typ som för att fortsätta vår vänskapliga fina relation som tidigare.

-Vilken manschauvinistiskt svin. Vad svarade du då?

-Jag svarade JAAA!

-Eeeh jag förstår att du redan här måste ha varit i svår chock. Skrev han något mer då?

-Ja han tackade och skrev att han nu kunde somna om och att han var överjordiskt bakis.

-Antagligen trodde han nu att det var avklarat och smidde redan nya planer för nya sexuella
ofredanden. Och nu förstod du att det var så han antagligen kände och fick panik och vände dig till
kollegor och berättade vad som hänt och snabbt skrev till honom att du skulle kontakta polisen?

-Njae jag skrev sov gott och skickade en hjärtemoiji till honom.

-Måste vara chocken. Men sen lade sig väl chocken och du kontaktade honom och talade om att du
skulle gå vidare med det här? Att det som inträffat varit hemskt för dig och att du inte bara kan lägga
det åt sidan?

-Jag var hungrig så jag skrev till honom och frågade om han ville följa med mig och min kollega på lunch och strandhäng.

-Usch så otroligt hemskt att se dessa tydliga tecken på hur traumatiserad du är efter det du blivit
utsatt för. Det är ju solklart.

Förstår din ångest och oro! Vi upprättar en anmälan genast, sedan får åklagaren ta tag i det här!
Citera
2025-05-22, 07:40
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Jag känner män och kvinnor som blivit helt förstörda av att ha blivit bryskt avvisade på krogen, fått blickar och kommentarer som de inte gillat mm. Kanske skitgrejer för såna som dig och mig men inte för dem. Borde vi arbeta för att kriminalisera det också?

Inte nödvändigtvis. Personligen så tycker jag att våra nuvarande lagar räcker.
Citera
2025-05-22, 07:47
Medlem
Brukar bara va toppen på ett isberg när någon anmäler.
Kan se Leijnegard gå o sprätta som nån Matthew McConaughey på fyllan.
Måste jämställas som medelgrov våldtäkt att få Mickes tunga långt ner halsen.
Citera
2025-05-22, 07:47
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
I åtalet står att SVT-profilen kränkt målsägandes sexuella integritet genom att ha ”pussat eller försökt pussa målsäganden på munnen två gånger, den andra gången genom att ta tag i hennes kinder”.

Om nu Leijnegard skulle åka dit på ett vad som kallas sexbrott så är det ungefär precis såhär jag kunde tänka mig att det skulle gått till.

Hemskt att ingenting tycks gå lösa mellan fyra ögon längre. Tycker ärligt talat Leijnegard blir mer kränkt här och det är inte för att han är kille här, hade tyckt precis likadant ifall det var omvänd ordning.

Pussa på varandra försöker väl alla småungar i skolan.
Citera
2025-05-22, 07:48
Medlem
Citat:

Gör du? Sitter du och skriver från en anstalt eller? Blir man "helt förstörd" av en blick är man uppenbarligen ett neurotiskt psykfall som behöver professionell hjälp och terapi.
Citera
2025-05-22, 07:50
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Inte nödvändigtvis. Personligen så tycker jag att våra nuvarande lagar räcker.
Jag förstår. Du bryr dig hänsynslöst inte om att somliga traumatiseras och får ptsd pga andras beteende på krogen och att de inte har en möjlighet att få upprättelse för det. Kom ihåg att vad du personligen skulle känna är irrelevant enligt din egen logik.

Det är ju så här det blir om vanliga mänskliga beteenden och interaktioner ska lagregleras av extremt sårbara människor som får överdeterminerade krisreaktioner på dem.
Senast redigerad av RutgerFuchs 2025-05-22 kl. 07:53.
Citera
2025-05-22, 07:51
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
"Sexbrott"

Sjukt vad media överdriver... 2 pussar på munnen är numera klassat som sexbrott.. vart är världen på väg?

Usch hur det har blivit, en fylla som spårade ur.
Citera
2025-05-22, 07:51
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Gör du? Sitter du och skriver från en anstalt eller? Blir man "helt förstörd" av en blick är man uppenbarligen ett neurotiskt psykfall som behöver professionell hjälp och terapi.
Du har en poäng.
Citera
2025-05-22, 08:00
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Jag förstår. Du bryr dig hänsynslöst inte om att somliga traumatiseras och får ptsd pga andras beteende på krogen och att de inte har en möjlighet att få upprättelse för det. Kom ihåg att vad du personligen skulle känna är irrelevant enligt din egen logik.

Det är ju så här det blir om vanliga mänskliga beteenden och interaktioner ska lagregleras av extremt sårbara människor som får överdeterminerade krisreaktioner på dem.

Om vi återgår till trådens ämne så tycker jag som sagt inte att mina eller någon annans åsikter i tråden är speciellt intressanta i sammanhanget. Jag kan bara konstatera att kvinnan tagit väldigt illa vid sig av mannens agerande, valt att polisanmäla detta och att åklagaren åtalat mannen för sexuellt ofredande alternativt ofredande. Min personliga åsikt är att mannens agerande var oskönt och att det var rätt av kvinnan att anmäla.
Citera
2025-05-22, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redrum.187
Gäller och passa sig där ute numera så man inte misstolkar signalerna.

Numera? Det fanns alltså en tid där man bara kunde köra på utan att bry sig om signaler?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in