2025-05-21, 20:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Du bekräftar att du inte är insatt i vad som hänt och ändå är du här och driver din manshatar-agenda att män är ansvariga för sina handlingar och det är bara män som mördar och våldtar kvinnor och bla bla bla.
Det är en jäkla puss på en efterfest mellan två kollegor som kände varandra rätt väl. Inget våld, ingenting. När hon visade att hon inte uppskattade det så slutade han direkt och gick där ifrån.

Är det inte märkligt att män kan slå ihjäl kvinnor utan att bli anklagade för att hata kvinnor, snarare undrar folk vad kvinnan gjort för att provocera honom. Men om kvinnor tycker att män ska sluta misshandla och sexuellt ofreda kvinnor, då är man en manshatare… Jag hatar inte män, bra så.
Citera
2025-05-21, 20:35
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Är det inte märkligt att män kan slå ihjäl kvinnor utan att bli anklagade för att hata kvinnor, snarare undrar folk vad kvinnan gjort för att provocera honom. Men om kvinnor tycker att män ska sluta misshandla och sexuellt ofreda kvinnor, då är man en manshatare… Jag hatar inte män, bra så.

Nä men du är ju inte insatt i tråden och vad som har hänt. Men genast driver du ditt korståg om mäns våld mot kvinnor och mord, våldtäkt och allt möjligt. Du gick igång på alla cylindrar när du läste "sexuellt ofredande".
Vi är några män (och kvinnor) som tycker att hela situationen är totalt blåst ur alla proportioner. Var det bra gjort av Micke? Nä det var lite slibbigt och han gick över en gräns. Men de var fulla allihop och man tappar omdömet och blir korkad. Men han bad om ursäkt direkt när han vaknade dagen efter och skrev förlåt, förlåt, förlåt att jag förskte pussa dig.

Uppenbarligen brydde han sig om henne och arbetsrelationen och ville lappa ihop situationen. Men det räckte inte utan det ska polisanmälas, läggas arbetstimmar, skattepengar och resurser på rättegång och trams.
Citera
2025-05-21, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durst
Starkt argument. Förr eldade vi häxor och slog våra barn, ska vi dra igång det igen också?

Det är sexuellt ofredande att tvångspussa nån. Du tycker man ska få pussa på vem man vill utan något straff?

Nej, men jag skulle tippa att alla dina idoler sedan barnsben har gjort liknande. Ska de cancelleras och polisanmälas för det? Är du Jesus som aldrig någonsin gjort något fel?? Man pratar om det och reder ut det sedan lär man sig förhoppningsvis att man inte ska göra så igen.
Citera
2025-05-21, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smulduvan
Bara för att man kom undan med det då betyder det inte att det var ok då heller. Det var en annan tid när man trodde man var tvungen att acceptera vissa saker.

Man kan känna att man som kvinna borde få vara fredad från oönskade interaktioner, att det borde vara en självklarhet. Men inte ens efter me-too verkar så vara fallet.

Jag har blivit sexuellt trakasserad av många kvinnor men inte faan har jag polisanmält någon för att de gav mig en puss eller nöp mig i rumpan.
Citera
2025-05-21, 21:10
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Jag är inte insatt. Skulle detta ha hänt under inspelningen av mästarnas mästare? Sportjournalisten Micke och en kvinna i produktionsteamet? Han verkar väldigt helylle, men man vet såklart aldrig. Och hur mycket dricker folk på jobbfester egentligen.

Du är inte insatt? Du vet alltså inte vad du pratar om?
Citera
2025-05-21, 21:20
Medlem
I ett sms till kvinnan ber SVT-profilen om ursäkt för att han pussat henne två gånger.

Men i polisförhör förnekar han delar av förloppet.

Samtidigt är kvinnan starkt kritiskt till SVT:s agerande.

https://www.expressen.se/noje/svt-pr...fter-ursakten/
Citera
2025-05-21, 21:24
Medlem
FranzMarcs avatar
Idiotiskt att dricka så mycket att man ska hålla på och börja pussas. Inte nog med en, utan 2 gånger trots att det markerades första gången. Kvinnan har full rätt att känna sig ofredad även om jag personligen kan tycka att det borde kunnat räcka med ett förlåt och ånger. Värre saker har hänt under solen.

Hoppas han inte blir totalt bränd av den här skithistorien. Om det nu är en engångsföreteelse och inte ett mönster.
Senast redigerad av FranzMarc 2025-05-21 kl. 21:28.
Citera
2025-05-21, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Ganska uppenbart att detta inte är första gången som Micke L har tagit sig diverse friheter på fyllan i samband med efterfester vid inspelningar utomlands. Han är ju inte heller den första (eller den sista) som spårat ur i den här typen av sammanhang. Arga Snickaren spårade ju ur totalt på efterfesten efter en Robinsonsäsong för några år sedan och Jessica Almenäs har ju vid minst två tillfällen varit otrogen i samband med inspelningarna av Superstars bl.a. med Olle Palmlöf.

Micke L lär ju nu vara rökt. Blir intressant att se vad SVT kommer att använda för ursäkt när han kommer bytas ut som programledare inför kommande säsong.

Tror faktiskt han har stora chanser att bli kvar å leda programmet vidare om det inte leder till åtal dvs.. titta på svt:s andra favorit nannskog, fick sparken från norge på grund av sexuella trakasserier men han bad om ursäkt o allt var frid å fröjd igen.. tror micke L har samma möjligheter..
Citera
2025-05-21, 21:37
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FranzMarc
Idiotiskt att dricka så mycket att man ska hålla på och börja pussas. Inte nog med en, utan 2 gånger trots att det markerades första gången. Kvinnan har full rätt att känna sig ofredad även om jag personligen kan tycka att det borde kunnat räcka med ett förlåt och ånger. Värre saker har hänt under solen.

Hoppas han inte blir totalt bränd av den här skithistorien. Om det nu är en engångsföreteelse och inte ett mönster.

Sanningen är ju att kvinnan i fråga och några andra säger att ikväll ska vi bli spritfulla och ha kul för att fira att bl a Micke och någon till som har fyllt jämnt samma år. Så skyll inte på honom att det blir en blöt fest.

Sen uppfattar ju inte han något fel första pussen. Då står ju en tredje kollega utmed och de skrattar bort hela situationen.
Det är andra gången det går snett och hon motar bort honom. Men hon skickar ett sms dagen efter och skriver: Är du vaken?
Då ber han om ursäkt på en gång och skriver förlåt, förlåt, förlåt för att jag försökte pussa dig. Senare på dagen skickar hon ett nytt sms och frågar om han ska följa med och äta lunch och hänga på stranden.
Det är så jäkla tramsigt. De kunde ha pratat med varandra dagen efter och rett ut alltihop och sen hader det varit över.
Citera
2025-05-21, 21:42
Medlem
Nu vill jag belysa ett par viktiga frågor här - som sätter lite den misstänkte lite i perspektiv ur ett PK/Woke-perspektiv i det godhetsbesatta Sverige.

- Är denne mustige man uttalad Socialdemokrat?

- Är denne mustige man känd för att vara politiskt korrekt, woke samt godhetsbesatt och sprungit runt och avskytt höger, SD och "det brunblåa"?

Om det är så, så flinar vi alla i mjugg nu när de goda slåss internt och börjar anklaga varandra i ren mani!
Senast redigerad av Jojjesthlm 2025-05-21 kl. 21:43. Anledning: Punkt-form
Citera
2025-05-21, 21:42
Medlem
FranzMarcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Sanningen är ju att kvinnan i fråga och några andra säger att ikväll ska vi bli spritfulla och ha kul för att fira att bl a Micke och någon till som har fyllt jämnt samma år. Så skyll inte på honom att det blir en blöt fest.

Sen uppfattar ju inte han något fel första pussen. Då står ju en tredje kollega utmed och de skrattar bort hela situationen.
Det är andra gången det går snett och hon motar bort honom. Men hon skickar ett sms dagen efter och skriver: Är du vaken?
Då ber han om ursäkt på en gång och skriver förlåt, förlåt, förlåt för att jag försökte pussa dig. Senare på dagen skickar hon ett nytt sms och frågar om han ska följa med och äta lunch och hänga på stranden.
Det är så jäkla tramsigt. De kunde ha pratat med varandra dagen efter och rett ut alltihop och sen hader det varit över.

Håller i stort med dig. Tror inte heller att han blir dömd, känns för tunnt.
Senast redigerad av FranzMarc 2025-05-21 kl. 21:52.
Citera
2025-05-21, 21:45
Medlem
Dont stick your tongue in spritluder

Hursvårtskareva
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in