2025-05-20, 13:45
Medlem
Yinool0401s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fartnocker
Fy fan,klarar man inte av en sådan oönskad invit och måste anmäla som sexualbrott istället för att skälla ut eller örfila upp snubben då tycker jag man ska åka till Bauhaus och köpa ett rep,

Om man är en Lespisk fotbollsspelare MÅSTE MAN ringa SÄPO och ÅKLAGAREN.
Citera
2025-05-20, 13:45
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treschow
Nej. Det är utifrån vad för typ av sexuellt ofredande det rör sig om.

Kan du utveckla?
Citera
2025-05-20, 13:46
Medlem
De var det namnet som poppade upp i skallen när jag hörde om detta

Citat:
Ursprungligen postat av Intoxicated
M*ck* L**jn*gard

* = i
* = e

fick intonationen från en kompis som jobbar på SVT
Citera
2025-05-20, 13:47
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikson
Jag har varit full många ggr till och med dyngrak några ggr men aldrig gått så långt som Lejnegard. Jag gissar att han och hans fru/tjej whatever har haft en hel del att prata om. Karriären har nog tyvärr gått åt pipsvängen. Det behövs inte mycket till på SVT.

Jag har nog gjort några ovälkomna närmanden när jag har varit full. Självklart är det inte okej att göra så. Men ska man verkligen lägga resurser på en polisutredning, hålla förhör och mötas i en rättssal för att man försökt pussa på någon i fyllan?

Han ber ju om ursäkt direkt morgonen efter, så han ångrar ju det hela och förstår att det var dumt gjort. Kan hon verkligen inte nöja sig med en ursäkt? Måste det hållas rättegång ett halvår senare och bli en tråd på Flashback.
Citera
2025-05-20, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drknow
Sverige har blivit sjukt.

För att random personer inte får pussa vem som helst på munnen..?

Helt rätt är det.
Citera
2025-05-20, 13:52
Medlem
Påstår ingenting, men i ljuset av vad ML gjort tycker jag detta blir intressant:

I avsnitt 6 var Tobias Karlsson huvudperson och då spelade deltagarna handboll under hans ledning. Alla utom C K deltog.
I slutet av samma avsnitt saknades C K även vid bordet när deltagarna åt efter dagens tävlingar.
Detta kommenterades inte överhuvudtaget. Varför saknades hon vid dessa två tillfällen när alla andra var där?

I tidningsartikeln står att kvinnan åkte hem dagen efter för att hon mådde dåligt av det som hänt. I avsnitt 7 (dagen efter avsnitt 6) åkte C K ut efter att ha blivit sist i den första tävlingen.

Avsnitten finns på svtplay för den som vill titta på det.
Senast redigerad av stoffestofil 2025-05-20 kl. 13:56.
Citera
2025-05-20, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Jag har nog gjort några ovälkomna närmanden när jag har varit full. Självklart är det inte okej att göra så. Men ska man verkligen lägga resurser på en polisutredning, hålla förhör och mötas i en rättssal för att man försökt pussa på någon i fyllan?

Han ber ju om ursäkt direkt morgonen efter, så han ångrar ju det hela och förstår att det var dumt gjort. Kan hon verkligen inte nöja sig med en ursäkt? Måste det hållas rättegång ett halvår senare och bli en tråd på Flashback.

Jag kan hålla med, att två försök till pussar ska leda till polisanmälan känns överdrivet, hade väll räckt med att hon pratade med honom och SVT. Mikael bad ju dessutom om ursäkt.

Är inte han gift, undrar vad frun tycker om det hela?
Citera
2025-05-20, 13:54
Medlem
Har nån ärendenumret/diarienumret på tingsrätten? Vilken tingsrätt är det?
Citera
2025-05-20, 13:55
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realdoll00
För att random personer inte får pussa vem som helst på munnen..?

Helt rätt är det.

Snälla, jag har blivit tagen på kuken dussintals gånger av kvinnor på fyllan, ska deras liv också förstöras för sånt trams? Vem fan anmäler någon som försöker pussa en på fyllan, är man så jävla lättkränkt borde man söka hjälp, inte gå till polisen.
Citera
2025-05-20, 13:56
Citat:
Ursprungligen postat av Antizmutz
Alltså hur många skulle bli åtalade på 60-, 70-, 80, 90- tal om de levde i detta märkliga samhälle. Han försökte PUSSA en person . Är det så jävla allvarligt?

Bara för att man kom undan med det då betyder det inte att det var ok då heller. Det var en annan tid när man trodde man var tvungen att acceptera vissa saker.

Man kan känna att man som kvinna borde få vara fredad från oönskade interaktioner, att det borde vara en självklarhet. Men inte ens efter me-too verkar så vara fallet.
Citera
2025-05-20, 13:59
Medlem
stokkes avatar
Stockholms tingsrätt i B 21763-24
Citera
2025-05-20, 13:59
Medlem
Treschows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Kan du utveckla?
I detta fall rör det sig om en puss på munnen, inte någonting "grövre". För det andra är både FUP och målsägandes identitet nu offentlig enligt dagboksbladet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in