2025-05-21, 08:52
Medlem
I förhör berättar en SVT-chef att delar av produktionen hade ett krismöte dagen efter händelsen – för andra hölls det hemligt.

https://www.expressen.se/noje/krismotet-dagen-efter--kvinnan-lamnade/
Citera
2025-05-21, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Du kan inte utgå från dig själv och anta att andra känner och reagerar likadant. Hon mådde uppenbarligen kasst efteråt.

Klart man även måste prioritera ”småbrott”. Tycker du att samtliga resurser ska läggas på de allvarligaste brotten? Ska polisen helt skita i snatteri, ringa misshandel, fortkörning osv?

Om man ska prioritera brott baserat på folks känslor kan det bli problem att avgöra var gränsen går. Om ngn "mår kasst" efter en elak kommentar eller dåligt skämt? Om ngn tåflirtar med dig? Tar på dina axlar/armar osv? Var går gränsen?

Jo just nu prioriterar man just bort småbrottslighet o istället för att hon ska få krisstöd, traumabehandling för sitt ptsd o att åtal väcks så drabbar det betydligt grövre brott.
Citera
2025-05-21, 08:58
Medlem
Finns det något bevis att det handlar om Micke? Någon formell handling?
Citera
2025-05-21, 08:59
Medlem
Skvistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Canonica
Vilka är det som är svaga, svårt med känslokontrollen, gråter för allt, dålig orienteringsförmåga, dålig koordination, svårt att välja om det finns färdiga alternativ och innan valet skett så tar det en evinnerlig tid, vilka går inte ensam på toaletten, vilka har svårt att hålla si från att gå på toaletten, vilka pratar i munnen på varandra utan respekt att vara tyst när annan pratar, vem har aldrig fel oavsett om du lägger beviset framför näsan, dåliga på att köra bil, dålig orienteringsförmåga osv osv

Haha, detta var den bästa beskrivningen av en kvinna som jag läst.
Allt stämmer in på min frun och ex fru
Senast redigerad av Skvisten 2025-05-21 kl. 09:02.
Citera
2025-05-21, 09:00
Medlem
crocodilelilos avatar
Vilken härlig tråd, talibanerna hade varit stolta!
Citera
2025-05-21, 09:02
Medlem
Anmäler hon för att inte kollegorna på SVT ska tro att hon är SVT största hora .. Hon var helt enkelt tvungen markera för kollegorna såg ju hon blev kysst (En kvinnna som redan är i en relation) och dom kan ju få helt fel bild av henne . För läste man sms hon skickat efter detta hänt då hon blivit kysst så bjöd hon ut ju till och med ut honom hänga med henne och en kompis samt hon skickade ett hjärtemoji. Vem skickar nått sådant efteråt om man inte tycker det är okej beteende och speciellt om man redan har en relation ? Inte fasen bjuder man ut honom för hänga så fall och man skickar definitivt inte hjärtemoji..
Senast redigerad av jimmytheone 2025-05-21 kl. 09:17.
Citera
2025-05-21, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antizmutz
Alltså hur många skulle bli åtalade på 60-, 70-, 80, 90- tal om de levde i detta märkliga samhälle. Han försökte PUSSA en person . Är det så jävla allvarligt?
Starkt argument. Förr eldade vi häxor och slog våra barn, ska vi dra igång det igen också?

Det är sexuellt ofredande att tvångspussa nån. Du tycker man ska få pussa på vem man vill utan något straff?
Citera
2025-05-21, 09:19
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Två pussförsök på en AW vid medelhavet kommer alltså leda till:

1. Karriären förstörd
2. Offentligt uthängd som en gubbslusk och ofredare
3. Viss friktion i äktenskapet

Säger inte att jag tycker synd om Lejonet, men prislappen är lite annan för honom än den är för random mellanchef på företagsfesten.

Kommer kritiska frågor riktas mot SVT, som valde att sända MM med vetskapen om anmälan?
Anmälan kom in i december, MM hade väl premiär i februari?

Inte att jag själv bryr mig, men det finns nog en hel del arga feminister som kommer tycka det är skandal att SVT låter en sexuell ofredare fronta ett flaggskeppsprogram när de kände till anmälan...
Du glömde straff (sannolikt böter) från de rättsliga myndigheterna, skadestånd till brottsoffret, avgift till brottsofferjouren, förbud mot vissa typer av arbeten och registrering i belastningsregistret.
Citera
2025-05-21, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Ja. Ville man inte så sa man ifrån. Hur ska man veta om någon vill ifall man inte försöker? Eller ska vi inleda alla relationer med ett juridiskt formulär om vad vi åsyftar med relationen?

Herregud.
Om en vidrig gubbe eller kärring började pussa på dig som barn, då var det bara för dig att säga ifrån eller? Även som vuxen kanske inte alla har mod att ens säga ifrån, men du är väl jävligt hård och besynnerlig.

Wow ditt sätt att hitta framtida partners är alltså att random kyssa människor tills någon inte säger ifrån? Underbart.
Citera
2025-05-21, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jimmytheone
Anmäler hon för att inte kollegorna på SVT ska tro att hon är SVT största hora .. Hon var helt enkelt tvungen markera för kollegorna såg ju hon blev kysst (En kvinnna som redan är i en relation) och dom kan ju få helt fel bild. För läste man sms hon skickat efter detta hänt då hon blivit kysst så bjöd hon ut ju till och med ut honom hänga med henne och en kompis samt hon skickade ett hjärtemoji. Vem skickar nått sådant efteråt om man inte tycker det är okej beteende och om man redan har en relation ? För att Sen helt plötsligt ändra sig och anmäla det

Hon blev inte kysst (2 tungor som virvlar runt i varandras munnar en kortare eller längre stund), utan en snabb/överaskande puss + ett till pussförsök. Allt enligt FUP, som du inte verkar ha läst, eller menar du att kyss och puss är samma sak?

F ö tror vi lika. Jag tror dock att det är hennes man som påverkat henne att åka hem och sätta övriga i produktionen i skiten. Hennes man gör detta till en jättesak, och ställer vissa krav. Helt plötsligt har det blivit en hel jävla hönsgård av den minsta lilla fjädern...
Senast redigerad av Neverever31 2025-05-21 kl. 10:11.
Citera
2025-05-21, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durst
Starkt argument. Förr eldade vi häxor och slog våra barn, ska vi dra igång det igen också?

Det är sexuellt ofredande att tvångspussa nån. Du tycker man ska få pussa på vem man vill utan något straff?
Jag kan svara. Är man på en fest där alla är berusade så får man acceptera och tänja på sina moraliska gränser och inse att det händer dumheter. Har själv varit på fester där tjejer stoppat handen innanför mina badbyxor utan mitt medgivande. Men aldrig i helvetet jag skulle anmäla det för våldtäkt. Dessutom så hörde M av sig dagen efter och bad om ursäkt flera gånger. Nej det här gör att min beundran för kvinnor sjunker mer och mer.
Citera
2025-05-21, 09:24
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Du glömde straff (sannolikt böter) från de rättsliga myndigheterna, skadestånd till brottsoffret, avgift till brottsofferjouren, förbud mot vissa typer av arbeten och registrering i belastningsregistret.

Tror du han blir fälld? Jag har för dålig koll på juridiken i detta tillfälle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in