2025-04-25, 12:26
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Jag har inte hävdat något annat, och tror att du förstår precis vad jag menar.

/AI

Så du menar att jag skall giss mig till vad du menar och vill ha sagt och inte utgå från vad du skrivit - blir ganska tungrott...

Detta, nedan, påstod du och jag undrade över detta - jag kan inte förstå det på annat vis än att du inte tror vi har somalier i landet - förklara annars gärna vad du menar...

Citat:
Inte minst eftersom vi i stort saknar afrikaner med ursprung från Sub-Sahara i Sverige.
Citera
2025-04-25, 12:26
Medlem
Computerzs avatar
Då står jag över SIA i år. Rasblandarna får väl köpa glassen istället, då det är dom SIA vänder sig till.
Citera
2025-04-25, 12:27
Medlem
Jag-Blonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krona
Det var inte bland grannarna han hittade årets manliga fotomodell:
https://www.hitta.se/oscarsv%C3%A4ge...tad/personer/2

No Shit, du tror inte jag listat ut det redan??
Citera
2025-04-25, 12:40
Medlem
Woke glass är det sista jag behöver. Men sossarna annika strandhäll och ulf bjereld hyllar vd:ns uttalande... Tänk, sia glass blev plötsligt även en sosseglass.
Citera
2025-04-25, 12:40
Medlem
Holden.Caulfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Sen kan man fråga sig om det är konstigt att svarta förekommer i 10% av alla reklambilder. Det finns många andra grupper som också är överrepresenterade inom reklam tex smala, snygga, unga osv. Jag tycker det vore bra om personer i reklam på ett ungefär speglar befolkningen i ett land men så kommer det aldrig bli till 100% precis som att skådisar i film aldrig kommer spegla befolkningen till 100%.

Unga, smala, snygga människor är överrepresenterade för att det är attraktiva attribut. Då måste det ju finnas en annan tanke bakom att man många gånger väljer en afrikansk man med en svensk kvinna, för såå vanligt är det som sagt inte att svenska kvinnor väljer afrikanskt. Och varför kan vi inte lika ofta se en snygg, smäcker kenyanska med en blond och blåögd svensk? Att låta en MENA-familj marknadsföra ett företag ser vi i princip aldrig (det är alltid en blandad familj i sådana fall), men detta hade varit mer naturligt. En sådan konstellation hade väl alienerat de svenska kunderna. En svart man och en vit kvinna väcker skuldkänslor hos svensken om några kritiska känslor börjar bubbla upp hos denne när han/hon ser den representationen. Därför nyttjar man detta och hoppas att alla araber i landet ska identifiera sig med afrikanen.

Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Detta, nedan, påstod du och jag undrade över detta - jag kan inte förstå det på annat vis än att du inte tror vi har somalier i landet - förklara annars gärna vad du menar...

Det är nästan aldrig några somalier i dessa reklamer. Dessa människor kommer från Västafrika. Reklamknepet är, som redan har påpekats, hämtat från USA.
Senast redigerad av Holden.Caulfield 2025-04-25 kl. 12:44.
Citera
2025-04-25, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krona
Det var inte bland grannarna han hittade årets manliga fotomodell:
https://www.hitta.se/oscarsv%C3%A4ge...tad/personer/2

Vi borde kanske starta en namninsamling om att Halmstads kommun kan bussa ut invånare från de mer utsatta delarna av staden till Påarp strand straxt söder om staden under sommaren

Eller kan kanske SIA glass sponsra tom?
Citera
2025-04-25, 12:44
Avstängd
Tycker alla rasister här borde tagga ner och fira att det är lönefredag med en glassbåt från Sia.

Rasblandningar är helt normalt och inget att bli upprörd över.
Citera
2025-04-25, 12:45
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jag-Blond
Låt mig gissa, denna Stefan Carlsson bor rikt i ett område med uteslutande vita grannar???
Men han tycker kanske om att hyra in en svart man som spänner på sin vita kärring på helgerna. Det finns faktiskt såna tokstollar.
Han verkar ju vara extremt förtjust den tanken med tanke på hur ivrigt han försvarar sin reklam.
Citera
2025-04-25, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Tycker alla rasister här borde tagga ner och fira att det är lönefredag med en glassbåt från Sia.

Rasblandningar är helt normalt och inget att bli upprörd över.
Om man så önskar. Men problemet blir när företag ska leka aktivister och ska köra ner skoten i halsen på folk. Ställ frågan ”varför valdes just detta paret”? Varför kunde inte vara vit man/thailändsk fru?
Är SIA rädda för somalisk influencer som ska gnälla över vita människor
Citera
2025-04-25, 12:50
Medlem
Jag-Blonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkommer
Men han tycker kanske om att hyra in en svart man som spänner på sin vita kärring på helgerna. Det finns faktiskt såna tokstollar.
Han verkar ju vara extremt förtjust den tanken med tanke på hur ivrigt han försvarar sin reklam.

Måhända, jag känner inte till Stefans privatliv, däremot tycker jag han borde sälja sin fyrkantiga villa och fixa en hyres 4a på Andersberg i Halmstad.

Han tycker ju om kulturen så varför bo vid stranden?
Citera
2025-04-25, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Coop har ju redan gjort det misstaget att sätta det i halsen på folk i varenda reklampaus så man bara vill handla på ica.

Coop håller ju nästan på å konkar så.

Sia glass kommer inte inhandlas nå mer.
ben jerrys och gb är ju redan på nej tack listan för sina skräpglassar utan grädde och bovaer.

Kan du rekommendera någon bra arisk glass gjord på mjölk från ariska kossor?
Citera
2025-04-25, 12:58
Medlem
Zaedrewss avatar
Blir enkelt då. När man står för och väljer blir det i fortsättningen inte SIA Glass.

Det där har ju alltid slagit tillbaka när företag kommit med dumma uttalanden. Håller du inte med här, så köp inte vår glass då
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in