2025-04-25, 18:37
Medlem
Grontarskonts avatar
SIA glass är gott! Ska köpa idag!
Citera
2025-04-25, 18:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
tycker ni som klagar kan starta företag och sälja bara till vita
ni verkar inte veta nått om ekonomi

https://en.wikipedia.org/wiki/Bud_Light_boycott
Citera
2025-04-25, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Efter 5 minuter är det glömt.

Det blir fler som kommer köpa SIA glass än de som kommer bojkotta.
Citera
2025-04-25, 18:42
Medlem
testpatrullens avatar
Antar att all PR är bra PR?
Citera
2025-04-25, 18:44
Medlem
pillifjongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bebbanburg
Jag är absolut inte arbetslös men ändå regerar på de märkliga reklaminslagen med svart man och blond kvinna. Ofta även ljushåriga barn. Kanske från ett tidigare äktenskap, för inte ser blandbanr ut så här, utan minsta inslag av mörkare färg. Visst, folk får vara tillsammans med vem de vill. Men jag, liksom många andra i tråden, reagerar på känslan av att bli styrd i viss riktning. Detta med så dominanta inslag med svarta män och blonda kvinnor är för mig en slags hjärntvätt. Mycket mer än vanlig affärsmässig lobbying. Jag är enig att företagen gör det som krävs för att hitta sina målgrupper och för att tjäna mer. Visst, men tycker inte även du att man med all rätt kan undra vem eller vilka som ligger bakom dessa kraftansträngningar att få oss att gilla svarrt man/ blond kvinna? Speglar knappast någon form av genomsnittsliga svenska förhållanden.

Visst är det så att det inte speglar verkligheten. Klart att reklambyrån är ängslig och föreslår att mannen jämt skall vara svart för att förminska det vita manliga patriarkatet. Det har ju varit modet de senaste åren och lär bli värre med Trumps nya påhitt - då ska Sverige godhetsknarka ännu mer.

Däremot tror jag fortfarande inte att SIA driver politisk aktivism medvetet, de bara följer strömmen och gör vad som reklambyrån hittar på.. enklast är att ha det så här. Om VDn får frågan, tror du han besvarar den med: -Vi skiter egentligen i politik och ras, vi vill bara tjäna mest pengar till våra aktieägare och hela vår styrelse består av vita män! (Men det är ju det egentliga korrekta svaret)

Gå in på seb eller handelsbankens hemsida, första bilderna som dyker upp är par med svart man och vit kvinna. Man överkompenserar för att inte hamna i trubbel med det nervösa Sverige.

Men i slutändan så bryr sig ingen om det nämnvärt, folk går till jobbet - hämtar ungarna på dagis - och köper sin glass…

Det är länge sedan reklamfilmer skapade någon större reaktion bland tittarna, det handlar mest om att inte stöta sig med någon mer än att framkalla känslor. Chatgtp kan skriva manus till det mesta då allt är mellanmjölk nuförtiden.
Citera
Medlem
Det gick ju bra för nya filmen snövit nör de gick "full woke"
Citera
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Mera gott om burkor än om svarta män? Vet du vad en burka är? Om du tror man kan äta glass utan att ta av den?

Vad vill du att jag ska svara? Du har fått svar, det finns gott om burkor och alla andra sorters slöjbeklädnad i svenska utanförskapsområden.

De äter och dricker genom en passage som finns i tyget.
Citera
2025-04-25, 18:45
Medlem
DraconianTimess avatar
Egentligen är kampanjen inte woke, utan det är en glad kärnfamilj. Killen är svart, tjejen vit. En och annan hobby-nazist kommer att skita knäck, men det är ju inget att bry sig om.
Citera
2025-04-25, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoldemortZelenskyj
https://en.wikipedia.org/wiki/Bud_Light_boycott

Ingen vettig människa dricker vatten som luktar öl.
Citera
2025-04-25, 18:51
Medlem
alisvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Jag tror inte det handlar om att de vill förändra samhället på något vis. Snarare är det klassisk godhetssignalering för att de tror det säljer bättre med inkludering.

Fattas bara att det är ett gaypar med adopterade asiatbarn. Jag längtar efter den reklamen.

lägg på några växlar till: En enbent negerdvärg som äter en vaniljglass i forma v en dildo och sitter i mona sahlins knä
Citera
2025-04-25, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Vad vill du att jag ska svara? Du har fått svar, det finns gott om burkor och alla andra sorters slöjbeklädnad i svenska utanförskapsområden.

De äter och dricker genom en passage som finns i tyget.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Burka#...a_IMG_1125.jpg Jag tror man bara äter hemma. Andra sorters slöjbeklädnad har jag sett i Sverige. Svarta män ser jag också i andra områden. När blev det gott om burkor?
Citera
2025-04-25, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pillifjong
Visst är det så att det inte speglar verkligheten. Klart att reklambyrån är ängslig och föreslår att mannen jämt skall vara svart för att förminska det vita manliga patriarkatet. Det har ju varit modet de senaste åren och lär bli värre med Trumps nya påhitt - då ska Sverige godhetsknarka ännu mer.

Däremot tror jag fortfarande inte att SIA driver politisk aktivism medvetet, de bara följer strömmen och gör vad som reklambyrån hittar på.. enklast är att ha det så här. Om VDn får frågan, tror du han besvarar den med: -Vi skiter egentligen i politik och ras, vi vill bara tjäna mest pengar till våra aktieägare och hela vår styrelse består av vita män! (Men det är ju det egentliga korrekta svaret)

Gå in på seb eller handelsbankens hemsida, första bilderna som dyker upp är par med svart man och vit kvinna. Man överkompenserar för att inte hamna i trubbel med det nervösa Sverige.

Men i slutändan så bryr sig ingen om det nämnvärt, folk går till jobbet - hämtar ungarna på dagis - och köper sin glass…

Det är länge sedan reklamfilmer skapade någon större reaktion bland tittarna, det handlar mest om att inte stöta sig med någon mer än att framkalla känslor. Chatgtp kan skriva manus till det mesta då allt är mellanmjölk nuförtiden.
SEB Båda mörkhåriga, kvinnan kanske något mer. Handelsbanken Inga svarta män.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in