2025-04-26, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det har jag verkligen aldrig hört talas om, att man plockar ner någon skylt för att det är vita personer på skylten. Kan du länka till detta tillfälle?

Jag hoppas du inte är så korkad så du blandar ihop det med att man kan välja att sätta upp en skylt som inkluderar alla i samhället. Det betyder inte att du är exkluderad.

Orkar inte googla åt dig jag har röven fullt med viktiga saker och göra. Men det har hänt att efterblivna politiker blir förfasade pga man bara haft vita personer på skyltar. Bland annat kan du googla på moderatkärringen som blev anklagad för att ha "hål i huvudet" av ulf tror jag det var för att den dementa horan ens anmärkte utan vi varit ett land fyllt av lintottar en gång.

Eller när svenska politiker kastade skit på ungerska politiker för att dom bara hade vita personer(ungerska personer i en film om Ungern, konstigt va?) i nån reklamfilm i ett bidrag till nån kulturjippo för EU.

Dra åt helvete era jävla civilisationsraserare.
Citera
2025-04-26, 22:19
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Woke är rasism. Det är i sitt koncentrat rasism mot vita män. Särskilt nordiska hetrosexuella män.

Det handlar om att sänka och ibland förnedra vita män. Skapa filmer, reklamer och kvoter som har ett rasistiskt syfte där den vita mannen ska drabbas negativt. Antingen direkt eller indirekt.

Hur drabbas du negativt? Hur sänks du, hur förnedras du? Jag väntar fortfarande på någon förklaring.

Du sänks inte för att andra utvecklas och får ta plats.
Citera
2025-04-26, 22:19
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FootnBalls
Jag stortrivs i Sverige särskilt härligt är det i negerfria miljöer med endast vita människor. Känner du inte dåligt samvete att du försöker förstöra detta underbara land för rasister som mig? Flytta till Afrika istället. Din vita hy och intellekt hade snabbt gjort dig till byns hövding.
Själv bor jag varken i utanförskapsområden med invandrare eller utanförskapsområden med WT som du.
Som tur är räcker det med att visa lite tåga för att kunna välja var man vill bosätta och beblanda sig med, något du uppenbarligen misslyckats med eftersom du sitter och gråtrunkar på Flashback.
Citera
2025-04-26, 22:21
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensven
På gatorna också tyvärr. Det som är det riktiga problemet.
Då är det väl bra med en afrikan som arbetar som modell, så vad gnäller alla om?
Svaret är givet, sina egna usla liv.
Citera
2025-04-26, 22:21
Medlem
brukstjacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige1250
Skål på dig. Vi har hatad denna propaganda emot Svenskar i reklamen av juda< och nigger-kulturmarxister i typ 20 år nu. Därför så engagerar mig i detta fall. SÅ att vi slutligen kan sätta En spik i kistan för Woke i Svensk reklam. Gubben på SIA lever i nån mardröm i blm rån 2020. Vakna upp gubbe. Ta det röda pillret. Reklamfirmorna hatar Sverige. Ofta jobbar inkvoterande niggerblattar där och kroknäsor.

Dett var döskriet från woke. Samtliga är trött på det. Till och med MSM.
Om du känner att ett företag inte lever upp till din värdegrund så är det väl bara att avstå deras varor? Om inte Sia blandar benzo i sin päronsplit så finns det säkert alternativa tillverkare på marknaden som håller lägre profil i rasfrågan? Annars kanske du bara kan frysa lite saft själv, så slipper du också den blodtörstiga Juden helt?
Citera
2025-04-26, 22:22
Citat:
Hur drabbas du negativt? Hur sänks du, hur förnedras du? Jag väntar fortfarande på någon förklaring.

Struntprat. Den verkliga världen är en ständig konkurrens om begränsade resurser. I det här exemplet fick en kongoneger ett modelljobb istället för en vit man.

Haha du tror att du är smart. Du har ju för fan omöjligen en IQ som är i närheten av att satisfiera smarthet. En jävla dunning-krugersprätt är vad du är. Löjligt!
Citera
2025-04-26, 22:22
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:

Allt det här gäller reklam och än mer i tv och film.

Kvinnor faller lätt för vad som poträtteras i media som det rätta och häftiga. Den här typen av bilder gör det troligare för dem att välja bort vita män för svarta. Som vi har lärt oss nu för tiden så finns det inte en för alla. Ständig propaganda till fördel för en typ av män missgynnar andra män.

Vita män ser mer och mer sig själva som icke lyckade när de tittar omkring. De har svårt att hitta platser där de visas som tuffa, schysta, rakryggade eller som tjejtjusare på en härlig sandstrand som i det här fallet. Snarare tvärtom att kvinnorna aktivt väljer bort dem för en liten klick som inte alls är som dem. Propagandan och sanningen smälter samman och kan lätt bli en negativ spiral här. Vita män får sämre självförtroende, mindre att inspireras av och blir mindre lyckliga.

Det gör att uppfattningen om svarta inte stämmer med verkligheten vilket gör det svårt att fatta vettiga politiska beslut. Visst, visst. Det finns självklart svarta i de här glada familjefader situationerna. Men vad får vita för uppfattning om invandringens följder av svarta afrikaner om de endast matas av ena jättepositiva sidan. I reklam, på tv och i film. Det leder till kriminalitet och stöld av skattepengar som kan rädda livet på en själv eller familjemedlemmar.
Senast redigerad av sebastian_ 2025-04-26 kl. 22:48.
Citera
2025-04-26, 22:23
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Llardrose
Orkar inte googla åt dig jag har röven fullt med viktiga saker och göra. Men det har hänt att efterblivna politiker blir förfasade pga man bara haft vita personer på skyltar. Bland annat kan du googla på moderatkärringen som blev anklagad för att ha "hål i huvudet" av ulf tror jag det var för att den dementa horan ens anmärkte utan vi varit ett land fyllt av lintottar en gång.

Eller när svenska politiker kastade skit på ungerska politiker för att dom bara hade vita personer(ungerska personer i en film om Ungern, konstigt va?) i nån reklamfilm i ett bidrag till nån kulturjippo för EU.

Dra åt helvete era jävla civilisationsraserare.

Ingen blir "förfasad". Däremot kan man stillsamt påpeka det olämpliga i att bara ha vita personer på alla skyltar, när samhället är mer mixat än så. Det om något är att ha en obalans.

Vad allt detta handlar om är att den vite mannen är van att ha all makt. Styra allt, kontrollera allt, synas överallt, trycka ner allt annat. Och den tiden är förbi. Inse detta. Nu får alla ta lika mycket plats och allas åsikter och kompetens tas till vara.
Citera
2025-04-26, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Du ser svarta i reklam över hela världen.
Var inte så avis nu bara för att du inte är modell.

Jag var i Turkiet en gång. Alla reklamer och i alla deras filmer: Turkfolk endast. Inte en enda propagandabit med en neger och en turkisk kvinna en enda gång. På alla reklamskyltar jag såg i istanbul var det ljushylta personer eller personer med turkutseende som var lyckliga familjer oavsett produkt.

Går du ner till närmsta affär i Sthlm så enda du ser på reklamerna är blond kvinna/sydbalkanes eller mörkare. Vi ställer oss frågan varför? varför skall vi som redan är en sån försvinnande genpool bli cuckade i länder som skall föreställa våra egna, medans ni antirasistiska drönare går runt och lever era patetiska liv och slickar på glassar funderar vi andra över sakernas tillstånd.
Citera
2025-04-26, 22:25
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Varifrån fick du att jag föredrar något? Jag avskyr samtliga.
Jag menar förstås vilken av benämningarna du föredrar att använda för det du avskyr. Som du beskriver woke så ser jag inte någon skillnad mellan det och det som genom åren har kallats både kulturmarxism och politisk korrekthet.
Citera
2025-04-26, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gravlingola
Självklart ska det vara invandrare med i reklamerna eftersom det är en så vanlig syn i Sverige. Inget konstigt.
Det som är konstigt och som diskuteras här är varför det så ofta är en negerman med en vit kvinna. Det är det som vi tycker är konstigt. Inget man kan säga öppet förstås då man framstår som en småkukad loser. Man får helt enkelt göra en tyst bojkott.
Själv har jag inte sett det som ett mönster. Visst, det förekommer ibland. Och ibland är det två svenskar och ibland två invandrare. Kan verkligen inte se ett tydligt mönster när det kommer till reklam. Men att de inte innehåller 100% vita svenskar är rätt naturligt med tanke på vår nuvarande demografi.
Citera
2025-04-26, 22:26
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Llardrose
Fullt med surt sa räven inlägg av bittra peeps haha

Tyck vad man vill om denna sketna pissreklam som promotar vidrig propaganda, men Sias glass är skitgod.
Inte det minsta bitter. Jag kunde faktiskt inte bry mig mindre. Sån här reklam reagerar man ju inte ens på längre.

Citat:
Ursprungligen postat av FootnBalls
Men sluta nu. Ingen under 90 år tycker att Sias glass är ”skitgod”. Ben & Jerrys är skitgod, men skitdyr.

Jag hade aldrig fått tanken att betala 30 spänn för Sias billiga skit. Ska man äta massvis med fett och socker betalar man ordentligt så att det är värt skadan du utsätter din kropp för.
Tack. Tur att några härinne har smaklökarna kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in