2025-06-25, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
Faat du har ju ingen anning om hur hans förhållande ser ut ellerhur han kanske tom är särbo, vad vet vi?

Är det inte dumt skriva långa inlägg om saker som du inte vet?

Vi vet att han är gift och bor ihop med sin fru (går att kolla upp vet du). Och har två små barn. Och påstår sig själv vara lyckligt gift. Och att han initialt inte ville att frugan skulle få reda på otroheten. Han var tom. Så pass mån om det att han inte ens ville anmäla misshandeln. Det är ett otroligt svek mot hans fru och barn, denna otrohet.

Men fortsatt: det är inte olagligt att vara otrogen.

Men det är olagligt att misshandla någon, grovt falskt tillvita någon, vara medhjälpare till grov falsk angivelse. Och dessa brott står 21-åringen och hennes sambo för.
Citera
2025-06-25, 21:23
Medlem
Citat:
Det är fel fall, men ändp kul du postade det i tråden, då vissa här tror det här är extremt ovanligt.

Ja, det är ovanligt med falsk angivelse. Men se där. Där var ett fall där målsägande och den falska tillvitaren inte ens hade haft sex. Så som jag trodde var fallet I detta ärendet.
Citera
2025-06-25, 21:24
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Vi vet att han är gift och bor ihop med sin fru (går att kolla upp vet du). Och har två små barn. Och påstår sig själv vara lyckligt gift. Och att han initialt inte ville att frugan skulle få reda på otroheten. Han var tom. Så pass mån om det att han inte ens ville anmäla misshandeln. Det är ett otroligt svek mot hans fru och barn, denna otrohet.

Men fortsatt: det är inte olagligt att vara otrogen.

Men det är olagligt att misshandla någon, grovt falskt tillvita någon, vara medhjälpare till grov falsk angivelse. Och dessa brott står 21-åringen och hennes sambo för.
Så du har kollat upp BO här med, varför den här fixeringen av honom, när tråden igentligen handlar om själva brottet är då frågan.

Som jag förstår det blev ryssen sambon inte ens häktad heller, så det verkar ju som åklagaren ser värre på Elins brott än på hans.
Citera
2025-06-25, 21:25
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ja, det är ovanligt med falsk angivelse. Men se där. Där var ett fall där målsägande och den falska tillvitaren inte ens hade haft sex. Så som jag trodde var fallet I detta ärendet.
Ja det här fallet är betydligt vidrigare, och det hoppas jag rätten ser med.
Citera
2025-06-25, 21:47
Medlem
Citat:
Så du har kollat upp BO här med, varför den här fixeringen av honom, när tråden igentligen handlar om själva brottet är då frågan.

Som jag förstår det blev ryssen sambon inte ens häktad heller, så det verkar ju som åklagaren ser värre på Elins brott än på hans.

Jag är inte fixerad av någon i detta ärende. Men nyfiken, så kollade upp alla tre. Precis som jag gjort i flertalet andra ärenden med. Ratsit osv.

Kollusionsrisken var det som fick dem att häkta 21-åringen. Förmodligen såg de inte samma risk hos sambon.
Citera
2025-06-25, 21:53
Medlem
Citat:
Det är fel fall, men ändp kul du postade det i tråden, då vissa här tror det här är extremt ovanligt.
Vafalls, allt är ju exakt detsamma? Märkligt, ser nu att detta var i Växjö och tråden är ju i Malmö. Två parallella fall med samma anmälan och historia. Kan de haft kontakt med varandra i planläggningen?
Citera
2025-06-25, 22:14
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Jag är inte fixerad av någon i detta ärende. Men nyfiken, så kollade upp alla tre. Precis som jag gjort i flertalet andra ärenden med. Ratsit osv.

Kollusionsrisken var det som fick dem att häkta 21-åringen. Förmodligen såg de inte samma risk hos sambon.
hur många inlägg har du inte skrivit om målsägande nu och hur dålig människa han är? måste ju vara 50+ vid det här laget, det kallar jag fixering.
Citera
2025-06-25, 22:15
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Vafalls, allt är ju exakt detsamma? Märkligt, ser nu att detta var i Växjö och tråden är ju i Malmö. Två parallella fall med samma anmälan och historia. Kan de haft kontakt med varandra i planläggningen?
nja i fallet i växjö så träffades de ju inte ens , och i fallet i malmö blev hon tagen på bar gärnig vara otrogen på krogtoan.

Men vissa likheter finns det undrar vad det är med borderline brudar och krogtoaletter igentligen? En fetisch?
Citera
2025-06-25, 22:15
Medlem
Citat:
Ja det här fallet är betydligt vidrigare, och det hoppas jag rätten ser med.

Falsk angivelse är iof alltid allvarligt och ett lidande för den som blir falskt anklagad. Och målsägande i det fallet hade ju dessförinnan även blivit utpressad... Måste varit en oerhörd pressad situation. Så går nog inte att jämföra de olika målsägandes lidanden på det viset .

Men visst. Målsägande i detta ärendet hade större risk att faktiskt bli dömd på falska uppgifter (med tanke på att drt finns ögonvittne till "våldtäkten"...) viöket givetvis blir en sådan där stressande "tänk om..." känsla efteråt. Vilket hsn också beskriver i FUP. Och har även blivit svårt misshandlad. Så givetvis är det ett rejält lidande för målsägande. Det är lite "två mot en" i hans fall också. En som falskt anklagar honom och en som är medhjälp till falsk angivelse...... ögonvittne dessutom. Tuff situation för målsägande.

Men det är det för alla målsäganden som utsätts för allvarliga brott. Så även för målsägande I det andra fallet.

Och i detta fallet är det även oerhört synd om målsägandes fru och barn också.
Citera
2025-06-25, 22:19
Medlem
Citat:
hur många inlägg har du inte skrivit om målsägande nu och hur dålig människa han är? måste ju vara 50+ vid det här laget, det kallar jag fixering.

För att balansera upp dräggiga inlägg om 21-åringens otrohet, så skriver jag inlägg om det förkastliga i målsägandes otrohet.

Så det är mer så att ni är några i tråden som är fixerade vid 21-åringens otrohet.

Hade ni fokuserat mer på brotten, så hade jag inte skrivit om målsägandes otrohet.
Citera
2025-06-25, 23:20
Medlem
Citat:
Tror du hennes sambo håller med om det? Otrohet är hemskt vem det än drabbar vill jag påpeka.

Man måste älska sin sambo och partner väldigt mycket för reagera så som han gjorde.

Äsch, det handlar inte om kärlek - killen är mest av allt korkad och lider av dåligt ölsinne/ dålig impulskontroll samt tror sig äga sin tjej.
Citera
2025-06-26, 03:00
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Det är inte extremt ovanligt med påhittade våldtäkter eller falsk angivelse. I själva verket är det tyvärr ett relativt utbrett fenomen som få människor vill diskutera på ett sakligt och ärligt sätt.

Det aktuella fallet i Malmö sticker alltså inte ut förutom när det gäller misshandeln av målsäganden som senare blev oskyldigt anklagad för våldtäkt.

Just Malmö verkar ha flera andra fall med påhittade våldtäkter förutom det aktuella fallet. Man kan dessutom bara spekulera i hur stort mörkertalet är vad gäller såna här fall?

https://www.sydsvenskan.se/2025-01-2...var-falsklarm/
https://www.dn.se/nyheter/sverige/ri...de-valdtakten/
https://www.dn.se/nyheter/sverige/sa...n-varldsnyhet/
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2025-06-26 kl. 03:12. Anledning: Tillägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här