2025-06-26, 03:53
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barnabyhimself
Det blir dubbla skadestånd till Mannen som inte kunde säga nej, misshandel och den falska anklagelsen.

De tilltalade blir kanske gemensamt betalningsansvariga för båda skadestånden (?)

Lider isf med snubben som först behöver vittna sin bruds otrohet på nära håll och sedan betala samma snubbe som var inne i henne.

Vilket haveri.
Citera
2025-06-26, 06:32
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
För att balansera upp dräggiga inlägg om 21-åringens otrohet, så skriver jag inlägg om det förkastliga i målsägandes otrohet.

Så det är mer så att ni är några i tråden som är fixerade vid 21-åringens otrohet.

Hade ni fokuserat mer på brotten, så hade jag inte skrivit om målsägandes otrohet.
Så man kan säga du talar om målsägandets otrohet för att förminska Elins otrohet?
Citera
2025-06-26, 06:34
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pasolini69
Äsch, det handlar inte om kärlek - killen är mest av allt korkad och lider av dåligt ölsinne/ dålig impulskontroll samt tror sig äga sin tjej.
Hur hade du reagerat? om du kom på din tjej på krogen eller festen, med trosorna nera tagen bakifrån emot handfatet av en annan man.
Citera
2025-06-26, 06:39
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Falsk angivelse är iof alltid allvarligt och ett lidande för den som blir falskt anklagad. Och målsägande i det fallet hade ju dessförinnan även blivit utpressad... Måste varit en oerhörd pressad situation. Så går nog inte att jämföra de olika målsägandes lidanden på det viset .

Men visst. Målsägande i detta ärendet hade större risk att faktiskt bli dömd på falska uppgifter (med tanke på att drt finns ögonvittne till "våldtäkten"...) viöket givetvis blir en sådan där stressande "tänk om..." känsla efteråt. Vilket hsn också beskriver i FUP. Och har även blivit svårt misshandlad. Så givetvis är det ett rejält lidande för målsägande. Det är lite "två mot en" i hans fall också. En som falskt anklagar honom och en som är medhjälp till falsk angivelse...... ögonvittne dessutom. Tuff situation för målsägande.

Men det är det för alla målsäganden som utsätts för allvarliga brott. Så även för målsägande I det andra fallet.

Och i detta fallet är det även oerhört synd om målsägandes fru och barn också.
Ja det är synd om målsägandets mamma och pappa och syskon och hela släkten faktiskt, vill man göra sig till offer är det ju bara köra på ellerhur?

Jag skulle nog våga påstå att Ida riskerar högre straff än fallet i växjö.
Citera
2025-06-26, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
Ja det är synd om målsägandets mamma och pappa och syskon och hela släkten faktiskt, vill man göra sig till offer är det ju bara köra på ellerhur?

Jag skulle nog våga påstå att Ida riskerar högre straff än fallet i växjö.

Nja. Värre för frugan och hans små barn.
Citera
2025-06-26, 06:48
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Nja. Värre för frugan och hans små barn.
Hur mäter du lidande? Hans mamma kanske fick en stroke nu pgr av det här, hur man upplever saker och tacklar dem är personligt vissa är bättre på det andra sämre.
Citera
2025-06-26, 06:50
Medlem
Citat:
Hur hade du reagerat? om du kom på din tjej på krogen eller festen, med trosorna nera tagen bakifrån emot handfatet av en annan man.

Jag har varit i den situationen. Alltså, sett en partner vara otrogen. Min reaktion var att gå därifrån och inte ha någon mer kontakt. Som om personen inte fanns. Helt enkelt. Detta var i mina tonår.

Hade jag däremot kommit in och se någon våldta min partner, då hade jag vevat loss för glatta livet, i nödvärn å min partners vägar.

Så 21-åringens plan om falsk angivelse är logisk ur den aspekten. Hade ju låtit mycket troligt med misshandel, om sambon bevittnar att 21-åringen blir våldtagen. Så en jädra tur att de är såpass klumpiga att de skriver om det via sms. Smsen sätter dit 21-åringen och hennes sambo.
Citera
2025-06-26, 06:51
Medlem
Citat:

Jo, jag hade känt mig - kränkt, lurad, arg, ledsen och mycket annat. Men det är inte samma sak som kärlek som förklaring/ orsak.
Citera
2025-06-26, 07:04
Medlem
Citat:
Så man kan säga du talar om målsägandets otrohet för att förminska Elins otrohet?

Nej. Fel.

21-åringens otrohet blir inte förminskad genom att skriva om målsägandes otrohet.

Men om tex en man och en kvinna kör rattfulla och det bara fokuseras på mannens rattfylla, så vill man ju säga "hallå, båda var rattfulla, kvinnan värre, hon hade högre promille och körde fortare!". Om så var fallet. Liksom: rätt ska vara rätt. Mannens rattfylla blur inte förminskad av att informera om att även kvinnan var rattfull. Men rätt ska vara rätt.

Det är därav jag skriver om målsägandes otrohet om det skrivs om 21-åringens otrohet och hon klankas ner på för den. Rätt ska vara rätt. Båda var otrogna. Och målsägandes otrohet är värre.
Citera
2025-06-26, 07:46
Medlem
The.Leaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Lider isf med snubben som först behöver vittna sin bruds otrohet på nära håll och sedan betala samma snubbe som var inne i henne.

Vilket haveri.
Visst är det så. Att sambon misstänkte att Elin var otrogen mot honom är självklart. Annars skulle han aldrig gått ner på toa och letat efter henne. För mig är det uppenbart att han redan hade bilden klar i sin fantasi och när han fick allt bekräftat så brast det för honom. Är han då lite berusad också så är i alla fall inte jag förvånad över att han klippte till BO. Jag säger inte att det är rätt på något sätt eller vill försvara honom. Men jag förstår hans reaktion
Citera
2025-06-26, 11:46
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The.Leader
Visst är det så. Att sambon misstänkte att Elin var otrogen mot honom är självklart. Annars skulle han aldrig gått ner på toa och letat efter henne. För mig är det uppenbart att han redan hade bilden klar i sin fantasi och när han fick allt bekräftat så brast det för honom.

Precis och att han redan hade bilden klar i huvudet tycker jag tyder på att hon gjort såhär tidigare emot honom.

Annars tycker jag hoppet är ganska stort från att ens flickvän ska gå på toaletten till att man börjar ana det värsta och får otäcka bilder att hon blir påsatt av en främmande karl.

Att då med den intuitionen gå till toan och kanske redan utanför höra deras röster, måste kunna få den bästa att tappa kontrollen.

Undra hur länge hon hann vara borta innan tanken började smyga sig på?
Citera
2025-06-26, 12:10
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
21-åringens otrohet blir inte förminskad genom att skriva om målsägandes otrohet.

Men om tex en man och en kvinna kör rattfulla och det bara fokuseras på mannens rattfylla, så vill man ju säga "hallå, båda var rattfulla, kvinnan värre, hon hade högre promille och körde fortare!". Om så var fallet. Liksom: rätt ska vara rätt. Mannens rattfylla blur inte förminskad av att informera om att även kvinnan var rattfull. Men rätt ska vara rätt.

Det är därav jag skriver om målsägandes otrohet om det skrivs om 21-åringens otrohet och hon klankas ner på för den. Rätt ska vara rätt. Båda var otrogna. Och målsägandes otrohet är värre.

Fast nu ignorerar du att 21-åringen var otrogen med en man till så det gör hennes otrohet värre eftersom 2 gånger är mer än 1 gång ☺️
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in