2025-06-25, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Självklart skuldbelägger du målsäganden för att han var otrogen eftersom han är man samtidigt som du har gjort allt för att bortförklara 21-åringens otrohet eftersom hon är kvinna.

Du känns inte speciellt jämställd när du hela tiden tjatar om målsägandens otrohet samtidigt som du ignorerar att 21-åringen var otrogen dubbla gånger mot sin sambo.

Har ingen med könstillhörighet att göra. Utan vad för förhållanden de är i.

21-åringen är i ett dåligt och destruktivt förhållande. De är inte gifta, de har inte barn ihop. Hennes sambo gjorde slut med henne två veckor innan alla brott. Och tog sedan tillbaka henne. Ett stört och dåligt förhållande.

Visst: inte ok med otrohet för det. Men hade varit värre om de haft en fin relation och varit gifta och haft två små barn ihop (så som målsägandes situation är). Då hade sveket av otroheten varit betydligt värre.
Citera
2025-06-25, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
Det ligger en stor del manshat bakom, och hans största problem blir ju då han hatar sig själv, om han nu är man då det är ju väldigt tveksamt.

Nej han försöker manipulera igenom skriva långa noveller med påhittade fakta i, jag är tyvärr slipad så jag ser igenom all den här hjärntvätten.

Men i slutändan är hans agenda att det är alla män som är skurkar och Elin har bara hamnat i dåligt umgänge annars hade hon varit en framgångsrik akademiker nu typ.

Man får nästan intrycket av han vill normalisera att un ga kvinnor ska vara otrogna, det är liksom en ligt han deras egna val, men gör en man samma sak då är han stadens största skurk även om han ej gjort något olagligt eller är målsägande.

Läs nedan och försök förstå vad som står för en gång skull:

Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Har ingen med könstillhörighet att göra. Utan vad för förhållanden de är i.

21-åringen är i ett dåligt och destruktivt förhållande. De är inte gifta, de har inte barn ihop. Hennes sambo gjorde slut med henne två veckor innan alla brott. Och tog sedan tillbaka henne. Ett stört och dåligt förhållande.

Visst: inte ok med otrohet för det. Men hade varit värre om de haft en fin relation och varit gifta och haft två små barn ihop (så som målsägandes situation är). Då hade sveket av otroheten varit betydligt värre.
Citera
2025-06-25, 19:42
Medlem
Kul med lite av han med. INTE första gången han doppar i fel hål
Citat:
Ursprungligen postat av Partlow
Och? Han är relativt ointressant i den här historien.
Citera
2025-06-25, 19:46
Medlem
Kan inte öppna den.. Har hon stängt den ?
Citat:
Ursprungligen postat av gummihajen
Här är rätt Elin:
Facebook
Citera
2025-06-25, 20:11
Medlem
Orgelnistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirre-36
Kan inte öppna den.. Har hon stängt den ?
Fungerar för mig nu!
Citera
2025-06-25, 20:13
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Läs nedan och försök förstå vad som står för en gång skull:
Tror du hennes sambo håller med om det? Otrohet är hemskt vem det än drabbar vill jag påpeka.

Man måste älska sin sambo och partner väldigt mycket för reagera så som han gjorde.
Citera
2025-06-25, 20:16
Medlem
Vet inte exakt vad som kommit fram men här kommer domen. Det var en vän hon anmälde och han var inte ens där. Villkorlig dom och skadestånd på 20'000 kr till mannen.

Citat:
En förundersökning om våldtäkt inleddes och kvinnan förhördes av polis. Hon pekade då ut gärningsmannen, en manlig vän till henne. Hon uppgav att mannen hade förgripit sig på henne inne på en toalett i en krog i Växjö.
Citat:
Bland annat kunde utredarna tydligt se på krogens övervakningskameror att kvinnan gick in på toaletten helt själv, utan att någon följde efter, och sedan kom ut efter omkring två minuter.
Citat:
När mannen, som pekats ut som våldtäktsman, förhördes berättade han att kvinnan tidigare hotat honom med att våldtäktsanmäla honom.
– ”Du måste ge mig pengar, annars kommer jag att anmäla dig”, ska kvinnan enligt mannen ha sagt.
Citat:
Påföljden blev villkorlig dom och skadestånd på 20 000 kronor till den utpekade våldtäktsmannen.

https://www.tv4.se/artikel/1bwSV4KFy...aldtaekt-doems
Citera
2025-06-25, 20:38
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Vet inte exakt vad som kommit fram men här kommer domen. Det var en vän hon anmälde och han var inte ens där. Villkorlig dom och skadestånd på 20'000 kr till mannen.

Trodde först det handlade om detta fall, visste inte om jag skulle skratta eller gråta.

Tänk att få betala lite skadestånd och en villkorlig dom för att ha försökt förstöra någons liv, när det dessutom är så tydligt, att bli anklagad för att ha våldtagit någon är precis lika förnedrande som att faktiskt bli våldtagen, vi lever i ett mycket sjukt land.
Citera
2025-06-25, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
Tror du hennes sambo håller med om det? Otrohet är hemskt vem det än drabbar vill jag påpeka.

Man måste älska sin sambo och partner väldigt mycket för reagera så som han gjorde.

Ja, det tror jag absolut han skulle. Om han var lyckligt gift och hade två små barn med sin fru. Och hans fru en kväll är otrogen mot honom på en krogtoalett, med någon hon känt I endast 30 minuter. Sviker både honom, deras barn och deras familj. För ett lygg med en främling på en krogtoalett... Och henne skulle han vara tvungen att ha ett samarbete med kring barnen många år till. Så skulle säkerligen sambon tycka att det vore en mycket värre situation och otrohet.
Tänk dig själv...

Nja. Sambon är tidigare dömd för misshandel samt för våldsamt motstånd. Han har snarare aggressionsproblem. Lätt för att ta till nävarna när han blir förbannad, helt enkelt.

21-åringen och sambon har nog snarare en slags traumabindning i sin destruktiva relation. Handlar förmodligen inte om kärlek, utan mer om behov av varandra.
Citera
2025-06-25, 21:07
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ja, det tror jag absolut han skulle. Om han var lyckligt gift och hade två små barn med sin fru. Och hans fru en kväll är otrogen mot honom på en krogtoalett, med någon hon känt I endast 30 minuter. Sviker både honom, deras barn och deras familj. För ett lygg med en främling på en krogtoalett... Och henne skulle han vara tvungen att ha ett samarbete med kring barnen många år till. Så skulle säkerligen sambon tycka att det vore en mycket värre situation och otrohet.
Tänk dig själv...

Nja. Sambon är tidigare dömd för misshandel samt för våldsamt motstånd. Han har snarare aggressionsproblem. Lätt för att ta till nävarna när han blir förbannad, helt enkelt.

21-åringen och sambon har nog snarare en slags traumabindning i sin destruktiva relation. Handlar förmodligen inte om kärlek, utan mer om behov av varandra.
Fast du har ju ingen anning om hur hans förhållande ser ut ellerhur han kanske tom är särbo, vad vet vi?

Är det inte dumt skriva långa inlägg om saker som du inte vet?
Senast redigerad av Inspirit81 2025-06-25 kl. 21:16.
Citera
2025-06-25, 21:17
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Trodde först det handlade om detta fall, visste inte om jag skulle skratta eller gråta.

Tänk att få betala lite skadestånd och en villkorlig dom för att ha försökt förstöra någons liv, när det dessutom är så tydligt, att bli anklagad för att ha våldtagit någon är precis lika förnedrande som att faktiskt bli våldtagen, vi lever i ett mycket sjukt land.
Verkligen straffen för falskanmäla någon för våldtäkt måste skärpas, på samma sätt som en riktigt våldtäkt straffen har skärpts.
Citera
2025-06-25, 21:18
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue

Det är fel fall, men ändp kul du postade det i tråden, då vissa här tror det här är extremt ovanligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in