2025-06-29, 13:24
Medlem
polseks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Vissa tycks se 21-åringen för en värre skurk än de som gjort sig skyldiga till mord. För mord kan man få mellan 18 år upp till livstid. Och livstid är inte ens livstid i Sverige.

Senhackaren anser att 21-åringen ska bli dömd på livstid. På riktigt. Och för otrohet, primärt och den grova falska angivelsen sekundärt. Måste vara ett troll som resonerar så tokigt.

Målsägandens otrohet vet jag inte hur Senhackaren vill straffa. Det har hen inte skrivit om ännu. Kanske 18 års straffarbete i fängelse?

Det är inte orimligt att tycka att Elin ska få samma straff och skadeståndsskyldighet som offret fått om han fällts för våldtäkt, dvs 3 års fängelse och 230 000 i skadestånd.
Till din stora glädje kommer det ju inte bli så.

Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
Grejen är den jag är ganska säker på elin lider av någon diagnos skulle gissa på borderline, hon behöver få vård för det här, annars tror jag faktiskt inte det är sista gången vi ser henne i otrohet och svartsjuke draman jag har haft borderline brudar nära mig och vet hur det brukar sluta.

Eller hur. Inte bara otroheten, men omständigheterna också. Hon väljer verkligen tid och plats: toaletten på krogen där hennes sambo finns nära, dvs maximal chans för att drama ska uppstå mellan henne och sambon. Offret var egentligen bara en statist i det sammanhanget, att han skulle bli misshandlad var inte planen men hon är i grunden likgiltig för den uppenbara risken.

Precis som att hon är helt likgiltig för att konsekvenserna för den ostraffade småbarnsförälder som oskyldigt döms för en gräslig våldtäkt 2025 är oändligt mycket större än konsekvenserna om hennes flera gånger dömda sambo - skyldig - dömts för att ha spöat på en tjomme som precis tryckt på hans tjej på en krogtoalett. Om han ens dömts - offret ville ju inte medverka i någon utredning mot honom överhuvudtaget.

Hon verkar inte vara typen som går runt med sönderskurna armar och byter hårfärg varje vecka. Det är synd, den varianten på borderlinesuggor är tacksamt enkel att undvika. Detta vandrande elände borde tvingas gå runt med en varningstriangel på ryggen tills nästa istid.
Citera
2025-06-29, 17:47
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polsek
Det är inte orimligt att tycka att El*n ska få samma straff och skadeståndsskyldighet som offret fått om han fällts för våldtäkt, dvs 3 års fängelse och 230 000 i skadestånd.

Det där låter som ett bra förslag!

Straffen för falsk angivelse borde definitivt ligga på samma nivå som våldtäkt eftersom en påhittad våldtäkt urholkar trovärdigheten hos helt andra kvinnor som utsatta för brott, en annan aspekt på det hela är att rättsväsendet ska inte behöva befatta sig med en falsk anmälning som i det aktuella fallet eftersom det handlar ett stort slöseri med tid, pengar och energi.
Citera
2025-06-29, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polsek
Det är inte orimligt att tycka att Elin ska få samma straff och skadeståndsskyldighet som offret fått om han fällts för våldtäkt, dvs 3 års fängelse och 230 000 i skadestånd.
Till din stora glädje kommer det ju inte bli så.

Varför då? Du är väl ändå medveten om att våldtäkt och falsk angivelse är två helt olika brott?

Jag vaken glädjs eller sörjer kring längden på straffen. Det viktiga för min del är att 21-åringen och sambon döms för de brott de utsatt målsägande för:

21-åringen för: grov falsk angivelse.
Sambon för: misshandel och medhjälp till grov falsk angivelse.

Vad får dig att tro att jag skulle glädjas kring något straff? Märklig du är. Det viktiga är att de döms.
Citera
2025-06-29, 20:52
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Varför då? Du är väl ändå medveten om att våldtäkt och falsk angivelse är två helt olika brott?

Målsäganden riskerade att åtalas för våldtäkt, nu blev det inte så eftersom kvinnans lögn avslöjades

Citat:
Jag vaken glädjs eller sörjer kring längden på straffen. Det viktiga för min del är att 21-åringen och sambon döms för de brott de utsatt målsägande för:

Du vill kanske att kvinnan döms till 3 års fängelse och 260 000 kr i skadestånd ?

Citat:
Vad får dig att tro att jag skulle glädjas kring något straff?

Det är tydligen skillnad på män och kvinnor när du engagerar dig i olika fall?

Citat:
Det viktiga är att de döms.

Vem av 21-åringen och sambon anser du ska ha hårdast straff?.
Citera
2025-06-29, 23:50
Medlem
Träffade Viktor på en fest nån gång och där berättade han för mig att han var säljare på ett försäkringsbolag i Malmö.

Senare på kvällen hade han gått vidare och berättat att han jobbade på Mercedes.

Inget av detta stämde visade det sig senare…

Han hyrde ett hus i 2:a hand nere i Skanör/Falsterbo då han flyttat ner från Norrland och det var här han träffade Elin.

Han klädde sig väldigt ”stekigt” och skulle framstå som en kung i baren. Även fast han gjorde allt för att bli bjuden på allt.

Reagerade på att hans årsinkomst 2024 var på 78k och att han har bott på 9 olika adresser de senaste 3 åren? Ingen som skrivit om detta?

Läser även i tråden och i FUP att han dragit till ett gäng med pengar även här under kvällen på Entré.

Skriver till Elin i SMS-konversationerna att hon ska Swisha honom hela tiden.

Golddigger som hamnat snett på de?
Citera
2025-06-30, 01:51
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The.Leader
Det är klart att Elins otrohet ligger till grund för allt som hände. Annars skulle inte sambon ha något motiv för att smälla till BO. Det förstår alla normala människor utan en agenda att ständigt försöka flytta fokus i tråden.

Så här avrapporterar en polis som var på plats.

Precis, jag delar samma uppfattning som polismannen.

Misshandeln kommer till som en följd av otroheten.

Förståeligt motiv men han kommer ju bli dömd för reaktionen, framförallt därför jag tror hon fick dåligt samvete, först straffa hon honom med otrohet och sedan pgr av samma otrohet får hon honom fälld för en misshandel.

Och var det här någon form av vedergällning för hon blivit utkastad av honom från hemmet tidigare så tog hon det verkligen till en ny nivå. Går ju inte ens jämföra dom två olika händelserna.

Sedan som någon nämnde hade hon kunnat få en småbarnsförälder dömd för våldtäkt, det hade nog kunnat drabba hans barn ännu hårdare än att han "bara" varit otrogen.
Citera
2025-06-30, 05:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2

Förståeligt motiv men han kommer ju bli dömd för reaktionen, framförallt därför jag tror hon fick dåligt samvete, först straffa hon honom med otrohet och sedan pgr av samma otrohet får hon honom fälld för en misshandel.

Och var det här någon form av vedergällning för hon blivit utkastad av honom från hemmet tidigare så tog hon det verkligen till en ny nivå. Går ju inte ens jämföra dom två olika händelserna.

Sedan som någon nämnde hade hon kunnat få en småbarnsförälder dömd för våldtäkt, det hade nog kunnat drabba hans barn ännu hårdare än att han "bara" varit otrogen.

Kastar man ut sin sambo, gör slut med sin sambo och kallar sin sambo olika otrevligheter. Så är bandet rätt klippt. Så även om sambon tog tillbaka 21-åringen två dagar senare, så är tilliten förstörd. När kommer sambon göra slut igen? Blir lätt frågan då. Och: kommer det vara för alltid nästa gång?

Otroheten är inte en vedergällning. 21-åringen var ju uppenbart tänd på målsägande. Och gick till handling med honom då sambon är opålitlig i deras relation. Sambon kan ju köra ut henne närsomhelst... Det har han ju visat med all tydlighet på bara två veckor tidigare.

En bra sak som förebygger otrohet är ju att man själv inte bryter tilliten ens partner har för en... inte kör ut partnern från det gemensamma hemmet etc.

Sambon har i övrigt aggressionsproblem. Och med stor sannolikhet därav han misshandlade målsägande. Det är ju inte första gången sambon gör sig skyldig till misshandel.

21-åringen har en slags traumabindning till sambon och tål inte ens tanken på att han kan hamna i fängelse. Så hon ljuger om våldtäkt för att få honom att slippa fängelse. För att hon behöver honom. Och sambon ljuger han med, för att få slippa fängelse. Säger att han såg målsägande våldta 21-åringen.

Dessa två behöver dömas för sina brott.
Citera
2025-06-30, 07:23
Medlem
Kallamakaronens avatar
När kommer domen?
Citera
2025-06-30, 10:34
Medlem
Återigen, vilka straff yrkade åklagaren på? Grov urkundsförfalskning (och även mened) kan ge maximalt fyra år - vilket det dock inte brukar bli.
Citera
2025-06-30, 15:04
Medlem
Citat:
Kastar man ut sin sambo, gör slut med sin sambo och kallar sin sambo olika otrevligheter. Så är bandet rätt klippt. Så även om sambon tog tillbaka 21-åringen två dagar senare, så är tilliten förstörd. När kommer sambon göra slut igen? Blir lätt frågan då. Och: kommer det vara för alltid nästa gång?

Otroheten är inte en vedergällning. 21-åringen var ju uppenbart tänd på målsägande. Och gick till handling med honom då sambon är opålitlig i deras relation. Sambon kan ju köra ut henne närsomhelst... Det har han ju visat med all tydlighet på bara två veckor tidigare.

En bra sak som förebygger otrohet är ju att man själv inte bryter tilliten ens partner har för en... inte kör ut partnern från det gemensamma hemmet etc.

Sambon har i övrigt aggressionsproblem. Och med stor sannolikhet därav han misshandlade målsägande. Det är ju inte första gången sambon gör sig skyldig till misshandel.

21-åringen har en slags traumabindning till sambon och tål inte ens tanken på att han kan hamna i fängelse. Så hon ljuger om våldtäkt för att få honom att slippa fängelse. För att hon behöver honom. Och sambon ljuger han med, för att få slippa fängelse. Säger att han såg målsägande våldta 21-åringen.

Dessa två behöver dömas för sina brott.

Det du inte berör någon gång i ditt försök att svartmåla alla UTOM Elin är VARFÖR Gjorde han slut och kastade ut henne ? Det finns ju ledtrådar i sms'en där han skriver något i stil med " att det alltid är du som förstör". Jag fattar det som att det är Elin som är den struliga i förhållandet och gör så att han till slut kastar ut henne.

Återigen vill du att det mesta ska ligga på någon annan än Elin.

Det är HENNES otrohet som ligger till grund för hela kjedjan. Utan den, ingen misshandel eller falska anklagelser.

INTE MÄ's otrohet. Hade han tex varit otrogen med en annan hade inte Victor misshandlat honom.

Elin ska dömas för den falska våldtäktsanmälan.
Victor ska dömas för misshandel och medhjlp till den falska anmälan.
MÄ/BO och hans familj ska hållas utanför.
Citera
2025-06-30, 16:57
Medlem
The.Leaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2

Till saken hör att Victor har aldrig kastat ut eller gjort slut med Elin. Det är bara något påhitt för att göra honom värre än Elin och att flytta fokus. I FUP står det "När jag kommer hem vill jag inte ha något med dig att göra. Jag vill att du låter mig vara ifred. Du har förstört denna kvällen/helgen. Jag vill inte prata eller vara med dig i kväll." Hur är det att göra slut eller kasta ut någon? Och den stora frågan är, vad hade Elin gjort som utlöste detta.

En annan sak som är intressant är vad som hände veckan innan Elin blev "utkastad". Victor skriver, "Asså hur sjukt att du startar allt detta och nu sticker du och stänger av din lur också."

Så här säger Julianna, en kompis till Elin i förhör.
Citat:
Julianna berättar sedan att Elin och Victor skulle flytta till Limhamn tillsammans. Elin hade börjat inse att hon skulle lämna Victor för hon är trött på relationen.
Lite intressant att Elin och Victor skulle flytta till en ny gemensam lägenhet på lördagen när Elin är otrogen med två olika killar timmarna innan flytten går. Och samtidigt kallar Elin honom sitt livs kärlek och pappa till hennes barn. Och som grädde på moset planerar Elin en knull-träff med sin arbetskompis på söndagen som hon sög av på eftermiddagen innan hon träffade sin sambo.

Nej, att försöka få hennes sambo till ensam syndabock i deras bråk är lika sjukt som att påstå att det inte var Elins otrohet som utlöste händelsekedjan på toaletten där hon knullade med en okänd man som skulle kunna vara hennes pappa.
Senast redigerad av The.Leader 2025-06-30 kl. 17:00.
Citera
2025-06-30, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ebliti
Det du inte berör någon gång i ditt försök att svartmåla alla UTOM Elin är VARFÖR Gjorde han slut och kastade ut henne ? Det finns ju ledtrådar i sms'en där han skriver något i stil med " att det alltid är du som förstör". Jag fattar det som att det är Elin som är den struliga i förhållandet och gör så att han till slut kastar ut henne.

Återigen vill du att det mesta ska ligga på någon annan än Elin.

Det är HENNES otrohet som ligger till grund för hela kjedjan. Utan den, ingen misshandel eller falska anklagelser.

INTE MÄ's otrohet. Hade han tex varit otrogen med en annan hade inte Victor misshandlat honom.

Elin ska dömas för den falska våldtäktsanmälan.
Victor ska dömas för misshandel och medhjlp till den falska anmälan.
MÄ/BO och hans familj ska hållas utanför.

Det finns tre fula fiskar I denna soppa:
- 21-åringen.
- Sambon.
- Målsägande.

Kvinnohatarna i tråden fokuserar bara på allt fel 21-åringen har gjort. Hur vore du om du sa till även dessa att fokusera på alla tre?

Det är ju just kvinnohatarnas fokus på bara 21-åringen, som gör att jag visar på de fel sambon och målsägande har gjort. 21-åringen får sina skopor så det räcker och blir över, från kvinnohatare i tråden.

Skribenter som skriver mer sansat och ser alla att alla tre gjort fel. Ja, där kan jag absolut ge en rejäl skopa även till 21-åringen.

Om nu 21-åringen var sådant pucko, varför tog sambon tillbaka henne då? Fundeta du en stund på det.

21-åringen kunde i övrigt inte veta att hennes sambo skulle upptäcka dem och slå målsägande medvetslös och blodig. Så hon bär faktiskt ingen skuld till misshandeln. Skulden till misshandeln bär endast sambon. Logiskt om du tänker efter.

Och ska det fokuseras på otrohet, som inte är ett brott. Så faller faktiskt den tyngsta skuggan över målsäganden. Han är gift och har två små barn. Det är ett extremt svek som vi som har barn förstår.

Och fokuserar vi på brotten, ja, då börjar de med misshandeln. Sedan följer grov falsk angivelse och medhjälp till grov falsk angivelse på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in