2025-04-27, 10:24
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onebiker
Du tror inte att bristen på dina ”vita riddare” har en smula med att göra tex med vad som till att börja med det som står i rubriken redan?
I vanliga fall när en kvinna faktiskt blir våldtagen så skall hon försvaras och få stöttning av de ”vita riddarna” eller du kanske är av en annan åsikt ? Tex att alla kvinnor som inte klär sig heltäckande i tex slöja osv är horor och förtjänar att bli våldtagna? Just den åsikten är ju allmänt känt ganska utbredd speciellt hos män som har en viss religion!
Ja det är ganska komiskt se när det blir syntaxerror hos vänstern när deras främsta målgrupper krockar och inte alls har samma åsikter vilket tidigare påståtts och sedan bortsetts ifrån
Citera
2025-04-27, 11:02
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smugumin
Tycker det är mkt problematiskt brottsmisstänka henne på detta sätt. Kan leda till att kvinnor framöver inte kommer våga anmäla våldtäkter.

Det sitter nog redan ganska många kvinnor där hemma som har blivit våldtagna och samtidigt inte vågar anmäla pgr av diverse olika omständigheter.

Men den här kvinnan som hittade på en våldtäkt hör nog inte till favoriterna för dessa kvinnor. Dom hade säkert velat sätta naglarna i henne.
Citera
2025-04-27, 11:13
Avstängd
Hon kanske har blivit dumpad och sedan anmält det hela som våldtäkt?

För mig är det uppenbart.
Citera
2025-04-27, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
Men du antyder alltså om det nu skulle haft sex, så hade det varit en våldtäkt eller hur menar du?

Jag menar precis det jag skriver: jag tror inte 21-åringen och målsägande har haft sex med varandra. Hade de haft sex så hade det tagit längre tid än bara 8 timmar att finna bevis som gör att de sedan häktar henne för falsk angivelse.

Hade de haft sex, hade ju en ord står mot ord situation uppstått. Och då hade polis och åklagare fått vända på fler stenar innan de fått en bild av vad som verkar ha hänt. Det tar längre tid än 8 timmar.

Så jag tror att 21-åringen och målsägande inte har haft sex. De var förmodligen inte ens i närheten av varandra. Kanske rentav i olika städer vid den påstådda "våldtäkten". Och det kunde åklagare och polis se bevis för. Och därmed snabbt inse att detta med stor sannolikhet rör sig om falsk anklagelse. Och häktar 21-åringen för detta.

Alternativt att 21-åringen har påstått att målsägande har våldtagit 21-åringens kompis tex. Vilket kompisen dementerar och åklagare och polis ser att våldtäkt inte kan vara fallet. Och att det därmed troligen rör sig om falsk angivelse. Och 21-åringen häktas för detta.

Just tidsaspekten på 8 timmar mellan anklagelse till häktning, gör att jag tror att inget sex har förekommit. Hade 21-åringen och målsägande haft sex hade det helt enkelt tagit längre tid än så att utreda om det var våldtäkt eller falsk angivelse.
Senast redigerad av TomatKungen 2025-04-27 kl. 12:15.
Citera
2025-04-27, 12:17
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jag menar precis det jag skriver: jag tror inte 21-åringen och målsägande har haft sex med varandra. Hade de haft sex så hade det tagit längre tid än bara 8 timmar att finna bevis som gör att de sedan häktar henne för falsk angivelse.

Hade de haft sex, hade ju en ord står mot ord situation uppstått. Och då hade polis och åklagare fått vända på fler stenar innan de fått en bild av vad som verkar ha hänt. Det tar längre tid än 8 timmar.

Så jag tror att 21-åringen och målsägande inte har haft sex. De var förmodligen inte ens i närheten av varandra. Kanske rentav i olika städer vid den påstådda "våldtäkten". Och det kunde åklagare och polis se bevis för. Och därmed snabbt inse att detta med stor sannolikhet rör sig om falsk anklagelse. Och häktar 21-åringen för detta.

Alternativt att 21-åringen har påstått att målsägande har våldtagit 21-åringens kompis tex. Vilket kompisen dementerar och åklagare och polis ser att våldtäkt inte kan vara fallet. Och att det därmed troligen rör sig om falsk angivelse. Och 21-åringen häktas för detta.

Just tidsaspekten på 8 timmar mellan anklagelse till häktning, gör att jag tror att inget sex har förekommit. Hade 21-åringen och målsägande haft sex hade det helt enkelt tagit längre tid än så att utreda om det var våldtäkt eller falsk angivelse.
Så du menar att bara för man har haft sex med någon blir utredningen så trovärdig att man nästan inte kan fria någon på rakarm, läs mellan dina rader du är en mycket sjuk man som tycker allt är i sin ordning här.
Citera
2025-04-27, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Jag hoppas nästan för hennes skull att hon då åtminstone har haft sex med honom, annars blir de för enkelt kan jag tycka.

Måste ju ligga någon sexuell laddning i ett åtal som denna.

Men lite mer klarhet vore helt klart på sin plats.

Va? Det är ju bra om de inte har haft sex med varandra. Lättare att utreda ärendet och lättare att leda till till åtal och dom.

Har de haft sex med varandra, så blir det ju mycket knepigare.

Jag tror att det ligger avsky som laddning i sådana här ärenden. Att det finns hat ned i bilden. Man hatar en oerson och vill sätta dit denna helt enkelt. I vredesmod.
Citera
2025-04-27, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
Så du menar att bara för man har haft sex med någon blir utredningen så trovärdig att man nästan inte kan fria någon på rakarm, läs mellan dina rader du är en mycket sjuk man som tycker allt är i sin ordning här.

Om två personer har sex med varandra och den ena direkt efter gör anmälan om våldtäkt. Så kommer ärendet utredas som just våldtäkt. Det begriper du väl ändå? Och då tar det tid att veta om det handlar om våldtäkt, oaktsam våldtäkt eller om samtyckande sex och falsk tillvitelse. Eller att märka att det inte finns bevis vare sig för våldtäkt eller för falsk angivelse. Sådan utredning tar tid. Inte vara 8 timmar. Det begriper du väl ändå?

Men om två personer inte har haft sex med varandra och det lätt gpr att bevisas att de inte har haft det, men den ena anklagar den andra för våldtäkt. Så kommer polis och åklagare ganska snabbt fatta att det sannolikt rör sig om falsk angivelse.

Så med tanke på att det gick snabbt till att 21-åringen blev häktad, så tror jag inte att de haft haft sex.

Försök nu förstå vad jag skriver.

Metafor: om du anmäler din bil som stulen av Kalle. Så kommer ärendet utredas som bilstöld. Och det kommer ta tid att utreda vad som har hänt. Om Kalle stal din bil eller om han fick låna bilen med ditt godkännande.

Men om polis och åklagare ser att du inte har en bil registrerad på dig och du dessutom anklagar Kalle för bilstöld. Så kommer misstankarna istället riktas mot dig om falsk angivelse mot Kalle.

Blev det tydligare så för dig?
Senast redigerad av TomatKungen 2025-04-27 kl. 12:49.
Citera
2025-04-27, 12:56
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
.Och som sagt: jag tror inte ens 21-åringen har haft sex med målsägande. Därav man så snabbt kunnat fastställa att det sannolikt rör sig om falsk angivelse. Och kunnat häkta henne.

Vi får se när FUP dyker upp om du har rätt eller fel som vanligt.

Jag tror att kvinnan i det aktuella fallet har träffat personen som är föremål för hennes anklagelser men att hennes historia var full av hål och att man då genomskådade henne.

Citera
2025-04-27, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Vi får se när FUP dyker upp om du har rätt eller fel som vanligt.

Jag tror att kvinnan i det aktuella fallet har träffat personen som är föremål för hennes anklagelser men att hennes historia var full av hål och att man då genomskådade henne.

Med tanke på hur snabbt de häktade henne för falsk angivelse, så är det mycket troligt att 21-åringen och målsägande inte ens har haft sex. P. De hade haft sex, hade det tagit längre tid än bara 8 timmar att utreda och komma fram till falsk angivelse.

Senast redigerad av TomatKungen 2025-04-27 kl. 13:08.
Citera
2025-04-27, 13:08
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Va? Det är ju bra om de inte har haft sex med varandra. Lättare att utreda ärendet och lättare att leda till till åtal och dom.

Har de haft sex med varandra, så blir det ju mycket knepigare.

Jag tror att det ligger avsky som laddning i sådana här ärenden. Att det finns hat ned i bilden. Man hatar en oerson och vill sätta dit denna helt enkelt. I vredesmod.

Sagt helt och hållet utifrån hennes perspektiv.

Men hur svårt är det egentligen för henne att påstå att dom har haft sex, visst hade det då varit till hennes fördel om dom kunde hitta DNA från honom i eller på henne men det är väl heller inte alltid det går hitta färska spår av sex speciellt om hon säger att hon dröjde med sin anmälan.

Då har vi ju en ord mot ord situation.

Men är väl lite som du säger, så snabbt mellan anklagelserna och häktning tyder ju på att det måste finnas starka skäl för det hon står anklagad för.

Borde hon ju dessutom bli dömd så det kommer lite mer klarhet kring fallet.
Citera
2025-04-27, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Sagt helt och hållet utifrån hennes perspektiv.

Men hur svårt är det egentligen för henne att påstå att dom har haft sex, visst hade det då varit till hennes fördel om dom kunde hitta DNA från honom i eller på henne men det är väl heller inte alltid det går hitta färska spår av sex speciellt om hon säger att hon dröjde med sin anmälan.

Då har vi ju en ord mot ord situation.

Men är väl lite som du säger, så snabbt mellan anklagelserna och häktning tyder ju på att det måste finnas starka skäl för det hon står anklagad för.

Borde hon ju dessutom bli dömd så det kommer lite mer klarhet kring fallet.

De var förmodligen inte ens på samma plats som varandra när den påstådda "våldtäkten " påstås ha inträffat. Sådant går ju ganska lätt och snabbt för åklagare och polis att få fram uppgifter om, ifall där finns vittnen ich bildbevis som kan styrka att han var på annan plats vid tidpunkten hon påstår att han har våldtagit henne på.

Eller så har 21-åringen påstått att han har våldtagit hennes en kompis. Kompisen dementerar det hela och är trovärdig osv. Även det skulle kunna få 21-åringen häktad för falsk tillvitelse.

Vi får se om det leder till åtal. Då får vi veta mer om omständigheterna.
Citera
2025-04-27, 13:19
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
De var förmodligen inte ens på samma plats som varandra när den påstådda "våldtäkten " påstås ha inträffat. Sådant går ju ganska lätt och snabbt för åklagare och polis att få fram uppgifter om, ifall där finns vittnen ich bildbevis som kan styrka att han var på annan plats vid tidpunkten hon påstår att han har våldtagit henne på.

Eller så har 21-åringen påstått att han har våldtagit hennes en kompis. Kompisen dementerar det hela och är trovärdig osv. Även det skulle kunna få 21-åringen häktad för falsk tillvitelse.

Vi får se om det leder till åtal. Då får vi veta mer om omständigheterna.

Hursomhelst verkar det inte ha funnits med någon som helst eftertanke från hennes sida när hon anmälde honom.

Går ju tycka att hon åtminstone borde ha haft sex med honom.

Anmäla på så klena grunder som vi spekulerar om och ändå tro det går få någon fäld för våldtäkt är ju lite väl godtroget.

Är inte det allmänt känt bland alla kvinnor att det är en väldigt mödosam process och leder allt som oftast till ingenting mer än ett nedlagt fall.

Då borde man inte vilja anmäla på skoj bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in