2025-06-28, 20:29
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Ja, med så mycket blod på platsen och en avtuppad målsägande, så blev säkert sambon och 21-åringen chockade. Och även därför jag ser det som grov misshandel. Våld mot huvudet så att en målsägande förlorar medvetandet är grovt. Så märkligt att det endast rubriceras som misshandel av normalgraden.

Men ändå. Hade sambon trott att det var våldtäkt, så hade han tagit med sig 21-åringen när han flydde. Inte låtit henne vara kvar med sin "förövare".

Och utifrån att han vägrar svara när 21-åringen ringer honom och sedan skäller ur henne via sms. Så vet han bevisligen att detta var frivilligt sex och ingen våldtäkt.
Suck nu ärr vi där igen du är så oerfaren inom det här så du tror det här skulle kunna bli en GROV misshandel.

Ska försöka skriva så även du förstår, har målsägande fått livshotande skador? Jag har en dom jag läst nyligen om en kille som slår en annan kille i huvudet med baksidan på en hammare, det räckte inte för att det skulle bli en grov misshandel tex.
Citera
2025-06-28, 20:31
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
21-åringen förnekar inte brott.

Hon ljuger om ett annat händelseförlopp. Där det är målsägande som gjort sig skyldig till brott och hon som är offret.

Förneka brott hade ju varit " nej, jag har aldrig påstått att han våldtagit mig. Jag har hela tiden sagt att det var frivilligt sex" . Dvs: förneka falsk tillvitelse.
Så hon erkänner brott alltså enligt dig vart kan jag läsa om det?

Det känns som jag talar med en ultrfeminsitisk kvinna eller en tonåring, hur gaammal är du igentligen?

Du har två val antingen erkänner du brott eller så förnekar du brott, är det verklgen så svårt att förstå?
Citera
2025-06-28, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
Suck nu börjar du igen vad vet du om vad rätten ser som förmildande och försvårande omständigheter här? Det skulle tom en rättsexpert ha svårt svara på, men inte forumets egna självutnämda rässtexpert tomatpuren, hna läser FUP på en gång och vet domarna direkt, fan att inte polisen anställt dig

Sedan är det inte heller säkert att hans tidigare dom kommer spela roll här heller, det beror på när det var hur allavrligt det var och vad han fick för dom då, om det hae varit så illa som du försker få det framstå som varför är han inte häktad för recidivfara då??

Nej just det de vet du ju inte ens vad det är för något du vet ju inte ens vad en häktningsförhandling är heller har vi ju set tidigare i tråden.

I Frankrike tar man hänsyn till om brott skett pga. Svartsjuka och otrohet. I Sverige ser inte lagen ut så. Här är inte Svartsjuka och otrohet förmildrande omständigheter.

Eftersom man sitter 2 tredjedelar av ett straff. Så kan han få sitta den sista tredjedelen av gamla brott om det inte var så länge sedan han dömdes för dessa och han är villkorligt frigiven för de brotten. Dvs. Han får påökt den tredjedel han då inte satt.

Läs på om våra lagar och hur de tillämpas. Så ser du själv.
Senast redigerad av TomatKungen 2025-06-28 kl. 20:39.
Citera
2025-06-28, 20:43
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
I Frankrike tar man hänsyn till om brott skett pga. Svartsjuka och otrohet. I Sverige ser inte lagen ut så. Här är inte Svartsjuka och otrohet förmildrande omständigheter.

Eftersom man sitter 2 tredjedelar av ett straff. Så kan han få sitta den sista tredjedelen av gamla brott om det inte var så länge sedan han dömdes för dessa. Dvs. Han får påökt den tredjedel han då inte satt.

Suck jag ger upp, saker och ting kan ses som förmildande och försvårande omständigheter ändå och det avgör vart du hamnar i straffskalan förstår du? du kan få, du kan få 6månader och upp till två år för misshandel och det beror på hur de bedömer om det finns förmildande omständigheter eller försvårande omständigheter, har du inte läst en enda dom i hela ditt liv eller?

Det förutsätter ju att han fick fängelse vid det första straffet, det borde även du förstå men det gör det inte så måste vara övertydlig, sedan sitter den villkorliga frigivningen för det i i ett år, och under den tiden om man begår brott kan man få en del av den villkorliga frigivningen förverkad, men man får oftast inte mera påslag än vad den nya domen är toalt ändå.

Jag skrev tydligt i mitt förra inlägg vad en tidigare dom kan påverka och hur, men antingen förstod du inte eller så kan du inte läsa, kanske bägge delarna, vad vet jag.

Klart är iaf att du inte vet ett skit om hur rättsamhället går till och inte hur en rättsproces går till heller.

Du bedömer det som en GROV misshandel där visar du verkligen hur dum du är.
Citera
2025-06-28, 20:48
Medlem
senhackarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
Senhackaren min vän, hur hade du tänkt att det ska kunna bevisas vilka som är ihop eller inte om de inte är gifta eller förlovade då.

När det kommer fram och när det är bevisat. Otrohet är så sjukt.
Citera
2025-06-28, 20:50
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:

Eftersom man sitter 2 tredjedelar av ett straff. Så kan han få sitta den sista tredjedelen av gamla brott om det inte var så länge sedan han dömdes för dessa och han är villkorligt frigiven för de brotten. Dvs. Han får påökt den tredjedel han då inte satt.

Du glömde svara på frågan, om nu den gamla domen ligger honom till last så mycket som du påstår, varför blev han inte häktad för recidivfara

Det borde du kunna svara på som påstår du studerat rättsfall och FUP och läst domar i 20år, men inte ens den lätta frågan kunde du svara på.

Är inte riktigt säker på om du bara är okunnig här eller om det bara inte passar din värdsbild att han inte blev häktad.
Citera
2025-06-28, 20:51
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren
När det kommer fram och när det är bevisat. Otrohet är så sjukt.
Jo men hur ska det gå till rent juridiskt när är man ihop? den ena partnern kanske tycker det medans den andra inte tycker det.

Eller tycker du man ska förbjuda folk ha umgänge om man inte är ihop?
Citera
2025-06-28, 20:52
Medlem
senhackarens avatar
Citat:
Du vill se målsägande hårt straffad för äktenskapsbrott, eller vad?

Sant. Är man otrogen så ska man straffas. Otrohet är så sjukt. Hon ska även straffas för att hon ljugit om "våldtäkt".
Citera
2025-06-28, 21:04
Medlem
Citat:
21-åringen förnekar inte brott.

Hon ljuger om ett annat händelseförlopp. Där det är målsägande som gjort sig skyldig till brott och hon som är offret.

Förneka brott hade ju varit " nej, jag har aldrig påstått att han våldtagit mig. Jag har hela tiden sagt att det var frivilligt sex" . Dvs: förneka falsk tillvitelse.

Hur vet du att det inte var våldtäkt? För att gubben säger det?
Citera
2025-06-28, 21:09
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Nope, det kommer inte ses som en förmildrande omständighet. Vi bor i Sverige och inte i Frankrike. I Frankrike hade det setts som en förmildrande omständighet. Så sambon kommer dömas för allvarlighetsgraden på misshandeln och eventuellt även få påökt då han tidigare är dömd.

Och det kommer inte ses som en förmildrande omständighet att 21-åringen vill rädda sin sambo från Fängelse. Hon kommer också dömas utifrån allvarlighetsgraden på brottet grov falsk angivelse. Men då hon inte är dömd sedan tidigare, så kan hon eventuellt få kortare tid i fängelse än sambon.

Sambon döms ju för två brott: misshandel och medhjälp till grov falsk angivelse. Och är dömd sedan tidigare.

Var ett par som rätt nyligen fick ett år vardera för falsk angivelse. De hade skickat sms som såg ut att det kom från mannens ex telefonnummer, med hot. Exet blev häktad och satt två dygn innan lögnen uppdagades.

Så 1 år får nog 21-åringen räkna med. Minst. Detta räknas ju som grov falsk angivelse. Men visst, målsägande blev ju aldrig häktad, så som målsägande I det andra fallet.

Sambon lär få några månader mer än 21-åringen, för två brott och påökt för tidigare domar.
Du borde läsa på lite om uppsåt med, i Sveriges lagbok står det att det MÅSTE finnas ett uppsåt för att ett brott ska kunna begås.

'Om vi ser till det här fallet så har han fåt nått eller några knytnäveslag i ansiktet och förmodligen ramlat och slagit i huvudet i något, alltså det var inte GM ryssen uppsåt att han skulle ramla och slå sig allvarligt, nu skadade han sig inte allvarligt, men nått eller några knytnäveslag kan aldrig bli en GROV misshandel, visa mig gärna en dom när det blivit det är du snäll du som läst så många i 20års tid.

Hade han skadad sig allvarligt här igenom ramla och slå sig så hade det blivt vållande av kroppskada och hade han dött hade ddet blivit vållande till annnans död.

Jag läste för några år sedan om en kille som slog en annan kille som bråkade med hans tjej i trollhättan, den killen ramlade med och slog huvudet i trottoarkanten och stendog, domen blev 2års fängelse för grovt vållande till annans död.

Det beror på uppsåt, du är bara pinsam i dina inlägg om GROVA misshandlar och sådant du bara gissar och hittar på, jag förstår givetvis att du inte förrstår ett dugg vad jag pratar om men andra kanske gör det, du skriver snart exakt samma påhittt och dumheter i tråden igen som du alltid gjort.

Eller om han trodde sin flickvän vara i fara och ifall skadorna uppkom av att han ramlade och slog huvudet i något är det förmildrande omständigheter, och nu snackar jag i sverige för vi är i sverige nu och inte i frankrike eller vad du yrar om.
Citera
2025-06-28, 21:44
Medlem
Majsmannen2s avatar
Att vara fattig är inte heller ett brott men det ligger till grund för väldigt många olika brott.

Så nej hennes otrohet är inte ett brott men det ligger till grund för hela kedjan av reaktioner som händer efter otroheten.

Samt att det var 21 åringen som bjöd in till otrohet genom smicker.

Det som allt i kombination att hon kommer med förslaget att hitta på en våldtäkt, gör att skulden till denna härva främst pekar på aktuella rubriken.

21 årig kvinna häktad för att ha anmält en påhittad våldtäkt.
Citera
2025-06-28, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sigridstorada
Hur vet du att det inte var våldtäkt? För att gubben säger det?

Gubben frågar om E inte ska gå på toaletten
E frågar sin kompis på SMS som hejar på att hon ska gå
E går ner på toa och gubben kommer efter
E släppen in honom på damtoan, suger av, vänder sig om och ber honom att knäppa upp byxorna och dra ner dom, för att sätta på henne bakifrån.
Det blir en kort akt innan pojkvännen kommer in på samma toa och ger en käftsmäll.

Framgår av FUP, läs på. Det är ingen våldtäkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in