Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Nope, det kommer inte ses som en förmildrande omständighet. Vi bor i Sverige och inte i Frankrike. I Frankrike hade det setts som en förmildrande omständighet. Så sambon kommer dömas för allvarlighetsgraden på misshandeln och eventuellt även få påökt då han tidigare är dömd.
Och det kommer inte ses som en förmildrande omständighet att 21-åringen vill rädda sin sambo från Fängelse. Hon kommer också dömas utifrån allvarlighetsgraden på brottet grov falsk angivelse. Men då hon inte är dömd sedan tidigare, så kan hon eventuellt få kortare tid i fängelse än sambon.
Sambon döms ju för två brott: misshandel och medhjälp till grov falsk angivelse. Och är dömd sedan tidigare.
Var ett par som rätt nyligen fick ett år vardera för falsk angivelse. De hade skickat sms som såg ut att det kom från mannens ex telefonnummer, med hot. Exet blev häktad och satt två dygn innan lögnen uppdagades.
Så 1 år får nog 21-åringen räkna med. Minst. Detta räknas ju som grov falsk angivelse. Men visst, målsägande blev ju aldrig häktad, så som målsägande I det andra fallet.
Sambon lär få några månader mer än 21-åringen, för två brott och påökt för tidigare domar.
Du borde läsa på lite om uppsåt med, i Sveriges lagbok står det att det MÅSTE finnas ett uppsåt för att ett brott ska kunna begås.
'Om vi ser till det här fallet så har han fåt nått eller några knytnäveslag i ansiktet och förmodligen ramlat och slagit i huvudet i något, alltså det var inte GM ryssen uppsåt att han skulle ramla och slå sig allvarligt, nu skadade han sig inte allvarligt, men nått eller några knytnäveslag kan aldrig bli en GROV misshandel, visa mig gärna en dom när det blivit det är du snäll du som läst så många i 20års tid.
Hade han skadad sig allvarligt här igenom ramla och slå sig så hade det blivt vållande av kroppskada och hade han dött hade ddet blivit vållande till annnans död.
Jag läste för några år sedan om en kille som slog en annan kille som bråkade med hans tjej i trollhättan, den killen ramlade med och slog huvudet i trottoarkanten och stendog, domen blev 2års fängelse för grovt vållande till annans död.
Det beror på uppsåt, du är bara pinsam i dina inlägg om GROVA misshandlar och sådant du bara gissar och hittar på, jag förstår givetvis att du inte förrstår ett dugg vad jag pratar om men andra kanske gör det, du skriver snart exakt samma påhittt och dumheter i tråden igen som du alltid gjort.
Eller om han trodde sin flickvän vara i fara och ifall skadorna uppkom av att han ramlade och slog huvudet i något är det förmildrande omständigheter, och nu snackar jag i sverige för vi är i sverige nu och inte i frankrike eller vad du yrar om.