2025-06-28, 17:10
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ribersborg
Bra sammanfattat, religös eller ej spelar mindre roll. Han borde, och förväntas ha ett bättre omdömme än henne.

Jag hade i början, innan FUP kom ut, en ide' att de måste ha träffats innan denna händelse, typ hennes sugar daddy eller liknande. För att sätta på henne så snabbt på ett sånt ställe under de omständigheterna är ganska magstarkt och svårt att sätta ord på. Nu tyder inget på det, och hade så varit fallet hade E säkert skrivit om det i alla sina SMS. Nu står inget om det så de sågs väl för första gången den kvällen. Dock ganska sannolikt att det inte var hans första utomäktenskapliga erfarenhet.

Det är vad målsägaren själv påstår i förhören. Vad som är sant vet han nog inte själv, det är dock väldigt troligt mindre lyckligt idag.
Jo men är det så konstigt säga allt är bra i ett äktenskap när någon frågar? Jag menar han förstår ju det här kommer bli offentligt och vill nog inte berätta den exakta situationen i sitt privatliv, det harr ju ingen annan än han och hans familj med att göra.

Även om det finns åtminstone två här i tråden som skriver som de känner honom, och vet precis hur hans äktenskap ser ut och hur hans barn lider, det är bara larv och påhitt.
Citera
2025-06-28, 17:21
Medlem
Citat:
Bra sammanfattat, religös eller ej spelar mindre roll. Han borde, och förväntas ha ett bättre omdömme än henne.

Jag hade i början, innan FUP kom ut, en ide' att de måste ha träffats innan denna händelse, typ hennes sugar daddy eller liknande. För att sätta på henne så snabbt på ett sånt ställe under de omständigheterna är ganska magstarkt och svårt att sätta ord på. Nu tyder inget på det, och hade så varit fallet hade E säkert skrivit om det i alla sina SMS. Nu står inget om det så de sågs väl för första gången den kvällen. Dock ganska sannolikt att det inte var hans första utomäktenskapliga erfarenhet.

Det är vad målsägaren själv påstår i förhören. Vad som är sant vet han nog inte själv, det är dock väldigt troligt mindre lyckligt idag.

Tack för inspel, förbered dig på attacker från kvinnohatarna i tråden/FB som menar att allt detta beror på E.

Och pratar du illa om en man i detta fall, blir MENA-männen/kvinnohatarna ännu mer triggade....
Citera
2025-06-28, 17:35
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Tack för inspel, förbered dig på attacker från kvinnohatarna i tråden/FB som menar att allt detta beror på E.

Och pratar du illa om en man i detta fall, blir MENA-männen/kvinnohatarna ännu mer triggade....
läser man dina inlägg så får man intrycket att du är en lättkränt MENA homosexuell man, men se hur den här skribenten utrycker sig, han skriver inte som dig och tomatpuren och ljuger och säger såhär är det, han är tydlig med vad han tycker är sannolikt och vad som är mest roligt osv.

Det är en väldigt stor skillnad skriva så än att läsa FUP, vilet jag inte tror du gjort och säga såhär är det allt annat är uteslutet, man märker hur oerfarna ni är av rättsfall när ni skriver på det sättet, inte ens en partisk åklagare skriver så just för det är avslöjande den är partisk, och man ska vara väldigt tydlig med vad som går bevisa och vad som är indicier och teorier.

Jag vet inte varför jag skriver det här till er ni kommer i nästa inlägg skriva exakt samma sak som ni skrivit i snart hela tråden, utan att skriva i JAG form prova skriva lite mer i JAG form så ska de se du blir tagen på större allvar.
Citera
2025-06-28, 17:44
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CamLem
Efter att ha läst igenom FUP har jag kommit fram till följande.

Sambon må vara dömd för misshandel och våldsamt motsånd sen tidigare, men det går inte att se att han ska ha varit våldsam mot 21 åringen. Är det en gammal fyllegrej?

Det borde ha synts i SMS till både väninna och mamma om han slår och hotar henne. Mamman borde inte uttryckt som att det hade varit lite problem tidigare utan att hon måste ta sig ur det. Lämna honom.
Hon borde blivit varnad av sin vännina för att åka o suga kuk och inte påhejad. Dessutom så är det högst tveksamt om hon hade vågat dels vara otrogen gång ett och sen vara otrogen på krogen med en kontrollerade våldsam sambo i samma lokal. Han borde dessutom ha halvt slagit ihjäl henne med, om inte på krogen så vid ett senare tillfälle.

Att sambon sen ska ha varit svartsjuk är ju nått vännerna säger, men är en konsekvens av att han misstänker att hon är otrogen. Nått som hon erkänner för sin väninna men förnekar till sin sambo. Det ser ut som sambon är något korkad och inte avslutar förhållandet eller så är han lättmanipulerad, vilket hans beslut av att gå med på våldtäktslögnen visar. Han skriver ju själv i sms att hon är otrogen o knullar gubbkuk, han förstår att det inte är en våldtäkt.

Det är inte olagligt att vara korkad o inte olagligt att vara otrogen så de två sakerna bryr sig inte rättsväsendet om, mer än att ta fram det som ett led i att förstå vad som hänt, dvs motiv till brotten.

21 åringen har begått ett brott iom lögnen och hennes sambo har begått två brott. Båda bör dömas för dessa.

BO lär få sitt straff rent moraliskt hemma, i karriären och i bekantskapskretsen. Men det är åter igen endast ett moraliskt brott.
Bra analys, håller med dig i det sora hela, ja enligt uppgifter går ju han och hans fru i parterapi nu, men dra in barnen i det här och att de lider som vissa här gör är bara så fel, det är inte ens säkert de vet om det här överhuvudtaget, och de kanske hittar en väg ut igenom det här och blir ett bättre par efteråt.

Inget dåligt som inte för något gott med sig brukar man säga, jag tror inte heller hans jobb kommer påverkas av det här, medans elin nog kan räkna med bli uppsagt eller om hon ens kan med och gå tillbaka dit efteråt.
Citera
2025-06-28, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
Bra analys, håller med dig i det sora hela, ja enligt uppgifter går ju han och hans fru i parterapi nu, men dra in barnen i det här och att de lider som vissa här gör är bara så fel, det är inte ens säkert de vet om det här överhuvudtaget, och de kanske hittar en väg ut igenom det här och blir ett bättre par efteråt.

Inget dåligt som inte för något gott med sig brukar man säga, jag tror inte heller hans jobb kommer påverkas av det här, medans elin nog kan räkna med bli uppsagt eller om hon ens kan med och gå tillbaka dit efteråt.

Det är en förtroende fråga, hans omdöme har brustit ganska kraftigt på flera punkter. Börjar kolleger ge uttryck för att de inte vill jobba kvar med honom pga. detta så lär han hänga löst ganska snabbt. Styrelsen ska dock hitta en annan VD och möjligen vill de se ett avslut på det juridiska innan det sker något. Företaget ser ju också ut att gå bra, så ingen brådska. We will see...

Om han lyckas rädda sig kvar på VD jobbet, så lär det inte bli några fler AW på väldigt länge.

Vet någon när domen meddelas? Blir intressant och se om det ses något förmildrande i misshandelsfallet. Vid tidpunkten för utdelande av slagen kunde han ju inte veta om det var frivilligt eller inte.
Citera
2025-06-28, 18:56
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Det är en förtroende fråga, hans omdöme har brustit ganska kraftigt på flera punkter. Börjar kolleger ge uttryck för att de inte vill jobba kvar med honom pga. detta så lär han hänga löst ganska snabbt. Styrelsen ska dock hitta en annan VD och möjligen vill de se ett avslut på det juridiska innan det sker något. Företaget ser ju också ut att gå bra, så ingen brådska. We will see...

Om han lyckas rädda sig kvar på VD jobbet, så lär det inte bli några fler AW på väldigt länge.

Vet någon när domen meddelas? Blir intressant och se om det ses något förmildrande i misshandelsfallet. Vid tidpunkten för utdelande av slagen kunde han ju inte veta om det var frivilligt eller inte.
Nej precis han kanske borde sluta dricka helt och hållet, ska även bli intressant och se om de ser hans medhjälp till falsangivelse ses som lindrigare än elins, det är inte säkert anses de båda vara lika delaktiga kan han nog räkna med få samma straff som henne där med, dock ska man komma ihåg att han blev väl aldrig häktad?
Citera
2025-06-28, 19:18
Medlem
senhackarens avatar
Det är synd att otrohet inte är olagligt.. Ja om ni undrar så är jag ateist. Förstår ni? A-T-E-I-S-T.
Citera
2025-06-28, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CamLem
Efter att ha läst igenom FUP har jag kommit fram till följande.

Sambon må vara dömd för misshandel och våldsamt motsånd sen tidigare, men det går inte att se att han ska ha varit våldsam mot 21 åringen. Är det en gammal fyllegrej?

Det borde ha synts i SMS till både väninna och mamma om han slår och hotar henne. Mamman borde inte uttryckt som att det hade varit lite problem tidigare utan att hon måste ta sig ur det. Lämna honom.
Hon borde blivit varnad av sin vännina för att åka o suga kuk och inte påhejad. Dessutom så är det högst tveksamt om hon hade vågat dels vara otrogen gång ett och sen vara otrogen på krogen med en kontrollerade våldsam sambo i samma lokal. Han borde dessutom ha halvt slagit ihjäl henne med, om inte på krogen så vid ett senare tillfälle.

Att sambon sen ska ha varit svartsjuk är ju nått vännerna säger, men är en konsekvens av att han misstänker att hon är otrogen. Nått som hon erkänner för sin väninna men förnekar till sin sambo. Det ser ut som sambon är något korkad och inte avslutar förhållandet eller så är han lättmanipulerad, vilket hans beslut av att gå med på våldtäktslögnen visar. Han skriver ju själv i sms att hon är otrogen o knullar gubbkuk, han förstår att det inte är en våldtäkt.

Det är inte olagligt att vara korkad o inte olagligt att vara otrogen så de två sakerna bryr sig inte rättsväsendet om, mer än att ta fram det som ett led i att förstå vad som hänt, dvs motiv till brotten.

21 åringen har begått ett brott iom lögnen och hennes sambo har begått två brott. Båda bör dömas för dessa.

BO lär få sitt straff rent moraliskt hemma, i karriären och i bekantskapskretsen. Men det är åter igen endast ett moraliskt brott.

Yes, nyanserat inlägg.
Citera
2025-06-28, 19:43
Medlem
Citat:
Hur vet du han är en lycklig gift? känner du familjen personligen eller?

Ganska roligt du kallar elin religös, vad säger bibeln om otrohet och sex före äktenskap tex, ja behöver jag säga mera, du gör bort dig mer och mer för varje inlägg du gör precis som din idol och frien whit benefits tomatpuren.

Han säger själv i FUP:en att han är lyckligt gift. Du verkar inte ha läst FUP, eller har svårt med läsförståelse. Hur som helst skämmer du ut dig med avslöjade lögner. Hur känns det att vara en pajas som inte kan läsa? Dyslexi, i så fall ber jag om ursäkt
Citera
2025-06-28, 19:45
Medlem
Citat:

Med tanke på att han drog direkt efter misshandeln, så var han nog mycket väl medveten om att det inte var våldtäkt. Annars hade han ju stannat kvar hos 21-åringen och skyddat henne och ringt polisen. Inte lämnat henne kvar ensam med "förövaren".

Med tanke på att han är dömd för misshandel och våldsamt motstånd sedan tidigare, så kan det bli påökt. Men vi får se.
Citera
2025-06-28, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren
Det är synd att otrohet inte är olagligt.. Ja om ni undrar så är jag ateist. Förstår ni? A-T-E-I-S-T.

Du vill se målsägande hårt straffad för äktenskapsbrott, eller vad?
Citera
2025-06-28, 19:52
Medlem
Citat:
Jag har läst FUP återigen, har sagt det tio gånger nu, har du dåligt närminne?

Jag gör dock inte samma analys som dig och jag ser bara en i tråden som håller med dig om den med, frågan är dock om han läst FUP.

om man säger jag blev våldtagen när hon hade frivillig sex är det ju förneka den var frivillig, hon har heller inte erkänt vad jag sett i förhör och berättat precis som det var.

Förstår du inte det här med vad nekar till brott betyder så har du nog inte läst så många FUP som du påstår dig ha gjort.

Jag förstår mer och mer nu varför det blir så fel mellan dig och alla andra skribenter nu.

Att förneka vore i så fall att säga " jag har inte ljugit".

Men nu förnekar hin inte sin lögn, utan hon håller fast vid lögnen att hon blivit våldtagen. Dvs. Hon ljuger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in