2025-06-28, 19:53
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Han säger själv i FUP:en att han är lyckligt gift. Du verkar inte ha läst FUP, eller har svårt med läsförståelse. Hur som helst skämmer du ut dig med avslöjade lögner. Hur känns det att vara en pajas som inte kan läsa? Dyslexi, i så fall ber jag om ursäkt
Och hur vet du att det stämmer jag har läst hela FUP och vet att han säger så,vadå trodde du han skulle börja berätta om helas sitt privatliv i ett polisförhör som blir offentligt sedan

Jag undrar vem som skämmer ut sig, du fyller bara i vad din kompis tomatpuren säger och du är förmodligen inkallad hit av honom för det här ändamålet, jag tror inte du själv ens läst FUP, och jag tror inte du läst så många FUP överhuvudtaget.

Eller tror du allt som sägs i förhör i en FUP är sant?
Citera
2025-06-28, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Sambon blev med stor sannolikhet provocerad av flickvännens otrohet. Hon borde ha tänkt sig för innan hon gick in på den skitiga krogtoaletten med målsäganden.

21-åringen är inte ansvarig för sin sambos handlande. Det kommer du förhoppningsvis också förstå när det är sambon som blir dömd för misshandel. Och inte 21-åringen som döms för misshandel.
Citera
2025-06-28, 19:56
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Att förneka vore i så fall att säga " jag har inte ljugit".

Men nu förnekar hin inte sin lögn, utan hon håller fast vid lögnen att hon blivit våldtagen. Dvs. Hon ljuger.
hon förnekar hon hade frivillig sex på en toalett och var otrogen, du kan inte undvika det hur du än vrider med dina vänsterformuleringar här.

Det är tur dårar som du och han din pojkvän neverever eller vad han heter aldrig hade fått jobba inom rättsväsendet, det hade odck bilivit en rolig rättegång som inte hade fått fortsätta när du börjar angrupa BO.
Citera
2025-06-28, 19:57
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
21-åringen är inte ansvarig för sin sambos handlande. Det kommer du förhoppningsvis också förstå när det är sambon som blir dömd för misshandel. Och inte 21-åringen som döms för misshandel.
Det kan ses som en förmildrande omständighet, men det vet du väl inte vad det är, och det vet vi inte än och allara minst vet du det av oss.
Citera
2025-06-28, 20:00
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren
Det är synd att otrohet inte är olagligt.. Ja om ni undrar så är jag ateist. Förstår ni? A-T-E-I-S-T.
Senhackaren min vän, hur hade du tänkt att det ska kunna bevisas vilka som är ihop eller inte om de inte är gifta eller förlovade då.
Citera
2025-06-28, 20:04
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Med tanke på att han drog direkt efter misshandeln, så var han nog mycket väl medveten om att det inte var våldtäkt. Annars hade han ju stannat kvar hos 21-åringen och skyddat henne och ringt polisen. Inte lämnat henne kvar ensam med "förövaren".

Med tanke på att han är dömd för misshandel och våldsamt motstånd sedan tidigare, så kan det bli påökt. Men vi får se.
Han kanske tänkte på fly och inte åka fat eftersom han åkt dit för det här tidigare, samt kanske blev chockad när han knockade BO,

BO kanske slog i huvudet i något här och sedan tuppade av det är en ganska otäck upplevelse om man varit med om något sådant, har du det eftersom du kan vara så säker i dina uttalanden?

Jag säger samma sak som till din själsfrände, börja skriv i JAG form så folk förstår när du börjar svamla med dina teorier som ALDRIG stämmer.

Dock är det inte fråga om en GROV misshandel här som du så säkert skrev för ett tag sedan, men jag har förståelse för det, du har ingen erfareenhhet av sådant här och vet således inte vad en GROV misshandel är för något, det är väldigt tydligt.
Citera
2025-06-28, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
hon förnekar hon hade frivillig sex på en toalett och var otrogen, du kan inte undvika det hur du än vrider med dina vänsterformuleringar här.

Det är tur dårar som du och han din pojkvän neverever eller vad han heter aldrig hade fått jobba inom rättsväsendet, det hade odck bilivit en rolig rättegång som inte hade fått fortsätta när du börjar angrupa BO.

Clinton förnekade sex med Monica. Där har du ett förnekande. Han sa " jag haf inte haft sex med den där kvinnan". Det är ett förnekande. 21-åringen förnekar inte sex, det är mer att hon ljuger om hur sexet gick till, hon hittar på att det var en våldtäkt, fast det var frivilligt. Förstår du skillnaden då på att förneka och på att ljuga?

Vad skulle man angripa målsägande I en rättegångssal för? Han har inte gjort något lagbrott (om han nu inte körde rattfull). Otrohet är ju som sagt var inget brott. Så ingen skugga faller över målsägande I en rättegångssal.

Skuggan faller mer på målsägande utanför rättegångssalen, där han "döms" för sin otrohet.

Men du och din pojkvän Gräsklipparen anser väl att det endast är 21-åringens otrohet som är förkastlig. Att målsägande har svikit sin fru och sina barn skiter ni i.
Citera
2025-06-28, 20:10
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Clinton förnekade sex med Monica. Där har du ett förnekande. Han sa " jag haf inte haft sex med den där kvinnan". Det är ett förnekande. 21-åringen förnekar inte sex, det är mer att hon ljuger om hur sexet gick till, hon hittar på att det var en våldtäkt, fast det var frivilligt. Förstår du skillnaden då på att förneka och på att ljuga?

Vad skulle man angripa målsägande I en rättegångssal för? Han har inte gjort något lagbrott (om han nu inte körde rattfull). Otrohet är ju som sagt var inget brott. Så ingen skugga faller över målsägande I en rättegångssal.

Skuggan faller mer på målsägande utanför rättegångssalen, där han "döms" för sin otrohet.

Men du och din pojkvän Gräsklipparen anser väl att det endast är 21-åringens otrohet som är förkastlig. Att målsägande har svikit sin fru och sina barn skiter ni i.
Vad du menar eller svarar på här vet jag inte det är inget jag har skrivit iaf, redan tagit lördagsholken?

Förstår du vad nekar till brott är för något? det gör man om man inte erkänner, som sagt är väldigt trött på förklara sådana här enkla rättsliga begrepp för dig som är helt ny på området, du får börja ta reda på lite saker själv nu, och hittills har det inte gått så bra.
Citera
2025-06-28, 20:14
Medlem
Citat:
Det kan ses som en förmildrande omständighet, men det vet du väl inte vad det är, och det vet vi inte än och allara minst vet du det av oss.

Nope, det kommer inte ses som en förmildrande omständighet. Vi bor i Sverige och inte i Frankrike. I Frankrike hade det setts som en förmildrande omständighet. Så sambon kommer dömas för allvarlighetsgraden på misshandeln och eventuellt även få påökt då han tidigare är dömd.

Och det kommer inte ses som en förmildrande omständighet att 21-åringen vill rädda sin sambo från Fängelse. Hon kommer också dömas utifrån allvarlighetsgraden på brottet grov falsk angivelse. Men då hon inte är dömd sedan tidigare, så kan hon eventuellt få kortare tid i fängelse än sambon.

Sambon döms ju för två brott: misshandel och medhjälp till grov falsk angivelse. Och är dömd sedan tidigare.

Var ett par som rätt nyligen fick ett år vardera för falsk angivelse. De hade skickat sms som såg ut att det kom från mannens ex telefonnummer, med hot. Exet blev häktad och satt två dygn innan lögnen uppdagades.

Så 1 år får nog 21-åringen räkna med. Minst. Detta räknas ju som grov falsk angivelse. Men visst, målsägande blev ju aldrig häktad, så som målsägande I det andra fallet.

Sambon lär få några månader mer än 21-åringen, för två brott och påökt för tidigare domar.
Citera
2025-06-28, 20:19
Medlem
Citat:
Han kanske tänkte på fly och inte åka fat eftersom han åkt dit för det här tidigare, samt kanske blev chockad när han knockade BO,

BO kanske slog i huvudet i något här och sedan tuppade av det är en ganska otäck upplevelse om man varit med om något sådant, har du det eftersom du kan vara så säker i dina uttalanden?

Jag säger samma sak som till din själsfrände, börja skriv i JAG form så folk förstår när du börjar svamla med dina teorier som ALDRIG stämmer.

Dock är det inte fråga om en GROV misshandel här som du så säkert skrev för ett tag sedan, men jag har förståelse för det, du har ingen erfareenhhet av sådant här och vet således inte vad en GROV misshandel är för något, det är väldigt tydligt.

Ja, med så mycket blod på platsen och en avtuppad målsägande, så blev säkert sambon och 21-åringen chockade. Och även därför jag ser det som grov misshandel. Våld mot huvudet så att en målsägande förlorar medvetandet är grovt. Så märkligt att det endast rubriceras som misshandel av normalgraden.

Men ändå. Hade sambon trott att det var våldtäkt, så hade han tagit med sig 21-åringen när han flydde. Inte låtit henne vara kvar med sin "förövare".

Och utifrån att han vägrar svara när 21-åringen ringer honom och sedan skäller ur henne via sms. Så vet han bevisligen att detta var frivilligt sex och ingen våldtäkt.
Citera
2025-06-28, 20:20
Medlem
Citat:
Vad du menar eller svarar på här vet jag inte det är inget jag har skrivit iaf, redan tagit lördagsholken?

Förstår du vad nekar till brott är för något? det gör man om man inte erkänner, som sagt är väldigt trött på förklara sådana här enkla rättsliga begrepp för dig som är helt ny på området, du får börja ta reda på lite saker själv nu, och hittills har det inte gått så bra.

21-åringen förnekar inte brott.

Hon ljuger om ett annat händelseförlopp. Där det är målsägande som gjort sig skyldig till brott och hon som är offret.

Förneka brott hade ju varit " nej, jag har aldrig påstått att han våldtagit mig. Jag har hela tiden sagt att det var frivilligt sex" . Dvs: förneka falsk tillvitelse.
Senast redigerad av TomatKungen 2025-06-28 kl. 20:24.
Citera
2025-06-28, 20:26
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Nope, det kommer inte ses som en förmildrande omständighet. Vi bor i Sverige och inte i Frankrike. I Frankrike hade det setts som en förmildrande omständighet. Så sambon kommer dömas för allvarlighetsgraden på misshandeln och eventuellt även få påökt då han tidigare är dömd.

Och det kommer inte ses som en förmildrande omständighet att 21-åringen vill rädda sin sambo från Fängelse. Hon kommer också dömas utifrån allvarlighetsgraden på brottet grov falsk angivelse. Men då hon inte är dömd sedan tidigare, så kan hon eventuellt få kortare tid i fängelse än sambon.

Sambon döms ju för två brott: misshandel och medhjälp till grov falsk angivelse. Och är dömd sedan tidigare.

Var ett par som rätt nyligen fick ett år vardera för falsk angivelse. De hade skickat sms som såg ut att det kom från mannens ex telefonnummer, med hot. Exet blev häktad och satt två dygn innan lögnen uppdagades.

Så 1 år får nog 21-åringen räkna med. Minst. Detta räknas ju som grov falsk angivelse. Men visst, målsägande blev ju aldrig häktad, så som målsägande I det andra fallet.

Sambon lär få några månader mer än 21-åringen, för två brott och påökt för tidigare domar.
Suck nu börjar du igen vad vet du om vad rätten ser som förmildande och försvårande omständigheter här? Det skulle tom en rättsexpert ha svårt svara på, men inte forumets egna självutnämda rässtexpert tomatpuren, hna läser FUP på en gång och vet domarna direkt, fan att inte polisen anställt dig

Sedan är det inte heller säkert att hans tidigare dom kommer spela roll här heller, det beror på när det var hur allavrligt det var och vad han fick för dom då, om det hae varit så illa som du försker få det framstå som varför är han inte häktad för recidivfara då??

Nej just det de vet du ju inte ens vad det är för något du vet ju inte ens vad en häktningsförhandling är heller har vi ju set tidigare i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in