2025-05-15, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeffreythugga
Har ngon testat att erstta tomheten med kava? Kan inte mycket alls om det, vet bara att jag lst en del sikter som gr isr gllande dess effektivitet/ineffektivitet, precis som man gjorde med kratom i brjan.

Frstr ju sklart att kava inte p ngot stt agerar p samma receptorer osv, men kanske kan funka till att just erstta det dr "komma hem p eftermiddagen och lngta efter ngot"?

Vad r kava?
Citera
2025-05-15, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dottertillendotter
Vad r kava?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Kava
Citera
2025-05-15, 16:32
Medlem
Citat:
Vilka vxter tnker du d p framfrallt?
Provade Sakae Naa idag, ingen hjdare, tnker inte kpa igen. Fr hem Akuamma och Kanna snart. Nr Hirsuta och Javanica finns att kpa s bestller jag dom tv. Provade Hirsuta under ATn och vart besviken men tnker att det kanske ger mer effekt nu nr toleransen r lgre och mendet lite bttre. Akuamma ska tydligen g p opioid receptorerna och kanna ska hja serotoninet, naturens MDMA kallar vissa det. Har inga hgre frvntningar men kul att testa. Saknar kratom 😭
Citera
2025-05-15, 17:50
Medlem
Citat:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Kava

Ok, men det r vl inte lagligt i Sverige om jag frstr det rtt. Frsts...
Citera
2025-05-15, 18:56
Medlem
Citat:
Ok, men det r vl inte lagligt i Sverige om jag frstr det rtt. Frsts...
Kava r lagligt i Sverige. Tnker testa ssmningom.
Citera
2025-05-15, 19:11
Medlem
Citat:
Har ngon testat att erstta tomheten med kava? Kan inte mycket alls om det, vet bara att jag lst en del sikter som gr isr gllande dess effektivitet/ineffektivitet, precis som man gjorde med kratom i brjan.

Frstr ju sklart att kava inte p ngot stt agerar p samma receptorer osv, men kanske kan funka till att just erstta det dr "komma hem p eftermiddagen och lngta efter ngot"?

Ska vara rlig med dej! Kava r skit fr dem flesta, liknar ett dligt vin med lg procent i effekt. Inget som efterliknar kratom alls. Finns inget som direkt kan erstta kratom. Dremot liknar givetvis opioider, men ntt som skulle kunna erstta r vl Gabapentin. Det har det hr ltt stimulerande effekten, men det r inte kul att bli beroende av Gabapentin. Skulle nd vlja vad som helst iprincip fre kava. Det kndes s intoxikerande p ntt stt. Provade kava fr flera r sedan av riktigt bra kvalit rckte med ngra f gnger.
Citera
2025-05-15, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knubbisarne
Kava r lagligt i Sverige. Tnker testa ssmningom.

En frga, ter du mjligen SSRI eller SNRI preparat? Funderar p hur det gr ihop med Kanna? :-) /D
Citera
2025-05-15, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Ska vara rlig med dej! Kava r skit fr dem flesta, liknar ett dligt vin med lg procent i effekt. Inget som efterliknar kratom alls. Finns inget som direkt kan erstta kratom. Dremot liknar givetvis opioider, men ntt som skulle kunna erstta r vl Gabapentin. Det har det hr ltt stimulerande effekten, men det r inte kul att bli beroende av Gabapentin. Skulle nd vlja vad som helst iprincip fre kava. Det kndes s intoxikerande p ntt stt. Provade kava fr flera r sedan av riktigt bra kvalit rckte med ngra f gnger.

Oj d, det lt ju inte s lovande. Men tack fr att du delar med dig!! /D
Citera
2025-05-15, 20:11
Medlem
Citat:
En frga, ter du mjligen SSRI eller SNRI preparat? Funderar p hur det gr ihop med Kanna? :-) /D
Nix kkar inte SSRI/SNRI. Det jag lst om kanna lter lovande men lr skert bli besviken nd. Tror inte att det finns ngot lagligt som kan erstta vrt lskade kratom tyvrr. Det enda som jag tycker liknar kratom r nog tramadol men att erstta kratom med det r som att erstta kaffe med tjack 😅
Citera
2025-05-16, 06:12
Medlem
Citat:
Ni som skriver i trden, slutade ni CT eller krde ni nedtrappning? Kpte nmligen p mig en strre mngd precis innan det blev olagligt i syfte att just trappa ned, men inte pbrjat det nnu, och brjar fan bli dags nu.

Brjade trappa ned lngsamt redan frra sommaren och det gick frvnansvrt bra, gick frn drygt 25 gpd till 11 utan ngra som helst bekymmer mer n smtt psykiskt jobbigt att minska antalet doser per dag. Men sen p hsten igen sket det sig.

I princip CT fr mig ocks. Ngot mindre och frre doser sista veckan nr jag blev smrtsamt medveten om att det snart tar slut. Planen var annars att trappa ut under lng tid men jag lyckades inte flja planen.. Har tagit stora doser under mnga r.

Nu har det gtt 3 veckor sedan sista dosen och det flesta av det fysiska symtomen har blivit bra eller i alla fall mycket bttre. Men som andra har varit inne p, den psykiska delen r helt klart den jobbigaste. Allt knns jobbigt och tungt. Jag har rkt en hel del cb under den hr tiden men undvikit terfall p tyngre saker. Hittills.
Senast redigerad av banansoda 2025-05-16 kl. 06:16.
Citera
2025-05-16, 09:40
Medlem
-charliesheens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banansoda
I princip CT fr mig ocks. Ngot mindre och frre doser sista veckan nr jag blev smrtsamt medveten om att det snart tar slut. Planen var annars att trappa ut under lng tid men jag lyckades inte flja planen.. Har tagit stora doser under mnga r.

Nu har det gtt 3 veckor sedan sista dosen och det flesta av det fysiska symtomen har blivit bra eller i alla fall mycket bttre. Men som andra har varit inne p, den psykiska delen r helt klart den jobbigaste. Allt knns jobbigt och tungt. Jag har rkt en hel del cb under den hr tiden men undvikit terfall p tyngre saker. Hittills.

Fortstt rk s lnge du knner att du behver. Det hjlpte mig att bli kvitt min besatta beroendehjrna av opiater tillsammans med personliga frndringar s som trning m.m.
Citera
2025-05-16, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -charliesheen
Fortstt rk s lnge du knner att du behver. Det hjlpte mig att bli kvitt min besatta beroendehjrna av opiater tillsammans med personliga frndringar s som trning m.m.
Tycker inte om fresprka droganvndning men hller faktiskt med om att rka hjlper vldigt mycket. Varje gng jag rkt sen jag slutade med kratomet s har suget och tristessen frsvunnit och jag ntligen kunnat slappna av och njuta av normala saker i vardagen tex musik, promenader, god mat osv. Tnker p kratom och andra droger hela tiden men nr jag rker s frsvinner dom tankarna och jag knner mig rtt njd med tillvaron. Och detta kommer frn ngon som aldrig riktigt diggat cannabis. S rk med gott samvete! Dags att det blir lagligt men det lr vl drja bra lnge...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in