2025-07-04, 18:45
Medlem
randomdudeReloadeds avatar
Dag 14. Ännu en milestone, jag sov 6 timmar i sträck på bara 3mg clonazepam, sen vaknade jag upp i max 2 minuter och sov en timme till. Så jag kan basically sova ostört I 7 timmar nu, dock sista timmen vaknade jag upp med hot flashes och rastlöshet, men ville inte ta mer benzo så jag bara låg kvar i sängen tills alarmet gick.
Citera
2025-07-04, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av randomdudeReloaded
Dag 14. Ännu en milestone, jag sov 6 timmar i sträck på bara 3mg clonazepam, sen vaknade jag upp i max 2 minuter och sov en timme till. Så jag kan basically sova ostört I 7 timmar nu, dock sista timmen vaknade jag upp med hot flashes och rastlöshet, men ville inte ta mer benzo så jag bara låg kvar i sängen tills alarmet gick.

Tar du benzo varje dag?
Citera
2025-07-04, 20:15
Medlem
Dag 20
Är varken mig själv fysiskt eller psykiskt. Börjat dricka alkohol och låg dos pregabalin.

Hade länge ett 'sunt' intag av kratom, som eskalerade.
Citera
2025-07-04, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av King Devil
Tar du benzo varje dag?
ja bror, men mindre och mindre, dag 1 använde jag 6mg, nu nere på 3mg.
Citera
2025-07-04, 20:19
Medlem
Citat:
Dag 20
Är varken mig själv fysiskt eller psykiskt. Börjat dricka alkohol och låg dos pregabalin.

Hade länge ett 'sunt' intag av kratom, som eskalerade.
gjorde du en taper eller CT bror? hur länge höll du på? hur många gpd/doser per dag ungefär?
Citera
2025-07-04, 20:24
Medlem
Citat:
gjorde du en taper eller CT bror? hur länge höll du på? hur många gpd/doser per dag ungefär?

Sista månaden 7 g/dag, sen CT. Gick på myten om att kratom inte ger någon at*.

*Innerst inne visste jag att det inte var så. Kanske självdestruktivitet också.
Senast redigerad av King Devil 2025-07-04 kl. 20:31.
Citera
2025-07-04, 20:30
Medlem
Citat:
Sista månaden 7 g/dag, sen CT. Gick på myten om att kratom inte ger någon at.
okej jag körde 9gpd i 3 månader innan jag fick slut, så det borde inte vara så stor skillnad. eller har du använt i mer än 5 år i sträck?
Citera
2025-07-04, 20:37
Medlem
Citat:
okej jag körde 9gpd i 3 månader innan jag fick slut, så det borde inte vara så stor skillnad. eller har du använt i mer än 5 år i sträck?

Ca 3 år om jag minns rätt. I början 3 ggr om dan 1 tsk.
Höll på alldeles för länge, men brydde mig inte.

Är konstant trött och orkeslös. Det känns som det aldrig kommer försvinna. Kunde inte trappa ner i min egen takt pga av klassningen som narkotika. Får väl skylla mig själv
Citera
2025-07-04, 22:27
Medlem
Citat:

Kämpa på bruh´ tror du klarar det här fint. Jag kommer förmodligen vända mig till avgiftning klarar inte det här själv. Vet inte om körkort o annat ryker. Samt stämplad för alltid som narkoman?
Citera
2025-07-05, 08:29
Medlem
Citat:
Kämpa på bruh´ tror du klarar det här fint. Jag kommer förmodligen vända mig till avgiftning klarar inte det här själv. Vet inte om körkort o annat ryker. Samt stämplad för alltid som narkoman?
Jag förstår din desperation bror, på riktigt. Första gången jag klippte ct på 40gpd så tog det mig 26 dagar innan jag tog mig ur akuta ATn, och varje dag fram tills dess mådde jag bara värre och värre dag för dag. Men bror, du är redan på dag 21 nu, om du bara kan hålla ut i 5-6 dagar till kan jag nästan garantera att akuta ATn borde vara över. Tro mig du vill inte ha pundarstämpeln I din journal, försvinner aldrig och kommer att hemsöka dig för livet. That being said, om du känner dig så låg att du seriöst överväger självmord så visst, lägg dig på avgiftning, men försök vänta 6 dagar till så borde du kunna sova lugnt igen. Anledningen till att min AT gått så relativt smoothly är pga benim är battle tested veteran när det kommer till avtändningar, jag vet the ins and outs, vad som hjälper short term och long term. Och jag har pushat mig själv extremt hårt så nu morgon dag 15 så sov jag 10 timmar mer eller mindre utan att vakna upp in between (visst vaknade upp någon minut här o där efter 7 timmar men du förstår vad jag menar)
Anyway du borde närma dig mållinjen bror, försök vara stark, ta långa springturen, duscha kallt, Prata med folk, tvingar din hjärna att adaptera.
Citera
2025-07-06, 21:22
Medlem
Citat:
Jag förstår din desperation bror, på riktigt. Första gången jag klippte ct på 40gpd så tog det mig 26 dagar innan jag tog mig ur akuta ATn, och varje dag fram tills dess mådde jag bara värre och värre dag för dag. Men bror, du är redan på dag 21 nu, om du bara kan hålla ut i 5-6 dagar till kan jag nästan garantera att akuta ATn borde vara över. Tro mig du vill inte ha pundarstämpeln I din journal, försvinner aldrig och kommer att hemsöka dig för livet. That being said, om du känner dig så låg att du seriöst överväger självmord så visst, lägg dig på avgiftning, men försök vänta 6 dagar till så borde du kunna sova lugnt igen. Anledningen till att min AT gått så relativt smoothly är pga benim är battle tested veteran när det kommer till avtändningar, jag vet the ins and outs, vad som hjälper short term och long term. Och jag har pushat mig själv extremt hårt så nu morgon dag 15 så sov jag 10 timmar mer eller mindre utan att vakna upp in between (visst vaknade upp någon minut här o där efter 7 timmar men du förstår vad jag menar)
Anyway du borde närma dig mållinjen bror, försök vara stark, ta långa springturen, duscha kallt, Prata med folk, tvingar din hjärna att adaptera.

Dag 21. Tack för stöd och råd bruh´ Tagit till mig det du säger. Mår idag bättre än på länge. Även tagit hjälp av pregabalin iofs. Men kalla duschar och att fysiskt aktivera sig, är kanon för måendet.
Bl a ständiga nattliga svettningar och mardrömmar har upphört. Fick byta t-shirt och sängkläder 3 ggr per natt.
Skönt att slippa tvålen.
Hoppas du är ok?
Citera
2025-07-06, 22:58
Medlem
@-charliesheen

Tack för bra råd av dina erfarenheter m.m. Tror det är på rätt väg, får se om det psykiska ordnar sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in