2025-03-10, 21:28
Medlem
Jag gissar att många tunga kratom-missbrukare kommer trappa ner självmant eller söka vård under Våren/Sommaren nu när det klassas om ett par timmar. Tänkte att vi kanske kan samla våra erfarenheter tillsammans i en tråd. Jag tror många av oss riskerar att inte tas seriöst av missbruksvården. Jag tror vi också riskerar att bli förlöjligade av tyngre missbrukare. I denna tråd får man ingen trofe för att man lider mer än någon annan. Konstruktiva inlägg efterfrågas.

Jag har personligen 750 gram kvar och en vana på 20-40g om dagen. Ska börja med en 10g dos på morgonen och en 20g dos på kvällen och sedan trappa ner 0,5/1g perdag samtidigt som jag ska höja min dos SNRI som jag tror är väldigt bra för att minimera de psykiska lidandet. Har ingen koll vilka kosttillskott som kanske kan hjälpa utom magnesium?
Senast redigerad av Psykoslek 2025-03-10 kl. 21:31.
Citera
2025-03-10, 21:39
Vad fick dig att börja med kratom? Jag var själv sugen på att börja ett par månader innan förbudet men tänkte att det nog inte var någon idé att bli hooked.
Citera
2025-03-10, 21:50
Avstängd
Severlohs avatar
Varför köpte ni inte bara typ 10 kilo när ni kunde? Vad jag minns så var en dos 3-5 gram, så det skulle ju räcka mer än ett år.
Citera
2025-03-10, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoslek
Har ingen koll vilka kosttillskott som kanske kan hjälpa utom magnesium?
Jag har inte brukat kratom i några större mängder, men om det ter sig som opiater så fungerar imodium mot fysiska symtom såsom lös avföring och salivproduktion. L-tyrosin för att hjälpa kroppen bilda sitt eget dopamin kan lindra mentala besvär också.

Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Varför köpte ni inte bara typ 10 kilo när ni kunde? Vad jag minns så var en dos 3-5 gram, så det skulle ju räcka mer än ett år.
Kan ju inte vara kul att sitta på 10kg narkotika hemma och kundlistor som eventuellt hamnar hos farbror blå.
Citera
2025-03-10, 21:59
Medlem
Traveller7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TurretWithHatch
Vad fick dig att börja med kratom? Jag var själv sugen på att börja ett par månader innan förbudet men tänkte att det nog inte var någon idé att bli hooked.
Man ska väl ändå dö. Livet kanske är kört. Så kan det kännas när man har missbrukat och misslyckats kapitalt utan nåt hopp för framtiden. Räddning/lättnader. Då tänker man inte så långt.

Man kan känna sig sjuk. Felaktig.
Vill medicinera bort det. Döva sig.

Det ska till nåt omstörtande radikalt. Genomgripande, Grundligt..
Man börjar kanske för alternativet är lika illa eller värre. Till slut hjälper det bara att bedöva sig och få bort bruset. Fly från verkligheten. Minnena. Namnen. Smutset. Äcklet.

Jesus kan rena dig. Han har allt för dig. Alltid. Om du tror.
Man måste födas på nytt. Det finns ingen annan väg. Det är väl bra..

Man har bestämt sig för att man har misslyckats, är misslyckad.
Man är besegrad. Slagen. Trampad på. Finns ingen plats för en. Man är utanför.

Visste inte vart man skulle börja. Skulle till andra krafter.
Det är otroligt vad Jesus kan göra.
Men sant. Synnerligen. I högsta grad.
Han kan rädda dig.
Du gör ditt bästa nu. Han har gjort allt för dig.

FÖRSTA KORINTHIERBREVET 2:9
Men som det står skrivet: Vad inget öga sett och inget öra hört och vad inget människohjärta kunnat föreställa sig. Allt har Gud förberett åt dem som älskar honom .
Senast redigerad av Traveller7 2025-03-10 kl. 22:04.
Citera
2025-03-10, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TurretWithHatch

Jag prövade oxycontin när jag var på den lägsta punkten i mitt liv. Gick över till Kratom efter ett tag för att hålla suget borta för en bråkdel av kostnaden. Med flera diagnoser så hjälper energiboosten att klara av vardagen men bara temporärt. Du gjorde helt rätt. Många som börjar förstår inte att vissa får det jävligt tufft att sluta inte minst med det psykiska.
Citera
2025-03-10, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh

10 kilo hade räckt mig ett år drygt. Varför ska jag skjuta upp det ett år? Så roligt är inte Kratom
Citera
2025-03-10, 23:01
Avstängd
Severlohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scopolamine
Kan ju inte vara kul att sitta på 10kg narkotika hemma och kundlistor som eventuellt hamnar hos farbror blå.

Var det juridiska ett problem? Det är väl bara att inte förvara det i leveransadressen?
Citera
2025-03-11, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Traveller7
Man ska väl ändå dö. Livet kanske är kört. Så kan det kännas när man har missbrukat och misslyckats kapitalt utan nåt hopp för framtiden. Räddning/lättnader. Då tänker man inte så långt.

Man kan känna sig sjuk. Felaktig.
Vill medicinera bort det. Döva sig.

Det ska till nåt omstörtande radikalt. Genomgripande, Grundligt..
Man börjar kanske för alternativet är lika illa eller värre. Till slut hjälper det bara att bedöva sig och få bort bruset. Fly från verkligheten. Minnena. Namnen. Smutset. Äcklet.

Jesus kan rena dig. Han har allt för dig. Alltid. Om du tror.
Man måste födas på nytt. Det finns ingen annan väg. Det är väl bra..

Man har bestämt sig för att man har misslyckats, är misslyckad.
Man är besegrad. Slagen. Trampad på. Finns ingen plats för en. Man är utanför.

Visste inte vart man skulle börja. Skulle till andra krafter.
Det är otroligt vad Jesus kan göra.
Men sant. Synnerligen. I högsta grad.
Han kan rädda dig.
Du gör ditt bästa nu. Han har gjort allt för dig.

FÖRSTA KORINTHIERBREVET 2:9
Men som det står skrivet: Vad inget öga sett och inget öra hört och vad inget människohjärta kunnat föreställa sig. Allt har Gud förberett åt dem som älskar honom .

Innerst inne vet jag att bli praktierande kristen/muslim skulle vara den enskilt största skyddsfaktorn. Har dock väldigt svårt att ta till mig abrahamiska religioner.
Citera
2025-03-11, 13:05
Medlem
-charliesheens avatar
Citat:
Jag gissar att många tunga kratom-missbrukare kommer trappa ner självmant eller söka vård under Våren/Sommaren nu när det klassas om ett par timmar. Tänkte att vi kanske kan samla våra erfarenheter tillsammans i en tråd. Jag tror många av oss riskerar att inte tas seriöst av missbruksvården. Jag tror vi också riskerar att bli förlöjligade av tyngre missbrukare. I denna tråd får man ingen trofe för att man lider mer än någon annan. Konstruktiva inlägg efterfrågas.

Jag har personligen 750 gram kvar och en vana på 20-40g om dagen. Ska börja med en 10g dos på morgonen och en 20g dos på kvällen och sedan trappa ner 0,5/1g perdag samtidigt som jag ska höja min dos SNRI som jag tror är väldigt bra för att minimera de psykiska lidandet. Har ingen koll vilka kosttillskott som kanske kan hjälpa utom magnesium?

Bror det är rätt höga doser, tror det kommer göra ganska ont alltså att trappa ner på det sättet. Hade halverat eller ännu mer redan idag och sen framförallt hållit mig till nattetid, spec om du har jobb.
Gick på Kratom i ett år ca, gick av med hjälp av typ gräs och ev. typ nån centralstimulant.
Gabapentin säger de är det bästa dock.
Men att gå av Kratom är jobbigt första 10-14 dagarna, sen börjar ens gamla personlighet komma tillbaka fort.
Läste jag att du använt tyckre grejer före du började med Kratom? Det kan spela lite roll skulle jag tro i hur tuff ATn blir
Citera
2025-03-19, 21:34
Medlem
Citat:

Det är jävligt stor skillnad på 20,30 och 40g, vet du inte mer specifikt hur mycket du ligger på om dagen?

Håller också på att trappa ned nu, började på 25g om dagen och är nere på 12 nu. Kört jävligt långsamt, typ 1,5g mindre i veckan och det har inte varit jobbigt alls.

Kör mindre men färre doser än dig, drygt 2-2,5g per dos, 5 gånger om dagen. Börjar nu komma till en punkt där jag måste gå ner till 4 doser om dagen istället för 5, och jag misstänker att det kan bli lite halvjobbigt rent psykiskt.

Har du testat köra mindre doser? Minns när jag köpte vågen och märkte att det mått jag alltid använt för att dosera kunde vara allt från 4-7g. Började då direkt köra max 4g per dos och kände ingen skillnad alls på effekt.
Citera
2025-03-22, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeffreythugga
Det är jävligt stor skillnad på 20,30 och 40g, vet du inte mer specifikt hur mycket du ligger på om dagen?

Håller också på att trappa ned nu, började på 25g om dagen och är nere på 12 nu. Kört jävligt långsamt, typ 1,5g mindre i veckan och det har inte varit jobbigt alls.

Kör mindre men färre doser än dig, drygt 2-2,5g per dos, 5 gånger om dagen. Börjar nu komma till en punkt där jag måste gå ner till 4 doser om dagen istället för 5, och jag misstänker att det kan bli lite halvjobbigt rent psykiskt.

Har du testat köra mindre doser? Minns när jag köpte vågen och märkte att det mått jag alltid använt för att dosera kunde vara allt från 4-7g. Började då direkt köra max 4g per dos och kände ingen skillnad alls på effekt.

Tror du har helt rätt i att många låter dagsbruket öka i onödan. Toppar skeden, klämmer in en extra kopp etc. och vips så vant sig vid mer. Väga och hitta minsta punkt, styrka den koppen som behövs minst på dagen och sluta jaga ”ha det gött” så går det åt rätt håll. K är ett avslutat kapitel här. Inga erfarenheter att sluta med värre saker men oj vad det suger. Håll dig sysselsatt och få dagarna att gå, bli inte stressad över att må skit för det lättar men inte mycket som kan påskynda. Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in