2025-03-10, 21:28
Medlem
Jag gissar att mnga tunga kratom-missbrukare kommer trappa ner sjlvmant eller ska vrd under Vren/Sommaren nu nr det klassas om ett par timmar. Tnkte att vi kanske kan samla vra erfarenheter tillsammans i en trd. Jag tror mnga av oss riskerar att inte tas serist av missbruksvrden. Jag tror vi ocks riskerar att bli frljligade av tyngre missbrukare. I denna trd fr man ingen trofe fr att man lider mer n ngon annan. Konstruktiva inlgg efterfrgas.

Jag har personligen 750 gram kvar och en vana p 20-40g om dagen. Ska brja med en 10g dos p morgonen och en 20g dos p kvllen och sedan trappa ner 0,5/1g perdag samtidigt som jag ska hja min dos SNRI som jag tror r vldigt bra fr att minimera de psykiska lidandet. Har ingen koll vilka kosttillskott som kanske kan hjlpa utom magnesium?
Senast redigerad av Psykoslek 2025-03-10 kl. 21:31.
Citera
2025-03-10, 21:39
Vad fick dig att brja med kratom? Jag var sjlv sugen p att brja ett par mnader innan frbudet men tnkte att det nog inte var ngon id att bli hooked.
Citera
2025-03-10, 21:50
Medlem
Severlohs avatar
Varfr kpte ni inte bara typ 10 kilo nr ni kunde? Vad jag minns s var en dos 3-5 gram, s det skulle ju rcka mer n ett r.
Citera
2025-03-10, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoslek
Har ingen koll vilka kosttillskott som kanske kan hjlpa utom magnesium?
Jag har inte brukat kratom i ngra strre mngder, men om det ter sig som opiater s fungerar imodium mot fysiska symtom ssom ls avfring och salivproduktion. L-tyrosin fr att hjlpa kroppen bilda sitt eget dopamin kan lindra mentala besvr ocks.

Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Varfr kpte ni inte bara typ 10 kilo nr ni kunde? Vad jag minns s var en dos 3-5 gram, s det skulle ju rcka mer n ett r.
Kan ju inte vara kul att sitta p 10kg narkotika hemma och kundlistor som eventuellt hamnar hos farbror bl.
Citera
2025-03-10, 21:59
Medlem
Traveller7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TurretWithHatch
Vad fick dig att brja med kratom? Jag var sjlv sugen p att brja ett par mnader innan frbudet men tnkte att det nog inte var ngon id att bli hooked.
Man ska vl nd d. Livet kanske r krt. S kan det knnas nr man har missbrukat och misslyckats kapitalt utan nt hopp fr framtiden. Rddning/lttnader. D tnker man inte s lngt.

Man kan knna sig sjuk. Felaktig.
Vill medicinera bort det. Dva sig.

Det ska till nt omstrtande radikalt. Genomgripande, Grundligt..
Man brjar kanske fr alternativet r lika illa eller vrre. Till slut hjlper det bara att bedva sig och f bort bruset. Fly frn verkligheten. Minnena. Namnen. Smutset. cklet.

Jesus kan rena dig. Han har allt fr dig. Alltid. Om du tror.
Man mste fdas p nytt. Det finns ingen annan vg. Det r vl bra..

Man har bestmt sig fr att man har misslyckats, r misslyckad.
Man r besegrad. Slagen. Trampad p. Finns ingen plats fr en. Man r utanfr.

Visste inte vart man skulle brja. Skulle till andra krafter.
Det r otroligt vad Jesus kan gra.
Men sant. Synnerligen. I hgsta grad.
Han kan rdda dig.
Du gr ditt bsta nu. Han har gjort allt fr dig.

FRSTA KORINTHIERBREVET 2:9
Men som det str skrivet: Vad inget ga sett och inget ra hrt och vad inget mnniskohjrta kunnat frestlla sig. Allt har Gud frberett t dem som lskar honom .
Senast redigerad av Traveller7 2025-03-10 kl. 22:04.
Citera
2025-03-10, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TurretWithHatch

Jag prvade oxycontin nr jag var p den lgsta punkten i mitt liv. Gick ver till Kratom efter ett tag fr att hlla suget borta fr en brkdel av kostnaden. Med flera diagnoser s hjlper energiboosten att klara av vardagen men bara temporrt. Du gjorde helt rtt. Mnga som brjar frstr inte att vissa fr det jvligt tufft att sluta inte minst med det psykiska.
Citera
2025-03-10, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh

10 kilo hade rckt mig ett r drygt. Varfr ska jag skjuta upp det ett r? S roligt r inte Kratom
Citera
2025-03-10, 23:01
Medlem
Severlohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scopolamine
Kan ju inte vara kul att sitta p 10kg narkotika hemma och kundlistor som eventuellt hamnar hos farbror bl.

Var det juridiska ett problem? Det r vl bara att inte frvara det i leveransadressen?
Citera
2025-03-11, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Traveller7
Man ska vl nd d. Livet kanske r krt. S kan det knnas nr man har missbrukat och misslyckats kapitalt utan nt hopp fr framtiden. Rddning/lttnader. D tnker man inte s lngt.

Man kan knna sig sjuk. Felaktig.
Vill medicinera bort det. Dva sig.

Det ska till nt omstrtande radikalt. Genomgripande, Grundligt..
Man brjar kanske fr alternativet r lika illa eller vrre. Till slut hjlper det bara att bedva sig och f bort bruset. Fly frn verkligheten. Minnena. Namnen. Smutset. cklet.

Jesus kan rena dig. Han har allt fr dig. Alltid. Om du tror.
Man mste fdas p nytt. Det finns ingen annan vg. Det r vl bra..

Man har bestmt sig fr att man har misslyckats, r misslyckad.
Man r besegrad. Slagen. Trampad p. Finns ingen plats fr en. Man r utanfr.

Visste inte vart man skulle brja. Skulle till andra krafter.
Det r otroligt vad Jesus kan gra.
Men sant. Synnerligen. I hgsta grad.
Han kan rdda dig.
Du gr ditt bsta nu. Han har gjort allt fr dig.

FRSTA KORINTHIERBREVET 2:9
Men som det str skrivet: Vad inget ga sett och inget ra hrt och vad inget mnniskohjrta kunnat frestlla sig. Allt har Gud frberett t dem som lskar honom .

Innerst inne vet jag att bli praktierande kristen/muslim skulle vara den enskilt strsta skyddsfaktorn. Har dock vldigt svrt att ta till mig abrahamiska religioner.
Citera
2025-03-11, 13:05
Medlem
-charliesheens avatar
Citat:
Jag gissar att mnga tunga kratom-missbrukare kommer trappa ner sjlvmant eller ska vrd under Vren/Sommaren nu nr det klassas om ett par timmar. Tnkte att vi kanske kan samla vra erfarenheter tillsammans i en trd. Jag tror mnga av oss riskerar att inte tas serist av missbruksvrden. Jag tror vi ocks riskerar att bli frljligade av tyngre missbrukare. I denna trd fr man ingen trofe fr att man lider mer n ngon annan. Konstruktiva inlgg efterfrgas.

Jag har personligen 750 gram kvar och en vana p 20-40g om dagen. Ska brja med en 10g dos p morgonen och en 20g dos p kvllen och sedan trappa ner 0,5/1g perdag samtidigt som jag ska hja min dos SNRI som jag tror r vldigt bra fr att minimera de psykiska lidandet. Har ingen koll vilka kosttillskott som kanske kan hjlpa utom magnesium?

Bror det r rtt hga doser, tror det kommer gra ganska ont allts att trappa ner p det sttet. Hade halverat eller nnu mer redan idag och sen framfrallt hllit mig till nattetid, spec om du har jobb.
Gick p Kratom i ett r ca, gick av med hjlp av typ grs och ev. typ nn centralstimulant.
Gabapentin sger de r det bsta dock.
Men att g av Kratom r jobbigt frsta 10-14 dagarna, sen brjar ens gamla personlighet komma tillbaka fort.
Lste jag att du anvnt tyckre grejer fre du brjade med Kratom? Det kan spela lite roll skulle jag tro i hur tuff ATn blir
Citera
2025-03-19, 21:34
Medlem
Citat:

Det r jvligt stor skillnad p 20,30 och 40g, vet du inte mer specifikt hur mycket du ligger p om dagen?

Hller ocks p att trappa ned nu, brjade p 25g om dagen och r nere p 12 nu. Krt jvligt lngsamt, typ 1,5g mindre i veckan och det har inte varit jobbigt alls.

Kr mindre men frre doser n dig, drygt 2-2,5g per dos, 5 gnger om dagen. Brjar nu komma till en punkt dr jag mste g ner till 4 doser om dagen istllet fr 5, och jag misstnker att det kan bli lite halvjobbigt rent psykiskt.

Har du testat kra mindre doser? Minns nr jag kpte vgen och mrkte att det mtt jag alltid anvnt fr att dosera kunde vara allt frn 4-7g. Brjade d direkt kra max 4g per dos och knde ingen skillnad alls p effekt.
Citera
2025-03-22, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeffreythugga
Det r jvligt stor skillnad p 20,30 och 40g, vet du inte mer specifikt hur mycket du ligger p om dagen?

Hller ocks p att trappa ned nu, brjade p 25g om dagen och r nere p 12 nu. Krt jvligt lngsamt, typ 1,5g mindre i veckan och det har inte varit jobbigt alls.

Kr mindre men frre doser n dig, drygt 2-2,5g per dos, 5 gnger om dagen. Brjar nu komma till en punkt dr jag mste g ner till 4 doser om dagen istllet fr 5, och jag misstnker att det kan bli lite halvjobbigt rent psykiskt.

Har du testat kra mindre doser? Minns nr jag kpte vgen och mrkte att det mtt jag alltid anvnt fr att dosera kunde vara allt frn 4-7g. Brjade d direkt kra max 4g per dos och knde ingen skillnad alls p effekt.

Tror du har helt rtt i att mnga lter dagsbruket ka i ondan. Toppar skeden, klmmer in en extra kopp etc. och vips s vant sig vid mer. Vga och hitta minsta punkt, styrka den koppen som behvs minst p dagen och sluta jaga ha det gtt s gr det t rtt hll. K r ett avslutat kapitel hr. Inga erfarenheter att sluta med vrre saker men oj vad det suger. Hll dig sysselsatt och f dagarna att g, bli inte stressad ver att m skit fr det lttar men inte mycket som kan pskynda. Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in