2025-04-15, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dottertillendotter
Ganska jobbigt här. Själva suget varierar i styrka, ibland känns det fruktansvärt jobbigt, för att sen bli lite bättre. Också jobbigt att allmäntillståndet är så risigt. Det känns som att allt kommer förfalla runt mig...men kanske blir det bättre om inte alltför lång tid.
Hur är ditt sug och mående?
Precis likadant här, ett rent helvete. Är sugen hela tiden och ibland, eller rätt ofta, så är det så intensivt att jag blir helt förtvivlad då jag vet att jag aldrig kommer kunna ta kratom någonsin igen. Har hänt att jag tagit andra droger, subutex och amfetamin bla, bara för att få slippa suget och all förtvivlan. Trodde aldrig att det skulle bli så här illa. 1 månad sedan jag slutade. Det känns inte som att det blivit bättre men det har det, lite iaf, för det är inte riktigt lika illa som det va första veckan. Blir seriöst nästan gråtfärdig när jag tänker på att jag aldrig kommer få ta kratom igen. Det känns som att min bästa vän dött. Kratomet räddade mig från så mycket misär och lidande och nu är det borta. Känns inte alls bra. Vill verkligen inte börja med subutex igen men känns som att den risken är stor tyvärr.
Citera
2025-04-15, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knubbisarne
Precis likadant här, ett rent helvete. Är sugen hela tiden och ibland, eller rätt ofta, så är det så intensivt att jag blir helt förtvivlad då jag vet att jag aldrig kommer kunna ta kratom någonsin igen. Har hänt att jag tagit andra droger, subutex och amfetamin bla, bara för att få slippa suget och all förtvivlan. Trodde aldrig att det skulle bli så här illa. 1 månad sedan jag slutade. Det känns inte som att det blivit bättre men det har det, lite iaf, för det är inte riktigt lika illa som det va första veckan. Blir seriöst nästan gråtfärdig när jag tänker på att jag aldrig kommer få ta kratom igen. Det känns som att min bästa vän dött. Kratomet räddade mig från så mycket misär och lidande och nu är det borta. Känns inte alls bra. Vill verkligen inte börja med subutex igen men känns som att den risken är stor tyvärr.

Usch då, lite oroväckande att det fortfarande efter en månad känns likadant mer eller mindre. Jag är ju bara på dygn 5...Hade jag haft något att ersätta med hade jag tagit det som det känns nu, men har ingenting att ta. Bara någon vidrig cbd olja som påstods kunna lindra. Har nog överdoserat dropparna och tycker att hela jag stinker hampa...Kanske kan vi checka in i eftermiddag eller kväll igen? Måste försöka jobba idag, eller åtminstone ge sken av att jag jobbar som vanligt.
Citera
2025-04-15, 08:42
Medlem
Citat:
Usch då, lite oroväckande att det fortfarande efter en månad känns likadant mer eller mindre. Jag är ju bara på dygn 5...Hade jag haft något att ersätta med hade jag tagit det som det känns nu, men har ingenting att ta. Bara någon vidrig cbd olja som påstods kunna lindra. Har nog överdoserat dropparna och tycker att hela jag stinker hampa...Kanske kan vi checka in i eftermiddag eller kväll igen? Måste försöka jobba idag, eller åtminstone ge sken av att jag jobbar som vanligt.
Tror att i mitt fall så har dom andra drogerna jag tagit förlängt lidandet plus att jag har en del problem med psykisk ohälsa i grunden. Så mitt tips är att låta bli andra droger om du kan, men det är jävligt svårt ibland. Lite sub vore fint just nu 😔 Ska också jobba lite, ha en bra dag, eller ja, så bra den kan bli med tanke på situationen 😅
Citera
2025-04-15, 10:01
Medlem
Citat:

Bra kämpat. 5 dagar är en bra bit. Så länge du inte blandar in andra droger så kommer du känna att det börjar vända nu de kommande dagarna.
Citera
2025-04-15, 10:12
Medlem
Elikos avatar
Nu ska jag inte förespråka nåt men alkohol är lagligt och påverkar samma system. Det borde väl fungera som ett lagligt substiut?
Citera
2025-04-15, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eliko
Nu ska jag inte förespråka nåt men alkohol är lagligt och påverkar samma system. Det borde väl fungera som ett lagligt substiut?
Kan man hålla det till en rimlig nivå, visst. Jag tycker alkohol dämpar suget efter kratom men blir lätt att jag dricker för mycket så gör det inte så ofta.
Citera
2025-04-15, 10:41
Medlem
-charliesheens avatar
Citat:
Jag hade lika mycket restless legs i natt som tidigare nätter, fast nu mest I armarna. Vet inte vad som är värst. Jag vandrar mellan olika rum och möjliga sängplatser tills jag äntligen somnar vid fyratiden. Kanske förvärrar jag det för trots vad signaturen charliesheen skrev igår kunde jag inte låta bli att ta en del melatonin. Nu inne på dygn 5 utan K och känns väl inget vidare.

Dag 5 är ett mkt stort steg! Tycker du är väldigt stark och de fysiska kommer ge sig inom några dagar. Fyfan när det sprider sig till resten av kroppen, man kan få det i bröstet och armarna och alla möjliga ställen. Vet inte om det var melatonin eller inte som gjorde att det spred sig så. Sen blir myrkrypningar alltid värre när man blundar och försöker sova eftersom att det sänker dopaminet ytterligare.
Citera
2025-04-15, 10:43
Medlem
Mitt tips till er som vill sluta är att trappa ner SAKTA om ni då har nog kratom kvar för att göra så. Försök annars skaffa subutex och trappa ner med det. Med sakta menar jag typ minska dagsdos med 0.5g/vecka eller nåt i stil med det. Då kan man undvika absolut största delen av besvären.
Citera
2025-04-15, 10:45
Medlem
-charliesheens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliko

Nej alkohol påverkar väl inte samma system alls i hjärnan. Att dricka alkohol under abstinens kommer endast leda till återfall. Antingen under fyllan eller bakfyllan som blir betydligt värre.
Citera
2025-04-15, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NZT1337
Mitt tips till er som vill sluta är att trappa ner SAKTA om ni då har nog kratom kvar för att göra så. Försök annars skaffa subutex och trappa ner med det. Med sakta menar jag typ minska dagsdos med 0.5g/vecka eller nåt i stil med det. Då kan man undvika absolut största delen av besvären.
Ovan var min plan, men klarar inte att begränsa mig. Allt eller inget liksom. Och det straffar sig nu. Blää.
Citera
2025-04-15, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -charliesheen
Dag 5 är ett mkt stort steg! Tycker du är väldigt stark och de fysiska kommer ge sig inom några dagar. Fyfan när det sprider sig till resten av kroppen, man kan få det i bröstet och armarna och alla möjliga ställen. Vet inte om det var melatonin eller inte som gjorde att det spred sig så. Sen blir myrkrypningar alltid värre när man blundar och försöker sova eftersom att det sänker dopaminet ytterligare.

Tack!!!
Citera
2025-04-15, 11:02
Medlem
Elikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -charliesheen
Nej alkohol påverkar väl inte samma system alls i hjärnan. Att dricka alkohol under abstinens kommer endast leda till återfall. Antingen under fyllan eller bakfyllan som blir betydligt värre.

Vadå nej? Det påverkar Opioidreceptorer som förekommer i det centrala nervsystemet, läs på om vad alkohol gör med det centrala nervsystemet. Det handlar om substitut och min tes är att man kan dricka några 3,5or för att få bort den värsta ATn (om den ens är så hemsk) du blir inte bakis eller får återfall av några 3,5or..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in