2025-05-16, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dottertillendotter
Oj då, det lät ju inte så lovande. Men tack för att du delar med dig!! /D

Men det behöver inte betyda att du eller nån annan inte kommer gilla det. Men gillar man kratom starkt så gillar man ju den opioid liknande effekten. Möjligtvis kanske det kommer nån variant av nån alkoloid som finns i kratom. Men enligt mig så slösar man sin tid med kanna/kava etc. etc. Det är ju tråkigt att kratom blev bannat, men tyvärr så fungerar världen så. Det som är bra med tex. gabapentin är att det inte är nark klassat och ganska lätt att få tag på och även beställa utomlands. Det gjorde jag jämt förut och fick alltid hem paketet. Det finns/fanns en sida där man enkelt kunde beställa det och få hem det..ni som vet..ni vet xD.
Citera
2025-05-16, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Druvan81
Kanske läge att kolla upp sina värden. Var dock ingen storbrukare. Ca 6g om dagen, lite mer på helgen. Och tog endast på eftermiddagen.

Hur mycket låg du på dagligen?
Var storkonsument, ca 30-35 g om dagen, kanske mer. Men hamnade på akuten efter lite väl mycket kratom, ca 4 matskedar, kändes som om hjärtat skulle explodera.

De tog många prover på mig på, men allt, lever, njurar, allt, var helt normalt, så jag tror inte du behöver oroa dig.

För övrigt är allt fortsatt bra, jag har kommit på att denna händelse jag skrev om; (FB) Vi som ska sluta med Kratom Den 23:e april, inte hade något med kratom att göra, det var avtändning efter att ha kört lite amfetamin i några dagar. Kanske dopaminbrist eller nått sånt?

Jag har kommit in i normala vanor igen, möjligen lite mer rastlös på dagarna, men jobbet funkar o det rullar på.

Min kran gällande amfetamin har åkt fast, o jag vill heller inte ha mer o riskera bli beroende av det. Som sagt är avtändningarna redan tillräckligt hemska.

Annars använde jag ju det runt 3-4:e dagarna utan kratom för att få en stimulerande effekt som tar ut de värsta abstinenssyndromen från kratom då. Sen körde jag Lyrica, omkring 1200 mg dagligen, i ca 2 veckor. Sen kände jag mig som en ny människa, fri från kratom, o har sen dess hållit mig till min förskrivna dos Lyrica.
Citera
2025-05-16, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Men det behöver inte betyda att du eller nån annan inte kommer gilla det. Men gillar man kratom starkt så gillar man ju den opioid liknande effekten. Möjligtvis kanske det kommer nån variant av nån alkoloid som finns i kratom. Men enligt mig så slösar man sin tid med kanna/kava etc. etc. Det är ju tråkigt att kratom blev bannat, men tyvärr så fungerar världen så. Det som är bra med tex. gabapentin är att det inte är nark klassat och ganska lätt att få tag på och även beställa utomlands. Det gjorde jag jämt förut och fick alltid hem paketet. Det finns/fanns en sida där man enkelt kunde beställa det och få hem det..ni som vet..ni vet xD.
Testat Kanna idag för första gången vid 2 tillfällen och blev positivt överraskad faktiskt! Snortade bägge gångerna och fick en skön effekt. Ska prova oralt senare ikväll. Man känner helt klart av dess serotogena effekt. Någon opioideffekt har den däremot inte. Provade däremot Akuamma som har en opioideffekt men kände inget, ska prova dubbla dosen senare ikväll. Kanna rekommenderar jag faktiskt!
Citera
2025-05-16, 21:43
Medlem
Rekommenderar Kanna om ni inte testat det. 1 tsk oralt slog på väldigt fint. Som en låg dos MDMA. Varar inte så länge dock. Humörupplyftande, lugnande, lite uppiggande, musik låter betydligt bättre, naturen ser väldigt vacker ut och allt blir i HD kvalitet. Känner mig inte längre förtvivlad över att vårt älskade kratom är borta. Väldigt skönt!

Ska prova en redig dos Akuamma nu.
Citera
2025-05-17, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knubbisarne
Rekommenderar Kanna om ni inte testat det. 1 tsk oralt slog på väldigt fint. Som en låg dos MDMA. Varar inte så länge dock. Humörupplyftande, lugnande, lite uppiggande, musik låter betydligt bättre, naturen ser väldigt vacker ut och allt blir i HD kvalitet. Känner mig inte längre förtvivlad över att vårt älskade kratom är borta. Väldigt skönt!

Ska prova en redig dos Akuamma nu.

Tack för att du delar med dig! Ska nog testa. Hur mår man dagen efter? Blev det någon effekt av akuamma?
Citera
2025-05-17, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qrs10
Tack för att du delar med dig! Ska nog testa. Hur mår man dagen efter? Blev det någon effekt av akuamma?
Man mår absolut inte sämre dagen efter man tagit Kanna, om nånting så mådde jag bättre när jag vaknade imorse.

Lite effekt fick jag av Akuamma, som en light version av röd kratom utan det sköna välmåendet.
Citera
2025-05-24, 10:19
Medlem
Men snälla alla ni. Vad håller ni på med?
Jag har kört kratom i rätt höga doser sedan 2 - 2 1/2 år. Flesta dagar 30 g. Gärna ”RMD plantation” intag var fjärde timme vid vaket tillstånd a 1 msk (7,5 g).
Trappade ner från 30 till 10 påen vecka. Och från 10-1 på en vecka. Nu har en vecka gått helt utan.
Och nu är jag i stort sett okey. Visst ingen kul vecka men jag har jobbat hela veckan, precis som vanligt.

Varför skriver jag nu detta?
Jo för jag förberedde mig på ett smärre helvete efter läst vad alla gråterskor skrivit här. Månader av lidande. Både fysisk och psykisk utsättning. Bla, bla, bla. Bara ljug från klena individer.
Så för att lugna alla som var som jag - på väg att sluta och blev lurade över att det var sååå jobbigt, sååå svårt av alla lipsillar här.
Det är som en lättare förkylning med magpaj och sömnbrist. Och det klarar vem som helst som vet vad må dåligt på riktigt är.

Det var hur lätt som helst att kliva av kratomet. Sammanfattning. Dålig sömn 1 vecka. Magen kass. Lite psykisk instabilitet. Snuvig. Rinnande ögon. THATS IT, i en vecka. Sedan är skiten i stort sett över. Så bit ihop och få det gjort är mitt tips.

Och till alla små gråterskor här - Ers små jävla troll. Hur fan kan ni noja upp folk så? Jag spottar er alla i ansiktet för det ni kallar helvete är min vardag.
Citera
2025-05-24, 10:49
Medlem
Kan hålla med om att den fysiska biten inte var så svår. Men det här jävla suget efter Kratom. Och tristessen är jobbig.

Citat:
Ursprungligen postat av gammelgamen
Jag har kört kratom i rätt höga doser sedan 2 - 2 1/2 år. Flesta dagar 30 g. Gärna ”RMD plantation” intag var fjärde timme vid vaket tillstånd a 1 msk (7,5 g).
Trappade ner från 30 till 10 påen vecka. Och från 10-1 på en vecka. Nu har en vecka gått helt utan.
Och nu är jag i stort sett okey. Visst ingen kul vecka men jag har jobbat hela veckan, precis som vanligt.

Jo för jag förberedde mig på ett smärre helvete efter läst vad alla gråterskor skrivit här. Månader av lidande. Både fysisk och psykisk utsättning. Bla, bla, bla. Bara ljug från klena individer.
Så för att lugna alla som var som jag - på väg att sluta och blev lurade över att det var sååå jobbigt, sååå svårt av alla lipsillar här.
Det är som en lättare förkylning med magpaj och sömnbrist. Och det klarar vem som helst som vet vad må dåligt på riktigt är.

Det var hur lätt som helst att kliva av kratomet. Sammanfattning. Dålig sömn 1 vecka. Magen kass. Lite psykisk instabilitet. Snuvig. Rinnande ögon. THATS IT, i en vecka. Sedan är skiten i stort sett över. Så bit ihop och få det gjort är mitt tips.

Och till alla små gråterskor här - Ers små jävla troll. Hur fan kan ni noja upp folk så? Jag spottar er alla i ansiktet för det ni kallar helvete är min vardag.
Citera
2025-05-24, 10:55
Medlem
Skulle vilja tipsa er alla om lyrica för kratom AT! Är ruskigt effektivt för att lindra opioid/opiat avtändning, tar typ bort 90-95% av besvären för mig redan vid låga doser typ 50-100 mg. Är inne på dag fem utan kratom nu tagit lite lyrica framåt eftermiddagarna och jag kan inte säga att jag märkt av några särskilda at-besvär öht.. Sen får man förstås ta det vackert med lyrican så man inte börjar käka det någon längre period dagligen för avtändningen av det ska vara ännu värre än kratom va ja hört.
Senast redigerad av NZT1337 2025-05-24 kl. 11:03.
Citera
2025-05-24, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Druvan81
Kan hålla med om att den fysiska biten inte var så svår. Men det här jävla suget efter Kratom. Och tristessen är jobbig.

Helt rätt, cravingsen sitter ff kvar. En vän kom över igår och det visade sig att hen hade kratom med sig. Och vips började man gäspa och ögonen vattnades 😂 av bara tanken på kratom. Självklart tog jag inget. Men som du säger Druvsn81 - suget finns där mellan varven men sitter bara i korta stunder.
Citera
2025-05-24, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NZT1337
Skulle vilja tipsa er alla om lyrica för kratom AT! Är ruskigt effektivt för att lindra opioid/opiat avtändning, tar typ bort 90-95% av besvären för mig redan vid låga doser typ 50-100 mg. Är inne på dag fem utan kratom nu tagit lite lyrica framåt eftermiddagarna och jag kan inte säga att jag märkt av några särskilda at-besvär öht.. Sen får man förstås ta det vackert med lyrican så man inte börjar käka det någon längre period dagligen för avtändningen av det ska vara ännu värre än kratom va ja hört.

Grymt jobbat av dig. Fan det här fixar du hur lätt som helst. Kan tänka mig att lyrica lindrar det fysiska. Men som du säger, den vill du inte fastna i. Så enligt mig kan du nu redan på dag fem ta bort lyrican. Utsättningen på kratom är kortvarig.
Citera
2025-05-24, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gammelgamen

Är nog högst individuellt hur man upplever en avtändning på kratom. I mitt fall hade jag mer besvär än när jag satte ut benso. Jag har dock tagit under längre tid än dig (ca 6 år).

Men du har rätt. Så jävla hemskt är det inte. Den psykiska biten efteråt är betydligt jobbigare. Tristess. Grått. Rastlöst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in