2025-05-14, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dottertillendotter
Ja, det hade absolut sina frdelar. Lite orolig forftfarande fr om organen tagit ngon skada, har inte tagit ngra prover. Men faktum kvarstod att man klarade att skta livet p ett rimligt stt och det var fullt tillrckligt fr mig. Och att kunna reglera mendet en aningen ibland. Vore intressant att veta hur mnga mnniskor som tar till tyngre saker nu i brist p kratom.
Sen jag slutade med kratom har jag tagit terfall p subutex, amfetamin, tramadol, benzo, lyrica, imovane, cannabis och skert nt mer. Har ven satt en nl i armen ett par gnger. r nykter nu sen 1 vecka bakt men det r ett helvete. Saknar kratom som fan. Suck
Citera
2025-05-14, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Druvan81
Kanske lge att kolla upp sina vrden. Var dock ingen storbrukare. Ca 6g om dagen, lite mer p helgen. Och tog endast p eftermiddagen.

Jag har tagit dagligen i 4 r, som mest var det nog upp mot 40g om dagen men senaste ret mellan 10-20.

Har kollat mina levervrden rligen pga sjukdom och de har varit ofrndrade varje r. S tvivlar p att kratomet i sig skadar tminstone levern, utan det mste nog vara fler involverade faktorer fr de som kraschat levern i samband med kratombruk.
Citera
2025-05-14, 17:47
Medlem
Ni som skriver i trden, slutade ni CT eller krde ni nedtrappning? Kpte nmligen p mig en strre mngd precis innan det blev olagligt i syfte att just trappa ned, men inte pbrjat det nnu, och brjar fan bli dags nu.

Brjade trappa ned lngsamt redan frra sommaren och det gick frvnansvrt bra, gick frn drygt 25 gpd till 11 utan ngra som helst bekymmer mer n smtt psykiskt jobbigt att minska antalet doser per dag. Men sen p hsten igen sket det sig.
Citera
2025-05-14, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeffreythugga
Ni som skriver i trden, slutade ni CT eller krde ni nedtrappning? Kpte nmligen p mig en strre mngd precis innan det blev olagligt i syfte att just trappa ned, men inte pbrjat det nnu, och brjar fan bli dags nu.

Brjade trappa ned lngsamt redan frra sommaren och det gick frvnansvrt bra, gick frn drygt 25 gpd till 11 utan ngra som helst bekymmer mer n smtt psykiskt jobbigt att minska antalet doser per dag. Men sen p hsten igen sket det sig.
Jag krde CT. Det fysiska va rena barnleken fr mig, frutom trttheten, det sg. Har tnt av frn betydligt tyngre grejer tidigare som stter det hela i perspektiv. MEN, det psykiska dremot, det har varit bland det vrsta jag ftt igenom och det r fortfarande inte ver drygt 2 mnader senare. Depressionen och saknaden av kratom har varit total men det har blivit betydligt bttre. Men dr r alla olika. Farsan slutade fr 1 mnad sedan och fr honom va det fysiska det vrsta istllet fr det psykiska. Han saknar knappt kratomet och han gick p det i 6 r. S alla r olika. Fr mig har det varit ett helvete, s pass att jag tagit terfall p tyngre droger bara fr att fylla tomrummet. Men jag har rtt klent psyke verlag, diverse diagnoser bla, s det kommer nog inte bli lika illa fr dig men knnas lr det nog gra. Hoppas det gr bra, lycka till!
Citera
2025-05-14, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knubbisarne
Jag krde CT. Det fysiska va rena barnleken fr mig, frutom trttheten, det sg. Har tnt av frn betydligt tyngre grejer tidigare som stter det hela i perspektiv. MEN, det psykiska dremot, det har varit bland det vrsta jag ftt igenom och det r fortfarande inte ver drygt 2 mnader senare. Depressionen och saknaden av kratom har varit total men det har blivit betydligt bttre. Men dr r alla olika. Farsan slutade fr 1 mnad sedan och fr honom va det fysiska det vrsta istllet fr det psykiska. Han saknar knappt kratomet och han gick p det i 6 r. S alla r olika. Fr mig har det varit ett helvete, s pass att jag tagit terfall p tyngre droger bara fr att fylla tomrummet. Men jag har rtt klent psyke verlag, diverse diagnoser bla, s det kommer nog inte bli lika illa fr dig men knnas lr det nog gra. Hoppas det gr bra, lycka till!

Fyfan det lter inte kul alls... Frskte sluta CT fr tre r sedan nr jag gick p betydligt hgre doser n vad jag gr nu. Jag hade nog samma upplevelse som din pappa, var vldigt pfrestande fysiskt och gick inte att gra ngonting t det, oavsett om jag rrde p mig, satt eller lg ned var det lika jobbigt. Omjligt att somna men nr jag vl ftt in ett par timmar var det skitjobbigt att kliva upp, men s jvla obekvmt att ligga kvar.
Hll dock bara ut 5 dagar sen tog jag terfall, gissar att det psykiska kommer brja spela in d och r rdd att jag precis som du kommer g tillbaka till vrre grejer. Tanken av att aldrig ngonsin kunna njuta av lite kratom p kvllarna r fan hemsk.

Tack! Hur gr det fr dig nu? Kr du p tyngre grejer eller r du helt clean?
Citera
2025-05-14, 21:14
Medlem
Krde ocks CT, och psykiska helt klart vrst, och dliga smnen, men kr Tulsi p kvllen och det funkar. Trnar och bastar efter varje pass, hjlper ocks. Sen r det tristessen som r jobbig. Drfr jag krde Kratom varje dag. Har vldiga problem att se tjusningen med vardagen. Helgen funkar. Lite brs och god mat, d tnker jag knappt p Kratom,
Men s fort mndagen kommer tnker jag nog p Kratom 90% av min vakna tid
Citat:

Citera
2025-05-14, 22:24
Medlem
Citat:
Krde ocks CT, och psykiska helt klart vrst, och dliga smnen, men kr Tulsi p kvllen och det funkar. Trnar och bastar efter varje pass, hjlper ocks. Sen r det tristessen som r jobbig. Drfr jag krde Kratom varje dag. Har vldiga problem att se tjusningen med vardagen. Helgen funkar. Lite brs och god mat, d tnker jag knappt p Kratom,

r s jvla rdd och sker p att jag kommer hamna precis i dem tankarna. Graden av psykiska besvr som en fljd av att lgga ned beror nog extremt mycket p om man befinner sig p en bra plats i livet, och det gr jag definitivt inte just nu. Klassningen kunde fan inte kommit kommit mer olgligt fr min del.

Hur lngesen var det du tog kratom senast?
Senast redigerad av jeffreythugga 2025-05-14 kl. 22:29.
Citera
2025-05-14, 22:28
Medlem
Citat:
Fyfan det lter inte kul alls... Frskte sluta CT fr tre r sedan nr jag gick p betydligt hgre doser n vad jag gr nu. Jag hade nog samma upplevelse som din pappa, var vldigt pfrestande fysiskt och gick inte att gra ngonting t det, oavsett om jag rrde p mig, satt eller lg ned var det lika jobbigt. Omjligt att somna men nr jag vl ftt in ett par timmar var det skitjobbigt att kliva upp, men s jvla obekvmt att ligga kvar.
Hll dock bara ut 5 dagar sen tog jag terfall, gissar att det psykiska kommer brja spela in d och r rdd att jag precis som du kommer g tillbaka till vrre grejer. Tanken av att aldrig ngonsin kunna njuta av lite kratom p kvllarna r fan hemsk.

Tack! Hur gr det fr dig nu? Kr du p tyngre grejer eller r du helt clean?
Jag r helt ren nu sen drygt en vecka bakt. r s trtt p pundarlivet och framfrallt folket man behver ha o gra med s tnker frska hlla mig ren men det har varit otroligt svrt d tomrummet efter kratomet varit och fortfarande r till viss del gigantiskt men det blir mindre och mindre mnad fr mnad som tur r, inte alls lika kmpigt nu som det va fr 1 eller 2 mnader sedan. Ska prova lite olika kratom alternativ fr att se om det finns nt som hjlper litegrann. Provade Hirsuta under ATn men det va ingen hjdare direkt. Gjorde lite skillnad kanske men inte mycket. Kanske biter bttre nu 2 mnader senare d toleransen r betydligt lgre men ska prova andra vxter till att brja med. Knner att jag mste ha nnting att erstta kratomet med.
Citera
2025-05-14, 22:33
Medlem
Citat:
S r det fr mig med, tnker p kratom hela tiden. Knner mig inte lika frtvivlad och ledsen som jag gjorde i brjan men visst knns det nr tankarna p kratom dyker upp. Knns som att allt pminner om det. Kratomet har ju varit en central del av mitt liv senaste ren. Kratompsen va en oerhrt stor trst nr livet kndes jobbigt. Frsker stndigt pminna mig sjlv om att det kommer bli bttre, vilket det har blivit ocks. Ser framemot den dagen jag slutar tnka p kratom helt och hllet.
Citera
2025-05-15, 08:04
Medlem
3 veckor utan Kratom. Frsta veckan krde jag hirsuta. S gick det hur ltt som helst. Andra veckan jobbig. Men hanterbar. Skulle sga smnen och tristessen r vrst. r p en rtt bra plats i mitt liv just nu. S r rtt njd i mig sjlv. S det har gjort allt mycket lttare.
Citat:
r s jvla rdd och sker p att jag kommer hamna precis i dem tankarna. Graden av psykiska besvr som en fljd av att lgga ned beror nog extremt mycket p om man befinner sig p en bra plats i livet, och det gr jag definitivt inte just nu. Klassningen kunde fan inte kommit kommit mer olgligt fr min del.

Hur lngesen var det du tog kratom senast?
Citera
2025-05-15, 16:11
Medlem
Har ngon testat att erstta tomheten med kava? Kan inte mycket alls om det, vet bara att jag lst en del sikter som gr isr gllande dess effektivitet/ineffektivitet, precis som man gjorde med kratom i brjan.

Frstr ju sklart att kava inte p ngot stt agerar p samma receptorer osv, men kanske kan funka till att just erstta det dr "komma hem p eftermiddagen och lngta efter ngot"?
Citera
2025-05-15, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knubbisarne
Jag r helt ren nu sen drygt en vecka bakt. r s trtt p pundarlivet och framfrallt folket man behver ha o gra med s tnker frska hlla mig ren men det har varit otroligt svrt d tomrummet efter kratomet varit och fortfarande r till viss del gigantiskt men det blir mindre och mindre mnad fr mnad som tur r, inte alls lika kmpigt nu som det va fr 1 eller 2 mnader sedan. Ska prova lite olika kratom alternativ fr att se om det finns nt som hjlper litegrann. Provade Hirsuta under ATn men det va ingen hjdare direkt. Gjorde lite skillnad kanske men inte mycket. Kanske biter bttre nu 2 mnader senare d toleransen r betydligt lgre men ska prova andra vxter till att brja med. Knner att jag mste ha nnting att erstta kratomet med.

Vilka vxter tnker du d p framfrallt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in