Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-09-05, 16:19
Medlem
the barons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ascetoholix
Hennes pikar ger mig konstigt nog bekräftelse, bryr man sig inte om en människa så pikar men den heller inte. Så har jag iaf fått för mig.
Helt riktigt, men du måste behandla det på rätt sätt om du vill bygga attraktion.
Citat:
Vi hade en dags radiotystnad igår. Jag måste erkänna att det kändes tomt och jobbigt imellanåt. Samtidigt så kändes det bra att det var hon som inte hade svarat på mitt sms. Det borde sätta henne i ett underläge eftersom jag är som vanligt och nu är det hon som spelar och inte svarar på det.
Nåväl, halv tolv på natten när jag sov kom ett sms. En fråga gällande utgången i helgen. Jag svarade på morgonen, trevligt och artigt med lite pikar/skämt gällande en felstavning hon gjort. Hon svarade direkt på morgonen, mitt sms måste ha väckt henne. Normalt brukar hon inte svara på mina sms så tidigt på morgonen utan först när hon har vaknat. Hon påpekade min felstavning iaf som var menad åt henne och jag svarade att vissa brukar stava det ordet fel.
Jopp, men försök att dra ned på den regelbundna kontakten med ditt ex.. det skadar dig uppenbart.
Svara på hennes frågor mm, men försök att "sortera ut" henne från ditt liv.

Citat:
Ja, detta p.g.a att jag anser att en flickvän ska kunna få gratis bekräftelse. Men hon fick väl mycket bekräftelse i slutet och ja... Jag tofflade rejält.
Om man får skylla på nåt så kan det vara att det var semestertider, jag hade tråkigt, kompisar bortresta, lite att göra på jobbet etc.
Självklart: En flickvän, men nu är hon ditt ex.

Jopp, ibland när man inte har så mycket liv själv så brukar man sätta extra press på tjejen.. toffla rejält och bygga saker på henne.
Har självklart varit samma toffel själv och gjort en jävla massa idiotiska saker.
Citat:
Hmm, det du m.a.o menar är att det är värt att spela det lilla spelet och att det finns risk för att hon börjar krypa tillbaka?

Iom att hon hörde av sig igår kväll och frågade om utgången så är hon klart intresserad av att gå ut med mig och jag vill inget hellre än att göra det.
Vi har skitskoj ute och så är hon så jävla snygg och go. Men jag vet inte om jag vågar, tänk om vi fastnar med ögonkontakt på fyllan och jag försöker kyssa henne och hon vänder bort ansiktet och försöker spela svår. Det kommer att få mig grymt irriterad och ledsen och några dagars tungt arbete kommer att vara som bortblåst eftersom hon fortfarande kan få mig.
Hennes frågan om utgången känns som en ursäkt för att ta kontakt enligt mig. Varför sms:a halv tolv på natten när jag i 9 fall av 10 sover när hon kan ringa och fråga dagen därpå. Känns som att hon tänker på mig eftersom hon hör av sig vid så konstig tid.
Hon är iaf bortplockad på MSN så hon kan inte se när jag e hemma eller om jag sitter vid datorn. Vilket borde störa hennes kontrollbehov något.

Min logiska sida säger att jag verkligen inte ska gå ut med henne och att hon inte försvinner, mitt hjärta säger att jag ska gå ut med henne och visa vilken bra kille jag är och att hon kan försvinna om jag inte går ut.
Hur göra med henne?? Jag kommer att gå ut på krogen oavsett.

Menar du här att jag kan börja få henne att tråna efter mig och att det ser ut som att det finns risker att hon har känslor och kommer att komma tillbaka?
Du skrev själv "Vi har skitskoj ute".. så det måste ju betyda att du redan planterat det frö som kommer att börja gro så fort du låter henne sakna dig.

Hon kommer aldrig att inse ditt värde förän du är borta, det är så vi människor fungerar.

Om du är osäker på ditt beteende när ni ska gå ut så gör du nog bäst i att skita i det, bättre att lämna de gamla minnena då som ett bra "sista intryck".

I ditt fall är det ju svårt, du kan inte "sortera ut" henne från ditt liv för uppenbart..
Du måste helt klart komma på saker som gör dig upptagen, tex. ta inte kontakt med henne utan låt henne kontakta dig.
Och om det blir för mycket tomsnack och skitprat hit och dit, som att hon använder dig som en pojkvän utan att du för den delen får vara det "på riktigt", så måste du ändra på det.
Göra dig upptagen, eller helt enkelt säga att du behöver lite utrymme för dig själv, nu när du är singel.
Om ni brukar gå ut så verkar det ju konstigt om du plödsligt dissar henne, men du kan ändra ditt liv, göra dig upptagen och basera dina intressen på annat än henne.
Och om hon blir bitchig (får panik för att hon tappar kontrollen), så kan du helt enkelt säga att du behöver lite "space" nu när du är singel.
Det borde hon förstå, samma sak med sms och telefonterrorn.

Ja, jag tror att hon fortfarande "behöver" dig i ganska stor grad eftersom hon har sånt stort behov av att hålla en tajt kontakt.
Däremot så respekterar hon dig inte, utan tänker på sina egna behov i första hand.
Om du blir mer "man" så kan du helt klart vända det här.

Var inte hennes ventil som hon kan sms;a om varje liten skitsak i livet.. är du dumpad så är du.
Fokusera på att hela dig själv nu, och tänk på dig själv - så att du kommer i det mest attraktiva skick samtidigt som hon får en chans att värdesätta dig.
Du ska också börja värdesätta dig själv mera också såklart.
Just nu stjäl hon bara energi och kraft från dig ändå, och desto längre du låter dig utnyttjas desto svagare blir du.
Och en psykiskt svag man är inte attraktiv.. ond cirkel det där.

Edit: Sry TiniZ att jag råkade felcitera dig i ett inlägg.. blev fel.

beewe: Underbart! Det är det vi måste fokusera på när det är som hårdast.. ljuset på andra sidan
Senast redigerad av the baron 2008-09-05 kl. 16:25.
Citera
2008-09-05, 17:21
Medlem
The Baron

Citat:
Jopp, men försök att dra ned på den regelbundna kontakten med ditt ex.. det skadar dig uppenbart.
Svara på hennes frågor mm, men försök att "sortera ut" henne från ditt liv.

Jo, det är ju min taktik och det jag försöker göra.

Citat:
Jopp, ibland när man inte har så mycket liv själv så brukar man sätta extra press på tjejen.. toffla rejält och bygga saker på henne.
Har självklart varit samma toffel själv och gjort en jävla massa idiotiska saker.

Ja hur gick det för dig förresten, läste nåt gammal inlägg med dig där du själv höll på att jobba för henne?

Citat:
Du skrev själv "Vi har skitskoj ute".. så det måste ju betyda att du redan planterat det frö som kommer att börja gro så fort du låter henne sakna dig.

Är detta ett gå ut med henne eller inte svar?

Citat:
Hon kommer aldrig att inse ditt värde förän du är borta, det är så vi människor fungerar.

Gå ut eller inte gå ut??

Citat:
Om du är osäker på ditt beteende när ni ska gå ut så gör du nog bäst i att skita i det, bättre att lämna de gamla minnena då som ett bra "sista intryck".

Ja och jag är osäker på hennes beteende. Hur mycket bekräftelse kommer hon att söka. Senast vi var ute så sökte hon mycket bekräftelse, vi började pussas och jag frågade henne om hon hade känslor varpå hon svarade. " Varför tror du jag går ut med dig för!?" För att dagen därpå dumpa mig, dock så var allt bråk extremt färskt då. Efter den dumpningen så hördes vi inte på två veckor. Dock så var vi båda bortresta en av dem. Jag bad om att få försöka igen hon ville inte och då ville jag lägga ner kontakten. Det respekterade hon inte och sen så träffades vi igen dagen därpå jag ville försöka igen och hon ville inte. Sen så snackade vi som vanligt på telefon och hon sa på sms att känslor rördes upp efter att vi pratat och att allt blev jobbigt. Sen åkte hon iväg på resa med snubben och hörde av sig direkt när hon kom hem.

Citat:
I ditt fall är det ju svårt, du kan inte "sortera ut" henne från ditt liv för uppenbart..
Du måste helt klart komma på saker som gör dig upptagen, tex. ta inte kontakt med henne utan låt henne kontakta dig.

Det är ju det jag gör nu sen 2-3 dagar tillbaka.

Citat:
Om ni brukar gå ut så verkar det ju konstigt om du plödsligt dissar henne, men du kan ändra ditt liv, göra dig upptagen och basera dina intressen på annat än henne.
Och om hon blir bitchig (får panik för att hon tappar kontrollen), så kan du helt enkelt säga att du behöver lite "space" nu när du är singel.
Det borde hon förstå, samma sak med sms och telefonterrorn.

Ja, om jag dissar henne med utgången så kommer hon att fatta att saker inte är rätt och att jag kanske spelar. Jag vill bara vara mitt riktiga jag och inte bry mig. Så frågan är hur jag ska spela detta på rätt sätt... Jag kommer inte att höra av mig om hon ska med. Hon får komma till mig och hänga med på mina villkor efter mina spelregler. Innan har jag bjudit på det mesta när man varit ute. Frågan är om jag ska hålla den linjen eller inte?
Bjuder jag inte så börjar hon fatta att jag surar och bryr mig och försöker straffa henne. Bjuder jag för mycket så fattar hon också. Tror jag ska stå för första drinken sen får hon pröjsa själv??
Jag kan inte fatta hennes synvinkel här, det är lördag. Varför hittar hon inte på nåt med snubben om hon nu älskar honom så jävla mycket? Varför ska hon gå ut med mig. Det är lördag, hon borde spendera en mysig hemmakväll med honom istället för att i smyg vara ute och supa med ett ex.
Å andra sidan så är det en kille som inte dricker och aldrig går ut. En tråkmåns i mina ögon.

Citat:
Ja, jag tror att hon fortfarande "behöver" dig i ganska stor grad eftersom hon har sånt stort behov av att hålla en tajt kontakt.
Däremot så respekterar hon dig inte, utan tänker på sina egna behov i första hand.
Om du blir mer "man" så kan du helt klart vända det här.

Det gläder mig att höra att du tror att hon fortfarande behöver mig. Nåt som min magkänsla säger mig med, men det är lätt att feltolka allt när man har känslor.
Och ja hon respekterar mig verkligen inte. Det är svårt att respektera nån som kryper...

Citat:
Var inte hennes ventil som hon kan sms;a om varje liten skitsak i livet.. är du dumpad så är du.
Fokusera på att hela dig själv nu, och tänk på dig själv - så att du kommer i det mest attraktiva skick samtidigt som hon får en chans att värdesätta dig.
Du ska också börja värdesätta dig själv mera också såklart.
Just nu stjäl hon bara energi och kraft från dig ändå, och desto längre du låter dig utnyttjas desto svagare blir du.
Och en psykiskt svag man är inte attraktiv.. ond cirkel det där.

Jo, jag har slutat vara ventilen och jag har börjat värdesätta mig själv.
Frågan är om jag låter mig utnyttjas om jag går ut med henne.
Går jag inte ut med henne så anar hon ju oråd att jag spelar spel eller nåt. Går jag ut med henne så vet jag inte hur det blir.
Men jag vill gå ut med henne men jag är rädd att det blir nåt fiskespel från hennes sida där hon söker bekräftelse och jag till slut släpper efter och ger henne den. Jag vill inte fastna i kompisträsket. Killen hon har som reserv när hennes pojkvän inte vill gå ut. Nåt att falla tillbaka på.
Så jag frågar mig själv, vad är syftet med att gå ut med mig? Att hon har kul med mig och har hunnit börja bli osäker på var vi står? Att hon inte har nån annan att gå ut med? etc etc.

Hon ringde ju idag som tidigare nämnt... Det var ett samtal för kallprat.
Nu ska det bli intressant att se om hon hör av sig mer under kvällen.
Citera
2008-09-05, 20:07
Medlem
the barons avatar
Citat:
Ja hur gick det för dig förresten, läste nåt gammal inlägg med dig där du själv höll på att jobba för henne?
Jag har vunnit tillbaka en tjej förrut, som jag riktigt kröp och grät för.. bönade och bad och gjorde mig riktigt svag och liten i hennes ögon.
Gjorde en massa "gulliga" fina saker och försökte allt det där romantiska man gör när man är tillsammans med nån.
Vann tillbaka henne och förlorade henne igen, fortfarande hade hon ingen respekt för mig.

När jag väl gav upp och flyttade efter 2 månader av misslyckade försök, och började behandla henne som ett ex på riktigt - började dejta andra kvinnor, började älska mig själv igen - då ringde hon och grät i telefonen på nätterna.

Citat:
Ja och jag är osäker på hennes beteende. Hur mycket bekräftelse kommer hon att söka. Senast vi var ute så sökte hon mycket bekräftelse, vi började pussas och jag frågade henne om hon hade känslor varpå hon svarade. " Varför tror du jag går ut med dig för!?" För att dagen därpå dumpa mig, dock så var allt bråk extremt färskt då. Efter den dumpningen så hördes vi inte på två veckor. Dock så var vi båda bortresta en av dem. Jag bad om att få försöka igen hon ville inte och då ville jag lägga ner kontakten. Det respekterade hon inte och sen så träffades vi igen dagen därpå jag ville försöka igen och hon ville inte. Sen så snackade vi som vanligt på telefon och hon sa på sms att känslor rördes upp efter att vi pratat och att allt blev jobbigt. Sen åkte hon iväg på resa med snubben och hörde av sig direkt när hon kom hem.
Låter verkligen klassiskt det här.
Jag tror verkligen att hon har en viss attraktion till dig, men tål inte "pressen".
Delvis för att du kanske baserar ditt liv för hårt på henne; hon vill ha en man att luta sig emot, inte en man som lutar sig mot henne.

Delvis för att hon faktiskt känner att hon inte behöver lova dig nått; Hon får ju ändå allt hon vill ha, och hon kan ändå välja att inte respektera dig..
Varför skulle hon då behöva välja?
Alla människor är själviska, mer eller mindre, vi vill ha kakan och äta den med.

Citat:
Ja, om jag dissar henne med utgången så kommer hon att fatta att saker inte är rätt och att jag kanske spelar. Jag vill bara vara mitt riktiga jag och inte bry mig. Så frågan är hur jag ska spela detta på rätt sätt... Jag kommer inte att höra av mig om hon ska med. Hon får komma till mig och hänga med på mina villkor efter mina spelregler. Innan har jag bjudit på det mesta när man varit ute. Frågan är om jag ska hålla den linjen eller inte?
Bjuder jag inte så börjar hon fatta att jag surar och bryr mig och försöker straffa henne. Bjuder jag för mycket så fattar hon också. Tror jag ska stå för första drinken sen får hon pröjsa själv??
Jag kan inte fatta hennes synvinkel här, det är lördag. Varför hittar hon inte på nåt med snubben om hon nu älskar honom så jävla mycket? Varför ska hon gå ut med mig. Det är lördag, hon borde spendera en mysig hemmakväll med honom istället för att i smyg vara ute och supa med ett ex.
Å andra sidan så är det en kille som inte dricker och aldrig går ut. En tråkmåns i mina ögon.
Ja, hennes kille är en tråkmåns, du har rätt, och du ska inte se honom som konkurrens eftersom hon ändå väljer att lägga så mycket energi på dig.
Hur kan det komma sig att hon uppenbarligen tänker på dig så mycket - om hon verkligen älskar honom?

Lyssna inte på vad en kvinna säger, se vad hon gör istället!

Om du vill vara hennes pojkvän på riktigt så rekommenderar jag dig att sluta umgås med henne,
hon har valt sin pojkvän och nu är det upp till henne att få tid att själv upptäcka vilken tråkmåns han är!
Citat:
Jo, jag har slutat vara ventilen och jag har börjat värdesätta mig själv.
Frågan är om jag låter mig utnyttjas om jag går ut med henne.
Går jag inte ut med henne så anar hon ju oråd att jag spelar spel eller nåt. Går jag ut med henne så vet jag inte hur det blir.
Men jag vill gå ut med henne men jag är rädd att det blir nåt fiskespel från hennes sida där hon söker bekräftelse och jag till slut släpper efter och ger henne den. Jag vill inte fastna i kompisträsket. Killen hon har som reserv när hennes pojkvän inte vill gå ut. Nåt att falla tillbaka på.
Så jag frågar mig själv, vad är syftet med att gå ut med mig? Att hon har kul med mig och har hunnit börja bli osäker på var vi står? Att hon inte har nån annan att gå ut med? etc etc.

Hon ringde ju idag som tidigare nämnt... Det var ett samtal för kallprat.
Nu ska det bli intressant att se om hon hör av sig mer under kvällen.

Ja, som sagt så är det ju väldigt konstigt hur mycket energi hon lägger på dig med tanke på att hon "älskar" den andra killen.
Hon "älskar" den andra killen, men väljer helst dig när det gäller fest och hångel...
Sen när du frågar så väljer hon ändå att dissa dig, men hon vill inte sluta med det ni håller på med ändå.

"As you've heard me say quite a few times, it's
important to give a woman the GIFT of MISSING YOU."

- David DeAngelo

Du ser ju själv att hon utnyttjar dig, och när du vill säga upp kontakten för att få henne att sluta utnyttja dig så respekterar hon inte ens det.
Nu ska du inte vara rädd för att vara mer upptagen och sluta mata henne med bekräftelse, för det du gör just nu leder ju ändå inte till det du vill ha.
Du har t.o.m frågat vid upprepade tillfällen, och hon har t.o.m en annan kille.

Eftersom du älskar henne så vill du faktiskt inte ha den typen av förhållande som hon tar av dig, du vill ha ett förhållande som även du kan njuta av.
Om det var så att hon absolut inte ville ha dig (eftersom hon dissat dina försök), så leder det ju bara till att du blir svagare runt henne.
Om du vill gå vidare i livet och inte förlora den lilla kraft och glädje du har, så gör du bäst i att sluta bli utnyttjad.

MEN jag tror inte det, jag tror att hon gillar dig.
Samma sak gäller även där, hon kommer inte respektera dig om du inte börjar ta det du vill ha ur ett förhållande.
Läs det första jag skrev i det här inlägget, så ser du hur det kan funka.
Du måste ställa in dig på att stärka dig själv dock, så länge du inte är stark så får du varken tillbaka henne eller lyckas komma över förhållandet och dra vidare.
Att vara svag kommer att förstöra för dig på ALLA sätt.
Det var bla. därför hon inte respekterade förra gången du klippte kontakten.

Det är extra viktigt att klippa kontakt om hon har en annan kille, läs varför i det här inlägget: https://www.flashback.org/showpost.php?p=12729749&postcount=3012
Tror att jag skrivit väldigt ingående varför i ett annat inlägg i den här tråden också.
Citat:
Är detta ett gå ut med henne eller inte svar?
Gå ut eller inte gå ut??
Jag ser inte att du har något att vinna på att gå ut med henne, nej.
Jag tror att du låter henne utnyttja dig ännu mer, och att du går hem ännu svagare efter kvällen medans hon känner sig starkare och vackrare än någonsin (ett steg närmre att klara livet helt utan dig).
Senast redigerad av the baron 2008-09-05 kl. 20:16.
Citera
2008-09-05, 23:12
Medlem
kallemedks avatar
Ni finner säkert mina tidiga poster några sidor bak i denna tråd. Men ja, ja, vafan vill skriva av mig lite.

Sedan man blev dumpad har man gått vidare, träffat och raggat på andra. Men det blir fel hela tiden, jag jämför den "nya bruden" med de gamla tjejerna man blivit kär i hela tiden. Det slutar inte, det fortsätter hela tiden, varje jävla fest och varje jävla utgång. Försöker ge alla en chans men många sållas bort direkt och resten platsar inte ens som KK.

Jag känner att jag har kommit över henne sedan länge, ligger inte och tänker på henne hela tiden som jag gjorde i början men när jag väl börjar prata med någon på krogen så känner jag någonting skumt. Känner nått som liknar en jämförelse mellan hon som står framför mig just vid tillfället och hon som jag blev kär i senast.

Tyvärr har jag fastnat i detta. Något slags stadie där den jag umgås med för tillfället inte platsar då jag tänker på mina kriterier som den senaste bruden uppfyllde. Det låter sjukt. Jag vet. Men vafan, jag vill bara nollställas och gå vidare. Hur gör jag? - för det är ganska svårt att överträffa det jag råkade känna senast. Har inte lätt för att bli kär och tror inte på kärlek vid första ögonkastet. Måste man kämpa som en jävla Gnu i detta samhälle eller vad är dealen?

Avslutar med ett BLÄ!
Citera
2008-09-06, 02:34
Medlem
the barons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallemedk
text
Håller med dig..
Jag har inte lätt för att bli kär heller, men sen tror jag inte att dom flesta krograggare blir kära heller.
Det är mest bekräftelse eller sexuell attraktion som dom är ute efter, de flesta förväxlar det nog med kärlek och dom är glatt ovetande - samtidigt som det kanske är synd om dem för att dom har gått miste om det som vi känt på djupet.
Vi som totalt gett våra liv till den där "perfekta" individen.

Ingen vill köra en gammal rostig bubbla om man är van vid en Ferrari.

Men du har ett mål i alla fall, du vet hur det där perfekta ska vara.
Sätt siktet på kärleken då, om det är det du är ute efter, lägg upp en strategi och börja tro på det igen.
Låt inte det förflutna göra dig handikappad, utan se det som en enorm fördel och en erfarenhet som tar dig ett steg närmre målet.

Att du redan upplevt det du känner som det "perfekta" i ditt liv, är faktiskt ett starkt bevis att du är kompetent och mogen nog att skaffa dig ett givande förhållande.
Dvs. du ligger redan steget före; Du har både erfarenhet och mognad.
Nu är det bara en liten detalj kvar att ändra - ditt tankesätt.
Citera
2008-09-06, 09:44
Medlem
Ironiskt nog så är det dags för en uppdatering.
Börjar tro att hon börjar känna av sin kontrollförlust lite men att hon inte kan sätta på fingret på vad det är eftersom jag har "undvikit" henne med legitima ursäkter.

Nåväl strax innan 00.00 snåret så vibrerar telefonen till och jag inser att det kan bara vara hon.
Och visst är det hon... Kontrollbehovet hade gjort sig påminnt.

Följande utspelade sig på SMS.
Hon: Ute?
Jag: Inte krogen ( Hade precis gått och lagt mig men det behöver hon inte veta )
Hon: Synd
Jag: Ska du ut?
Hon: Påväg nu
Jag: Ska inte du jobba imorgon
5 minuters paus... hon svarar i vanliga fall direkt.
Hon: Jo det ska jag, jag bara skojar med dig. Ska sova nu
Jag: Oj, det var kul.
Min gayhumor gör sig påmind och jag drar iväg ett skämt
Hon svarar på det med samma mynt.
Sen blir det några minuters tystnad innan nästa sms från henne kommer
Hon: Men vi går ut imorgon va?
Egentligen vill jag bara skriva att det är 4:e gången hon frågar och hon har fått ett bestämt ja varje gång, men sansar mig och svarar istället:
Om du är snäll
Hon: Bra, då hämtar du mig från jobbet vid 5 snåret antar jag
Jag: Haha, du har ju egen bil och körkort. Sov gott ( visste att detta skulle irritera henne lite )
Hon: Aja, då orkar jag inte gå ut. Hej ( Min första tanke; är det du som straffar mig nu? Inte jag som tjatar om utgång sedan två dagar. )
Hon: Och oroa dig inte jag ska inte höra av mig mer
Jag: Haha PMS?
Hon: PMS ABS whatever.
Jag: " skickar ett gäng förkortningar på elektroniska hjälpmedel i bil. "
Sen så hörs vi inte mer...

Nu funderar jag på att spela på detta om hon hör av sig och vill gå ut d.v.s säga att jag är medbjuden i annat sällskap och att hon bangade hon får stå sitt kast.

Konstigt nog så känns den här sms konversationen bra för min del. " I told her nothing, and I gave her nothing"
Hon har ett humör som heter duga. Hon bråkar alltid på sms och på kvällar med mig. Aldrig i verkligheten och sällan på telefon. Dagen efter brukar hon låtsas som ingenting...
Hon har ett sjukt stort bekräftelsebehov, jag funderar på om det bara är från mig eller från killen också.

Jag börjar misstänka att hon tänker på mig en del och att det faktiskt finns känslor men att hon har haft sådan kontroll så att hon har varit riktigt trygg.
Jag är inte rädd att förlora henne, iaf känns det så just nu för att något inombords säger att jag inte kommer att förlora henne... Men jag har haft fel förr...

Iom att hon hör av sig vid sova tider så känns det som att hon tänker på mig och saknar mig, man brukar dessutom inte bråka, söka bekräftelse och försöka provocera en person man inte har känslor för...

Citat:
När jag väl gav upp och flyttade efter 2 månader av misslyckade försök, och började behandla henne som ett ex på riktigt - började dejta andra kvinnor, började älska mig själv igen - då ringde hon och grät i telefonen på nätterna

Vad hände sen?

Citat:
Delvis för att du kanske baserar ditt liv för hårt på henne; hon vill ha en man att luta sig emot, inte en man som lutar sig mot henne.

Rätt, det blev nog för mycket sådant mot slutet. Jag ville stabilisera mig för fort... tror jag...

Håller i övrigt med resten av det du skrev, Baronen.
Jag gillar denna tjejen och har idag förståelse för hennes humör. Hon vet själv att hon har humörsvägningar och jag kan även förstå att hon har svårt att kontrollera dem. I början skrämde det mig en del när jag fick sådana sms som igår, men idag biter de inte på mig. Helt tomma ord.
Hon äter inte p-piller och därför så misstänker jag att hon lider av "lättare" hormonrubbningar =). Nog om det...

Känns som att kontrollen börjar komma krypande tillbaka och att jag kommer få ta konsekvenserna av mitt arbete tidigare än vad jag trott. Eftersom hon redan håller på som hon gör. D.v.s antingen skiter hon i mig eller så kommer hon börja kämpa.
Citera
2008-09-06, 11:39
Medlem
Jag måste uppdatera och det med ett stort leende på läpparna som jag inte kan tvätta bort.

Hon smsade för en stund sedan...
Hon: Hämtar du mig sen?
Jag: nej varför?
Hon: Vi skulle väl gå ut ikväll?
Jag: Jag ska gå ut, du ville väl inte. Personen som körde dig till jobbet får väl hämta dig? ( hennes kille har varken bil eller körkort )
Hon: ok orka
10 minuters paus
Hon: Hatar dig
Jag: Hahahaha (detta fick mig faktiskt att fullkomligt utbrista i skratt)

Nu får man väl avvakta och se vad som händer härnäst.
Baronen, hur ser utsikterna ut? Hon måste vara rejält frustrerad på sig själv nu...
Citera
2008-09-06, 13:43
Medlem
Nästa uppdatering.

Hon har varit på mig hela morgonen via SMS och hon har gjort allt för att provocera mig och för att få mig sur och ur balans. Det har inte gått, jag bara driver med henne och det fattar hon och hon e så ilsken just nu

Ingenting biter på mig idag. Jag har svarat på alla hennes sms och bara varit trevlig, rolig och fräck tillbaka. Hon har inte fått nåt surt från mig alls.

Kan man skriva i ett sms att jag vill gå ut utan henne för att hitta nåt nytt ragg för att dra hem och knulla?

Hon ville f.ö förfesta hemma hos henne...
Citera
2008-09-06, 16:45
Medlem
the barons avatar
Citat:
Nästa uppdatering.

Hon har varit på mig hela morgonen via SMS och hon har gjort allt för att provocera mig och för att få mig sur och ur balans. Det har inte gått, jag bara driver med henne och det fattar hon och hon e så ilsken just nu

Ingenting biter på mig idag. Jag har svarat på alla hennes sms och bara varit trevlig, rolig och fräck tillbaka. Hon har inte fått nåt surt från mig alls.

Kan man skriva i ett sms att jag vill gå ut utan henne för att hitta nåt nytt ragg för att dra hem och knulla?

Hon ville f.ö förfesta hemma hos henne...
Hahaha fan vad bra gjort!

Klockrent när hon skriver att hon aldrig ska höra av sig mer.. LOL!
Sen sms;ar hon igen fort som fan.. riktig sms-terror för att ha dumpat dig, eller hur?

Nja, om du är singel så är du ju singel - det måste hon respektera.
Du kan inte bygga ditt liv på en tjej som "inte vill ha dig".

Undrar vad hennes nuvarande kille tycker btw, hon vill ju bara hänga med dig hela tiden.

Jag tycker det är lite väl grovt kanske att prata om knulla osv. när du faktiskt vet att hon har så starka känslor för dig.
Men du kan ju säga att du "inte har tid" osv. så borde hon fatta att du är med nån annan.
Och om hon frågar så kan du ju säga att "ja, jag är ju singel, jag försöker skaffa mig en framtid".
Och gå inte i taket när hon säger "jag ska aldrig ringa dig mer", eller skäller ut dig.. ta det bara lugnt.
Och OM hon inte ringer mer, så kan du lugnt ta en vecka på dig eller mer.

Hon är ilsken för att hon inte kan kontrollera dig: Men om hon vill ha kontroll eller veta vad du gör så måste hon vara din flickvän.
Hon ska inte ha alla fördelarna av att vara flickvän utan att behöva ge dig nått.

Du ska se att hon snart börjar grubbla om du fortfarande tycker om henne, sen dumpar hon den andra killen och kommer att tigga från dig.

Men ta't lugnt med sms;andet nu.. svara efter en stund istället och säg att du var upptagen..
Du kan också säga typ "förlåt, är upptagen, vi kan väl höras senare".
Senast redigerad av the baron 2008-09-06 kl. 16:48.
Citera
2008-09-06, 18:34
Medlem
Jag gillar dina svar Baronen. Känns som att det kan bli bra i slutändan detta...
Utan dig hade jag inte suttit här utan fortfarande varit på ruta ett...

För att uppdatera lite till...

SMS-terrorn fortsatte och jag körde på på tidigare linje...
Efter en halvtimmes tystnad så ringer hon istället. ( Vid tidigare likadana situationer, fast där jag har tagit det mer personligt så har det varit samma historia. Hon ringer för att kolla var jag står. Jag brukade vara grymt sur då. Idag var jag glad och fortsatte driva med henne. Hon var konstigt nog också glad eller blev glad av att höra att hennes sms inte hade förstört mitt humör och relationen)

Det blev intressant i luren när jag sa " Någon sms:ade tidigare idag att personen hatar mig"
Hon: Jasså?
Jag: Ja, fast jag tror personen menade motsatsen
Hon: Oj, det var inget dåligt självförtroende du har
Jag: Nej, ska man inte ha det?
Hon: Jag hatar iaf ingen
Jag: Oj, vad storsint du är... Sen bytte vi samtalsämne
Jag skojade lite till i ca 1 minut med henne och hon var glad och det var jag med. Sen blev jag upptagen

Det gick 30 sekunder så kom nästa sms.
Hon: Eftersom du är glad och jag är glad så kan vi väl gå ut?
Jag: Vad säger din kille om det?
Hon: Bryr du dig?
Jag: Nej, men känns det rätt för dig?
Hon: Du vet inte min situation
Jag: Vad är din situation
Hon: Min ensak

Tycker de två sista meddelandena från henne håller otroligt låg nivå.
För 3 dagar sen så sa hon att hon hade det bra med honom och älskar honom och nu så håller hon på igen.

Jag kommer att gå ut med henne ikväll...

Hoppsan nu ringde hon igen. Jag ville att hon skulle hämta mig hemma så att vi kan förfesta hos henne men hon försöker spela på det jag sagt och vända all min sms hets mot mig samt att jag inte ville hämta henne från jobbet. Det känns som att hon inte kan äga mig, efter lite övertalning så kom vi iaf överrens om att hon hämtar mig. Jag erbjöd mig trots allt ca 30 min innan hon slutade att hämta henne .
Hon frågade 2-3 gånger om jag kommer att vara som jag varit på sms ikväll och sedan sa hon att om jag ska vara så tyken så vill hon inte gå ut med mig. Grejen är att jag inte gjort annat än drivit med henne och bara varit tyken med glimten i ögat. Det vet hon, det är hon som hållt på.
Jag svarade att jag ska vara helt tyst hela kvällen och bara betala.
Kom att tänka på att hennes mamma hämtade henne från jobbet. Varför ringde hon inte och småpratade med sin pojkvän istället medan hon stod och väntade utan hon ringde till mig istället?

Det intressanta är att jag erbjöd mig att hämta henne ca 30 min innan hon slutade, då svarar hon att hon redan ordnat med skjuts. Observera här att hon skriver ordnat och inte säger vem personen är. FÖr mig ett tydligt tecken att jag ska fråga vem det är och visa att jag intresserar mig och bryr mig.
Jag gick inte i fällan. Jag vet att mamma fick hämta henne från jobbet och det fick jag även bekräftat när hon säger " nu kommer mamma".

Jag har märkt att den här tjejen vill vara småsvår, hon är lite som jag. Jag gillar också att vara svår och att markera.
Hur som, hon försökte äga mig och det gick inte denna gången heller.
Detta är ingen osmart tjej, tvärtom är hon väldigt smart men har svårt att behärska känslorna ibland och ger man henne ett finger vet hon hur hon effektivt tar hela handen utan att man märker det.
Dessutom är jag äldre, färdigutbildad och har ett jobb där det är mycket spel och förhandlingar inblandat.

Slutsatsen är att hon har tjatat på att få gå ut med mig hela dagen idag. Hon har bråkat för det, fjäskat för det och provat alla sina trumfkort.
Jag har suttit på de bättre korten i handen, hon vet att jag är inte beroende av henne för att gå ut. Att bangar hon så har jag flertalet polare som sitter och vill ha med mig ut.

Just nu känns det 1-0 till mig. Frågan är hur ställningen kommer vara efter utekvällen. 1-1 eller 2-0.

Min plan är att fortsätta på samma linje efter utgången
Citera
2008-09-06, 19:08
Medlem
Mangolios avatar
Gör som jag, se till att det inte tar slut?
Citera
2008-09-07, 03:20
Medlem
the barons avatar
Citat:
Jag gillar dina svar Baronen. Känns som att det kan bli bra i slutändan detta...
Utan dig hade jag inte suttit här utan fortfarande varit på ruta ett...

För att uppdatera lite till...
Tack så mycket att jag kunde vara till hjälp.
Jag tror att många av mina svar skulle du kunnat lista ut själv, med tanke på hur hon agerar och vad hon säger..
Men det är ju svårt att se klart själv då man är i en känsloladdad situation.

Ungefär som att köpa en ny bil, man gör bäst att ha med en kompis som kan se "klart", så att man inte blir kär i bilen.

Jag tycker att det inte verkar särskilt tajt alls mellan henne och den andra killen, haha, jag tror att du i allra högsta grad är en stark reserv - förmodligen t.o.m av högre prioritet än hennes "kille".
Du är tydligen högt värderad i hennes ögon, nu är det hög tid att du börjar värdera upp dig själv.

Jag tror helt enkelt att hon blivit pressad för hårt tidigare, chockad kanske av din "tofflighet" och att du blivit beroende av henne - kvinnor skräms av män som inte är självsäkra, dom vill ha en kille som dom kan luta sig emot (som jag sagt tidigare tror jag).

Se till att ha skoj nu och visa dina bästa sidor, samtidigt som du behåller det kravslöst och enkelt - antyd inget romantiskt alls, och prata inte om förhållandet om inte hon gör det.
Självklart ska du fortsätta med göra dig "upptagen", och skaffa dig ett självständigt attraktivt liv - som hon dock inte har insyn över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in