2008-09-05, 16:19
Citat:
Helt riktigt, men du måste behandla det på rätt sätt om du vill bygga attraktion.
Ursprungligen postat av Ascetoholix
Hennes pikar ger mig konstigt nog bekräftelse, bryr man sig inte om en människa så pikar men den heller inte. Så har jag iaf fått för mig.
Citat:
Jopp, men försök att dra ned på den regelbundna kontakten med ditt ex.. det skadar dig uppenbart.
Vi hade en dags radiotystnad igår. Jag måste erkänna att det kändes tomt och jobbigt imellanåt. Samtidigt så kändes det bra att det var hon som inte hade svarat på mitt sms. Det borde sätta henne i ett underläge eftersom jag är som vanligt och nu är det hon som spelar och inte svarar på det.
Nåväl, halv tolv på natten när jag sov kom ett sms. En fråga gällande utgången i helgen. Jag svarade på morgonen, trevligt och artigt med lite pikar/skämt gällande en felstavning hon gjort. Hon svarade direkt på morgonen, mitt sms måste ha väckt henne. Normalt brukar hon inte svara på mina sms så tidigt på morgonen utan först när hon har vaknat. Hon påpekade min felstavning iaf som var menad åt henne och jag svarade att vissa brukar stava det ordet fel.
Nåväl, halv tolv på natten när jag sov kom ett sms. En fråga gällande utgången i helgen. Jag svarade på morgonen, trevligt och artigt med lite pikar/skämt gällande en felstavning hon gjort. Hon svarade direkt på morgonen, mitt sms måste ha väckt henne. Normalt brukar hon inte svara på mina sms så tidigt på morgonen utan först när hon har vaknat. Hon påpekade min felstavning iaf som var menad åt henne och jag svarade att vissa brukar stava det ordet fel.
Svara på hennes frågor mm, men försök att "sortera ut" henne från ditt liv.
Citat:
Självklart: En flickvän, men nu är hon ditt ex.
Ja, detta p.g.a att jag anser att en flickvän ska kunna få gratis bekräftelse. Men hon fick väl mycket bekräftelse i slutet och ja... Jag tofflade rejält.
Om man får skylla på nåt så kan det vara att det var semestertider, jag hade tråkigt, kompisar bortresta, lite att göra på jobbet etc.
Om man får skylla på nåt så kan det vara att det var semestertider, jag hade tråkigt, kompisar bortresta, lite att göra på jobbet etc.
Jopp, ibland när man inte har så mycket liv själv så brukar man sätta extra press på tjejen.. toffla rejält och bygga saker på henne.
Har självklart varit samma toffel själv och gjort en jävla massa idiotiska saker.
Citat:
Du skrev själv "Vi har skitskoj ute".. så det måste ju betyda att du redan planterat det frö som kommer att börja gro så fort du låter henne sakna dig.
Hmm, det du m.a.o menar är att det är värt att spela det lilla spelet och att det finns risk för att hon börjar krypa tillbaka?
Iom att hon hörde av sig igår kväll och frågade om utgången så är hon klart intresserad av att gå ut med mig och jag vill inget hellre än att göra det.
Vi har skitskoj ute och så är hon så jävla snygg och go. Men jag vet inte om jag vågar, tänk om vi fastnar med ögonkontakt på fyllan och jag försöker kyssa henne och hon vänder bort ansiktet och försöker spela svår. Det kommer att få mig grymt irriterad och ledsen och några dagars tungt arbete kommer att vara som bortblåst eftersom hon fortfarande kan få mig.
Hennes frågan om utgången känns som en ursäkt för att ta kontakt enligt mig. Varför sms:a halv tolv på natten när jag i 9 fall av 10 sover när hon kan ringa och fråga dagen därpå. Känns som att hon tänker på mig eftersom hon hör av sig vid så konstig tid.
Hon är iaf bortplockad på MSN så hon kan inte se när jag e hemma eller om jag sitter vid datorn. Vilket borde störa hennes kontrollbehov något.
Min logiska sida säger att jag verkligen inte ska gå ut med henne och att hon inte försvinner, mitt hjärta säger att jag ska gå ut med henne och visa vilken bra kille jag är och att hon kan försvinna om jag inte går ut.
Hur göra med henne?? Jag kommer att gå ut på krogen oavsett.
Menar du här att jag kan börja få henne att tråna efter mig och att det ser ut som att det finns risker att hon har känslor och kommer att komma tillbaka?
Iom att hon hörde av sig igår kväll och frågade om utgången så är hon klart intresserad av att gå ut med mig och jag vill inget hellre än att göra det.
Vi har skitskoj ute och så är hon så jävla snygg och go. Men jag vet inte om jag vågar, tänk om vi fastnar med ögonkontakt på fyllan och jag försöker kyssa henne och hon vänder bort ansiktet och försöker spela svår. Det kommer att få mig grymt irriterad och ledsen och några dagars tungt arbete kommer att vara som bortblåst eftersom hon fortfarande kan få mig.
Hennes frågan om utgången känns som en ursäkt för att ta kontakt enligt mig. Varför sms:a halv tolv på natten när jag i 9 fall av 10 sover när hon kan ringa och fråga dagen därpå. Känns som att hon tänker på mig eftersom hon hör av sig vid så konstig tid.
Hon är iaf bortplockad på MSN så hon kan inte se när jag e hemma eller om jag sitter vid datorn. Vilket borde störa hennes kontrollbehov något.
Min logiska sida säger att jag verkligen inte ska gå ut med henne och att hon inte försvinner, mitt hjärta säger att jag ska gå ut med henne och visa vilken bra kille jag är och att hon kan försvinna om jag inte går ut.
Hur göra med henne?? Jag kommer att gå ut på krogen oavsett.
Menar du här att jag kan börja få henne att tråna efter mig och att det ser ut som att det finns risker att hon har känslor och kommer att komma tillbaka?
Hon kommer aldrig att inse ditt värde förän du är borta, det är så vi människor fungerar.
Om du är osäker på ditt beteende när ni ska gå ut så gör du nog bäst i att skita i det, bättre att lämna de gamla minnena då som ett bra "sista intryck".
I ditt fall är det ju svårt, du kan inte "sortera ut" henne från ditt liv för uppenbart..
Du måste helt klart komma på saker som gör dig upptagen, tex. ta inte kontakt med henne utan låt henne kontakta dig.
Och om det blir för mycket tomsnack och skitprat hit och dit, som att hon använder dig som en pojkvän utan att du för den delen får vara det "på riktigt", så måste du ändra på det.
Göra dig upptagen, eller helt enkelt säga att du behöver lite utrymme för dig själv, nu när du är singel.
Om ni brukar gå ut så verkar det ju konstigt om du plödsligt dissar henne, men du kan ändra ditt liv, göra dig upptagen och basera dina intressen på annat än henne.
Och om hon blir bitchig (får panik för att hon tappar kontrollen), så kan du helt enkelt säga att du behöver lite "space" nu när du är singel.
Det borde hon förstå, samma sak med sms och telefonterrorn.

Ja, jag tror att hon fortfarande "behöver" dig i ganska stor grad eftersom hon har sånt stort behov av att hålla en tajt kontakt.
Däremot så respekterar hon dig inte, utan tänker på sina egna behov i första hand.
Om du blir mer "man" så kan du helt klart vända det här.
Var inte hennes ventil som hon kan sms;a om varje liten skitsak i livet.. är du dumpad så är du.
Fokusera på att hela dig själv nu, och tänk på dig själv - så att du kommer i det mest attraktiva skick samtidigt som hon får en chans att värdesätta dig.
Du ska också börja värdesätta dig själv mera också såklart.

Just nu stjäl hon bara energi och kraft från dig ändå, och desto längre du låter dig utnyttjas desto svagare blir du.
Och en psykiskt svag man är inte attraktiv.. ond cirkel det där.
Edit: Sry TiniZ att jag råkade felcitera dig i ett inlägg.. blev fel.

beewe: Underbart! Det är det vi måste fokusera på när det är som hårdast.. ljuset på andra sidan
Senast redigerad av the baron 2008-09-05 kl. 16:25.
Senast redigerad av the baron 2008-09-05 kl. 16:25.

)
)