Citat:
Ursprungligen postat av Ascetoholix
Morgonbonge: Skriv gärna om din story...
Kan vara bra för oss andra att läsa

Kul att få lite respons. Skulle väll egentligen kunna skriva 10 sidor om det hela, men försöker nu skriva lite kortfattat även fast det blir långt.
Jag råkade träffa på en av de "ovanligt svartsjuka människorna". Nu pratar vi inte om kärleksfull och sund svartsjuka (vilket är fullt normalt). Till en början av vårat förhållande, när man var nykär (Hon var min första riktiga kärlek), så tyckte jag hennes svartsjuka var charmig. Den åkomman hade jag ju aldrig tidigare någonsin stött på. Man vart lite smått smickrad över att plötsligt bli så betydelsefull för någons liv, vilket jag aldrig tidigare någonsin känt.
Efter ett tag så vart dock svartsjukan mer och mer påtaglig och den började allt mer styra agendan i vårat förhållande. Jag gick dagligen i hopp om tron att den med tidens skulle avta mer och mer, då jag trodde att hon för eller senare skulle börja lita på mig. Jag älskade människan och levde alltså djupt olyckligt kär med henne.
Hennes svartsjuka bidrog till att hon dagligen kränkte mig genom att läsa igenom min mobiltelefon, min Msn-historik, grät när man kom hem från jobbet i tron om att jag sprungit efter tjejerna där, kunde inte gå ut på krogen utan henne osv. Listan kan göras oändligt lång.
Efter att ha varit tillsammans i ett år år - varav ett halvt år som sambos - så blev den sista månaden olyckligare en renaste helvetet i sig. Faktum är att svartsjukan och kontrollbehovet bara hade vuxit sig starkare med tiden. Jag hade bytt jobb och hade nu ännu fler kvinnliga kollegor. Hela den första veckan satt hon och grät konstant från och med att jag kom innanför dörren -tills hon somnade sent på kvällen.
Dom två första dagarna satt vi och pratade om det, men det hjälpte inte.
Jag vart så fruktansvärt deprimerad och sårad över hennes beteende eftersom jag verkligen älskade henne och skulle aldrig komma på tanken att såra henne.
Problemet var att jag hela tiden trodde jag hade kontrollen i vårat förhållande, eftersom jag alltid kunde prata omkull henne. Nu i efterhand så inser jag att det snarare var tvärtom. Det var jag som var toffeln. Jag var inte den trygga och självsäkra killen att luta sig emot. Hon hade ju brutit ner mitt självförtroende i botten. Hennes försvarsmekanism var tårar istället för ord. Jag främjade hennes beteende genom att själv i princip alltid be om ursäkt utan att mena det - bara för att få det bra! Jag bad i princip om ursäkt för hela min existens! jag trodde ju att jag hade kontrollen. Hade jag haft erfarenheten idag så hade jag aldrig bett om ursäkt och jag hade markerat på ett hårdare sätt att det inte är okej någonstans. Hon lärde ju sig aldrig någonting av svartsjukan eftersom det var jag som bad om förlåtelse.
2 dagar innan hon gjorde slut, så sa hon till mig följande: Du, Morgonbonge, jag kan inte vara mig själv längre med dig. Då frågade jag varför? Hon svarade då: jag kan inte vara med mina kompisar och så. Då sa jag: Har jag någonsin förbjudit dig? Jag har väll snarare alltid uppmuntrat dig. Då svarade hon: Nej, men jag hindrar mig själv från att göra det, så att du inte går och gör likadant.
När hon väll gjorde slut, så sa hon att hon inte orkade mer och sa hon behövde vara för sig själv. Jag tog det med en nypa salt och begav mig iväg från lägenheten i tågrikting hem till morsan. Precis som jag anade så hann det gå cirka 30 min innan hon ringde och bad mig komma tillbaka. Jag svarade att vi kanske kan träffas imorgon istället. Vi träffades igen dagen efter (efter att hon ringt och gråtit hela dagen) hemma i hennes föräldrars hus (dom var bortresta). Det slutade med att jag kom dit på kvällen och vi låg och höll om varandra kärleksfullt utan att säga knappt ett enda ord till varandra.
Morgonen där på han jag bara vakna innan hon skrek att det var slut och att jag åter skulle åka iväg. Jag tog mina saker, pussade henne på kinden, och sa: adjö. Jag hann bara åka ett par pendeltågsstationer innan hon ringde och bad på sina bara knän, till mig, att komma tillbaks igen. Dum som en åsna som jag var så gjorde jag det. Det hann nu gå en vecka innan hon bröt igen. Denna gång så extremt iskallt. Hon visade inte en enda känsla. Hon antydde med iskall ton att ett ex är ett ex, och att det aldrig mer skulle bli vi två igen. Jag hade nu blivit dumpad 3 ggr på en vecka!
Jag satt först hemma själv i vår lägenhet i 2 dagar. Hade supit konstant i 2 dygn utan att sova, bölat och funderat på om livet var värt att leva. Besvikelsen var så extremt påtaglig. Jag hade aldrig någonsin tidgare haft så bitter smak av avsky, hat och besvikelse. Efter allt jag hade gjort, allt jag hade kämpa för - till vilken nytta? Den olyckliga kärlek jag levt med under denna tid slog tillbaks hårdare en självaste Tysons vänsterjabb. Jag kände mig blåst, naken, psykiskt och fysiskt våldtagen!
Farsan stormade min lägenhet i början av det de tredje dygnet och hittade mig halvt medvetslös liggandes på golvet efter 3 sömnlösa dygns hårt supandes.
Jag låg i en vecka i sängen helt apatisk. Höll min mobiltelefon hårt om handen. Varken åt eller sov - faktum är att jag gick ner hela 9 kg! Från 73 till 64 kg. Grät krokidiltårar och väntade på sms. Då kom räddningen. Hon messade. Det stod ungefär följande: Jag har nu hämtat mina saker i lägenheten, nyckeln ligger på golvet, hyran är betald och du kan väll få ringa om du vill. I helvete tänkte jag efter att dagen innan hittat denna underbara forumtråd.
Veckorna gick och gick och till min stora förvåning kom ett sms intrillande från människan igen - där det stod: Har du försökt ringa mig idag? Jag tyckte att det lät märkligt eftersom jag ju hade tagit bort hennes mobilnr från telefonen.
Då skrev jag: Nej, det har jag inte. Hade jag skrivit varför i mitt meddelande, så hade hon ju nämligen fått den respons hon sökte efter. Jag gick inte in i fällan.
Ytterliggare några veckor han gå innan hon til lslut ringde. Med jättetyst ton i rösten frågade hon hur allting var med mig. Jag svarade ju givetvis att allt är så bra (psykologisk krigsföring). När jag försökte klämma fram vad hon egentligen ville så började hon istället att prata om hon fått någon post hem till mig. Det hade hon ju givetvis, men den hade jag lämnat över till min morsa så att hon kunde lämna den i hennes föräldrars brevlåda. Hon frågade ifall vi kunde höras någon dag, och då svarade jag: det kanske vi kan.
Och det var nu i helgen, veckan efter att hon ringde, som hon löpte amok inne på nattklubben (läs mitt tidigare inlägg). Det psykologiska slaget är nu vunnet från min sida. Nu står jag överst och det känns otroligt glädjande.
Jag har vunnit tillbaks min självrespekt och det är bara jag som kan bli vinnaren nu, oavsett hur det än nu går. 8 veckor av tårar och sorg, mobilberoende från min sida i väntan på mess, har nu jag istället jag blivit vinnaren.
Hade jag hört av mig till henne, så hade jag gett henne, utan dåligt samvete, bränsle till att flyga in i nya killars famnar. Hade jag ringt så hade det faktiskt varit som att det faktiskt är okej att behandla en kille som hon nu gjort.
Dom gånger jag också stött på henne på stan så har jag också bara visat mig psykologiskt stark. Inte gett några som helst antydningar på besvikelse. Bara pratat som om ingenting har hänt.
Så kom ihåg Ascetoholix. Tjejen du vill ha kommer aldrig att inse värdet i dig ifall du inte bryter kontakten. Så länge som du går ut med henne och hör av dig på de sättet du gör, så kommer hon alltid att se dig som en reserv. Hon äter upp dig.
Jag vet att vi killar är fruktansvärt svaga för tjejer. Men du måste vara stark!
Jag lovar att jag från och med nu kommer hjälpa till att uppmuntra och stötta alla som är här. Jag ska till och med flytta hem igen, idag, till lägenheten efter att ha spenderat tid med familj och vänner under dessa veckor. Återkommer om ett par dagar (kanske redan imorgon) efter att ha målat och tapetserat om för att på så sätt få en nystart. Lägenheten ska nämligen inte kännas som den var då jag och mitt ex bodde där. Allt ska bli en nystart i mitt liv. Tack för om ni orkade läsa om mitt ointressanta liv!