Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-09-03, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av the baron
Tackar!

I ditt fall måste du ta och visa dig själv den respekt som du förtjänar.
Först då kan du bygga ett bra förhållande med vem du nu väljer.

Den bruden du pratar om respekerar dig inte, hon föder bara på din bekräftelse likt en vampyr. Klassisk attentionwhore.

Du måste klippa all kontakt med denna människan, säg som det är att du behöver vara själv nu och att hon inte borde kontakta dig.
Först då kanske hon ser värdet i dig, när du visat henne att du besitter självrespekt och värderar dig själv.

När plödsligt din bekräftelse försvinner så kommer hon att känna ett vaccum.

Sen funkar ju det gammla vanliga ordspråket jättebra också;
"Man kan inte älska någon annan förän man älskar sig själv."

Du har helt rätt...
Jag P.Made dig för ett tag sedan...

Jag känner att klippa all kontakt ger henne ett övertag då jag tidigare försökt att göra det utan att lyckas. Det jag ska göra är att börja leva mitt liv.
Ringer hon så tänker jag svara och vara trevlig och prata med henne nån minut, sen avsluta samtalet p.g.a att jag är upptagen med annat. Inte kunna träffas när hon vill etc. Om hon nu kommer att vilja det... Vill hon inte så är det väl hennes miss...

Men jag fattar inte att ena stunden säger hon att hon har mycket känslor för mig och andra att hon älskar honom. Det var mig hon träffade två dagar i rad efter att hon kommit hem från sin semester. Hon hörde av sig till mig direkt. Hon sa att hon saknade mig när hon var bortrest.

Min plan är iaf att vara som jag skrev ovan. Jag har tidigare bett henne att aldrig mer höra av sig, varpå hon har gjort det ändå, dessutom gör jag det igen så känner jag som sagt att jag hamnar i ett underläge.
Jag kommer att svara och vara upptagen, ha andra planer och visa att jag har ett liv utan henne igen.
Jag fattar inte varför jag vill ha en tjej som har pojkvän, som träffar mig i smyg och som håller på att pendla fram och tillbaka.

Men Baronen, säg mig...
Hon säger att hon var jättekär i mig innan allt hände och att hon har känslor kvar idag och att hon tänker mig på ibland.
Tror du att vi nånsin kan reparera detta om jag är mer man?
I början var jag precis som jag skrivit ovan, jag hade ett eget liv och hon fick springa efter mig mer eller mindre.

Citat:
När plödsligt din bekräftelse försvinner så kommer hon att känna ett vaccum.
Så det du menar är att hon kommer börja höra av sig då??
Citera
2008-09-03, 22:10
Medlem
the barons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ascetoholix
Du har helt rätt...
Jag P.Made dig för ett tag sedan...
Fick inget pm..
Citat:
Jag känner att klippa all kontakt ger henne ett övertag då jag tidigare försökt att göra det utan att lyckas. Det jag ska göra är att börja leva mitt liv.
Ringer hon så tänker jag svara och vara trevlig och prata med henne nån minut, sen avsluta samtalet p.g.a att jag är upptagen med annat. Inte kunna träffas när hon vill etc. Om hon nu kommer att vilja det... Vill hon inte så är det väl hennes miss...
Din strategi är rätt, bra tankesätt. Fortsätt att tänka så!
Ja, du kan skippa delen med att berätta att du bryter kontakten och istället bara gå rakt på saken och börja leva ditt liv.
Citat:
Men jag fattar inte att ena stunden säger hon att hon har mycket känslor för mig och andra att hon älskar honom. Det var mig hon träffade två dagar i rad efter att hon kommit hem från sin semester. Hon hörde av sig till mig direkt. Hon sa att hon saknade mig när hon var bortrest.

Vad som är viktigt i den fasen är dock att du undviker att falla i hennes fällor och "test".

Då och då kommer hon att säga motsägelsefulla saker som får dig att öppna upp, så att hon på så sätt kan veta att hon har makten över dig.
Så länge hon vet att hon har 100% makten över dig, så vet hon att hon har obegränsat med tid att testa den andra killen.

Citat:
Min plan är iaf att vara som jag skrev ovan. Jag har tidigare bett henne att aldrig mer höra av sig, varpå hon har gjort det ändå, dessutom gör jag det igen så känner jag som sagt att jag hamnar i ett underläge.
Jag kommer att svara och vara upptagen, ha andra planer och visa att jag har ett liv utan henne igen.
Jag fattar inte varför jag vill ha en tjej som har pojkvän, som träffar mig i smyg och som håller på att pendla fram och tillbaka.
Omvänd psykologi är bland det kraftfullaste som finns.
Utan att du vet om det, så kan det just vara att hon gör sig otillgänglig som gör att du attraheras så kraftigt av henne.
Dvs. hon säger att hon älskar dig men gör något annat, sk. "mixed signals".
Du måste lära dig att dra nytta av omvänd psykologi, samtidigt som du visar på stark självrespekt och att du inte tar vilken skit som helst.

Sätter du starkt värde på dig själv, så kan du öka ditt värde i ögonen på andra runt dig också.
Man tjänar inte på att vara i underläge, det kommer inte att ge dig vad du vill ha i livet.
Människor trivs och älskar att vara med människor som värderar dem själva och inte tar vilken skit som helst, det sprider en form av väldigt attraktiv dragningskraft som gör att människor känner sig trygga och bekväma.

Än vad kvinnor säger, så vill dom inte ha makten i ett förhållande.
Dom vill ha en alfahanne som dom kan luta sig emot, inte en toffel som lutar sig mot dem.

Detta problem förstärks ytterligare när det gäller unga omogna kvinnor med starkt bekräftelsebehov.
Om hon inte längre värderar den bekräftelsen som du ger henne (eftersom du inte värderar dig själv), så kommer din bekräftelse inte att tillfredställa henne längre - vilket leder till att hon söker bekräftelse på annat håll.

Citat:
Men Baronen, säg mig...
Hon säger att hon var jättekär i mig innan allt hände och att hon har känslor kvar idag och att hon tänker mig på ibland.
Tror du att vi nånsin kan reparera detta om jag är mer man?
I början var jag precis som jag skrivit ovan, jag hade ett eget liv och hon fick springa efter mig mer eller mindre.
Din enda chans är att du börjar fokusera på dig själv, erkänn dig utnyttjad och försök att ändra dynamiken i förhållandet.
För du förstår nog själv att balansen är allvarligt rubbad?
Att skaffa dig ett eget liv och mer eller mindre "glömma" henne kommer att hjälpa dig drastiskt.

Jopp, jag skulle vilja säga att bli mer "man" är helt klart nyckeln i det här.
Du skrev att du hade klippt kontakten tidigare, men att hon kontaktat dig ändå?
Kanske blev du för överaskad eller glad över hennes kontakt så att du gick för hårt framåt.

Kyl ner huvudet nu, ta ett steg bakåt och pusta ut...
Koppla bort desperation, känslor och koppla på ditt logiska tänkade.
Jag tror att du behöver en paus, så att du kan se saker objektivt.

Tänk på hur du var när hon sprang efter dig, hur lugn och mogen människa du var. Det är den känslan som är den enda som kan attrahera en kvinna.

OM ni kan reparera det eller ej, vet jag inte.
Men huvudsaken är inte ett fruntimmer, oavsett vad du tror just nu.
Huvudsaken är din glädje och ditt välbefinnande, det är det du ska kämpa för.
När du funnit det, så ökar alla andra möjligheter automatiskt.

Många som varit i din position brukar bli glada när dom väl tagit sig vidare, dom tänker tillbaks på sig själva lite nostalgiskt på hur naiva
dom var som ville ha en kvinna som aldrig respekterade dem.
Sen växer dem och kan attrahera den kvinnan dom förtjänar som respekterar dem.

Vissa får tillbaka bruden och lär sig värdefulla saker på köpet som gör att dom lyckas hålla en bra balans i förhållandet och får mer respekt och blir mer älskade, precis som dem förtjänar.

Andra blir desperata, säger att dom älskar sin attentionwhore oavsett hur hon behandlar dem - och att han alltid kommer att vara där för henne.
Ibland lyckas dom tjata tillbaka tjejen med att böna och be, eller sex eller andra manipulativa former, eller genom sin underkastelse.
Allt för att bli dumpade igen, mycket hårdare och brutalare än förra gången.
Då står dem kvar där på ruta 1, nedtryckta till skoskaften.

Jag hoppas att du väljer rätt väg.
Citat:
Så det du menar är att hon kommer börja höra av sig då??
Din enda chans är att hon börjar värdera dig, och det kan hon inte göra så länge du hänger henne i hasorna. Jag rekommenderar mina övriga inlägg i den här tråden.
Citera
2008-09-04, 09:28
Medlem
Aaaahhhhh

AHHHGGHH!! Fan vad känslan är skön när man har kommit över den personen man saknar älskar. Ett verkligt lyft. Man blir fri.Fri från beroendet av personen i fråga, för man kan likna det vid ett beroende, ett känslomässigt beroende, som påverkar dig dina hormoner hur du mår.
Man blir slav under drogen /personen, och vid avvänjningen följer abstinesen, en abstinens man vill gör allt för att bli av med. Ta en ny dos knark, träffa henne honom baaara en gång till... så känns det bättre tror man. Det man gör att bara att skjuta upp abstinensen ännu längre fram i tiden.
Bästa sättet att blir fri från en person är clean cut. Inga återfall. Stå ut med svåra dagar, leva igenom det som plågar dig, men sen, en dag får du en känsla i kroppen , att fan jag är över henne/honom, jag känner det, hen påverkar inte mig mer.
När den dagen kommer så känner du det tydligt. Personen har ingen makt över dig, du blir fri och stark. Det är som att ha varit strandsatt på en öde ö en tid och tillslut kommer räddningen, lyckan är stor när det är över. Man blir glad, full av energi, vill inte ens ha tillbaka persone. Personen i fråga har förlorat sin magiska glans. Man ser personen med HELT andra ögon.
Den dagen kommer det är bara att fördriva tiden, för tiden skapar distans och distansen hjälper dig att få andra intryck som lägger sig ovan på och dämpar dem andra, man få ny inputt, Kanske skrattar med en god vän, vilken man inte har gjort på länge. Det är små saker som skapar distansen till persone, men en dag är den där, friheten.
Vill med detta ge lite hopp till alla som inte tror att det går över, det gör det., men under tiden lever man helvetiska kval.
Senast redigerad av beewe 2008-09-04 kl. 10:03.
Citera
2008-09-04, 09:43
Medlem
The Baron

Citat:
Vad som är viktigt i den fasen är dock att du undviker att falla i hennes fällor och "test".

Jag känner att det är precis det jag gjort eftersom jag direkt gick med på att träffa henne samma dag som hon kommit hem och sedan frågade jag om hon ville träffas dagen därpå, vilket hon ville...

Citat:
Då och då kommer hon att säga motsägelsefulla saker som får dig att öppna upp, så att hon på så sätt kan veta att hon har makten över dig.
Så länge hon vet att hon har 100% makten över dig, så vet hon att hon har obegränsat med tid att testa den andra killen.

Hmm motsägelsefulla saker? Som vad exempelvis? Att hon har känslor för honom? Eller att hon har känslor för mig? Jag vet varken ut eller in... Jag vill tro att hon har känslor för mig eftersom hon ville träffas och hör av sig till mig. ( Den andra killen är hennes ex som hon varit tillsammans med i 3år, som hon dumpade för en annan kille för att sedan träffa mig och enligt henne själv bli väldigt kär i mig. Det är honom hon träffar nu, var på resan med.)

Citat:
Omvänd psykologi är bland det kraftfullaste som finns.
Utan att du vet om det, så kan det just vara att hon gör sig otillgänglig som gör att du attraheras så kraftigt av henne.
Dvs. hon säger att hon älskar dig men gör något annat, sk. "mixed signals".
Du måste lära dig att dra nytta av omvänd psykologi, samtidigt som du visar på stark självrespekt och att du inte tar vilken skit som helst.

Hur ska jag dra nytta av hennes omvända psykologi? Hon har aldrig sagt att hon älskar mig. Hon alltid sagt att hon inte vet vad hon känner för honom. Hon har aldrig viljat säga vad hon har för känslor för honom tidigare och helt plötsligt så chockerar hon genom att säga att hon älskar honom...
Dock så är det mig hon försökt ta kontakt med två gånger när hon varit på sin semester och mig hon SMS:ar direkt och vill träffas när hon kommit hem. Det skapar en väldigt stor förvirring i mitt huvud. Varför vilja träffas så omgående och vara flörtig om hon inte är intresserad? Och senare på kvällen skicka mig godnatt SMS och skriva att det var kul att se mig igen. Sådant gör mig otroligt förvirrad... Hon sa senast i förrgår att hon hade känslor för mig och när jag frågade om hon tänkt på mig och saknat mig när hon varit bortrest så svarade hon ja. Om det är sant eller inte är dock ett annat mynt...

Citat:
Din enda chans är att du börjar fokusera på dig själv, erkänn dig utnyttjad och försök att ändra dynamiken i förhållandet.
För du förstår nog själv att balansen är allvarligt rubbad?
Att skaffa dig ett eget liv och mer eller mindre "glömma" henne kommer att hjälpa dig drastiskt.

Japp, jag inser själv att balansen är otroligt rubbad.

Citat:
Jopp, jag skulle vilja säga att bli mer "man" är helt klart nyckeln i det här.
Du skrev att du hade klippt kontakten tidigare, men att hon kontaktat dig ändå?
Kanske blev du för överaskad eller glad över hennes kontakt så att du gick för hårt framåt.

Antagligen så läste hon det mycket lätt ja... Sedan var det hon som fortsatte höra av sig till mig dagen efter. Och dagen innan hon skulle åka bort så skrev hon ett sms att det blev jobbigt och att känslor rördes upp eftersom vi inte pratat under två veckor och att vi nu snackade som vanligt.

Efter att jag bett henne att inte höra av sig mer så gick det inte mer än 24h så hörde hon av sig via sms...

Citat:
Andra blir desperata, säger att dom älskar sin attentionwhore oavsett hur hon behandlar dem - och att han alltid kommer att vara där för henne.

Jag har väl varit nånstans här i korta perioder innan jag blivit sur på mig själv...

Jag bestämde mig efter inlägget att köra på tidigare nämnda strategi. Om det burit frukt eller inte. Hon ringde två gånger på kvällen, precis vid den tiden som jag brukar lägga mig. När jag inte svarade så fick jag en liten pik och ett godnatt i ett sms.

Sket i att höra av mig dagen efter och hon hörde av sig via SMS under eftermiddagen och undrade ganska kallt och provokativt om jag hade mycket att göra på jobbet, vilket jag ljög och svarade ja på och att jag haft massa möten varpå hon frågade om de gått bra etc. Jag svarade självklart artigt på detta att de hade gått bra etc. Detta var runt 15.00 tiden.

Vid 19.00 ringer hon mig då jag är och tränar. Jag svarar artigt och samtidigt slutar jag inte lyfta vikterna utan kör på och jag tror mig märka lite irritation över att jag inte släpper vikterna. Båda föreslår samma sak att vi ska höras senare och vi säger hejdå och lägger på. Jag känner mig nöjd när jag la på.

Senare på kvällen, ganska så tidigt så sms:ar jag att jag är trött och ska gå och lägga mig och önskar henne en god natt. Varpå hon inte svarar på det meddelandet och det ger en liten känsla av tomhet, men jag tänker inte höra av mig.

Innan har jag sagt att jag och hon ska gå ut på lördag, vilket hon då ville. Men strategen i mig säger att jag inte ska ta med henne ut utan gå ut med kompisarna istället.

Åhhh Mr Baron giv mig styrka att resa mig upp från mina knän och vinna tillbaka denna donna... =).
Senast redigerad av Ascetoholix 2008-09-04 kl. 09:49.
Citera
2008-09-04, 17:35
Medlem
Baronen: Jag har P.m:at dig igen får se om du får det denna gången annars kan du väl dra ett P.M till mig???
Citera
2008-09-04, 18:08
Medlem
Rick Derriss avatar
Vi råkade springa in i varandra idag. Första gången på över två månader nu. Hamnade på samma buss. Gick helt okej dock tycker jag. Hon verkade vara på jättebra humör. Vi pratade lite och hon avslutade med att säga: "Vi får höras! Så att vi kan få till ... det." Lite konstigt ordval men hon menade förmodligen det vi pratat om tidigare - att träffas. Känns rätt bra. Hoppas att hon kan tänka sig att vinnas tillbaka.

Hon var ju dessutom tvungen att vara snyggare än någonsin.

Baronen; vad tror du om mina chanser?
Citera
2008-09-04, 22:43
Medlem
the barons avatar
Citat:
Hur ska jag dra nytta av hennes omvända psykologi? Hon har aldrig sagt att hon älskar mig. Hon alltid sagt att hon inte vet vad hon känner för honom. Hon har aldrig viljat säga vad hon har för känslor för honom tidigare och helt plötsligt så chockerar hon genom att säga att hon älskar honom...
Dock så är det mig hon försökt ta kontakt med två gånger när hon varit på sin semester och mig hon SMS:ar direkt och vill träffas när hon kommit hem. Det skapar en väldigt stor förvirring i mitt huvud. Varför vilja träffas så omgående och vara flörtig om hon inte är intresserad? Och senare på kvällen skicka mig godnatt SMS och skriva att det var kul att se mig igen. Sådant gör mig otroligt förvirrad... Hon sa senast i förrgår att hon hade känslor för mig och när jag frågade om hon tänkt på mig och saknat mig när hon varit bortrest så svarade hon ja. Om det är sant eller inte är dock ett annat mynt...
Du drar nytta av det genom att nu göra det du sagt, alltså vara mer upptagen samtidigt som du börjar skaffa dig ett större attraktivare eget liv.
Citat:
Ursprungligen postat av TiniZ
Antagligen så läste hon det mycket lätt ja... Sedan var det hon som fortsatte höra av sig till mig dagen efter. Och dagen innan hon skulle åka bort så skrev hon ett sms att det blev jobbigt och att känslor rördes upp eftersom vi inte pratat under två veckor och att vi nu snackade som vanligt.

Efter att jag bett henne att inte höra av sig mer så gick det inte mer än 24h så hörde hon av sig via sms...
Om du ber henne att inte höra av sig, också gör hon det ändå - så får du helt enkelt be henne att respektera ditt beslut. Sen håller du huvet kallt i nån månad och tänker på vad du vill göra. I nuläget fungerar det ju ändå inte bra, eller hur? Det är inte skoj att alltid vara utsugen på all livsenergi och glöd..
Visst det kan vara svårt att sluta "knarka", men det lönar sig i längden.

Nu menar jag inte att du behöver släppa henne, utan bara att du måste återta ditt liv och på så sätt öka chanserna för ett lyckligt slut - oavsett hur slutet blir.

Fast kör på strategin du sa, det funkar bra så länge du kan hålla det och inte viker dig för hennes pikar och kontrollbehov.
Funkar inte det så får du helt klart be henne att ge dig lite andrum.
Citat:
Ursprungligen postat av TiniZ
Jag bestämde mig efter inlägget att köra på tidigare nämnda strategi. Om det burit frukt eller inte. Hon ringde två gånger på kvällen, precis vid den tiden som jag brukar lägga mig. När jag inte svarade så fick jag en liten pik och ett godnatt i ett sms.

Sket i att höra av mig dagen efter och hon hörde av sig via SMS under eftermiddagen och undrade ganska kallt och provokativt om jag hade mycket att göra på jobbet, vilket jag ljög och svarade ja på och att jag haft massa möten varpå hon frågade om de gått bra etc. Jag svarade självklart artigt på detta att de hade gått bra etc. Detta var runt 15.00 tiden.

Vid 19.00 ringer hon mig då jag är och tränar. Jag svarar artigt och samtidigt slutar jag inte lyfta vikterna utan kör på och jag tror mig märka lite irritation över att jag inte släpper vikterna. Båda föreslår samma sak att vi ska höras senare och vi säger hejdå och lägger på. Jag känner mig nöjd när jag la på.

Senare på kvällen, ganska så tidigt så sms:ar jag att jag är trött och ska gå och lägga mig och önskar henne en god natt. Varpå hon inte svarar på det meddelandet och det ger en liten känsla av tomhet, men jag tänker inte höra av mig.

Innan har jag sagt att jag och hon ska gå ut på lördag, vilket hon då ville. Men strategen i mig säger att jag inte ska ta med henne ut utan gå ut med kompisarna istället.

Åhhh Mr Baron giv mig styrka att resa mig upp från mina knän och vinna tillbaka denna donna... =).

Haha fan vad du sköter detta bra!
Hon verkar ju uppenbart kontakta dig hela tiden..
Någonting säger mig att det kan vara ganska lätt att fixa detta så länge du får henne att inte alltid bara ta dig för givet.

Hon måste värdesätta och respektera dig, absolut inte bra att vara med en tjej som alltid tar en för givet.

Dra ut med polarna istället, skaffa dig ett liv som inte bygger på henne.. låt henne fundera lite över vad hon gjort.
Du kan t.o.m i det här läget ge signaler att du tappat intresset (det borde du göra, med tanke på vad du fått utstå), utan att för den delen verka otrevlig eller ge henne en anledning att hata dig.
Du ska vara den där underbara mannen som hon inte kan vara med.

Ps. Jag märker helt klart att hon är van att ta av dig utan att ge nått.
Du har nog varit hennes toffel som hon kan ringa och få gratis bekräftelse ifrån utan att ge nått tillbaka.

Det ska bli ett slut på det: Hon ska inte kunna äta kakan och behålla den samtidigt.

Och: Bry dig inte om vad tjejer säger, se vad dom gör istället.
(en tjej som säger att dom hatar dig kan älska dig, medan en tjej som säger att dom älskar dig kanske bara utnyttjar dig etc.).
Citera
2008-09-04, 22:54
Medlem
the barons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rick Derris
Vi råkade springa in i varandra idag. Första gången på över två månader nu. Hamnade på samma buss. Gick helt okej dock tycker jag. Hon verkade vara på jättebra humör. Vi pratade lite och hon avslutade med att säga: "Vi får höras! Så att vi kan få till ... det." Lite konstigt ordval men hon menade förmodligen det vi pratat om tidigare - att träffas. Känns rätt bra. Hoppas att hon kan tänka sig att vinnas tillbaka.

Hon var ju dessutom tvungen att vara snyggare än någonsin.

Baronen; vad tror du om mina chanser?
Bra att det gick bra.. det kan vara väldigt jobbigt att träffas sådär.. men huvudsaken är bara att inte hamna i underläge (visa sig nervös etc.) samtidigt som man ska vara trevlig.
Gäller ungefär samma regler vid såna möten som det där inlägget jag skrev om hur du ska vara vid fikat.

Dina chanser.. Ja, sånt kan man aldrig garantera såklart.

Dock brukar jag aldrig tycka att det är bra om man fokuserar för mycket på att få tillbaka någon efter att man blivit dumpad.
Att bli glad igen och känna välbefinnande är alltid prio nr.1 efter en sådan händelse (skriver också för annat folk som läser den här tråden och har snöat in på fel tillvägagångssätt).
Och det ena kommer att hjälpa det andra såklart, en deppad kille vinner i princip aldrig tillbaka sitt ex (eller får ny tjej för den delen).

Med det sagt så verkar dina chanser inte dåliga direkt, men ingen vet.
Fokusera inte på fel sak bara.

Citat:
Ursprungligen postat av CHeeKY4ReAL
text
Jag tycker att du ska läsa ALLA mina inlägg i den här tråden, så kommer du att känna igen dig att du är absolut inte ensam om dina problem samtidigt som du får kunskap som kommer att ta dig framåt.

Jag tror inte att din tidigare otrohet spelar in på det som hänt.
Hon dumpar dig men vill vara din vän (hon t.o.m gråter). Det betyder att hon vill äta kakan och behålla den samtidigt.

Du gör bäst i att kapa kontakten, var trevlig dock (än om det tar emot) och visa att du gått vidare före henne.

I det här läget så har hon inte så stor närhet med den andra killen ännu, därför vill hon att du ska vara hennes vän tills hon känner sig stark nog att fullt gå vidare.
Hon vill alltså ha alla förmåner från dig utan att du för den delen får vara hennes kille. Hon har dessutom sagt att hon vill gå vidare.
Sen när hon väl känner sig stark nog och kommit nära inpå den andra killen så kommer såklart eran vänskap att skrotas.

Gör det inte lättare för henne att gå vidare, hjälp henne inte in i famnen på den andra killen.
Låt henne ta konsekvensen av att stå på egna ben SJÄLV.
Hon kommer inte att belöna dig om du låter henne utnyttja dig tills hon känner sig stark.

Var inte otrevlig dock, gör dig upptagen och bryt kontakten som du sagt.
Tänkter inte skriva mer detaljerat då jag redan gjort det i flera inlägg här.
Senast redigerad av the baron 2008-09-04 kl. 23:45.
Citera
2008-09-05, 06:19
Medlem
CHeeKY4ReALs avatar
Citat:
Citat:
text
Jag tycker att du ska läsa ALLA mina inlägg i den här tråden, så kommer du att känna igen dig att du är absolut inte ensam om dina problem samtidigt som du får kunskap som kommer att ta dig framåt.

Jag tror inte att din tidigare otrohet spelar in på det som hänt.
Hon dumpar dig men vill vara din vän (hon t.o.m gråter). Det betyder att hon vill äta kakan och behålla den samtidigt.

Du gör bäst i att kapa kontakten, var trevlig dock (än om det tar emot) och visa att du gått vidare före henne.

I det här läget så har hon inte så stor närhet med den andra killen ännu, därför vill hon att du ska vara hennes vän tills hon känner sig stark nog att fullt gå vidare.
Hon vill alltså ha alla förmåner från dig utan att du för den delen får vara hennes kille. Hon har dessutom sagt att hon vill gå vidare.
Sen när hon väl känner sig stark nog och kommit nära inpå den andra killen så kommer såklart eran vänskap att skrotas.

Gör det inte lättare för henne att gå vidare, hjälp henne inte in i famnen på den andra killen.
Låt henne ta konsekvensen av att stå på egna ben SJÄLV.
Hon kommer inte att belöna dig om du låter henne utnyttja dig tills hon känner sig stark.

Var inte otrevlig dock, gör dig upptagen och bryt kontakten som du sagt.
Tänkter inte skriva mer detaljerat då jag redan gjort det i flera inlägg här.

Jag förstår precis vad du menar, men nu är det så att jag sa upp kontakten på ett dåligt och otrevligt sett. sen adda hon mig på msn igen och vi snackade lite i onsdags kväll, tomt prat sen snacka hon om att jag träffat mitt ex på krogen för nån månad sen. vilket jag sa att hon fullständigt skulle skita i för det är fortfarande slut. och då så sa hon bara "jaha men förlåt då" sen tog hon bort mig från msn igen sen har jag inte hört ett knyst. det kanske var ett dåligt sätt.. jag vet inte?

"Gör det inte lättare för henne att gå vidare, hjälp henne inte in i famnen på den andra killen."

Hur menar du då? att vara otrevlig och skita totalt i henne på ett fult sätt gör så att hon springer snabbare vidare till den andra killen? än om man är upptagen och glad?

vet dock inte hur jag skulle kunna visa mig glad och upptagen när jag inte är det, hon känner mig så bra.

tack för att du svarade! / Cheeky
Citera
2008-09-05, 10:57
Medlem
The Baron

Citat:
Om du ber henne att inte höra av sig, också gör hon det ändå - så får du helt enkelt be henne att respektera ditt beslut. Sen håller du huvet kallt i nån månad och tänker på vad du vill göra. I nuläget fungerar det ju ändå inte bra, eller hur? Det är inte skoj att alltid vara utsugen på all livsenergi och glöd..
Visst det kan vara svårt att sluta "knarka", men det lönar sig i längden.

Ja, det är otroligt svårt att sluta knarka. Just nu mår jag bättre när jag kör på mitt egna spel. Jag har fått råd om att sluta prata med henne etc och be henne dra. Men det har bara fått mig i underläge och skapat irritation eftersom hon mer eller mindre vet var jag står. Hålla på fram och tillbaka känns verkligen inget vidare. Jag vill visa att jag är en stabil person med ett eget liv.

Citat:
Fast kör på strategin du sa, det funkar bra så länge du kan hålla det och inte viker dig för hennes pikar och kontrollbehov.
Funkar inte det så får du helt klart be henne att ge dig lite andrum.

Hennes pikar ger mig konstigt nog bekräftelse, bryr man sig inte om en människa så pikar men den heller inte. Så har jag iaf fått för mig.

Citat:
Någonting säger mig att det kan vara ganska lätt att fixa detta så länge du får henne att inte alltid bara ta dig för givet.

Hon måste värdesätta och respektera dig, absolut inte bra att vara med en tjej som alltid tar en för givet.

Dra ut med polarna istället, skaffa dig ett liv som inte bygger på henne.. låt henne fundera lite över vad hon gjort.
Du kan t.o.m i det här läget ge signaler att du tappat intresset (det borde du göra, med tanke på vad du fått utstå), utan att för den delen verka otrevlig eller ge henne en anledning att hata dig.
Du ska vara den där underbara mannen som hon inte kan vara med.

Vi hade en dags radiotystnad igår. Jag måste erkänna att det kändes tomt och jobbigt imellanåt. Samtidigt så kändes det bra att det var hon som inte hade svarat på mitt sms. Det borde sätta henne i ett underläge eftersom jag är som vanligt och nu är det hon som spelar och inte svarar på det.
Nåväl, halv tolv på natten när jag sov kom ett sms. En fråga gällande utgången i helgen. Jag svarade på morgonen, trevligt och artigt med lite pikar/skämt gällande en felstavning hon gjort. Hon svarade direkt på morgonen, mitt sms måste ha väckt henne. Normalt brukar hon inte svara på mina sms så tidigt på morgonen utan först när hon har vaknat. Hon påpekade min felstavning iaf som var menad åt henne och jag svarade att vissa brukar stava det ordet fel.

Citat:
Ps. Jag märker helt klart att hon är van att ta av dig utan att ge nått.
Du har nog varit hennes toffel som hon kan ringa och få gratis bekräftelse ifrån utan att ge nått tillbaka.

Det ska bli ett slut på det: Hon ska inte kunna äta kakan och behålla den samtidigt.

Ja, detta p.g.a att jag anser att en flickvän ska kunna få gratis bekräftelse. Men hon fick väl mycket bekräftelse i slutet och ja... Jag tofflade rejält.
Om man får skylla på nåt så kan det vara att det var semestertider, jag hade tråkigt, kompisar bortresta, lite att göra på jobbet etc.

Citat:
Och: Bry dig inte om vad tjejer säger, se vad dom gör istället.
(en tjej som säger att dom hatar dig kan älska dig, medan en tjej som säger att dom älskar dig kanske bara utnyttjar dig etc.)

Hmm, det du m.a.o menar är att det är värt att spela det lilla spelet och att det finns risk för att hon börjar krypa tillbaka?

Iom att hon hörde av sig igår kväll och frågade om utgången så är hon klart intresserad av att gå ut med mig och jag vill inget hellre än att göra det.
Vi har skitskoj ute och så är hon så jävla snygg och go. Men jag vet inte om jag vågar, tänk om vi fastnar med ögonkontakt på fyllan och jag försöker kyssa henne och hon vänder bort ansiktet och försöker spela svår. Det kommer att få mig grymt irriterad och ledsen och några dagars tungt arbete kommer att vara som bortblåst eftersom hon fortfarande kan få mig.
Hennes frågan om utgången känns som en ursäkt för att ta kontakt enligt mig. Varför sms:a halv tolv på natten när jag i 9 fall av 10 sover när hon kan ringa och fråga dagen därpå. Känns som att hon tänker på mig eftersom hon hör av sig vid så konstig tid.
Hon är iaf bortplockad på MSN så hon kan inte se när jag e hemma eller om jag sitter vid datorn. Vilket borde störa hennes kontrollbehov något.

Min logiska sida säger att jag verkligen inte ska gå ut med henne och att hon inte försvinner, mitt hjärta säger att jag ska gå ut med henne och visa vilken bra kille jag är och att hon kan försvinna om jag inte går ut.
Hur göra med henne?? Jag kommer att gå ut på krogen oavsett.

Citat:

Menar du här att jag kan börja få henne att tråna efter mig och att det ser ut som att det finns risker att hon har känslor och kommer att komma tillbaka?
Citera
2008-09-05, 14:34
Medlem
En uppdatering.
Hon SMS:ade med mig under min lunch och frågade om utgången igen. Vilken jag igen bekräftade och vi små sms:ade om ingenting några gånger. Nu har jag bekräftat utgången 3ggr. Dock aldrig sagt "vi" ska gå ut. Utan bara neutralt svarat att på lördag är det utgång och så. När vi sms:at några gånger fram och tillbaka och hon inte återkommer med en fråga eller nåt jag bör svara på så skriver jag inget mer. Det går 30 min innan hon ringer mig.
Hon hade rast på jobbet, jag pratar med henne i 30 sekunder.
Hon ringde i precis rätt stund, när jag gick från bilen till kontoret. Så det var lätt för mig att ha ett snabbt samtal, fråga hur det va med henne och vad hon gjorde och hon samma sak. Sedan så sa jag att jag stod utanför en kund som jag ska besöka och var tvungen att avsluta samtalet och att vi får höras senare.
Denna gången blev hon inte sur utan hon lät ganska så glad.

Jag tänker inte ringa henne och min kväll är redan planerad.
När jag tänker efter så får denna taktiken att känna mig glad så länge hon hör av sig och jag kan köra detta rejset.

Frågan kvarstår dock om morgondagens utgång, jag tänker gå ut oavsett. Frågan är om hon ska få följa med eller inte. Tankarna är samma som i inlägget ovan kring detta...
Citera
2008-09-05, 15:51
Medlem
the barons avatar
Citat:
Hur menar du då? att vara otrevlig och skita totalt i henne på ett fult sätt gör så att hon springer snabbare vidare till den andra killen? än om man är upptagen och glad?

vet dock inte hur jag skulle kunna visa mig glad och upptagen när jag inte är det, hon känner mig så bra.

tack för att du svarade! / Cheeky
Om du ger henne anledning att hata dig, dvs. du säger saker i ren frustration som inte har med saken att göra (dock kan du självklart vara arg för hur hon behandlar dig, men jag rekommenderar det inte eftersom det visar att du bryr dig onödigt mkt; dvs. hon har makten).

Sen ska du inte sitta och prata i telefonen hela tiden, sms;a och hålla på och vara hennes personliga speciella vän.
Då hon inte har så tajt förhållande med andra killen ännu så känner hon sig osäker, det har du att vinna på.
Hon ska inte kunna "baka ihop" det bästa från två världar och äta kakan och behålla den samtidigt.
Är du dumpad så är du, det måste även hon respektera.

Om du är upptagen och glad, men hon kan ändå läsa dig fullt ut; ja då har du förmodligen grovt missat en av sakerna dvs. upptagen.

"As you've heard me say quite a few times, it's
important to give a woman the GIFT of MISSING YOU."

- David DeAngelo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in