Citat:
Ursprungligen postat av the baron
Tackar!
I ditt fall måste du ta och visa dig själv den respekt som du förtjänar.
Först då kan du bygga ett bra förhållande med vem du nu väljer.
Den bruden du pratar om respekerar dig inte, hon föder bara på din bekräftelse likt en vampyr. Klassisk attentionwhore.
Du måste klippa all kontakt med denna människan, säg som det är att du behöver vara själv nu och att hon inte borde kontakta dig.
Först då kanske hon ser värdet i dig, när du visat henne att du besitter självrespekt och värderar dig själv.
När plödsligt din bekräftelse försvinner så kommer hon att känna ett vaccum.
Sen funkar ju det gammla vanliga ordspråket jättebra också;
"Man kan inte älska någon annan förän man älskar sig själv."
I ditt fall måste du ta och visa dig själv den respekt som du förtjänar.
Först då kan du bygga ett bra förhållande med vem du nu väljer.
Den bruden du pratar om respekerar dig inte, hon föder bara på din bekräftelse likt en vampyr. Klassisk attentionwhore.
Du måste klippa all kontakt med denna människan, säg som det är att du behöver vara själv nu och att hon inte borde kontakta dig.
Först då kanske hon ser värdet i dig, när du visat henne att du besitter självrespekt och värderar dig själv.
Sen funkar ju det gammla vanliga ordspråket jättebra också;
"Man kan inte älska någon annan förän man älskar sig själv."
Du har helt rätt...
Jag P.Made dig för ett tag sedan...
Jag känner att klippa all kontakt ger henne ett övertag då jag tidigare försökt att göra det utan att lyckas. Det jag ska göra är att börja leva mitt liv.
Ringer hon så tänker jag svara och vara trevlig och prata med henne nån minut, sen avsluta samtalet p.g.a att jag är upptagen med annat. Inte kunna träffas när hon vill etc. Om hon nu kommer att vilja det... Vill hon inte så är det väl hennes miss...
Men jag fattar inte att ena stunden säger hon att hon har mycket känslor för mig och andra att hon älskar honom. Det var mig hon träffade två dagar i rad efter att hon kommit hem från sin semester. Hon hörde av sig till mig direkt. Hon sa att hon saknade mig när hon var bortrest.
Min plan är iaf att vara som jag skrev ovan. Jag har tidigare bett henne att aldrig mer höra av sig, varpå hon har gjort det ändå, dessutom gör jag det igen så känner jag som sagt att jag hamnar i ett underläge.
Jag kommer att svara och vara upptagen, ha andra planer och visa att jag har ett liv utan henne igen.
Jag fattar inte varför jag vill ha en tjej som har pojkvän, som träffar mig i smyg och som håller på att pendla fram och tillbaka.
Men Baronen, säg mig...
Hon säger att hon var jättekär i mig innan allt hände och att hon har känslor kvar idag och att hon tänker mig på ibland.
Tror du att vi nånsin kan reparera detta om jag är mer man?
I början var jag precis som jag skrivit ovan, jag hade ett eget liv och hon fick springa efter mig mer eller mindre.
Citat:
Så det du menar är att hon kommer börja höra av sig då??