2006-08-26, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
På jobbet har vi en bög från Irak. Han måste lida av någon form av personlighetsstörning för så fort man påpekar det uppenbara så blir det Haram haram. Nästa dag berättar han att han hittat en ny pojkvän och brukar visa upp röven på nätet.

Han är jo fan inte muslim om han är bög.
Citera
2006-08-26, 21:42
Medlem
Krofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av islameurope
Rättelse: han är inte en fanatisk-muslim som tar allting bokstavligt
Citera
2006-08-26, 21:46
Medlem
Drapåtrissors avatar
Citat:
Jodå han firar Ramadan och tillrätavisar även en muslimkärring om håret råkar synas.
Citera
2006-08-26, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Jodå han firar Ramadan och tillrätavisar även en muslimkärring om håret råkar synas.

Får man fråga vart du jobbar?

Jag tror inte på det du säger.
Citera
2006-08-26, 21:50
Medlem
chillionaires avatar
Citat:
Jag tycker inte om bögar det är emot allt mänskligt vidrigt tycker jag.

En annan anledning till att jag inte kan bekänna mig till varken Islam eller kristendomen, det är som herr K.Nulla sa, många goda grundtankar i dessa religioner, de ber till samma gud, och det handlar som att leva rättfärdigt. Men att hata bögar och sprida hat och förtryck som alla religioner gör tycker jag är helt värdelöst.

böghatet och skräcken har jag personligen påträffat inom både bland muslimer och kristna, men hatet har helt klart tagit tydligast utryck hos vissa muslimer jag känner. Medan de kristna säger att de älskar bögen men fördömmer hans handlingar så har muslimer sagt att bögar borde dödas, brännas med mera...

I mina närkontakter med både muslimer och kristna har tyvärr muslimerna varit mest hatiska och agressiva. Tragiskt, jag tror Islam skulle vinna många fler anhängare och få mer respekt i västvärlden om många mer eller mindre fundamentalistiska muslimer var mindre hatiska och fördömmande..
Citera
2006-08-26, 21:53
Medlem
Krofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chillionaire
En annan anledning till att jag inte kan bekänna mig till varken Islam eller kristendomen, det är som herr K.Nulla sa, många goda grundtankar i dessa religioner, de ber till samma gud, och det handlar som att leva rättfärdigt. Men att hata bögar och sprida hat och förtryck som alla religioner gör tycker jag är helt värdelöst.

böghatet och skräcken har jag personligen påträffat inom både bland muslimer och kristna, men hatet har helt klart tagit tydligast utryck hos vissa muslimer jag känner. Medan de kristna säger att de älskar bögen men fördömmer hans handlingar så har muslimer sagt att bögar borde dödas, brännas med mera...

I mina närkontakter med både muslimer och kristna har tyvärr muslimerna varit mest hatiska och agressiva. Tragiskt, jag tror Islam skulle vinna många fler anhängare och få mer respekt i västvärlden om många mer eller mindre fundamentalistiska muslimer var mindre hatiska och fördömmande..
Samma här, själv så tror jag på människor istället för gudar.
Citera
2006-08-26, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chillionaire

Om man ska acceptera bögar i Islam så finns det inget som heter Islam längre det tror jag att du är medveten om.

Jag som muslim vill inte döda bögar men jag vill fan inte ha dem i min närhet.
Citera
2006-08-26, 21:59
Medlem
Krofs avatar
Citat:
Om man ska acceptera bögar i Islam så finns det inget som heter Islam längre det tror jag att du är medveten om.

bögar (och de flesta andra f.ö) brukar ju tolerera er muslimer, kan inte "ni" (tror snarare det handlar om dig) tolerara andras sätt också?

Om man inte ens kan kan vara i närheten av någon bara för att dem har en liten annorlunda sexuell lägning, så tror jag att man bör träffa en psykolog..
Citera
2006-08-26, 22:02
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:

Nu får jag belysa en stor skillnad mellan våra respektive synsätt:

Vi är bägge ense om att homosexualitet strider mot Guds/Allahs vilja.

Dock anser jag mig inte vara bättre än mina homosexuella vänner, jag har många brister och begår många synder. Därför fördömer jag inte homosexuella utan låter domen vara Herrens.
Citera
2006-08-26, 22:06
Medlem
chillionaires avatar
Citat:

Nej, jag är inte medveten om detta då jag inte har läst mycket i koranen. Det finns kristna homosexuella präster... Vissa kristna samfund och delar av den krista världen har mer eller mindre accepterat homosexuella, trotts att det finns delar av bibeln som fördömmer homosexualitet, så varför skulle inte Islam kunna acceptera det?
Citera
2006-08-26, 22:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Nu får jag belysa en stor skillnad mellan våra respektive synsätt:

Vi är bägge ense om att homosexualitet strider mot Guds/Allahs vilja.

Dock anser jag mig inte vara bättre än mina homosexuella vänner, jag har många brister och begår många synder. Därför fördömer jag inte homosexuella utan låter domen vara Herrens.
Mycket visa ord. Respekt till Sun Ruler!
Citera
2006-08-26, 23:28
Bannlyst
Om Islam förbjuder homosexualitet, varför skapade Allah dom för?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in