Bismillah
Mysonoxen
Citat:
1. Om nu det strider så mycket mot islam detta med kvinnoförtryck, varför SER man inte imamer o. dyl. protestera mot dessa förhållanden, f.ö. lika lite som de protesterar mot terroristhandlingar?
Da jag inte ar imam sa kan jag inte svara i deras stalle. Fragan borde riktas till dom.
Citat:
Både Bibeln och Koranen är fulla med tvetydigheter och motsägelser samt rena vetenskapliga faktafel, så många att jag inte orkar gå in på allt här.
Inte Koranen i alla fall.
Citat:
2. Om nu det är mannens plikt att försörja familjen kan man ju fråga varför så många muslimska män lever en parasittillvaro i Sverige. Menar du att dessa parasiter inte är sanna muslimer?
JAG vet inte om det du pastar ar sant eller inte, men om du tagit i beaktande hur arbetsmarknaden ser ut, sa KAN det vara en bidragande faktor. Det racker liksom inte att se ett par man sitta pa ett cafe och dricka kaffe och prata. Dom kanske har lunch? Dom kanske arbetar natt? Dom kanske inte arbetar? Dom kanske vantar pa sina fruar som gatt till frissan osv.
VEM som ar sann muslim och vem som inte ar det avgor Allah SWT, inte Mysonoxen och definitvt inte nutid.
Tack ar redan 'bekant' med websidan.
Sa du tycker att du har ratt att tro vad du vill och jag har inte samma rattighet att tro vad jag vill. Ar det vad du menar? Kan du saga varfor din slutsats OBS ha i minnet att vi talar om MIG har, ar mera ratt for mig an vad min egen slutsats ar?
Citat:
Där kan du läsa en hel del fakta om Koranen skriven av den utmärkte muslimske avhopparen Ali Sina.
Iraniern - jomenvisst iranier har verkligen levt under korrekt Islam pa hogsta niva.
Citat:
Vist jag ska läsa berättelsen, det är förmodligen en mycket tragisk historia i mina ögon.
Rekommendras verkligen att lasas.
Citat:
4. Jo det finns det. Nazistuniformer är förbjudna, och så borde det vara med burka och dylikt, även det är en politisk uniform då islamisterna/muslimerna själva önskar stater byggda på religionen som grund. I Frankrike bl.a. har man insett detta och klassat burka, chador och nikab ihop med nazistsymboler och annat skräp. Bravo!
Burqa har inget med politik att gora, tyvarr finns det flera uttalanden fran just franskt hall, av framfor allt icke muslimer, som tror att det ar sa. Det ar latt att saga saker utan att ta reda pa hur det forhaller sig. Latt som en platt, men nagot oseriost faktiskt.
Frankrike uppvisar iom det att dom tycker det ar ok att sarbehandla muslimska flickor och kvinnor och att de inte har samma rattigheter som andra i samhallet. DU kallar det for bra, jag kallar det for hyckleri. Saga i stadgan att alla har samma ratt och sen ta ifran en grupp dess rattighet. Hyckleri och dubblemoral.
Citat:
Fantasi med knivar? Förnekar du att en hel del hedersrelaterade mord begåtts på just det viset? Men det kanske var "rätt åt flickorna", det verkar ju Måna Muslim ha tyckt!
Ja du hade lite 'vifta med kniven pa gang' a glomde (finnar som slass med kniv, generellt uttryckt) ok da ar jag med.
Tragiskt nog forekommer mord av kvinnor i olika lager idag. I Islam ar det forbjudet. Och nar det gors sa ar det traditions/kulturellt bundet. Nagot som borde fa ett stopp omedelbart bums.
Vilka 'manga muslimer' tycker det ar 'ratt at'? En sak som vi lyckats hyfsat bra rada bot pa, tror jag, pa FB, ar att fa bort denna standiga generalisering. Tro mig, det framjar INTE saken. Och leder ingenstans heller.