2006-09-13, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grottis
Nu är jag inte muslim, men många skulle svara att misslyckandena inte beror på för mycket islam utan för litet.

Mycket klarsynt Grottis
Citera
2006-09-13, 18:30
Medlem
TEO
OK ytterligare en FB debattor som visat sina ratta takter, genom att ta till fula grepp for att sjalv framsta i fager dager.
Citat:
Inser du inte hur dum du framstår när du envist likt en fanatiskt hjärtvättad troende vägrar svara.

? Ha i minnet att mina svar kommer knappast att svara upp till dina forvantningar hur manga ganger jag an svarar. For svaren ar inte de samma som du onskar hora.

Citat:
- Allt måste göras för att stödja våra muslimska bröder i Libanon och i Gaza. Alla attacker mot västerlänningar och judar måste anses rättvisa på grund av deras förtryck av muslimer, säger al-Zawahiri.
Jag haller med, man maste kampa mot fortryck. Det ser jag som en medmansklig skyldighet. De vasterlanningar och judar som befinner sig i och darmed stodjer fortrycket i de lander som det handlar om och dar de ar delaktiga, kan klassas som motstandare.

Om du har kunskap om vem som ar muslim och inte, sa later jag det sta for dig. Jag ar sjalv inte sa man om att doma folk som du verkar ivra for Enligt min vetskap sa finns det bara En som har den kunskapen, och det ar inte TEO. Sa dar ligger bevisbordan pa dig. Det ar DU som dragit upp och vill klacificera vem som ar vem, ha det i minnet, inte jag.

Jag ar inte intresserad av att slass mot alla vasterlanningar, om de befinner sig i lander som ligger utanfor berorda lander som ligger under fortryck och ockupation, och darmed inte deltar i fortryck och ockupation.
Citera
2006-09-13, 18:40
Medlem
IbnHazms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nickep
Som djupt troende, menar du tydligen att de mullor och lagstiftare som stiftat de muslimska lagarna inte representerar högre psyken?

Jag har för mig att tråden heter "Upptäck islam", inte "Uptäck mullorna". Du har skrivit:

Citat:
Ursprungligen postat av Nickep
Det är ju direkt löjeväckande att tro ett högre psyke (Gud eller människa) besluta att man som straff för en kvinna, som inte täcker sitt hår med tyg, skall utdöma 20 piskstraff.

Därpå frågade jag dig hänvisa VAR i islamskällor står det att det är så!

Citat:
Har ingen kontakt med Yvonne Ridley!
Jag har inte sagt kontakta Ridley. Hennes artiklar finns över nätet och räcker för att förklara varför hon blev muslim, men jag sa vi har en konvertit här på forumet, varför frågar du inte henne?För det var ju det du ville veta, varför västerländska kvinnor konverterar till islam.

MVH/Ibn Hazm Al-Qurtobi
Citera
2006-09-13, 18:45
Medlem
Cimmerian

Citat:
Men, som framgår av bla. Ayaan Hirsi Ali's bok "Kräv er rätt" har VARJE försök att bilda en sann islamsk stat bara lett till mer orättvisor, mer elände, mer våld och förtyck. Enligt Hirsi Ali - och jag är benägen att hålla med henne - är de flesta muslimer oförmögna att förstå att problemet ligger i islam självt, att de håller fast vid lagar som är förlegade redan för flera hundra år sedan.
Jag a andra sidan funderar over att du anser just denna person ha den ultimata kunskapen. Hennes upplevelser tyder ju klart pa att hon vuxit upp i ett traditionellt och kulturellt samhalle som verkar sta en bra bit fran Islams laror. Hon borde istallet skaffa sig geniuin kunskap om Islams laror och sen ta och gora en liten jamforelse. Iof sig hon ar inte den enda, men hon kan borja sa kan resten hanga pa sen.

Citat:
Nutid och Ibnhazm - jag utgår ifrån att ni känner till att den holländske Van Gogh blev mördad av en ung muslim, och att orsaken var att han gjorde filmen Submission part 1 - tillsammans med Hirsi Ali.
Sag en del av filmen, otroligt FOROLAMPANDE att portrattera en heltackande muslimsk kvinna i genomskinliga klader med bara brost. Valdigt foraktfullt. Han maste verkligen ha hatat muslimska kvinnor. Likval som hans coregissor sakert gor.

Citat:
Var det helt i sin ordning att Van Gogh och Hirsi Ali gjorde denna filmen?
Ja for dom som tycker att det ar ok att kranka manniskor antar jag det ar blaljuset pa.

Citat:
Tar ni avstånd från mordet på Van Gogh? Tycker ni att muslimer som dödade honom gjorde FEL, att han bröt mot koranens ord?
For min del kan jag lugnt avvakta Domedagen. Aven Van Gogh och Hirsi Ali kommer att narvara pa den. Rattvisa kommer att skipas.
Citera
2006-09-13, 19:00
Medlem
Lagger in ett svar har, minns inte vem som stallde fragan. IbnHazm har redan svarat, jag vill bara utveckla ett av svaren nagot.

Ang om kvinnan bor vara/ska/maste vara oskuld vid sitt giftermal.

Om man utgar som svensk utifran vad Kristendomen sager om detta, sa ar ju omgifte uteslutet om man vill folja Jesus' fvoh laror. Den som gifter om sig begar aktenskapsbrott.

Islam a sin sida uppmuntrar inte manniskor att leva i celibat eller ensamma bara for att dom misslyckats med sitt forsta aktenskap och har valt att skilja sig. Utan uppmuntras till att gifta om sig.

Och i de fallen nar det handlar om man och kvinnor som inte tidigare varit gifta, sa galler oskulden bade man och kvinnor. Inte enbart kvinnor, vilket var valdigt latt att tyda 'undertonen' i det som fragestallaren la fram det hela.
Citera
2006-09-13, 20:29
Medlem
FyFans avatar
Citat:
Tar ni avstånd från mordet på Van Gogh? Tycker ni att muslimer som dödade honom gjorde FEL, att han bröt mot koranens ord?

Citat:
Ursprungligen postat av nutid
For min del kan jag lugnt avvakta Domedagen. Aven Van Gogh och Hirsi Ali kommer att narvara pa den. Rattvisa kommer att skipas.

Föreställ dig vad svar som detta förstör för andra "normala muslimer".

Citat:
Och i de fallen nar det handlar om man och kvinnor som inte tidigare varit gifta, sa galler oskulden bade man och kvinnor. Inte enbart kvinnor, vilket var valdigt latt att tyda 'undertonen' i det som fragestallaren la fram det hela.

Hur ser/kontrollerar man den manliga oskulden?
Citera
2006-09-13, 20:35
Medlem
FyFans avatar
Citat:

Jag a andra sidan funderar over att du anser just denna person ha den ultimata kunskapen. Hennes upplevelser tyder ju klart pa att hon vuxit upp i ett traditionellt och kulturellt samhalle som verkar sta en bra bit fran Islams laror. Hon borde istallet skaffa sig geniuin kunskap om Islams laror och sen ta och gora en liten jamforelse. Iof sig hon ar inte den enda, men hon kan borja sa kan resten hanga pa sen.

Var din (svenska) bardom mer präglad av "äkta" islam än hennes?
Var tycker du hennes kuskaper är "bristande" angående islams läror?
Citera
2006-09-13, 20:44
Medlem
FyFan

Citat:
Han var val inte muslim, eller har jag missat nat? De flesta som inte ar muslimer bryter mot Islams laror. Man kan inte doda dom for det. Det ar battre att upplysa dom om VAD Islam sager.

Citat:
Föreställ dig vad svar som detta förstör för andra "normala muslimer".
Jag hoppas dom ar lika medvetna om Domedagen som jag ar. Det ar nagot som ingar i trons pelare i Islam, och det tillhor det minimalaste att kanna till som muslim.

Citat:
Hur ser/kontrollerar man den manliga oskulden?
Det lar val frun klara av att gora sjalv? Precis som mannen gor detsamma nar det galler hans fru.
Citera
2006-09-13, 20:51
Bannlyst
Citat:
Vad är det som säger att Hirsi Ali skulle ha älskat islam från hjärtat om hon skaffade sig "genuin kunskap om islams läror?" Hur vet du att hon inte redan har det?
Citat:
Sag en del av filmen, otroligt FOROLAMPANDE att portrattera en heltackande muslimsk kvinna i genomskinliga klader med bara brost. Valdigt foraktfullt. Han maste verkligen ha hatat muslimska kvinnor. Likval som hans coregissor sakert gor.
Vad är det som är förolämpande med bröst? Du har väl själv bröst eller?
Citat:
Tror du att Van Gogh ska till helvetet för att han kritiserade Islam för dess sjuka kvinnoförtryck, då är du verkligen pantad.
Citera
2006-09-13, 20:53
Medlem
Cimmerians avatar
"For min del kan jag lugnt avvakta Domedagen. Aven Van Gogh och Hirsi Ali kommer att narvara pa den. Rattvisa kommer att skipas."

Den unge muslimen som dödade van Gogh kunde uppenbarligen inte ge sig till tåls och vänta till domedagen... antar av ditt svar att du INTE tar avstånd ifrån muslimens handlingar? Om så är fallet, anser du ju att det är moraliskt rätt att döda en person som gjort en film som du upplever som förolämpande, än att faktiskt göra en film där regissören försöker ge utryck för sina åsikter... yttrandefrihet får tydligen inte "drabba" muslimer?
Citera
2006-09-13, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FyFan
Var din (svenska) bardom mer präglad av "äkta" islam än hennes?
Var tycker du hennes kuskaper är "bristande" angående islams läror?

Jag fick borja fran 0 eftersom jag inte praglats av tradiioner och kultur nar det galler Islam. Vilket hon uppenbarligen har gjort.
Hon verkar tro att tex tvangsaktenskap ar en del av Islams laror, vilket det inte ar.
Citera
2006-09-13, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GayMan
Vad är det som säger att Hirsi Ali skulle ha älskat islam från hjärtat om hon skaffade sig "genuin kunskap om islams läror?" Hur vet du att hon inte redan har det?Vad är det som är förolämpande med bröst? Du har väl själv bröst eller? Tror du att Van Gogh ska till helvetet för att han kritiserade Islam för dess sjuka kvinnoförtryck, då är du verkligen pantad.
Man kan inte tvinga nagon att alska sin religion lika lite som man kan tvinga nagon att alska en annan manniska. DET ar nagot som kommer fran den enskildes hjarta.
Det ar oerhort forolampande att framstalla muslimska kvinnor som VISANDE sina brost, nar Islam ar mycket tydlig nar det galler tackandet. Offentligt, i bon - som filmen visade. Krankande. Har inget att gora med att kvinnor har brost att gora. Du missar poangen och jag tror du gor det med flit.
Jag skrev att rattvisa kommer delas ut pa Domedagen. Har han rent mjol i pasen har han inget att frukta. Har du rent mjol i din pase? Fragor att stalla har och nu.
OBS att framstalla muslimska kvinnor pa det sattet ar knappast att visa kvinnofotryck, det ar att IDKA kvinnofortryck och forlojliga muslimska kvinnor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in