2006-08-26, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av islameurope
En muslim är en människa som lever i fred med Gudens lagar, eller som tjänar, underkastar, överlämnar sig åt Guden lever i Islam, han är då Muslim. Ordet Muslim betyder, helt enkelt den som underkastar sig, lever i fred med Guden, sig själv, andra människor och naturen.

Vad en Islamist är i dina ögon vet jag inte riktigt. Jag vet inte exakt hur jag ska förklara vad en Islamist är men det som framgår av media är att en islamist är en militant muslim som förespråkar våld mot bl a USA. När något terrorist dåd inträffar så hör man ofta att det var Islamister som låg bakom attentatet. Den bild media ger är felaktig.

ok ISLAM kanske är bra... Men MUSLIMERNA är skit?
Citera
2006-08-26, 16:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av illum
Såhär hade ett möte mellan Jesus och Muhammed gått till:

Jesus: Var hälsad!
Moh: ALLAH AKHBAR!
Jesus: Men lugna dig lite, gud är kärlek...
Moh: ALLAH AKHBAR! JIHAD JIHAD! Jizyah dhimmi ALLAH AKHBAR!
Jesus: Så mycket hat i dig, sök kärleken min son...
Moh: ALLAH AKHBAR! *hack hack hugg hugg*
Jesus: ....

*ORD*
Citera
2006-08-26, 18:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Essentiellt finns det ingen skillnad mellan islam och kristendom - om man anser att kristendom är vad Jesus menade - och jag är övertygad om att vare sig Muhammed eller Jesus hade haft något att protestera mot.
Med såna här påståenden, så bevisar du att du absolut inte vet vad du pratar om. Religion verkar inte vara din grej.

Det är STOR skillnad mellan islam och kristendomen.
Citera
2006-08-26, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GayMan
Med såna här påståenden, så bevisar du att du absolut inte vet vad du pratar om. Religion verkar inte vara din grej.

Det är STOR skillnad mellan islam och kristendomen.

LGM verkar vara en mycket kunnig person till skillnad från dig-

Är du homo? I så fall så skapa en egen bögreligion du har inget här att göra.
Citera
2006-08-26, 19:54
Medlem
Drapåtrissors avatar
Citat:

Islameurope låter som ett konstgort ord. Det heter europeisk muslim. Ser du dig själv i första hand som muslim eller europe? Om du väljer det första alternativet varför bor du här och inte i ett muslimskt land?
Citera
2006-08-26, 20:03
Bannlyst
Citat:

Nej, jag är inte homo. Men tack för att du är öppensinnad och tolerant som alla andra muslimer

Le Grand Maitre är inte alls särskilt kunnig. Han älskar islam, och är i hans diskussioner fruktansvärt partisk till allt som är fördel för islam. Han kan inte diskutera utan att ta till personangrepp. Precis som du.

Dina argument för islam är skrattretande.

Citat:
RENLIGHET

--------------------------------------------------------------------------------

En sak som islam föreskriver är att vi ska vara renliga. Allah tycker om renlighet och renhet.

Den helige Profeten sa: "Renlighet kommer näst efter tro" och "Renlighet är ett bevis på att man är muslim."

Det är viktigt att vi alltid håller oss rena. Kroppen måste vara ren, så därför ska vi duscha och bada regelbundet, kamma håret och klippa naglarna när de blivit långa. Vi ska tvätta händerna och borsta tänderna före och efter varje måltid. Kläder och andra saker vi använder ska också vara hela och rena.

För att vi ska kunna förbli friska är det också viktigt att den mat vi äter är nyttig och fräsch. Mat som surnat, frukt och grönsaker som börjat ruttna och sötsaker som legat framme så att flugor kommit åt dem ska man inte äta. Om man äter sådan mat kan man bli magsjuk och illamående.

Renlighet är nödvändigt för hälsan men också för att andra ska vilja vara tillsammans med oss. Ingen vill umgås med någon som är vanvårdad och som missköter sin hälsa.

Som medborgare i ett samhälle är det absolut nödvändigt för oss att inte bara sköta vår egen hälsa, mat och kläder. Vi måste också hålla hemmen välstädade och rena. Det är också lika viktigt att hålla rent i trappuppgångar, om vi bor i lägenhet, och på gatan eller vägen utanför vårt hus. På den plats vi bor måste vi hjälpa till att hålla rent. Skräp skall läggas på bestämda platser, och ingen skall behöva tala om för oss hur vi skall göra för att det skall vara rent och fint. Som muslimer bör vi vara ett föredöme för andra i att skapa en fin miljö och att inte förorena naturen eller att smutsa ner runt omkring oss. På så sätt tar vi ansvar också för andra i samhället och visar hur man skall göra så att det blir fint och trevligt. Detta är det islamitiska sättet att leva.

Allah älskar dem som håller rent omkring sig
Detta har inget med islam att göra. Muhammed visste knappast vad borsta tänderna var för något

Om man nu vill låta sina naglar växa och inte tvätta händerna hela tiden, så är det upp till var och en.

Att inte äta mat som har ruttnat är sunt förnuft.

Ärligt talat så tycker jag att du svamlar en massa dynga.

Någon borde radera liknande onödiga posts. Helt åt helvete off topic.
Citera
2006-08-26, 20:09
Medlem
K.Nullas avatar
De stora (i antal anhängare) religionerna har ganska sunda grundregler. Islam som är en av de "nyare" borde vara mest vidsynt, men av någon anledning förefaller inte så vara fallet. I mina ögon var Muhammed (han är inte med på bild) åtminstone en fullt verklig person som dessutom påvisade mänskliga känslor, till skillnad från den tveksamma skildringen av Jesus och det hoptrasslade sammanhanget med treenigheten. Islam är en utmärkt folkhälsofilosofi MEN den är anpassad för världen för runt 1400 år sedan...

Det är beklämmande att se att ALL "religion" som blir fasttryckt i ord och text snarare börjar anamma budskap av "antikrist" eller vad motsvarigheten heter inom Islam. Detta gäller inte bara Abrahamistiska religioner utan tyvärr alla. D.v.s. grundtanken i det religiösa/filosofiska budskapet är bra och när det passeras "mun-till-mun" så anpassas det att möta den verklighet som råder vid aktuell tid. Eftersom grundbudskapet är enkelt så är risken för "förvrängning" liten, men så fort fanatiker skall följa "den-enda-rätta-sanningen" i skrift från drygt 1000 år tillbaka så faller förnuftet samman.

Fattar inte (och avser inte försöka missionera mer än så här) varför trångsynta människor måste låsa sig vid komplicerade regler när de borde kunna sammanfattas i en "regelsamling" som lätt kan spridas "mun-till-mun". En tro på en allsmäktig Gud som kräver så detaljerade och trångsynta små skitdetaljer verkar i mina ögon inte annat än ett stort skämt (eller kanske test). De korkade följer osunda detaljer och de visa följer grundbudskapet. Någonstans sitter den store guden och fnissar.
Citera
2006-08-26, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GayMan
Nej, jag är inte homo. Men tack för att du är öppensinnad och tolerant som alla andra muslimer

Le Grand Maitre är inte alls särskilt kunnig. Han älskar islam, och är i hans diskussioner fruktansvärt partisk till allt som är fördel för islam. Han kan inte diskutera utan att ta till personangrepp. Precis som du.

Dina argument för islam är skrattretande.

Detta har inget med islam att göra. Muhammed visste knappast vad borsta tänderna var för något

Om man nu vill låta sina naglar växa och inte tvätta händerna hela tiden, så är det upp till var och en.

Att inte äta mat som har ruttnat är sunt förnuft.

Ärligt talat så tycker jag att du svamlar en massa dynga.

Någon borde radera liknande onödiga posts. Helt åt helvete off topic.

Jag tycker inte om bögar det är emot allt mänskligt vidrigt tycker jag.

Han är bra mycket mer kunnigare än dig skulle jag vilja påstå det du skriver är bara skit på vilket sätt har Islam skadat dig?
Citera
2006-08-26, 20:53
Medlem
Krofs avatar
Citat:
Får inte homosexuella diskutera religioner?

Det låter inte särskilt "upplyst", bör inte ni religösa människor vända andra kinden till och älska din nästa? Eller är homosexuella djävulens verk och kan därför dödas rakt på fläcken?
Citera
2006-08-26, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krof
Får inte homosexuella diskutera religioner?

Det låter inte särskilt "upplyst", bör inte ni religösa människor vända andra kinden till och älska din nästa? Eller är homosexuella djävulens verk och kan därför dödas rakt på fläcken?

Jag har inget emot homsexuella så länge dem håller sig bort från mig. Jag vill inte ha något med dem att göra i Islam så finns det inga homosexuella för är man muslim så är man inte homosexuell. Dem får gärna skaffa bögreligioner och skit så länge dem håller sig borta.
Citera
2006-08-26, 21:21
Medlem
Jaevelbergs avatar
Citat:
i Islam så finns det inga homosexuella för är man muslim så är man inte homosexuell.

Ett tips för din egen framtida trovärdighet som debattör: Skit i att diskutera homosexualitet framöver.
Citera
2006-08-26, 21:26
Medlem
Drapåtrissors avatar
Citat:
Jag har inget emot homsexuella så länge dem håller sig bort från mig. Jag vill inte ha något med dem att göra i Islam så finns det inga homosexuella för är man muslim så är man inte homosexuell. Dem får gärna skaffa bögreligioner och skit så länge dem håller sig borta.
På jobbet har vi en bög från Irak. Han måste lida av någon form av personlighetsstörning för så fort man påpekar det uppenbara så blir det Haram haram. Nästa dag berättar han att han hittat en ny pojkvän och brukar visa upp röven på nätet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in