Citat:
Ursprungligen postat av
Crazydre95
Har varit en stor skeptiker till "Förintelsen" i över ett årtionde p.g.a. allt jag läst mig till, men en detalj jag varit nyfiken kring ett tag är vad lägren i Belzec, Chelmno, Sóbibor och Treblinka användes till.
Deras huvudsakliga syfte var som transitläger för de judar som deporterades från Polen vidare till de ockuperade områdena i Östeurope, där tyskarna hade för avsikt att bosätta Europas judenhet efter den stundande krigssegern mot Sovjetunionen. Detta är ett objektivt historiskt faktum som jag dokumenterat i en lång rad trådar, bl.a. här:
(FB) "Den slutgiltiga lösningen på judefrågan" & Wannseekonferensen – verklighet vs. myt
Även här:
(FB) Treblinka, Belzec, Sobibor – tyskarnas obegripliga planering?!
Citat:
Till skillnad från de flesta koncentrationsläger som utgjorde arbetsläger (däribland Auschwitz) sägs ovannämnda läger ha varit rena utrotningsläger där alla ska ha mördats vid ankomst förutom det fåtal som utvaldes att jobba med lägrens drift. Dessa läger påstås specifikt ha varit en av Operation Reinhard, som ska ha gått ut på att mörda judar från de delar av Polen som ej införlivats med Tyskland.
Detta är en intressant frågeställning. Frågan om varför tyskarna skulle ha urskillningslöst utrotat praktiskt taget alla polska judar, inklusive arbetsdugliga sådana, är historiografiskt svårartad. Det är en fråga som ortodoxa förintelsehistoriker fortfarande kämpar med att besvara på ett trovärdigt sätt.
Det är ett dokumenterat faktum att den tyska krigsindustrin skrek efter arbetskraft och att stora resurser ödslades på att 1) anskaffa mer arbetskraft, och 2) förhindra dödsfall i de läger där judar utnyttjades som arbetskraft. Ett väldigt talande exempel räcker för att illustrera min poäng: den 28:e december 1942, ungefär ett halvår efter att Treblinka öppnats och nästan samtidigt som man i Belzec påstås ha börjat "kremera" lik i frusen jord, så gjorde chefen för det koncentrationslägersystemet vid SS-
WVHA i Berlin, Richard Glücks, ett utskick till kommendanterna för alla tyska koncentrationsläger, där han beordrade omedelbara åtgärder för att förhindra fler dödsfall i koncentrationslägren:
"Lägeröverläkarna skall använda alla till buds stående medel för att på ett effektivt sätt avsevärt sänka dödstalen i de individuella lägren. [...] Reichsführer-SS [Himmler] har beordrat att dödstalen absolut måste sänkas."
Är det trovärdigt att tyskarna under exakt samma tidsperiod gasade miljontals judar i specialbyggda dödsläger vid polska gränsen? Observera att arbetsdugliga judar enligt den officiella berättelsen påstås ha sorterats ut i Auschwitz specifikt på grund av det skriande arbetskraftsbehovet. Observera dessutom att man under sommaren 1942 planerade för en gigantisk expansion av Auschwitz-Birkenau med syfte att husera fångar för krigsindustriella syften. Samtidigt arbetade man i Treblinka med att begrava 900 000 judar (som man sedan grävde upp igen och kremerade). Se min relaterade tråd:
(FB) Sjukvårdslägret i Auschwitz-Birkenau motbevisar "förintelsen"
Jag har även gjort en rad andra trådar om
Reinhardt-lägren:
(FB) Några transporter från Theresienstadt till Minsk, via Treblinka & Auschwitz
(FB) Rapporter om "utrotning" i Treblinka... innan lägret existerade
(FB) Arkeologiska undersökningar motbevisar "utrotning" i "dödslägret" Belzec
(FB) Rudolf Höss och hans påhittade besök i Treblinka