2007-10-23, 11:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rogerk
Men preskiberingstiden är väl 2 år....

Grovt bokföringsbrott. nej tror du verkligen det bara är 2 år?
Citera
2007-10-23, 11:23
Medlem
rogerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crissan
Grovt bokföringsbrott. nej tror du verkligen det bara är 2 år?
minst två år
men jag brukar bar skriva när jag VET, så glöm mitt svar.
Citera
2007-10-23, 11:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rogerk
minst två år
men jag brukar bar skriva när jag VET, så glöm mitt svar.

Jag säger inte emot dig.
Citera
2007-11-13, 18:30
Bannlyst
Faddes rättegång ett aprilskämt

Haha rättegången mot Fadde är nu fastställt till första april 2008. Huvudförhandlingen är beräknad till att ta 6 dagar och sammanlagt har man avsatt 42 timmar. Puh.
Citera
2007-11-13, 22:05
Bannlyst
Kraftig brottsrubriceringen
Grovt skattebrott, Grovt bokföringsbrott och försvårande av något mer som jag inte kommer ihåg. Döms han lär det ju bli en hel del år på kåken.
Undra hur han och Linda kommer att ha det då?
Citera
2007-11-13, 22:13
Medlem
dempa69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crissan
Kraftig brottsrubriceringen
Grovt skattebrott, Grovt bokföringsbrott och försvårande av något mer som jag inte kommer ihåg. Döms han lär det ju bli en hel del år på kåken.
Undra hur han och Linda kommer att ha det då?
Delat boende.

// Dempa
Citera
2007-11-15, 11:27
Medlem
asdfasdfs avatar
http://www.expressen.se/Fredag/1.926823/jag-vill-ha-fyra-barn

Citat:
Barnen visste inget

– Bara min äldste son, som har koll på tidningarna visste att jag satt häktad. Mina andra barn har jag inte berättat det för. Både jag och deras mammor ville ha det så. Vi sa åt dem att jag var på semester. Jag ville inte heller att de skulle hälsa på mig i häktet.
Du riskerar fängelse?
– Om jag bara ser till mig själv så känns det faktiskt som en befrielse att eventuellt sitta i fängelse, jag mådde väldigt bra i häktet.
– Men för mina barn är det fruktansvärt jobbigt. Jag vill inte att de ska behöva se mig i en sån situation. Ärligt talat har jag inte orkat tänka så långt ännu.
Men om du åker in?
– Ja då måste vi berätta för alla. De får komma och hälsa på mig i fängelset. I januari ger jag ut en bok där jag ska berätta sanningen om det som hänt. Mer än så får jag enligt kontrakt inte avslöja, säger Fadde till Expressen.
”Världens bästa”

Planerar du och Linda Rosing barn?
– Ja, jag har ju sagt att jag vill ha fyra barn fram över med samma mamma. Och det
är Linda jag vill ha dem med. Hon är världens bästa mamma. Det har inte framkommit i medierna. Alla skulle se och höra hur mycket hon gör för sitt barn. Hon följer till och med honom till skolan för att hjälpa.

totalt sjuk i huvudet. Om spysmileyn skulle finnas kvar så skulle jag fläska på med ett gäng...
Citera
2007-11-15, 11:58
Medlem
cyberhawks avatar
Va fan!... De vill alltså att fyra ungar till skall få lida för deras skull!... Lite OT men använder man sig av tvångssterilisering än idag?
Citera
2007-11-15, 12:07
Medlem
asdfasdfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhawk
Va fan!... De vill alltså att fyra ungar till skall få lida för deras skull!... Lite OT men använder man sig av tvångssterilisering än idag?

Nej, de slutade med det 1976...

Tänkte faktiskt i samma banor... att detta är något som skulle kunna motivera tvångssterilisering... att de skaffar barn ihop när de så uppenbart har problem med att ens kunna ta hand om sig själva och de barn de redan har borde vara ett större brott mot mänskligheten...
Citera
2007-12-01, 23:57
Medlem
Fru Fossils avatar
http://www.mingel.se/kandisnytt/notiser/1446/fadde_raeds_inte_faengelset

Fadde räds inte fängelset
Notis 27 november 2007
Bok efter bok om Stureplan och dess partydjur och allehanda kändisar fullkomligt sprutas ut på marknaden. Och nu är det ingen mindre än forne dörrvakten Fadde som plitat ner sina upplevelser från dörrtiden i landets huvudstad. "Sanningen om Stureplan" är titeln och det finns nog både en och annan nattklubbschef och partyprisse som skruvar på sig inför lanseringen...

Fadde själv står inför en stundande dom som mycket väl kan skicka honom direkt i fängelse, utan att passera gå. Något han dock inte räds det minsta.

- Det känns som en befrielse att eventuellt få sitta i fängelse. Jag mådde väldigt bra i häktet så det är inga problem. Förutom för mina barn som jag tänker väldigt mycket på...

Tänk om alla eventuella fängelsekunder kände likadant!
Citera
2007-12-02, 00:39
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fru Fossil
- Det känns som en befrielse att eventuellt få sitta i fängelse. Jag mådde väldigt bra i häktet så det är inga problem. Förutom för mina barn som jag tänker väldigt mycket på...

Tänk om alla eventuella fängelsekunder kände likadant!
Det låter ju som om han erkänner sig skyldig ju. Skulle jag riskera att hamna oskyldig i fängelset skulle jag protestera. Men han kanske bara är glad att han slipper Linda om han åker in.
Citera
2007-12-02, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Det låter ju som om han erkänner sig skyldig ju. Skulle jag riskera att hamna oskyldig i fängelset skulle jag protestera. Men han kanske bara är glad att han slipper Linda om han åker in.

Några år på kåken skulle passa superkändisen Fadde utmärkt. Det skulle nämligen resultera i ännu mera muskler och ännu mindre hjärna.
Och tänk så många landsmän han får träffa...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in