2026-07-21, 15:41
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Ah, det var mer än jag visste. Det känns som att tiden sprungit ifrån Fadde som dragplåster.
Han såg ut att må bra hur som helst 😊
Man ska väl vara ärlig och komma ihåg att det inte var Fadde som drog folk till Spybar. Det vad Fadde som faktiskt bara var en simpel dörrvakt, men det blev Stockholms hetaste nattklubb under några år. Folk slickade både Faddes röv och fötter för att få komma in. Linda Rosing var väl lite het en sommar eller så, men jag tror inte hon hängde så mycket på Spy bar egentligen. Hon var ju kolatorsk så hon gick väl dit för att fylla på förråden?

Fadde åkte dit för att det var något fiffel med garderoben. Jag tror han fifflade med det och i alla fall inte redovisade rätt. Det var nog stora svarta pengar han snodde eftersom han fick fängelse för det. Det är dyrt att ha en kolatorsk hemma.

Jag vet inte om Fadde varit gift förut, eller så. Men om jag förstått det rätt så bodde han ensam i en stor villa ute i förorten när han blev ihop med Linda Trosing. Allt han ville var väl att hon skulle landa så de kunde gifta sig och skaffa barn. Men det ville inte Linda. De bodde väl i den där villan i ett år eller två? Jag vet inte vart han bor idag, men han borde väl ha gjort sig en hacka på kåken om han sålt den. För det är väl rätt trist att bo själv i ett stort hus?

Jag vet inte om Spy bar ens finns kvar idag. Har inte varit där sen det begav sig. Det finns säkert hetare klubbar idag. Och som sagt, Fadde blev känd för att han var dörrvakt. Det är lätt att tro att han var någon slags klubbkille på Spy bar. Men det är 25 år sedan nu.
Citera
2026-07-21, 15:52
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coolvid19
Man ska väl vara ärlig och komma ihåg att det inte var Fadde som drog folk till Spybar. Det vad Fadde som faktiskt bara var en simpel dörrvakt, men det blev Stockholms hetaste nattklubb under några år. Folk slickade både Faddes röv och fötter för att få komma in. Linda Rosing var väl lite het en sommar eller så, men jag tror inte hon hängde så mycket på Spy bar egentligen. Hon var ju kolatorsk så hon gick väl dit för att fylla på förråden?

Fadde åkte dit för att det var något fiffel med garderoben. Jag tror han fifflade med det och i alla fall inte redovisade rätt. Det var nog stora svarta pengar han snodde eftersom han fick fängelse för det. Det är dyrt att ha en kolatorsk hemma.

Jag vet inte om Fadde varit gift förut, eller så. Men om jag förstått det rätt så bodde han ensam i en stor villa ute i förorten när han blev ihop med Linda Trosing. Allt han ville var väl att hon skulle landa så de kunde gifta sig och skaffa barn. Men det ville inte Linda. De bodde väl i den där villan i ett år eller två? Jag vet inte vart han bor idag, men han borde väl ha gjort sig en hacka på kåken om han sålt den. För det är väl rätt trist att bo själv i ett stort hus?

Jag vet inte om Spy bar ens finns kvar idag. Har inte varit där sen det begav sig. Det finns säkert hetare klubbar idag. Och som sagt, Fadde blev känd för att han var dörrvakt. Det är lätt att tro att han var någon slags klubbkille på Spy bar. Men det är 25 år sedan nu.
Jo, jag vet att Fadde inte var någon slags klubbkille på Spybar utan dörrvakt. Men däreremot minns jag inte hur han blev kändis. Han var ju överallt i media ett tag för länge sedan.
Citera
2026-07-21, 16:25
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Jo, jag vet att Fadde inte var någon slags klubbkille på Spybar utan dörrvakt. Men däreremot minns jag inte hur han blev kändis. Han var ju överallt i media ett tag för länge sedan.
Han blev ju något av en semikändis eftersom en del nöjesjournalister nämnde honom (så de kunde gå förbi kön). Sen blev han ihop med Linda Rosing som under något år var på alla löpsedlar. Han försökte i alla fall göra en ärbar kvinna av henne. Minns inte hur många gånger man kunde läsa om det ena mer fantastiska bröllopet efter det andra, men det blev aldrig något annat än rubriker i skvallerpressen. Linda försökte en period att tokbanta för att hon - som 30+ tvåbarnsmamma - skulle bli utvikt i Playboy. Det skrevs en hel del om detta, men det visade sig att det var fejk alltihop. Playboy hade aldrig hört talas om henne. Sedan åkte Fadde in i fängelse och Linda försökte göra karriär som porrstjärna hos Private. Men de ville inte heller ha henne.
Aja, efter det var Fadde Mr Nobody och Linda gifte sig med en rappare från Skåne.
Fadde försökte i alla fall göra comeback med egen klubb, men han var för gammal. Nu verkar han leva mer anonymt. Hoppas han trivs med det och mår bra.
Linda Trosin blev till slut undersköterska. Men jag vet inte om hon är det längre eftersom det numera krävs utbildning för sånt också. Annars körar hon och hennes tuttar bakom sin man i Basic Element, på alla typ tre gig om året de gör på nostalgikvällar från 90-talet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in