Citat:
Man ska väl vara ärlig och komma ihåg att det inte var Fadde som drog folk till Spybar. Det vad Fadde som faktiskt bara var en simpel dörrvakt, men det blev Stockholms hetaste nattklubb under några år. Folk slickade både Faddes röv och fötter för att få komma in. Linda Rosing var väl lite het en sommar eller så, men jag tror inte hon hängde så mycket på Spy bar egentligen. Hon var ju kolatorsk så hon gick väl dit för att fylla på förråden? Fadde åkte dit för att det var något fiffel med garderoben. Jag tror han fifflade med det och i alla fall inte redovisade rätt. Det var nog stora svarta pengar han snodde eftersom han fick fängelse för det. Det är dyrt att ha en kolatorsk hemma.
Jag vet inte om Fadde varit gift förut, eller så. Men om jag förstått det rätt så bodde han ensam i en stor villa ute i förorten när han blev ihop med Linda Trosing. Allt han ville var väl att hon skulle landa så de kunde gifta sig och skaffa barn. Men det ville inte Linda. De bodde väl i den där villan i ett år eller två? Jag vet inte vart han bor idag, men han borde väl ha gjort sig en hacka på kåken om han sålt den. För det är väl rätt trist att bo själv i ett stort hus?
Jag vet inte om Spy bar ens finns kvar idag. Har inte varit där sen det begav sig. Det finns säkert hetare klubbar idag. Och som sagt, Fadde blev känd för att han var dörrvakt. Det är lätt att tro att han var någon slags klubbkille på Spy bar. Men det är 25 år sedan nu.