2025-01-11, 11:21
Medlem
MittNyaSalivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beemo1312
Jag gillar inte Aktieanalytikern, han upplevs vara en riktig orm. Men.... jag tycker häxjakten på honom är riktigt obefogad, varför är det så viktigt att haka upp sig på honom? Har jag missat något utöver att han "lurar folk"

Det är nog snare du som snubblat in på fel forum. Kanske Facebook, Instagram eller Familjeliv passar bättre? Det är förövrigt ingen "häxjakt", vi följer bara i sann Flashbackanda ännu ett fenomen och gör oss lustiga över detta.
Citera
2025-01-11, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror-Joakim
”Tre veckor med nedgång så är arbetsfriheten över”, det skriver AA på sitt X-konto.

Drygt 250 000 verkar ha försvunnit senaste veckan.

Jag tror säkert AA kommer resa sig på 9 en sista gång när börsen får en uppåt rekyl.
Sen kommer en kraftigare nedgång och då är det Knock-Out…

Börsen går alltid i vågor. Just nu på nedsidan.

Man undrar hur det är möjligt när det rör sig om en analytiker av AAs kaliber (en helt ärlig fråga)?
Kollar man index senaste 12 månader (både här och USA), så är börserna fortfarande på plus (Nasdaq kraftigt dessutom), så hur ska det inte bli den dagen vi får en lite större rekyl som kanske precis börjat (kommer garanterat ske förr eller senare)?
Han gjorde det riktigt bra då han gick tungt in under pandemin, med maxbelåning, när allt hade kraschat. Hatten av för det.
Tyvärr lever han fortfarande på den gamla meriten, men idag är läget helt annat.
Man kan kanske hävda att "hans" aktier redan har kraschat, men blir det en större sättning kommer den typen av bolag han har i portföljen ta mest stryk ändå.
Billigt kan alltid bli billigare, MYCKET billigare, speciellt när tvångsförsäljningarna kickar in på allvar (om nedgången fortsätter ett tag till) och det blir en rejäl urblåsning som brukar vara tillfället när börsen bottnat.
Hoppas det löser sig för AA. Att vi får en kraftig vändning upp redan nästa vecka så han kan fortsätta med sitt drömliv. Då har han även chansen att dra ner lite på risk så han inte hela tiden tvingas sälja så fort börsen går ner. Han var riktigt illa ute även för nått år sedan, men räddades av att börsen vände upp kraftigt i sista stund.
Dessutom kanske det kan få honom att komma till insikt om att ALLA har nått att lära av ALLA, och att lite ödmjukhet bara är klädsamt.
Alla dom som har en annan uppfattning om hur börsen fungerar, vad som är viktigt att ta hänsyn till och inte, och har en annan strategi är inte nödvändigtvis sämre, eller har lägre IQ bara för det.
Skrivet i alla välmening, med förhoppning om att AA kanske kan ta till sig nått av det rent av.
Citera
2025-01-11, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Aktieanalytikern har kommit till bokstaven N i alfabetet.
Snart riktar han blickarna mot OEM, Ortivus, Ovzon, Oncopeptides och Orrön.

Nu har han nog betat av N då Nimbus, Neobo och Nvidia är nya innehav i den sarjade portföljen.
Citera
2025-01-11, 17:29
Medlem
Mycket kan man säga om AA men han berör ju många uppenbarligen. Själv tycker jag han är lite kul ändå på något märkligt vis? Fast de senaste jag tittar på har varit trist och upprepade. Ödmjukhet är det han uppenbarligen saknar och självkritik. Han skulle nog "må bäst" av en helt vanlig blogg om sitt liv och leverne helt enkelt. Och satsa på säkrare aktier som investmentbolag eller fonder rent allmänt? Det skulle förmodligen dra en större publik?
Citera
2025-01-11, 17:30
Medlem
watcher1970s avatar
A.A är intressant att följa. Ja, nu är det svårt då han dragit ned rullgardinen för oss ”gratistittare” som vägrar skicka underhållspengar till denne man.
Oavsett: att han retat upp många är väl ett faktum och en strategi han valt.Han är extremt självgod och saknar varje uns av självkritik. Han är ofta nedlåtande mot alla som inte applåderar hans val. Att kalla sig ”börsgudens chef” är bara roligt så länge man tror att han säger det med glimten i ögat och inte själv verkligen menar det.
Han hånar de som tycker att hans riskprofil är hög och de som blir negativa då insynspersoner säljer stora innehav, då hånskrattar han och säger ”oh my God” upprepade gånger och skakar på huvudet och hävdar att det bara är människor med en mental kapacitet som en 3-åring som känner så!
Han kan man nog påstå ha själv bäddat för det intresse som många visat genom inlägg på olika siter och forum.
Nu påstår han ju sig må bättre än någonsin, men det är väl inte så himla länge sedan han kände sig nära att avsluta sitt liv.

I hans kläder skulle jag tona ned mig, fokusera på sin aktiehandel och göra gratisvideor igen, men inte skryta så förbannat. Acceptera att inte alla delar hans synpunkter, men bara köra på. Han får ju en riktigt vettig ersättning från YouTube och borde kunna leva på den och medlemsskapsbetalningar utan att sälja aktier för att klara sig.

Det blir spännande att se hur han gör i fortsättningen. Han borde känna sig en smula bekymrad över hans allt mindre tittarskara och människor som vill skänka 1200:- per år till honom.

Jag själv har aldrig gett pengar till tiggare, och jag kommer inte göra det till A.A heller!
Klipp Dig(lite onödigt kanske..) och skaffa dig ett jobb!😝
Senast redigerad av watcher1970 2025-01-11 kl. 17:33.
Citera
2025-01-11, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
Nu har han nog betat av N då Nimbus, Neobo och Nvidia är nya innehav i den sarjade portföljen.

Dom fallande knivarnas strategi (som AA skrattar åt och tycker är trams)
Går så länge dom inte slår i betonggolvet och går sönder och blir värdelösa.
Senast redigerad av Jahajavabra 2025-01-11 kl. 17:44.
Citera
2025-01-11, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Mycket kan man säga om AA men han berör ju många uppenbarligen. Själv tycker jag han är lite kul ändå på något märkligt vis? Fast de senaste jag tittar på har varit trist och upprepade. Ödmjukhet är det han uppenbarligen saknar och självkritik. Han skulle nog "må bäst" av en helt vanlig blogg om sitt liv och leverne helt enkelt. Och satsa på säkrare aktier som investmentbolag eller fonder rent allmänt? Det skulle förmodligen dra en större publik?

Exakt, och så var han inte från början.
Synd, men han förlorar mest på det själv.
Verkligheten är ju sådan att saker och ting är sällan svart eller vitt, men han är otroligt kategorisk och trångsynt enligt mig.
Och som sagt, han har fnyst åt indexfonder några gånger (för amatörer typ), men skulle inte förvåna om resultatet blivit ungefär den samma (eller bättre) som nu med maxbelåning på fonderna, men till betydligt lägre risk.
Senast redigerad av Jahajavabra 2025-01-11 kl. 17:43.
Citera
2025-01-11, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Med den belåningen han har får han inte ens ta ut pengar från portföljen förrän han har nollat belåningen, sen vet jag inte hur väl banken kontrollerar sånt.
Om han har låt säga 500k egna pengar och 100k i belåning totalt värde på portfölj 600k, för att ta ut 100k måste han sälja för 200k.

Ny här så ingen koll på vad han har för belåning men han borde kunna ta ut av dom 500k trots 100k i belåning men det medför nog en högre ränta på skulden eftersom säkerheten minskar. Om han har vanlig kredit med värdepappren som säkerhet. Men han kanske har nått pisslån(skulle inte förvåna mig) han har ju inte direkt tillgång till privatebanking och diverse förmåner med dom små slantarna. Han kör Nordnet också va?
Citera
2025-01-11, 20:45
Medlem
Hela historien är fruktansvärd. Det känns som rent självskadebeteende. Varför gör han så här? Han säger att alla andra är dumma. Men, det är trots allt han som inte vet vad han håller på med. Han skrattar åt alla som säger att de vill hjälpa honom. Och nu håller pengarna på helt att ta slut. Vad säger familjen om detta? Vet de vad som försiggår? Han raderar ut hela pensionen för sig och sin familj. Han hade sju miljoner. Hade han behållit dem, hade han kunnat vara arbetsfri för resten av livet. Påtalar man det så är man dum i huvudet. Förresten, filmerna skulle finnas uppladdade någonstans, på gofile. Är det någon som vet var?
Citera
2025-01-11, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatriarkJerusalem
Hela historien är fruktansvärd. Det känns som rent självskadebeteende. Varför gör han så här? Han säger att alla andra är dumma. Men, det är trots allt han som inte vet vad han håller på med. Han skrattar åt alla som säger att de vill hjälpa honom. Och nu håller pengarna på helt att ta slut. Vad säger familjen om detta? Vet de vad som försiggår? Han raderar ut hela pensionen för sig och sin familj. Han hade sju miljoner. Hade han behållit dem, hade han kunnat vara arbetsfri för resten av livet. Påtalar man det så är man dum i huvudet. Förresten, filmerna skulle finnas uppladdade någonstans, på gofile. Är det någon som vet var?

Han utsätter sin familj för en fruktansvärd risk. Han säger att hans del av hushållskostnaderna är ca 40k/ månad. Det finns säkert att skära i de utgifterna, men sådant som ränta o amortering på huset går inte att trolla bort. Han är också i en ålder där det inte går att trolla fram ett jobb hur som helst inte ens ett som ger en mindre inkomst. Frågan är om hans sambo är medveten om det eller hon litar blint på AAs självsäkra ordsvada?
Citera
2025-01-11, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
Han utsätter sin familj för en fruktansvärd risk. Han säger att hans del av hushållskostnaderna är ca 40k/ månad. Det finns säkert att skära i de utgifterna, men sådant som ränta o amortering på huset går inte att trolla bort. Han är också i en ålder där det inte går att trolla fram ett jobb hur som helst inte ens ett som ger en mindre inkomst. Frågan är om hans sambo är medveten om det eller hon litar blint på AAs självsäkra ordsvada?

Ångesten måste vara total
Citera
2025-01-11, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatriarkJerusalem
Ångesten måste vara total

Det är den garanterat. Det är uppenbar att han gör allt för att dölja den, intala sig själv hur duktig han är och hur rik han är etc
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in