2025-04-08, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
Den här medlemsvideon: https://youtu.be/n2XBEZD_mUk?si=xxhVfaukompds7iI

Men den infon kan väl inte stämma? Blir inte klok på nakenbadaren!
Citera
2025-04-08, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zader

Det är vad han säger i videon. Hexatronic slutade ju på plus trots allt, någon annan oförändrat av de stora innehaven. Hade han / banken agerat när börsen öppnade hade ju saken varit en annan.
Citera
2025-04-08, 11:24
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
I en av de privata obelånade portföljerna sålde han Tourn med 30% förlust. I stället köpte han Snap.

Tourn International bedriver internetsajten Tourn.se, som sammanlänkar reklamköpare med bloggare

Utöver siffrorna så tror jag det var ett klokt beslut att sälja det bolaget, gapflabbade när jag läste det ovan.

Edit: Hm, överlever den portföljen med den där lilla räddningen eller är det bara att skjuta upp det oundvikliga? Kanske beror på hur det utvecklar sig framöver, men tåls inte lite skakighet så är det inte bra.
Citera
2025-04-08, 12:16
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av u-rsprunget
Tourn International bedriver internetsajten Tourn.se, som sammanlänkar reklamköpare med bloggare

Utöver siffrorna så tror jag det var ett klokt beslut att sälja det bolaget, gapflabbade när jag läste det ovan.

Edit: Hm, överlever den portföljen med den där lilla räddningen eller är det bara att skjuta upp det oundvikliga? Kanske beror på hur det utvecklar sig framöver, men tåls inte lite skakighet så är det inte bra.

Hans portföljer överlever om han inte som han påstår ska plovka ut 50k netto i månaden, det räcker de inte till.
Citera
2025-04-08, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Hans portföljer överlever om han inte som han påstår ska plovka ut 50k netto i månaden, det räcker de inte till.

Det där med att han påstår sig måste ha 40-50 tusen i handen varje månad för att leva värdigt verkar vara en sanning med modifikation. Han tar ju uppenbarligen inte ut dessa summor om börsen går dåligt. Någon påstod att han bara tagit ut 22 tusen kronor i år.
Citera
2025-04-08, 12:26
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Det där med att han påstår sig måste ha 40-50 tusen i handen varje månad för att leva värdigt verkar vara en sanning med modifikation. Han tar ju uppenbarligen inte ut dessa summor om börsen går dåligt. Någon påstod att han bara tagit ut 22 tusen kronor i år.

Hur som helst så är han en skrävlare och jag skulle inte skrävla om jag rörde mig med så små summor som han.
Citera
2025-04-08, 12:36
Medlem
Newkies avatar
Citat:
En av de mest kontroversiella personligheterna inom aktier och ekonomi i Sverige är Youtubern Aktieanalytikern, som har en Youtube-kanal som heter just Aktieanalytikern. Han pekas i maktbarometern ut som den tredje mest inflytelserika Youtube-influencern i ekonomi.

Aktieanalytikern laddar upp videos nästan varje dag där han framför en rumsavdelare pratar om främst aktier. Han använder sig av en extremt riskfylld strategi där han köper aktier som gått ner mycket och belånar portföljen maximalt.

Aktieanalytikern anser sig vara "Fire" men eftersom hans aktieportfölj efter flera dåliga år nu bara är värd ungefär 1 miljon kronor och han har levnadsomkostnader på 40-50 tusen per månad är han beroende av extremt hög avkastning för att inte behöva återgå i arbete.

Vad anser ni om Aktieanalytikern och dennes strategi? Tror ni han kommer klara att försörja sig på portföljen även på lite längre sikt?

https://medieakademin.se/wp-content/...onomi-2023.pdf

https://www.youtube.com/@Aktieanalytikern

Följde hans råd om Plejd för ett antal år sedan. Gjorde typ 50% upp i alla fall innan jag sålde. Sedan dess har jag hunnit lägga ned aktier och gått över till fonder då intresset har svalnat.

Följde även hans tips om att prova BAP när jag var Stockholm. Vilket ja gjorde, det var helt klart ett smarrigt och bra tips.
Citera
2025-04-08, 12:57
Citat:

Tänkte att det var utgiften för belåningen av portföljen? Eller bor han i ett palats han har lånat till?
Citera
2025-04-08, 14:24
Medlem
Ringhals3s avatar
För att genomföra belåning så måste man ha kredit beviljad vilket syns hos UC och man får inte hur mycket kredit som helst så tricket att belåna den andra portfäljen när den första rasat är inte självklart att det går att genomföra.
Senast redigerad av Ringhals3 2025-04-08 kl. 14:37.
Citera
2025-04-08, 15:27
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zader
Det är nu han börjar ljuga kring sina "innehav", antagligen för att inte tappa medlemmar. Att han blev utraderad är helt 100 % korrekt. En matematisk omöjlighet att inte nordnet tvångssålt hans "företagsportfölj", med en så stor belåning och ett ras på 40 %.

Så har han några små portföljer med 10-50k sek styck, gissningvis totalt runt 90k. Nu börjar jag luta åt att han börjat ljuga som en borstbindare.
Senast redigerad av Oh-be-wan 2025-04-08 kl. 15:31.
Citera
2025-04-08, 19:22
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laszlo Kovacs
Kände inte till Aktieanalytikern sedan tidigare men tänk vilken clout han hade kunnat få på Wallstreetbets om han youtubade på engelska. Den här videon där med tårar i ögonen berättar att han fått sin portfölj utraderad efter att suttit med 3 x belåning när Trump presenterade handelstullarna är det närmaste en svensk guh-video som jag sett. Saknar dock skärmdumpar, svårt att ta honom på allvar utan såna.
Har nu kollat på ytterligare några videor av denne man. Snälla, någon måste göra en Youtube-dokumentär om denna degen! Hade jag inte redan haft ett stort hobbyprojekt så hade jag pröjsat för Patreon och Youtube-medlemskap för att kunna skapa dokumentären själv. Det finns redan en hyfsat stor Youtube-genre om Wallstreetsbets-degens och jag tror att en dokumentär om Aktieanalytikern (med översättning) skulle kunna få många internationella views då det finns så mycket inspelat material samtidigt som han är emotionell och relaterbar. Hoppas förresten att det slutar lyckligt för honom (vilket också skulle göra en dokumentär bättre).
Citera
2025-04-08, 21:21
Medlem
AMD ner 6%

Kina tullar 104%

Spännande morgondag väntar

Köp imorgon!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto