Citat:
Ursprungligen postat av
Duerf
Det är inte så att börserna har gått dåligt. OMX och First North har gått sidledes senaste 10 månaderna.
Om man som han är så högt belånad, har så stora uttag och går in i småbolag där han köper i dippen att man inte klarar en börs som inte går kraftigt upp varje år är det naturligtvis ingen hållbar situation och inget självbedrägeri om hur man är en överlägsen placerare som är bättre på att analysera än i princip alla kommer ändra det.
Hoppas andra lär sig lite av det här så har hans läropengar inte vart bortkastade. Jag har en känsla att han inte kommer dra de lärdomar han borde av det.
Han skaffade dessa pengar med samma strategi som nu kraschar. Det är som en bankrånare som lyckats med fem bankrån skulle lagt av efter det femte eftersom han åkte dit under det sjätte försöket. Folk som går igång på risk kommer aldrig vara nöjda och kommer aldrig hoppa av. Metoden har ju funkat tidigare då de kör på. Speltorskpsykologi.
Ni pratar som alla småbolag ska gå i konkurs, jag vet inte om ni är medvetna om det men räntesänkningscykeln är i full gång sedan snart ett år vilket kommer gynna småbolagen.
Det är ju inte så att han köper värdelösa bolag, utan bolag som har haft tufft i konjukturen och är räntekänsliga.
Tex Nibe nu senast, tror ni på fullaste allvar dom ska gå i konkurs och bli värdelösa?
Han är ju ödmjuk i att han säger att han inte har en aning på kort sikt, det är ingen som vet om en aktie ska gå upp eller ner, såvida man inte heter Blackrock och bokstavligen styr marknaden dit man vill.
Nibe kan gå ner till 20kr, vem vet, men den kan likagärna gå till 50kr på rapporten om den överraskar minsta positivt, vilket i hans fall blir 20-25% vinst med gav runt 40kr.
Jag håller definintivt inte med honom i alla hans analyser men många tycker jag ändå är vettiga, på 1-3års sikt.
På kort sikt kan vad som helst hända. Det är han ärlig med ju.
Det är stor risk för en börskrasch i USA, 10åringen nästan 5%, risk för ny inflationsuppgång, och det mesta är övervärderat så det heter duga över där.
Blir det så, ja då får nog AA söka jobb.
98% av er som kommenterar här har inte ens 50.000 på er ISK, så vilka är ni att prata om aktieaffärer och döma ut någon som levt på det i fem år.... avundsjuka kallas det.
Mannen är ju autistisk så det heter duga och ni hakar upp er på att han inte framstår som ödmjuk, det ingår inte i den diagnosen....
Vem av er skulle erkänna att ni förlorat 250.000 på en vecka öppet? Troligtvis ingen. Så att ni kallar han lögnare är bara patetiskt, han är ju öppen som en bok.
Stängde dessutom ner sin kanal och ni fortsätter kalla honom utsugare... det lär kosta honom stora pengar i längden.