2025-01-18, 15:20
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Har KA lämnat Youtube nu?
Han har inte gjort en film på 5 dagar och näst sista filmen var 12 dagar sedan. Det brukar ju stå "Endast för medlemmar" när han lägger upp filmer. Sicken bedragare! "Bli medlääääm för niti niieee kronor per måååånad så kan du ta deel av konkursalytikerns filmer"...sedan slutar han göra filmer.

Jag måst beundra KA för att vara årets bluff och alla gick på det.

Edit:
På sin Patreon skriver han Hexatronic - Inte lika intressant längre. Oj oj...tänk all förlust som han har gjort. För någon månad sedan så var Hexatronic hjälten i hans portfölj. Hans portfölj är ca 60% Hexatronic.... Inte bra det här! AA blir KA - Konkursanalytikern
60 % Hexa köpta på 38-ish va. Tillade ner till 33-ish. Blev nog tvångsförsäljningsdax där. Nu på 35,8-ish och såklart massa Tramstema (p/e: 44)
Citera
2025-01-18, 15:26
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
60 % Hexa köpta på 38-ish va. Tillade ner till 33-ish. Blev nog tvångsförsäljningsdax där. Nu på 35,8-ish och såklart massa Tramstema (p/e: 44)

Nej. Han köpte Hexatronic för några år sedan. Då låg den högre än 38!
Han har förlorat mycket på detta, för han köper vid aktiv nedgång.

Nu så börjar han sälja bort Hexatronic efter han har spelat bort bankernas pengar.
Citera
2025-01-18, 15:28
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Nej. Han köpte Hexatronic för några år sedan. Då låg den högre än 38!
Han har förlorat mycket på detta, för han köper vid aktiv nedgång.

Nu så börjar han sälja bort Hexatronic efter han har spelat bort bankernas pengar.
Nej, han har också tradat Htro. Jag har koll som vanligt. Du har det inte.

Först lossade han stora summor på Hexatronic, köpte massivt hela vägen ner. Men sedan köpte han stora mängder htro på 25-26, höll även när den föll till 17, sedan gick den upp till 50+ där han sålde nästan allt, med den traden fixade han tillbaka nästan 1 mille, som sedan började nallas bort i andra innehav som gick snett, typ snapchat. Men nu gick han in 38-42 med full patte igen, 60 % av portföljvärdet men full patte belåning. Nu har nog runt >200k från den där millen försvunnit igen tack vare (över)belåningen, i nettotradingförlust och mer därtill har säkert nettoförlorats när andra innehaven dippade några veckor sedan.
Senast redigerad av Oh-be-wan 2025-01-18 kl. 15:34.
Citera
2025-01-18, 15:37
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:

Först lossade han stora summor på Hexatronic, köpte massivt hela vägen ner. Men sedan köpte han stora mängder htro på 25-26, höll även när den föll till 17, sedan gick den upp till 50+ där han sålde nästan allt, med den traden fixade han tillbaka nästan 1 mille, som sedan började nallas bort i andra innehav som gick snett, typ snapchat. Men nu gick han in 38-42 med full patte igen, 60 % av portföljvärdet men full patte belåning. Nu har nog runt >200k från den där millen försvunnit igen tack vare (över)belåningen, i nettotradingförlust och mer därtill har säkert nettoförlorats när andra innehaven dippade några veckor sedan.

Så du menar att han har gjort vinst?
Citera
2025-01-18, 15:40
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Så du menar att han har gjort vinst?
Beror på vad du menar med vinst.
Från 2024-03 till 2024-08 har han tjänat ca 1-1,3 millar på hexatronic.
Därefter har han förlorat ca 200k på hexatronic igen är min gissning.
Citera
2025-01-18, 15:42
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:

Oerhört taktiskt oskicklig på att använda belåning är karln.
Han skulle kunna vara framgångsrik om han inte vore så otålig och dålig på att välja aktier. Han väljer nån bra och sen massa skit som sabbar allt.
Citera
2025-01-18, 15:42
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Beror på vad du menar med vinst.
Från 2024-03 till 2024-08 har han tjänat ca 1-1,3 millar på hexatronic.
Därefter har han förlorat ca 200k på hexatronic igen är min gissning.

Ja, då har han gjort det bra om han tjänar så mycket på kort tid. Inte för jag tror det dock.
Citera
2025-01-18, 15:45
Medlem
Brottar-Bertils avatar
Aktieanalytikerns videor framstår som ett slags terapi för honom. Han intalar sig själv att han är störst, bäst och vackrast, och när verkligheten talar ett annat språk blir han klart skärrad. I sista videon jag såg tittade han in i kameran och utbrast helt random "Jag är så jäkla bra". Men i ögonen lyste skräcken och tvivlet, rentav självhatet. Och det nervösa lilla flinet som följde bekräftade lögnen. Jag är faktiskt väldigt tveksam till om denna självmedicinering verkligen är bra för en - enligt egen utsago - så skör person. Risken är att offentligheten och självbedrägeriet bara förvärrar det dåliga måendet.
Senast redigerad av Brottar-Bertil 2025-01-18 kl. 15:47.
Citera
2025-01-18, 15:46
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ja, då har han gjort det bra om han tjänar så mycket på kort tid. Inte för jag tror det dock.
Som om jag skulle tro om du tror på mig eller inte. 😂

Du har IQ som är typ hälften av mitt. Ungefär som om jag skulle bry mig om vad folk på hemmet för utvecklingsstörda tror om vad jag skriver. 😂

Aktiegamblern har tur ibland, så har han fått massa uppmärksamhet och youtubepengar. Bra för honom.

Citat:
Ursprungligen postat av Brottar-Bertil
Aktieanalytikerns videor framstår som ett slags terapi för honom. Han intalar sig själv att han är störst, bäst och vackrast, och när verkligheten talar ett annat språk blir han klart skärrad. I sista videon jag såg tittade han in i kameran och utbrast helt random "Jag är så jäkla bra". Men i ögonen lyste skräcken och tvivlet, rentav självhatet. Och det nervösa lilla flinet som följde bekräftade lögnen. Jag är faktiskt väldigt tveksam till om denna självmedicinering verkligen är bra för en - enligt egen utsago - så skör person. Risken är att offentligheten och självbedrägeriet bara förvärrar det dåliga måendet.
Någon tvingad grandios bild har infunnit sig. Har roat mig lyssna ca 5-15 min i samband på att jag för annat. Helt spacat hur han ganska nyligen börjat ego-boosta sig själv till skyarna. Men antagligen någon försvarsmekanism. Men det ger lite spykänslor lol. Jag menar visst jag egoboostar mig också ibland. Men man vet man är dödlig. Om 40 år är man borta och inget av mig stannar här (mer än kanske ett bra minne hos mina barn). Allt är en tidsfråga.
Senast redigerad av Oh-be-wan 2025-01-18 kl. 15:52.
Citera
2025-01-18, 15:49
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Som om jag skulle tro om du tror på mig eller inte. 😂

Du har IQ som är typ hälften av mitt. Ungefär som om jag skulle bry mig om vad folk på hemmet för utvecklingsstörda tror om vad jag skriver. 😂

Aktiegamblern har tur ibland, så har han fått massa uppmärksamhet och youtubepengar. Bra för honom.

Jag uppfattar KA inte som ha tur. Snarare så brukar KA mest bara göra filmer för det sociala. Det är garanterat diagnoser bakom skapelsen av hans filmer. Jag gissar på narcissism och en släng av ADHD.
Citera
2025-01-18, 17:08
Medlem
watcher1970s avatar
Märklig man, den där A.A.
Har följt ett antal av hans videos sedan våren -24. Några korta reflektioner:
+Han tar enorm risk med sin belåning i chansaktier. Som att alltid spela Rysk roulett.
+Han har en kraftig kassaförbränning- behöver ha netto 40-50k per månad- om jag fattat det korrekt!
+ Bor i stort hus och har höga värmekostnader.
+Sambon jobbar heltid och man har två hemmaboende barn, typ 20 år.
+ A.A är ”arbetsfri” sedan 4-5 år och lever på aktierna.
+ Har extremt knepig dygnsrytm, sover på dagarna- är vaken på nätterna.
+ Den enda dryck han missbrukar är kaffe.
+ Har dålig mathållning (läs pizza och hamburgare på både längden och tvären”).
+ Har troligen en mängd olika diagnoser.
+ Avskyr goda råd och vet alltid bäst själv. Har enormt höga tankar om sig själv.

Synd att han blivit osynlig för oss snåljåpar. Han var spännande att följa- även då jag aldrig ägt några av de aktier han pratat om, med undantag av Note.
Citera
2025-01-18, 18:49
Medlem
A.A:s livsstil är på många sätt en paradox. Trots att han framställer sig som ekonomiskt oberoende och lever ett liv präglat av frihet, framgår det att hans finansiella verklighet är långt ifrån stabil. Han har skapat en livssituation där hans månadsutgifter, som ser ut att ligga runt 40-50 000 kronor netto, i princip överstiger vad hans kapital rimligen kan bära över tid – särskilt med tanke på att han belånar sin portfölj för att upprätthålla denna nivå av konsumtion.

Det som blir tydligt är att hans livsstil är beroende av en konstant uppgång i portföljens värde, något som inte är hållbart i längden. Börsen är oberäknelig, och även de mest rutinerade investerarna kan inte undvika tillfälliga eller långvariga nedgångar. För A.A. innebär detta en konstant risk att hans belåning ska bli en fälla – att en större marknadskorrigering skulle kunna leda till tvångsförsäljningar och dramatiskt minska hans tillgångar. Med andra ord spelar han inte bara ett högriskspel, utan han gör det utan att ha tillräcklig ekonomisk buffert för att kunna hantera motgångar.

Det mest slående är kanske att A.A. inte verkar erkänna, eller ens reflektera över, att hans nuvarande tillvaro inte är ekonomiskt självförsörjande. Istället agerar han som om framtida vinster på börsen är en garanti snarare än en möjlighet. Detta förhållningssätt innebär att han i praktiken skjuter upp problemet – han finansierar dagens livsstil på framtida börsuppgångar som kanske aldrig kommer.

Denna kombination av hög konsumtion, belåning och brist på långsiktigt hållbar planering skapar en bräcklig ekonomisk grund som i princip inte räcker för att bära den livsstil han valt. Detta ger en bild av en person som kanske jagar frihet och självförverkligande, men som riskerar att förlora allt om marknaden vänder. Hans livsstil är inte bara ett uttryck för individualism och oberoende, utan också en varningssignal för vad som händer när man bygger sitt liv på optimism snarare än realism. Den avgörande frågan är: hur länge kan han fortsätta innan verkligheten kommer ikapp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in