2025-09-26, 17:18
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lebiatan
Man undrar ju hur samtalen går där på korridoren. AA säger att han sköter hela familjens ekonomi. Hennes kursare undrar varför hon låter en tomte förnedra henne. Hon ber pappa sluta. Han hulkar fram "men... jag är ju så duktig?" med tårfyllda ögon.

För allas skull herr JF, sluta med detta nu. Plocka de få marker du har kvar och lös in.
Tror inte att folk har kännedom om andras föräldrar på korridor. 0 pers visste vem mina föräldrar var när jag gick på uni. Mina päron var dessutom fd ganska kända inom sina ämnen och väldigt framgångsrika.
Citera
2025-09-26, 18:22
Medlem
Citat:
Vilken tur för honom att tjänstepensionen snart kommer, den kommer ju till skillnad från hans övriga kapital att få enorm avkastning.

AAs egen tjp var för en månad sedan värd knappt 1,7 mkr. 25% av de kan han investera själv i aktier o har valt 100% Hexatr för att han vill ha "en fetare pension". Jag tycker det låter som ganska liten tjp att ta ut från 55 års ålder.

Sambons är marginalt större. Hon är något äldre, jobbar men den tjp har de redan börjat ta ut.

För övrigt verkar det vara tryckt stämning i bastun denna fredag.
Citera
2025-09-26, 18:48
Medlem
Ny gratisvideo. Han ojar sig lite över framtiden efter att ha suttit med miniräknaren. Jag väntade hela videon på att han skulle avbryta skådespeleriet och säga "SKOJA jag har sålt allt annat och lastat allt in i hexatronic!" men det kom aldrig.

https://www.youtube.com/watch?v=DhFhrXR0v2Q
Citera
2025-09-26, 19:12
Medlem
Citat:
Man undrar ju hur samtalen går där på korridoren. AA säger att han sköter hela familjens ekonomi. Hennes kursare undrar varför hon låter en tomte förnedra henne. Hon ber pappa sluta. Han hulkar fram "men... jag är ju så duktig?" med tårfyllda ögon.

För allas skull herr JF, sluta med detta nu. Plocka de få marker du har kvar och lös in.

Ja, han borde göra det för sin dotters skull åtminstone. Eller absolut lägga ner sina patetiska youtubekanaler där han skämmer ut sig med sin vidriga självgodhet och okunskap.
Citera
2025-09-26, 19:37
Medlem
Allt handlar om pengar för AA. Dagens video var en ny strategi för att se om han kan få fler följare som medlemmar vilket alltmer blir viktigt för hans arbetsfria liv. Hans år som en dryg besserwisser har dock kommit i kapp honom. Dags att börja jobba och göra rätt för sig AA. Ingen tycker synd om dig.
Citera
2025-09-26, 19:45
Medlem
Verkar som att han nyktrat till om än lite sent .Det är ju så att även om han nu placerar återstoden av pengarna i värdens säkraste papper så kan allt hända /skita sig i närtid sådan är börsens natur .Tar pengarna helt slut så blir det ju svårt att driva en YouTube sida om investeringarna,det blir ju inte intressant längre .Hur mycket talar för att han skall vända det och plötsligt göra vinst ? Inte mycket skulle jag säga o absolut o framförallt inte i den takten han nu önskar och behöver.En svår situation där analytikern riskerar betydligt mycket mer än vad som sitter på aktiekontot.Han borde ta och strypa all belåning till att börja med och noggrant tänka över situationen både en och två gånger .
Citera
2025-09-26, 19:48
Medlem
Slopar han belåningen är det slut med alla drömmar. Enda chansen att nå den extrema avkastning han drömmer om är kombinationen av stigande aktier och maxad belåning. Han har inga möjligheter att få hög avkastning med endast stockpicking, det är bevisat gång på gång.
Senast redigerad av Petronius 2025-09-26 kl. 20:09.
Citera
2025-09-26, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Slopar han belåningen är det slut med alla drömmar. Enda chansen att nå den extrema avkastning han drömmer om är kombinationen av stigande aktier och maxad belåning. Han har inga möjligheter att få hög avkastning med stockpicking, det är bevisat gång på gång.

Det är en extrem komplex situation han satt sig i och förlorar han de sista pengarna så är det stor chans att det sätter igång en kedjereaktion där han riskerar både hus och gud vet vad/mer.60.000 Skattade kronor är inte något som bara trillar in på kontot utan en motprestation och är man känd för vilda aktie spekulationer på YouTube så tänker sig nog potentiella arbetsgivare både en o två gånger innan anställning.klarade han sig inte på 5 miljoner då vad skulle kunna rädda honom nu ?Jag tror det är dax för skadereglering och att göra det bästa av situationen innan det definitivt är för sen (om det inte redan är det)
Citera
2025-09-26, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tekniskanalytiker
Det är en extrem komplex situation han satt sig i och förlorar han de sista pengarna så är det stor chans att det sätter igång en kedjereaktion där han riskerar både hus och gud vet vad/mer.60.000 Skattade kronor är inte något som bara trillar in på kontot utan en motprestation och är man känd för vilda aktie spekulationer på YouTube så tänker sig nog potentiella arbetsgivare både en o två gånger innan anställning.klarade han sig inte på 5 miljoner då vad skulle kunna rädda honom nu ?Jag tror det är dax för skadereglering och att göra det bästa av situationen innan det definitivt är för sen (om det inte redan är det)

Hur skall en tjänstepension som är värd 1,4 miljoner kunna rädda honom? Maxar han den på fem år får han ändå bara kanske 16 tusen efter skatt. Sen är han körd. Han behöver ju mycket mer än så varje månad. Så även om hans sparkapital på en halv miljon håller honom arbetsfri fram till 55 är han ju ändå inte hemma. Och tar han ut tjänstepension redan vid 55 kommer han vara fattigpensionär när han blir 67.
Citera
2025-09-26, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Hur skall en tjänstepension som är värd 1,4 miljoner kunna rädda honom? Maxar han den på fem år får han ändå bara kanske 16 tusen efter skatt. Sen är han körd. Han behöver ju mycket mer än så varje månad. Så även om hans sparkapital på en halv miljon håller honom arbetsfri fram till 55 är han ju ändå inte hemma. Och tar han ut tjänstepension redan vid 55 kommer han vara fattigpensionär när han blir 67.

Knappast ens om han räknar med sambons tjp, den är ju ung lika stor. Sambon får helt klart räkna med att jobba länge. Jag har ärligt talat svårt att se vad AA ska jobba med, det är en tuff arbetsmarknad därute. Kanske kan han dryga ut kassan med att köra svarttaxi?
Citera
2025-09-26, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
Knappast ens om han räknar med sambons tjp, den är ju ung lika stor. Sambon får helt klart räkna med att jobba länge. Jag har ärligt talat svårt att se vad AA ska jobba med, det är en tuff arbetsmarknad därute. Kanske kan han dryga ut kassan med att köra svarttaxi?

Svarttaxi funkar inte nu när man kan ta en Bolt hur billigt som helst. Skall han få ihop de belopp som krävs måste han jobba hela dagen, oavsett vilket okvalificerat jobb han lyckas få tag i.

Jag vänder mig inte mot att man tar ut tjänstepension redan vid 55 år, så länge man är medveten om konsekvenserna. Om jag på något sätt skulle lyckas krascha min obelånade portfölj som dessutom innehåller en räntekomponent skulle jag definitivt överväga att ta ut tjänstepension så tidigt det går för att slippa börja jobba. Men jag behöver heller inte några 50 000 kronor i månaden för att leva "värdigt". Skulle portföljen dock krascha så rejält att den riskerar att ta slut före 65 skulle jag utan att tveka i god tid söka efter ett deltidsjobb för att stoppa urholkningen av kapitalet innan det är nere på kritiskt låga nivåer. AA borde ha gjort det redan för flera miljoner kronor sedan...
Citera
2025-09-26, 20:34
Medlem
Ny video på youtube nu. "Min Arbetsfrihet är i omedelbar Fara - Åtgärder vidtas". Han har bara 500k kvar efter skatter och skit. Han funderar på att säkra upp och sälja skiten nu. "Hexatronic verkar inte ha någon botten". Hahaha

Det är kul att han säger "det här var inget jag hade räknat skulle ske". Alltså har han absolut noll riskhantering.

Han säger att han är nöjd med 4 års arbetsfrihet. Att det har förändrat hans liv. Omg.
Senast redigerad av ormkruka 2025-09-26 kl. 20:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in