Citat:
Ursprungligen postat av
Manneniburen
Tyvärr för AAs del är det kört. Han behöver plocka ut ca 50k varje månad och pengarna räcker helt enkelt inte till hans tjänstepension kan börja plockas ut. Matten går inte ihop.
Hade jag varit i AA sits så hade jag sett detta som dyr läropeng och aldrig litat på min magkänsla igen. En icke obetydande del av kapitalet hade gått till psykolog för att överkomma ångesten att gå från 5 miljoner till 700k och arbetslös.
Ja håller med. Han bör sälja alla aktier o sätta kvarvarande pengar på ett bankkonto tillsvidare. Tjp kan han återgå till ord fondinnehav, det har ju varit framgångsrikt. I övrigt gäller:
* Sök jobb, extraknäck etc
* Dra ned på så mycket utgifter som möjligt. Att leva över sina tillgångar går inte längre.
* Se till att de vuxna barnen som bor hemma betalar för sig
*Sälj bilar, mc etc. I vart fall ut med dem på annonser.
*Gör filmer på de YT-kanaler som har reklamintäkter. Då ska han göra filmer som lockar publik, så det gäller förmodligen att "fläka ut sig" ordentligt.
Det är sannolikt ett tufft uppvaknande för AA, helgen är nog inget kul. Men han kan fortfarande landa med fötterna på jorden med lite tur.
Därefter kan han börja med investeringar igen, men jag anser att han bör hålla sig till fonder.