2025-05-08, 14:08
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottar-Bertil

Köpte du SSAB när ryssarna gick in i Ukraina också?

Citera
2025-05-08, 22:06
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Ja Nobia är en riktig skitaktie, råkade köpa den av misstag när jag skulle köpa Nobina, det stod mig dyrt.
Haha, hur f-n kan det hända, tittar du inte skärmen när du lägger ordrar? 😄
Citera
2025-05-08, 22:07
Medlem
jack.danielss avatar
Den här tråden är lika avslagen som självaste bastuanalytikerns ”analyser” är 😂
Citera
2025-05-08, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Ja Nobia är en riktig skitaktie, råkade köpa den av misstag när jag skulle köpa Nobina, det stod mig dyrt.

Ibland gör man fel. Jag hade börjat investerat i Maritim Transport och letade efter företag som transporterade LNG (naturgas). Hittade ZIM Shipping med huvudkontor i Israel som köpt "LNG-tankers". Det var först efteråt jag förstod att de här fartygen inte FRAKTADE naturgas utan de DREVS med naturgas. Men jag har behållt aktierna och det "flyter på"...de har gett bra med utdelning också.

Efteråt hittade jag vad jag letade efter och köpte Norska FLEX LNG...
Citera
2025-05-08, 22:14
Medlem
Aktieanalytikern tog ut 100 000 kr i lön 2023, minus 191 776 kr i kapital.
Citera
2025-05-08, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inkomstuppgifter

Woops... Den där minusposten - låter som all ränta han betalar till Nordnet eller? Man kanske borde köpa aktier där... Skulle kännas skönt att veta att utdelningen kommer från AA's ficka :-D
Citera
2025-05-09, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Den här tråden är lika avslagen som självaste bastuanalytikerns ”analyser” är 😂

Ja, han är ovanligt tyst eller?
Citera
2025-05-09, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zader
Ja, han är ovanligt tyst eller?

Ser att han släppte en gratis-video för två dagar sedan med nära en timmes svammel om "hans kompletta strategi". Någon som kan ge ett referat på vad fanskapet säger? Orkar inte se en minut. :-D
Citera
2025-05-09, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inkomstuppgifter
Jag har också reagerat på kapitalkostnaderna. Men om vi antar att räntan var 5% svarar detta mot en låneskuld om 4 mkr. Är Lotusen (300 tkr?) också belånad?
Citera
2025-05-09, 10:28
Medlem
niokilometers avatar
Kanske Aktiegurun skull titta på Elicera Thaerapeutics.

"Obotlig cancersjuk blir tumörfri" är den korta varianten.

Mer finns förstås att läsa om företaget bara nått klick bort.
Citera
2025-05-09, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
Stora förväntningar inför den kvällens långa video men totalt magplask. Bara gammal skåpmat.
Ca 48.50 - "Min kompletta strategi då? Ja jag bytte från mål att nå 10 miljoner till youtubestrategin - maximera intäkterna från Youtube" Å fan
Inte helt ordagrant men ungefär så utryckte han sig. AA anser att i förhållande till kanalens storlek så drar han in extremt mycket pengar, 30-40K / månad. Helt klart imponerande siffror.

Sen avslutar han med sitt falska budskap att han hans aktiestrategi slår index ordentligt. Jo tjena.

Men sammantaget en totalt meningslös video.

Citat:
Ursprungligen postat av NiklasD
Ser att han släppte en gratis-video för två dagar sedan med nära en timmes svammel om "hans kompletta strategi". Någon som kan ge ett referat på vad fanskapet säger? Orkar inte se en minut. :-D
Se min sammanfattning ovan. Fullständigt meningslös film.

Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollavgift
Jag har också reagerat på kapitalkostnaderna. Men om vi antar att räntan var 5% svarar detta mot en låneskuld om 4 mkr. Är Lotusen (300 tkr?) också belånad?
Han säger ju själv att hans hus är belånat upp till taknocken. Inget man har anledning att betvivla Han väntar ju tack var det en ordentlig skatteåtebäring som ska vara med att rädda hushållsbudgeten den närmsta tiden.
Citera
2025-05-09, 11:07
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiklasD
Orkar inte se en minut. :-D

Just denna har ”enuddafigur” dissat, så den hoppar jag över! Annars kan jag se en o annan video, men naturligtvis på 1,25 eller 1,5 x hastigheten för att korta ner plågan 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in