Flashback bygger pepparkakshus!
2025-12-03, 11:58
Medlem
Jofandus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Hexayronic snart under 20 kr igen, är AA beredd med lån och krediter?

Icke fyrkantiga banker står redo att låna ut pengar
Citera
2025-12-03, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jofandu
Icke fyrkantiga banker står redo att låna ut pengar
Låne ut penger med elendig sikkerhet er risikosport. Kqn neppe være noe annet enn et slags obligasjonslån med høye renter.
Citera
2025-12-03, 14:26
Medlem
RobertSmiths avatar
Saker man funderar på är om AA kommer att minska EK och ta ut en 'fet-lön' innan nyår. OBS! EK består av minst 150k i lån, visserligen är EK summan av fem portföljer så det är inte så att AA har lånat pengar för att ha råd att betala 40-50K i utgifter (till största del ränta och amortering plus någon pizza och cola).

p.s vartefter Hexan blir 'billigare' så minskar belåningsutrymmet och hävstången ökar. Just nu säljs Hexan på adventsrea för under tjugan. d.s
Citera
2025-12-03, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertSmith
p.s vartefter Hexan blir 'billigare' så minskar belåningsutrymmet och hävstången ökar. Just nu säljs Hexan på adventsrea för under tjugan. d.s

Ingen är väl direkt förvånad?
Som skrivits tidigare, som lite kuriosa så kan man ju roa sig med att kolla grafen 2025.
Fyra betydande short squeeze, varav den förra bara var för 5-6 veckor sedan.
Samtliga gånger har det följts av nya lows.
Vad som är mer än kuriosa däremot är trenden, där kraften i en trend inte ska underskattas, och som alltjämt är ner
let the trend be your friend och the market can stay irrational longer than you can remain solvent"

Om även förra veckans squeeze slutar med nya lows eller ej står skrivet i stjärnorna, men det står många andra tåg på perrongen också och väntar.
Senast redigerad av Jahajavabra 2025-12-03 kl. 15:07.
Citera
2025-12-03, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahajavabra
Ingen är väl direkt förvånad?
Som skrivits tidigare, som lite kuriosa så kan man ju roa sig med att kolla grafen 2025.
Fyra betydande short squeeze, varav den förra bara var för 5-6 veckor sedan.
Samtliga gånger har det följts av nya lows.
Vad som är mer än kuriosa däremot är trenden, där kraften i en trend inte ska underskattas, och som alltjämt är ner
let the trend be your friend och the market can stay irrational longer than you can remain solvent"

Om även förra veckans squeeze slutar med nya lows eller ej står skrivet i stjärnorna, men det står många andra tåg på perrongen också och väntar.
Hexatronics utveckling är dock inget som behöver oroa Aktienollan. Hans inkomst har mycket lite med aktier att göra nuförtiden.
Citera
2025-12-04, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lebiatan
Hexatronics utveckling är dock inget som behöver oroa Aktienollan. Hans inkomst har mycket lite med aktier att göra nuförtiden.
Han överdriver (=skryter) sina inkomster. Som jag förstår redovisar han YT utan moms och arbetsgivaravgifter. Och jag tror inte att antalet medlemmar kommer att hålla sig. För på en skala 1-10, hur kul är det att se oredigerade manuslösa videor med samma innehåll?
Citera
2025-12-04, 11:13
Medlem
Ringhals3s avatar
Och där gick Hexan under 20kr på en i övrigt urstark börs. AA jagar snabblån kan vi anta.
Citera
2025-12-04, 11:14
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollavgift
Han överdriver (=skryter) sina inkomster. Som jag förstår redovisar han YT utan moms och arbetsgivaravgifter. Och jag tror inte att antalet medlemmar kommer att hålla sig. För på en skala 1-10, hur kul är det att se oredigerade manuslösa videor med samma innehåll?

Betalar han moms och arbetsgivaravgifter då?
Måste han det?
Citera
2025-12-04, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Betalar han moms och arbetsgivaravgifter då?
Måste han det?

Well. Skatteverket vill gärna att man betalar moms och arb.avg som egenföretagare.
Citera
2025-12-04, 15:55
Medlem
jack.danielss avatar
Om man köpte HTRO för exakt tre år sedan så har man tappat nästan 90% av värdet sedan dess!
Kalle Anka siffror!
Citera
2025-12-04, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollavgift

Rent logiskt borde du ha rätt, han är ju väldigt kass och tråkig. Det enda roliga var förr när man följde hans "aktieresa" och han tog sina investeringar på allvar. Men eftersom jag inte trott att han skulle få ihop 500 fårskallar som betalar till att börja med, så blir jag inte överraskad om dom fårskallarna han fått ihop följer honom in i kaklet.
Citera
2025-12-04, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Om man köpte HTRO för exakt tre år sedan så har man tappat nästan 90% av värdet sedan dess!
Kalle Anka siffror!
Ja herregud! Och det var väl då i samma veva som han började göra massa videos om hur den skulle gå upp 200-300 % inom 2-3 år…
Det gick ju sådär..
Sen hoppas man ju bara att han fårskallar till betalande medlemmar inte gör samma sak!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in