Citat:
Ursprungligen postat av
watcher1970
Stämmer säkert- han har ju kört dessa trick många gånger förut. Repris på reprisen så att säga.
Och skulle han köra portföljerna i botten så lär han fortsätta med sina videor, ett bra sätt att dra in en hyfsad månadspeng. Jag trodde aldrig att så många skulle vilja följa honom och betala för nöjet.
Det är ju just det - underhållning. Av de icke raderade kommentarerna till hans videor att döma finns det enstaka personer som faktiskt tycker att han är intressant - ett föredöme, rentav - ur ett aktieperspektiv. Jag vet att det finns de som s.a.s. tar rygg på honom

, men de flesta ser nog framför allt underhållningsvärdet i denna cirkus där Aktieanalytikern är både konferencier, clown och svärdslukare. Precis som här på Flashback - om jag tolkar de motstridiga känslorna rätt - så vill de flesta ändå honom väl nånstans och hoppas att han ska resa sig på nio, samtidigt som de inte skulle sörja om han en dag livesänder från Arbetsförmedlingen och glädjestrålande meddelar att han funnit meningen med livet i form av ett vikariat i hemtjänsten.
En del betalar för strömningstjänster, Spotify, poddar och bloggar, andra betalar för Aktieanalytikerns självterapi framför rumsavdelaren. Gott så.