2025-03-28, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollavgift
Nu vet vi inte vilket avtal han kan ha med Nordnet, men för sådana som mig kostar det pengar att köpa/sälja.
Antag att han lägger 100 kr om dagen i courtage varje börsdag, 250 st. Det blir 25k på ett år. Med hans krympande kapital är det mist 5%. Lägg till belåningen kostar (4%?, vet inte) så ser man hur dyrt det är med en börs som inte stiger.
Aktieanalytikern bryr sig inte om courtage eller belåningens ränta. Han har så hög teoretisk avkastning att varje köp/sälj betalar överlägset för sig självt.

Det är hans syn på saken. Seriöst. På riktigt.
Citera
2025-03-28, 17:34
Medlem
Han får fixa en gopro så medlemmarna kan få hänga med hos arbetsförmedlingen.Tror jag kan bli jäkligt underhållande.
Citera
2025-03-28, 17:45
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tekniskanalytiker
Han får fixa en gopro så medlemmarna kan få hänga med hos arbetsförmedlingen.Tror jag kan bli jäkligt underhållande.
Tänk arbetsgivaren som läser hans CV:

*2021-2025 Börsgudens chef.
Citera
2025-03-28, 18:02
Medlem
Ojojoj... Vilken psykolog i världens har här möjlighet att vidareutveckla sig gratis. Nej AA du kan inte med din falska personlighet som du haft de senaste två åren på youttube ens genomskåda oss på Loserville.

Du medför obehag med dina videos. Återkopplar återigen till den person du var för 3 år sedan... Vad som kommer ur din mun nuförtiden speglar inte ditt ansiktsuttryck alls. Jag är ledsen... Du kan inte dölja det så för ditt egna bästa rekommenderar jag dig att hålla dig till dem som betalar för att se dig och eventuellt kan du marknadsföra dina videos på psykologers forum.
Citera
2025-03-28, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golfdaren
Ojojoj... Vilken psykolog i världens har här möjlighet att vidareutveckla sig gratis. Nej AA du kan inte med din falska personlighet som du haft de senaste två åren på youttube ens genomskåda oss på Loserville.

Du medför obehag med dina videos. Återkopplar återigen till den person du var för 3 år sedan... Vad som kommer ur din mun nuförtiden speglar inte ditt ansiktsuttryck alls. Jag är ledsen... Du kan inte dölja det så för ditt egna bästa rekommenderar jag dig att hålla dig till dem som betalar för att se dig och eventuellt kan du marknadsföra dina videos på psykologers forum.
Snart kommer det en ny video om hur sjuka vi i looserwille är, att alla ”haters” här i forumet inte fattar ett skit..
Tror han är här inne varje dag och läser det som skrivs!
Kollade även den gamla videon som någon länkade förut, det är skrämmande att se hur han handlar med aktier och att folk tar rygg på honom.
Citera
2025-03-28, 19:21
Medlem
Ny kanal på G
AA
Arbetsmarknads Analytikern
Citera
2025-03-28, 19:45
Medlem
watcher1970s avatar
https://x.com/aa__youtube/status/190...422567242?s=61

Börjar verka lite desperat, men ökar i Hexan…
”Aktieanalytikern erkänner sitt missbruk”” enligt rubriken. Har inte sett videon- inte medlem/ lärjunge.
Ny video för ett par timmar sen…
Citera
2025-03-28, 21:00
Medlem
Jofandus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watcher1970
https://x.com/aa__youtube/status/190...422567242?s=61

Börjar verka lite desperat, men ökar i Hexan…
”Aktieanalytikern erkänner sitt missbruk”” enligt rubriken. Har inte sett videon- inte medlem/ lärjunge.
Ny video för ett par timmar sen…

Det är ingenting att se. Han kommer med darrig röst erkänna ett missbruk och hur rädd han är att detta ska gå åt helvete vilken dag som helst, för att sista minuten av filmen göra en handbromsvändning, ändra tonläge och säga ”jag skämtar bara” och sedan berätta att han är totalt orädd. Han bryr sig inte ett dugg att portföljen är blodröd och att han förmodligen ska unna sig smörgåstårta.
Citera
2025-03-28, 21:13
Medlem
watcher1970s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jofandu
Det är ingenting att se. Han kommer med darrig röst erkänna ett missbruk och hur rädd han är att detta ska gå åt helvete vilken dag som helst, för att sista minuten av filmen göra en handbromsvändning, ändra tonläge och säga ”jag skämtar bara” och sedan berätta att han är totalt orädd. Han bryr sig inte ett dugg att portföljen är blodröd och att han förmodligen ska unna sig smörgåstårta.

Stämmer säkert- han har ju kört dessa trick många gånger förut. Repris på reprisen så att säga.
Och skulle han köra portföljerna i botten så lär han fortsätta med sina videor, ett bra sätt att dra in en hyfsad månadspeng. Jag trodde aldrig att så många skulle vilja följa honom och betala för nöjet.
Citera
2025-03-28, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Hade nästan varit värt 99kr/mån för att följa honom ner i källaren de här sista veckorna/månaderna! Men bara nästan
Kan bli hans livlina. Om historien sprids och han får 50 000 nya betalande följare kan han väl hålla på ett tag till tänker jag 😁

Någon som kan ge en grov uppskattning nu, behöver inte alls vara exakt, vad har han i kapital på börsen och hur mycket lån?
Hörde något om företagsportföljen på 350K, det har ju i stort sett vilken småsparare som helst idag. Eller pratar vi dollar?

Har han några andra tillgångar så som hus/sparkonto osv som någon vet om?

Det barkar rakt ner i källaren helt klart, här sitter jag och oroar mig för börskrasch och att "förlora" ett (ganska många) gäng tusenlappar men jag har ingen belåning och vet att jag får tillbaka dom inom 10 år oavsett. Han kan inte sova gott om natten..
Senast redigerad av Misantropovic 2025-03-28 kl. 21:32.
Citera
2025-03-28, 21:30
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watcher1970
Stämmer säkert- han har ju kört dessa trick många gånger förut. Repris på reprisen så att säga.
Och skulle han köra portföljerna i botten så lär han fortsätta med sina videor, ett bra sätt att dra in en hyfsad månadspeng. Jag trodde aldrig att så många skulle vilja följa honom och betala för nöjet.

Det är ju just det - underhållning. Av de icke raderade kommentarerna till hans videor att döma finns det enstaka personer som faktiskt tycker att han är intressant - ett föredöme, rentav - ur ett aktieperspektiv. Jag vet att det finns de som s.a.s. tar rygg på honom , men de flesta ser nog framför allt underhållningsvärdet i denna cirkus där Aktieanalytikern är både konferencier, clown och svärdslukare. Precis som här på Flashback - om jag tolkar de motstridiga känslorna rätt - så vill de flesta ändå honom väl nånstans och hoppas att han ska resa sig på nio, samtidigt som de inte skulle sörja om han en dag livesänder från Arbetsförmedlingen och glädjestrålande meddelar att han funnit meningen med livet i form av ett vikariat i hemtjänsten.

En del betalar för strömningstjänster, Spotify, poddar och bloggar, andra betalar för Aktieanalytikerns självterapi framför rumsavdelaren. Gott så.
Senast redigerad av ingetbranick 2025-03-28 kl. 21:32.
Citera
2025-03-28, 22:09
Medlem
Gubben började med aktier under covid då ALLT gick upp. Sedan dess tror han att dom aktierna kommer gå upp igen 🤣 han är så fruktansvärt dålig. Köper fallande knivar hela tiden.

Tycker synd om han.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in