2025-04-01, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Vet inte hans namn. Men har han lurat banken på pengar?

AA har inte lurat någon bank. Varför tror du det?
Citera
2025-04-01, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
Det verkar inte hända mycket. Jag citerar ju lite då o då från AAs medlemsvideor. AA ville ha kontakt med mig i ett annat syfte men direkt meddelande han mig att Youtube o Paetreon skulle stämma mig för jag sabbar för deras affärsmodell. Det verkar dock inte vara prioriterat hos YT el Paetreon då jag inte hört något. AA du läser detta, har du någon uppdatering i ärrendet? Givetvis kontaktade jag honom från en anonym mejladress.

Som vanligt tacksamt för din info. Och sakliga sätt att förmedla men med glimten i ögat.

Låter ju heltokigt att AA tror att YouTube skulle försöka stämma någon för att ha återgett fragment ur en video. Man blir ju nyfiken på vad för avtal och avtalsbrott en sådan stämning skulle baseras på. Och utan avtal borde det handla om utomobligatoriskt skadestånd som inte bara är svårt i vanliga fall men särskilt i ett sådant här fall där man nog lika gärna skulle kunna kalla det för reklam för kanalen.
Är nog bara något AA slänger ur sig för att han blivit sur. Tycker han borde se det som positivt med reklam istället.
Och sedan att YouTube ens skulle bry sig…
Citera
2025-04-01, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahajavabra
Hm, pratar han börskrascher eller större rekyler nu (det är ju en viss skillnad).
Minns jag inte helt fel, så har väl sagt att han förlorade i princip allt under IT kraschen, precis som jag gjorde, och många andra med oss.
Sen har han ju varit borta från börsen mer eller mindre under perioder då han drivit sitt företag med mera.
Visst, han var med under covidkraschen, men satsade väl det mesta av pengar efter att allt redan rasat kraftigt? Han sa väl till sambon att nu samlar vi ihop varenda krona vi kan få fram och sätter allt på börsen eller nått sånt!?
Hur det var under 2008/09 (Lehman kraschen) har jag inget minne av att han ens nämnt!?
Så många fler regelrätta börskrascher har vi väl inte haft sen 2000? Under Greklanskrisen var det förvisso ner mycket, men krasch...nja,
Men vad som egentligen hänt vet ju bara han, men jag försöker bara återge det han pratat om så som jag minns det.
Jo visst, när Hexan var nere på 17kr så var han ju illa ute och reste sig ur askan med bravur, men inte kan man prata om att det var en börskrasch 2023 inte. Krascher i enskilda aktier kommer alltid uppstå däremot.
Lite synd att han inte vill delta aktivt på FB och kommentera, men skulle jag vara helt ute och cykla nu så har han fått ett uppslag till en ny video alldeles gratis med ämnet "den sanna storyn om börskrascher där jag navigerat rätt".

Man kan ju beskriva världen på olika sätt. Antingen så som många nog uppfattar den eller som man själv upplever den. Medan de flesta upplever en börs som är lite positiv på årsbasis upplever AA en nedgång på gissar jag 35% på årsbasis och betydligt mer från sin topp i början av året. Det kan man faktiskt hålla med om är en börskrasch. Att en individbaserad börskrasch skulle studsa upp igen skulle inte jag ta gift på. Däremot en kopp kaffe.
Citera
2025-04-01, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vissenellervilse
Man kan ju beskriva världen på olika sätt. Antingen så som många nog uppfattar den eller som man själv upplever den. Medan de flesta upplever en börs som är lite positiv på årsbasis upplever AA en nedgång på gissar jag 35% på årsbasis och betydligt mer från sin topp i början av året. Det kan man faktiskt hålla med om är en börskrasch. Att en individbaserad börskrasch skulle studsa upp igen skulle inte jag ta gift på. Däremot en kopp kaffe.

Jo det är ju sant, men nu pratar jag om lite mer "vedertagna" begrepp.
Man pratar inte om en börskrasch för att index backar ett par procent en enskild dag, eller 7-8% på ett par månader. Det var lite det jag menade. Sen händer det såklart dagligen att vissa enskilda aktier kraschar, men det är en annan sak. Med riskspridning så är inte det nått jättestort problem om man skulle ha osis att äga en sån aktie. Men vid en regelrätt krasch så finns väl knappt nån aktie som står emot fallet (mer eller mindre).
Senast redigerad av Jahajavabra 2025-04-01 kl. 20:50.
Citera
2025-04-01, 20:55
Medlem
Hur trött är aktieanalytikern?
Han måste väl sålt något idag?
Hela hans portfölj blodrött?
Någon som kan berätta vad han gör ?
Citera
2025-04-01, 21:33
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
Givetvis kontaktade jag honom från en anonym mejladress.

Så börsguden trodde att han (dom) skulle kunna stämma random snubbe från LooserWille, med anonym mail?
Citera
2025-04-01, 21:39
Medlem
Citat:
Man pratar inte om en börskrasch för att index backar ett par procent en enskild dag, eller 7-8% på ett par månader. Det var lite det jag menade. Sen händer det såklart dagligen att vissa enskilda aktier kraschar, men det är en annan sak. Med riskspridning så är inte det nått jättestort problem om man skulle ha osis att äga en sån aktie. Men vid en regelrätt krasch så finns väl knappt nån aktie som står emot fallet (mer eller mindre).

Håller jag så klart med om. Var bara lite ironiskt försök att fånga AAs världsbild 😁
Citera
2025-04-01, 21:40
Medlem
Citat:

"Krasher" (snabba dropp på över 10%), har historiskt sett skett när marknaden minst anat det. Av just den anledningen är det mindre troligt vi kommer få se någon krash i närtid.

Just nu sitter alla på nålar och de dåliga nyheterna har duggat tätt under en längre tid tillbaka. Vi får se vad Trump kommer dragandes med imorgon vad det gäller hans tullar, vilket säkert kommer tas emot negativt av marknaden, men knappast kommer leda till en krash eftersom sentimentet redan är negativt.

Om jag får spekulera gissar jag på att vi går in i en längre period med lägre, eller kanske till och med mycket lägre tillväxt. Börsen kommer troligtvis gå sidledes eller trenda nedåt.

För oss med längre tidshorison ser jag det som en möjlighet att följa våra strategier och plocka upp bolag som blivit billiga. Själv har jag sålt av delar av stora delar av de bolag inom försvarssektorn som jag gick in i för över tre år sedan, innan Ryssland invaderade. Nu plockar jag istället upp bolag inom gruv-industrin som jag tycker ser billiga ut.
Citera
2025-04-02, 00:39
Medlem
Ny ”gratis” vidio .Som att han jobbar på ackord .Antar att det är reklampengar han vill komma åt Vad var poängen med att gå privat ??Ingen vet.Gör sig lustig över att han skall börja jobba (Aprilskämt) jättekul ännu roligare om en vecka eller två när d blir verklighet.
Citera
2025-04-02, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tekniskanalytiker
Ny ”gratis” vidio .Som att han jobbar på ackord .Antar att det är reklampengar han vill komma åt Vad var poängen med att gå privat ??Ingen vet.Gör sig lustig över att han skall börja jobba (Aprilskämt) jättekul ännu roligare om en vecka eller två när d blir verklighet.

Klart där fanns en poäng.

Om du hittar 500 idioter som är villiga att hosta upp en dryg tusing om året så har du säkrat upp en halv mille.

AA är inget aktiegeni direkt men han kan räkna.
Citera
2025-04-02, 01:25
Medlem
Det var väl ungefär200st .Har nog inte blivit flera.Dessutom om pengarna tar slut,vad skall han då prata om? Väder och vind?Dom andra kanalerna har ju självdött,inga nya vidios där för där finns inget att hämta .Att han änns har någon som betalar är en enorm bedrift i sig .Tummen upp på det .Dessutom stort tack till dom som uppdaterar oss här på Flashback.
Citera
2025-04-02, 01:34
Medlem
ingetbranicks avatar
Han är nästan läskigt trovärdig när han narras, den gode/onde AA. Inte många kan sitta framför en kamera och prata i 13 minuter utan att på något sätt röja att han bara skämtar aprilo med oss. Resonerar, uttrycker besvikelse och hopp, ger detaljer osv. Men allt är bara nys. Han skulle kunna lura skjortan av de flesta, tror jag. Vi ska kanske vara glada så länge han nöjer sig med Youtube och inte strävar efter världsherravälde
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in