Flashback bygger pepparkakshus!
2025-03-20, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahajavabra
...
Dessutom är det den typen av bolag som AA köper, som tenderar att rasa mest vid en björn marknad.
...

För den intresserade finns där något som kallas för 'beta' och är ett värde som presenteras om aktien på Avanza, Yahoo Finance, och andra sajter.

'Beta' beskriver hur mycket en aktie rör sig jämfört med det underliggande index:et vid kursrörelser. Typ hur volatil aktien är. Jag ska ge tre exempel.

1. Telia. Beta på 0.27. Rör sig väldigt lite
2. Investor B. Beta på exakt 1. Rör sig alltså precis i takt med underliggande index (Mitt största innehav f.ö)
3. Hexatronic. Beta på 1.61. Väldigt stora kursrörelser.

Alla aktier slutar på samma punkt (givet allt annat lika) - 'beta' beskriver hur skakig vägen varit på väg dit.

A.A gillar kategori 3, och jag har noterat att han även gett sig in i aktier där volymen är väldigt låg vilket spär på risken ytterligare - har du en stor position i ett sådant bolag kanske du inte kan ta dig ur - om där inte finns en annan part som är beredd att köpa.
Citera
2025-03-20, 15:11
Medlem
Hade nästan betalat för att se AAs kommande video om att riksbanken höll räntan stadig. Nästan.
Citera
2025-03-20, 18:15
Medlem
AA upptäckte att det fanns lite outnyttjat belåningsutrymme idag och har därför köpt mer i Hexatronic. 1000 aktier fördelat på två av portföljerna.
Citera
2025-03-20, 18:39
Medlem
Är det vad som sägs i dagens video? Ännu mer all in i Hexa?
Citera
2025-03-20, 19:55
Medlem
Duerfs avatar
Ju mer kursen på Hexatronic sjunker, desto mer köpvärd blir aktien. Ren logik.
Citera
2025-03-20, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
AA upptäckte att det fanns lite outnyttjat belåningsutrymme idag och har därför köpt mer i Hexatronic. 1000 aktier fördelat på två av portföljerna.

Citat:
Ursprungligen postat av mmmokey
Är det vad som sägs i dagens video? Ännu mer all in i Hexa?

Japp. Hexatr är ett av de största innehaven men det finns flera som är jämnstora.
Citera
2025-03-20, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Hade nästan betalat för att se AAs kommande video om att riksbanken höll räntan stadig. Nästan.

Jag hade varit villig att betala för att se ett avsnitt med Aktieanalytikern i Lyxfällan.
Citera
2025-03-20, 20:41
Medlem
Där är han snart.... Hans Fru som anmäler honom. Prisvärt när han ska snacka med terapeuten där....
Citera
2025-03-20, 21:46
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatriarkJerusalem
Han har KF. Han bryr sig inte om sånt smått trams. Idag lär han förlorat grova pengar.
Tror du? Både Nvidia och Amd är upp, Amd ganska friskt dessuom +positiv dollar ca 1,5% upp (blir multipel) Htro oför och tramstema lite ner. Nibe lite ner.

Skall han inte ha lite Wästbygg?
Senast redigerad av Oh-be-wan 2025-03-20 kl. 21:48.
Citera
2025-03-21, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur

Han kanske trollar oss.
Säger sånt han vet blir en snackis men gör inte så...
För att få omnämnande och visningar.
Citera
2025-03-21, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiklasD
Jag hade varit villig att betala för att se ett avsnitt med Aktieanalytikern i Lyxfällan.
Jag oxå ! Värsta programmet
Kanske kommer snart
Om nån kreativ person börjar göra AI- videos med AA
Skulle bli bra med visningar på den kanalen

Skulle bli en stor utgiftstavla med 500 hundringar på kolumnen hexatronic 🤣
Citera
2025-03-21, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
Jag oxå ! Värsta programmet
Kanske kommer snart
Om nån kreativ person börjar göra AI- videos med AA
Skulle bli bra med visningar på den kanalen

Skulle bli en stor utgiftstavla med 500 hundringar på kolumnen hexatronic 🤣

Hexan kommer åka till graven på måndag. Och tyvärr skada min portfölj med. Dock inget med AAs fiktiva placering där. Men om den vore riktig lär han åka på margin på måndag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in