2025-04-08, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Det är nu han börjar ljuga kring sina "innehav", antagligen för att inte tappa medlemmar. Att han blev utraderad är helt 100 % korrekt. En matematisk omöjlighet att inte nordnet tvångssålt hans "företagsportfölj", med en så stor belåning och ett ras på 40 %.

Så har han några små portföljer med 10-50k sek styck, gissningvis totalt runt 90k. Nu börjar jag luta åt att han börjat ljuga som en borstbindare.

Till och med Kavastu, som fått ta emot mycket skit och anklagats för att överdriva sin förmåga, visar upp skärmdumpar på sina köp och sälj samt har visat upp sina kontosaldon och transaktioner för betrodda personer, som intygat att hans avkastning är korrekt, däribland en journalist på Dagens industri.
Citera
2025-04-08, 22:09
Medlem
Nasdaq är ner 8% från dagshögsta. Är det KO för börsgudschefens USA-portfölj?
Citera
2025-04-08, 23:06
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Till och med Kavastu, som fått ta emot mycket skit och anklagats för att överdriva sin förmåga, visar upp skärmdumpar på sina köp och sälj samt har visat upp sina kontosaldon och transaktioner för betrodda personer, som intygat att hans avkastning är korrekt, däribland en journalist på Dagens industri.
Hans köp och säljmarkeringar har väl blivit ifrågasatta ett flertal gånger dessutom var väl den betrodda personen Hernehag, som han skrivit en (flera?) böcker ihop med!
Citera
2025-04-08, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Hans köp och säljmarkeringar har väl blivit ifrågasatta ett flertal gånger dessutom var väl den betrodda personen Hernehag, som han skrivit en (flera?) böcker ihop med!

Vill minnas att Dagens Industri också sett. Men om det bara var Hernhag så är det alltså Privata Affärer. Poängen är dock att Kavastu visat upp något slags bevis men ändå är misstrodd.
Citera
2025-04-09, 02:01
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Vill minnas att Dagens Industri också sett. Men om det bara var Hernhag så är det alltså Privata Affärer. Poängen är dock att Kavastu visat upp något slags bevis men ändå är misstrodd.

Det stämmer att även DI fick gå igenom Kavastus konton, eftersom det inte räckte för somliga att Hernhag sett dem (samma invändning som ovan).
Citera
2025-04-09, 07:38
Medlem
Jag tror faktiskt att tråden kommer börja dö ut lite nu. Den största dramatiken är redan avklarad – kapitalet är till stora delar utraderat, och även om det säkert kommer fler videos med "reflektioner", så finns det inte så mycket kvar att spekulera i längre.

Personligen tror jag inte att han ljuger heller. Det här är snarare ett klassiskt fall av någon som verkligen trodde på sin strategi, körde hela vägen in i kaklet, och nu försöker rädda ansiktet med resonemang om "arbetsfritt liv" och "ingen ånger".

Och kanske är det just så det slutar. Inte med en smäll, utan med en YouTube-video i solnedgång.
Citera
2025-04-09, 07:57
Medlem
Som några andra varit inne på så måste man ju ta AA med en stor nypa salt.

Det har aldrig visats några bilder eller live-vyer på hans faktiska innehav eller konton. Dessutom så blir ju incitamenten att fabulera större desto värre förlusterna blir. Lägg till detta ett ytterligare lager, att för att hålla kvar de betalande medlemmarna så ökar kraven på att kunna visa på en "fantastisk produkt" som de betalar för och som över tid blir en allt större del av hans inkomst för att hålla lyset tänt.

Att börja släppa gratis-videor tycker jag visar på att läget är illa.
Men att försöka äta kakan och ha den kvar (ha betalande medlemmar och få inkomster från reklam från gratis videor) borde kannibalisera på hans långsiktiga inkomster. Varför betala för något när andra får "innehåll" gratis.

Jag litar inte på något av AA:S påstådda innehav förrän jag sett detta svart på vitt. Inget kalkylark i världen kan övertyga mig om att dessa faktiskt motsvarar hans riktiga innehav.

Jag kan bara dra slutsatser om att OM de var sanna så hade de utgjort en riktigt dålig investeringsstrategi när dessa påstås handlas med maximal tillåten hävstång.

Så, hans agerande påvisar viss sanningshalt baserat på han panikartade beteende, men jag litar ändå inte på detta utan bättre underlag.
Citera
2025-04-09, 08:23
Medlem
Jag har lite svårt att se att AA skulle ljuga om sina innehav? Han har ju gått från att göra videor om hur hans förmögenhet skall växa oerhört till att nu prata om att "pengarna får inte ta slut". Under tiden har han tålmodigt redovisat innehav som sjunkit i värde. Det måste ju vara ett totalt psykiskt självplågeri att göra så.
Kavastu har ju ibland fått kritik för att han påstått sig sålt en aktie före den rasat etc. Så har AA aldrig agerat.
Borde AA förlorat mer i måndags? Spontant kan man tycka det men hans största innehav slutade trots allt på plus och något annat av de stora oförändrat. Dock var ju AA ordentligt överbelånad när börsen öppnade. Om banken per automatik säljer överbelånade portföljer eller går igenom det manuellt alt ger kontoinnehavaren en chans att sälja först är inget jag har någon insikt om då jag aldrig använt mig av belåning.
I någon av de senaste medlemsvideorna sa han något i stil med att "AA har inga problem att offentligt visa upp hur han aktieportföljer går till noll, AA skäms inte för något".

Personligen tror jag AA är genuint ärlig när han pratar om sina aktieinnehav etc. Däremot har han en subjektiv syn på sig själv som världens bästa aktieinvesterare, känslokall för stora nedgångar etc som jag inte vet om den är sann eller bara ett sätt för honom att peppa sitt eget självförtroende.
Citera
2025-04-09, 09:28
Att fortfarande sitta och påstå att han är "världens bästa investerare" sekunden efter att han har berättat att hans kapital nästan är nollat är ju bara så jävla dumt så att klockorna stannar. Att göra sig själv till åtlöje är han nog världsbäst på iallafall.
Jättebebisen från västkusten tycks ha missat att världens bästa investerare har fått ihop miljarder i hans ålder, och aldrig skulle ha hamnat i denna sitsen ens. Med andra ord, även om det hinner vända upp i tid för honom så att han "klarar sig" så kommer han aldrig att bli ihågkommen som något annat än att vara världens SÄMSTA investerare.
Det är siffrorna som säger det, inte jag.

Denna sorgliga lilla gubbe är ett skräckexempel på vad långvarig isolering, medicinering, nattsudd, skräpmat och brist på motion kan göra med en människa. Och det värsta är att han tror att det är bra för honom. Alla andra kan se att det bästa för honom vore ett arbete, med fasta rutiner. Men det kommer han givetvis aldrig att få, då alla presumtiva arbetsgivare kollar upp sökande noggrant. Den här pappskallen har ju skjutit ut sig från hela arbetsmarknaden genom att i video efter video sitta och säga att det värsta som kan hända är att behöva arbeta. Att han dessutom har förklarat krig mot hela världen för att han tycker att någon har kränkt honom på nätet hjälper nog inte heller.

Själv har jag inte kollat på någon av hans videos på ett par år (efter att han började dryga sig), då jag inte vill generera några klick (inkomster) åt honom, eller lyssna på hans barnsliga skryt.
Jag håller mig dock uppdaterad via denna tråd, då jag finner hans öde intressant.

Han gick ju "privat" för ett tag sedan, för att han sade sig ha blivit "utsatt för brott". Sedan dess har han postat publika videos för glatta livet. Vad hände med brotten? Upphörde dem helt plötsligt, i samband med att inte tillräckligt många blev betalande medlemmar? Go figure...
Det faktumet tillsammans med hans uteblivna resultat gör att jag finner det otroligt att han har en enda medlem kvar (förutom "professorn" förstås).
Citera
2025-04-09, 09:33
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
Jag har lite svårt att se att AA skulle ljuga om sina innehav? Han har ju gått från att göra videor om hur hans förmögenhet skall växa oerhört till att nu prata om att "pengarna får inte ta slut". Under tiden har han tålmodigt redovisat innehav som sjunkit i värde. Det måste ju vara ett totalt psykiskt självplågeri att göra så.
Kavastu har ju ibland fått kritik för att han påstått sig sålt en aktie före den rasat etc. Så har AA aldrig agerat.
Borde AA förlorat mer i måndags? Spontant kan man tycka det men hans största innehav slutade trots allt på plus och något annat av de stora oförändrat. Dock var ju AA ordentligt överbelånad när börsen öppnade. Om banken per automatik säljer överbelånade portföljer eller går igenom det manuellt alt ger kontoinnehavaren en chans att sälja först är inget jag har någon insikt om då jag aldrig använt mig av belåning.
I någon av de senaste medlemsvideorna sa han något i stil med att "AA har inga problem att offentligt visa upp hur han aktieportföljer går till noll, AA skäms inte för något".

Personligen tror jag AA är genuint ärlig när han pratar om sina aktieinnehav etc. Däremot har han en subjektiv syn på sig själv som världens bästa aktieinvesterare, känslokall för stora nedgångar etc som jag inte vet om den är sann eller bara ett sätt för honom att peppa sitt eget självförtroende.
Tills denna veckan tror jag inte heller att han ljugit, kanske en och annan mini-lögn. Men inte i det stora hela. Men jag tror att det ändrar sig nu, om han helt plötsligt har massa innehav i massa andra portföljer som han menar folk bör vara medlemmar för att följa. Det är inte matematiskt rimligt alls. Hans net worth är på kraftigt negativt territorie. Det är lyxfällan nästa, men utan Grimlund som hade läst lusen av honom, är även det lönlöst. Sandriket vittrar isönder, risk är att nästa blir att kärringarna hans lämnar. Det hela är väldigt tragiskt, men man försökte varna vid flertal tillfällen.
Citera
2025-04-09, 09:39
Medlem
jack.danielss avatar
En reflektion jag gjorde på senaste videon och då har jag sett den 2 gånger 😀
Han är saklig och samlad, för att inte säga sammanbiten. Det finns inga spår av hans tidigare dryghet och överlägsenhet, det verkar som att polletten trillade ner när han möttes av siffran NOLL när han loggade in på kontot!

Förvisso har han ett antal portföljer till, men vad är sannolikheten att han har några större summor där, när han haft en ”magisk” pengaskapande portfölj? Varför ha några större summor ligga obelånade när man kan 3-4 dubbla dem genom att lägga dem i den magiska portföljen?

Han kommer säkert att köra vidare med sin strategi och varför inte? Han har ju startat från nästan noll tidigare och lyckats bygga upp miljon kapital! Börsen befinner sig i samma läge som efter covid, kanske ett större lån på huset och in med pengarna i den magiska portföljen! Gör han det i rätt läge så är han inne i matchen igen

Eller hemlös
Senast redigerad av jack.daniels 2025-04-09 kl. 09:42.
Citera
2025-04-09, 10:07
Medlem
Sist började han väl med strax över en miljon från företaget+ att dom skrapade ihop allt dom ägde .Så helt sant är det ju inte riktigt att han levt på aktier.Det är ju också kapital som han och frun jobbat ihop hederligt han nu sätter sprätt på+ en massa lån som skall betalas tillbaka.Jag tror det ser värre ut än han vill erkänna både för sig själv sin fru och alla som följer eländet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in