Resultat: Vem vill du skall vinna årets Robinson?
Alexander Strandberg (åkt ut)
51,67%
571 röster
Alma Skoog (åkt ut)
5,07%
56 röster
Marcus Håkanson
9,14%
101 röster
Maureen Asic
4,80%
53 röster
Olivia Lindegren
11,67%
129 röster
Pål Schakonat (åkt ut)
9,86%
109 röster
Rooble Gedi (åkt ut)
2,26%
25 röster
Simone Sjöström
2,90%
32 röster
Zayera Khan (åkt ut)
2,62%
29 röster
2024-05-22, 21:01
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gv1875
Ja, 3 stycken. En vinnare från plankan, och två vidare från öråd.

I örådet röstas en fram och två personer duellerar mot varandra.
2024-05-22, 21:02
Medlem
Marcus e nazist
2024-05-22, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Jag håller med dig, men nu verkar de ha tagit sig till slutstationen mot alla odds. Så hur ska man se på det? Det finns ju män som vunnit på samma premisser, legat lågt osv.

Problemet är att Simone borde ha diskats på grund av att hon var med och stal amuletten, och Olivia var ju också med på ett hörn utan att säga ifrån. Så då är det bara Maureen kvar att heja på.

Ja vi får se på söndag. Marcus har inte en chans på det slutliga ö-rådet om det inte blir så att han halkar in på grund av att det är två tjejer och han kvar till slutstriden. För visst är det tre stycken som gör upp om vinsten i finaltävlingen?

Brukar väl alltid vara 3st i final. I alla fall på senare tid.Jag minns inte hur det var på 90talet nämligen.
2024-05-22, 21:10
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Jag håller med dig, men nu verkar de ha tagit sig till slutstationen mot alla odds. Så hur ska man se på det? Det finns ju män som vunnit på samma premisser, legat lågt osv.

Problemet är att Simone borde ha diskats på grund av att hon var med och stal amuletten, och Olivia var ju också med på ett hörn utan att säga ifrån. Så då är det bara Maureen kvar att heja på.

Ja vi får se på söndag. Marcus har inte en chans på det slutliga ö-rådet om det inte blir så att han halkar in på grund av att det är två tjejer och han kvar till slutstriden. För visst är det tre stycken som gör upp om vinsten i finaltävlingen?
Ja, det är tre stycken som ska göra upp om vinsten och det blir väl i den sedvanliga hinderbanan.

Vilka man hejar/har hejat på ändrar sig ju efter hand, allteftersom tiden går och vilka som blir kvar.

Just nu hejar jag på dem som inte blivit utröstade, förlorat utslagstävlingar och varit i Gränslandet och vänt för då har man gjort hyggligt bra ifrån sig. Med andra ord, Olivia och Maureen i nu nämnd ordning.

Av de övriga som är kvar vill jag även se Marcus i sista tävlingen. Han har varit bra i tävlingar och är verbal på ett ganska underhållande sätt.

Vem av dessa tre jag vill se vinna?
Det är ganska likgiltigt, den jag helst hade sett som vinnare blev utmanövrerad för några veckor sen.

Men måste jag välja en vinnare tar jag den jag la min röst på i den här trådens omröstning. Olivia. Kanske inte nån "värdig vinnare" men det är det ju ingen av de kvarvarande som är. Men hon har störst bröst och det är ju alltid trevligt.
2024-05-22, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Med tanke på alla hatiska inlägg i syfte att smutskasta deltagare kom jag och tänka på några tidigare inlägg i den här tråden. Här är ett axplock:

Det är som du säger, ett suspekt och sjukligt beteende
Många gör samma sak, även jag. Men du kan inte jämföra någon annan med hundbajs eller Fonder, för de är helt extrema.

Åker Marcus ut slutar jag titta. Den enda värdige vinnaren.
2024-05-22, 21:26
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Tre av mina hatobjekt är fortfarande kvar:

1. Psykopaten Marcus
2. Narcissisten Alex
3. Kossan Simone

Hoppas att ingen av dem vinner.

Men Mobbaren Olivia går alltså bra ?
2024-05-22, 21:28
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Men Mobbaren Olivia går alltså bra ?

Olivia var bara ett vittne medan Charlottas feta svans var delaktig, bara hennes röst och blick säger en hel del om hur ond hon är.
2024-05-22, 21:29
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Han sa att "eftersom Alex säger att han är dålig på balans, så får han starta 10 sekunder efter".

Vad är logiken i det uttalandet? Sedan pratar han om laget före jaget. Att han inte ville möta Alex i en final, var inte det han sa.

Det jag tror han menar är att eftersom Alex balans enligt Alex själv är dålig så finns det en chans att han kommer sist i tävlingen och blir utslagen ur Robinson. Att då låta honom starta 10 sekunder efter ökar chansen att han ska komma sist vilket är precis det Marcus hoppas på.
2024-05-22, 21:40
Medlem
sirsia0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll22
Brukar väl alltid vara 3st i final. I alla fall på senare tid.Jag minns inte hur det var på 90talet nämligen.

Jag kommer bara ihåg två faktiskt. På nittitalet var det ingen sluttävling, då röstades vinnaren fram. Vet inte när de bytte. SVT hade Robinson i början, sen var det väl tv3 och sen tv4. Rätta mig om jag har fel.
2024-05-22, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Många gör samma sak, även jag. Men du kan inte jämföra någon annan med hundbajs eller Fonder, för de är helt extrema.

Åker Marcus ut slutar jag titta. Den enda värdige vinnaren.
Hoppas att Marcus vinner.
2024-05-22, 21:48
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Det jag tror han menar är att eftersom Alex balans enligt Alex själv är dålig så finns det en chans att han kommer sist i tävlingen och blir utslagen ur Robinson. Att då låta honom starta 10 sekunder efter ökar chansen att han ska komma sist vilket är precis det Marcus hoppas på.

Ja, men det hade varit mer logiskt att ge 10 sekunders tillägg till den som är bäst på balans, eftersom Alex ändå skulle komma dåligt till (enligt han själv). Den som är bäst på balans är således ett större hot, än den som är sämst på det.

Citat:
Ursprungligen postat av 191213
Jo för att han verkligen skulle komma sist. Då hade alex skickats ut. Vakna!

Jag pratar fortfarande om det argument han själv angav, att tjejerna skulle få bättre chans, laget före jaget etc.
2024-05-22, 21:57
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Ja, men det hade varit mer logiskt att ge 10 sekunders tillägg till den som är bäst på balans, eftersom Alex ändå skulle komma dåligt till (enligt han själv). Den som är bäst på balans är således ett större hot, än den som är sämst på det.

Jag pratar fortfarande om det argument han själv angav, att tjejerna skulle få bättre chans, laget före jaget etc.

Bortse från det som Marcus själv säger (bara lögner, därför går det inte att få ihop) och istället utgå ifrån vad han egentligen ville ha utav det hela så är du rätt ute, nämligen: Marcus såg Alex som ett hot framöver d.v.s. inte balans-tävlingen så han ville försämra hans chanser ännu mer på något han redan var dålig på.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in