Resultat: Vem vill du skall vinna årets Robinson?
Alexander Strandberg (åkt ut)
51,67%
571 röster
Alma Skoog (åkt ut)
5,07%
56 röster
Marcus Håkanson
9,14%
101 röster
Maureen Asic
4,80%
53 röster
Olivia Lindegren
11,67%
129 röster
Pål Schakonat (åkt ut)
9,86%
109 röster
Rooble Gedi (åkt ut)
2,26%
25 röster
Simone Sjöström
2,90%
32 röster
Zayera Khan (åkt ut)
2,62%
29 röster
2024-05-22, 22:06
Medlem
2024-05-22, 22:07
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Ja, men det hade varit mer logiskt att ge 10 sekunders tillägg till den som är bäst på balans, eftersom Alex ändå skulle komma dåligt till (enligt han själv). Den som är bäst på balans är således ett större hot, än den som är sämst på det.

Om hans mål var att satsa på att komma först i tävlingen skulle det såklart vara bäst att ge tillägget till den som man tror är bäst i tävlingen. Men jag tror att Marcus antingen visste att han skulle vinna oavsett eller så såg han det som viktigare att försöka slå ut Alex än att optimera sina egna chanser att komma först i just denna tävling.

Ett annat alternativ är att han faktiskt inte trodde på Alex dåliga balans och såg honom som det största hotet i tävlingen(vilket han faktiskt var).
2024-05-22, 22:14
Medlem
Puma006s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Jag hoppas att en individ inte kan söka till Robinson mer är max 2 ggr. Står inte ut att titta om den fullfjädrade narkomanen dyker upp en gång till. Hans fula tryne förstörde helä säsongen och jag hade hellre sett Helene komma in i Robinson. Det mest cyniska var när Helene tvingades möta sin otrevliga mobbare det första hon gör. Redan där brast det och i timtal har vi fått sitta och lyssna på den släpiga blandmissbrukaren när han smickrat sig själv. I slutet fick vi i alla fall se den riktiga personen bakom den falska fasaden. En spade är en spade.
Alex har inte sökt till denna säsong, han har blivit handplockad. Inte omöjligt att han dyker upp framöver, hoppas inte.
Finns folk som varit med i fler säsongen än Alex.
Senast redigerad av Puma006 2024-05-22 kl. 22:30.
2024-05-22, 22:27
Medlem
Ttoclaws avatar
Jag slutade kolla när robble åkte ur men fick komma tillbaka nästa dag. Det har blivit så oseriöst.

Men jag hoppas verkligen inte det där fettot Simone vinner i alla fall. Hon verkar vara en hemsk människa och borde blivit diskad för stöld
2024-05-22, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Att ha en åsikt över hur en annan människa beter sig anser jag inte som ett sjukt beteende. Man har rätt att uttrycka sina känslor och vad man tycker om vederbörande.
Vill jag som person spy galla över hur en person betett sig just för att jag har tyckt att personen gjort fel så gör jag det.

Om du själv anser dig tillhöra den mindre än en handfull stora gruppen som dag ut och dag in i flera veckor har vräkt ur dig inlägg som enbart har haft som syfte att smutskasta ett fåtal deltagare så har du givetvis din fulla rätt att göra det. I så fall måste jag också infoga dig i den grupp som jag tycker lider av ett sjukt beteende.

Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Varför skulle jag vara ironisk? Det är många av årets deltagare som har vittnat om att de har haft en bra tid på Gränslandet tillsamman med Alexander. Borde jag gå efter vad anonyma hatare vräker ur sig på Flashback mer än de som varit med i Robinson? Det är mindre än en handfull skribenter i tråden som dag ut och dag in i flera veckor har vräkt ur sig inlägg som enbart har som syfte att smutskasta några deltagare. Det är ett mycket suspekt beteende, på gränsen till sjukligt rent av.
2024-05-22, 22:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Puma006
Alex har inte sökt till denna säsong, han har blivit handplockad. Inte omöjligt att han dyker upp framöver, hoppas inte.
Finns folk som varit med i fler säsongen än Alex.
Ja, det finns ju sjuka människor som jobbar på reklamkanalen. Säkert nån gammal vän från Sergels Torg.

Dock kommer gubbjäveln ha ännu sämre balanssinne sen med tanke på att det försvagas redan vid 40-årsåldern. Nej tack, inte en gång till med monstret.

Sen tror jag inte att herr Jesus är nån renlevnadsmänniska. Syns lång väg att gubbslemmet har problem.
Senast redigerad av Vipan 2024-05-22 kl. 23:01.
2024-05-22, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Med tanke på alla hatiska inlägg i syfte att smutskasta deltagare kom jag och tänka på några tidigare inlägg i den här tråden. Här är ett axplock:

Det är som du säger, ett suspekt och sjukligt beteende
Jag skrev att några skribenter har fyllt tråden med att skriva hatiska inlägg dag ut och dag in i flera veckor och du lyckas hitta tre inlägg där jag kritiserar Robles. Dina veckor måste ha väldigt få dagar.
2024-05-22, 22:54
Avstängd
Citat:
Jag skrev att några skribenter har fyllt tråden med att skriva hatiska inlägg dag ut och dag in i flera veckor och du lyckas hitta tre inlägg där jag kritiserar Robles. Dina veckor måste ha väldigt få dagar.
Du börjar dagen med att gnälla. Känns som dagens dikt varje morgon vid 5-6. Gnäll, gnäll och gnäll.
Senast redigerad av Vipan 2024-05-22 kl. 23:02.
2024-05-22, 22:59
Medlem
Bibliotekskorts avatar

Tippar Marcus, Olivia och Simone i final, om röstningen fungerar som jag tror. Tillräckligt många gamla sydare lär skicka fram Marcus för att en av tjejerna ska ryka, tror Simone är mer "omtyckt" än Maureen överlag.
2024-05-22, 23:19
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Olivia var bara ett vittne medan Charlottas feta svans var delaktig, bara hennes röst och blick säger en hel del om hur ond hon är.

Olivia var inte alls bara "ett vittne". Hon var bästis med Charlotta och Simone och försvarade vad det hade gjort. Hon hade noll sympati för Ci utan återberättade historien i synken som om allt bara var en rolig grej. När Anders kommer till stranden så säger hon att det "är svinkul, för jag vet ju vad som har hänt". Sen står Simone och Charlotta och blånekar all kännedom om saken och försöker t o m twista historien ytterligare vilket Olivia tycker är "komedi".

Hon var även i allra högsta grad delaktig i mobbningen av Ci och de andra äldre kvinnorna som pågick när tjejerna hade eget lag.
Utöver det så har Olivia hela tiden snackat skit om Ci, kallat henne "en finne i röven", att hon inte tål att höra hennes röst osv men varit för feg för att konfrontera henne och ta diskussionen.
Olivia är en ytlig tjej fylld med plast och fillers, helt i avsaknad av moral, stil och klass. Om hon vinner så hör hon till bottenskrapet av Robinson-vinnare någonsin.
2024-05-22, 23:44
Medlem
Puma006s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll22
Brukar väl alltid vara 3st i final. I alla fall på senare tid.Jag minns inte hur det var på 90talet nämligen.

Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Jag kommer bara ihåg två faktiskt. På nittitalet var det ingen sluttävling, då röstades vinnaren fram. Vet inte när de bytte.
Jag har lyckas hitta länkar till nästan alla säsonger från SVT. Kul att kunna jämföra nutid med gamla tidens säsonger, då jag av naturliga skäl inte kunnat se de gamla när de sändes.

På den tiden då var två personer som de kunde rösta på. På 90-talet då röstade bara utslagna deltagare. På 2000-talet då röstade utslagna deltagare och tv-tittare.

Nu håller jag på att titta på säsong 7 år 2003 (sista på SVT). En konstig säsong. Där 14 personer från tidigare säsonger som blivit inröstade med telefonomröstning som kallas veteraner och 10 nya deltagare som kallas för utmanare. Denna säsong har Gränslandet, klippen är inklippta i Robinsonavsnitten.

De börjar i varsitt läger. Redan i avsnitt 3 då delas de in i par, veteran + utmanare och bor i samma läger. I avsnitt 4 då delas paren in i Lag Nord och Lag Syd. När de är i par då kan bara utmanare rösta på utmanare i örådet. Båda i paret åker ut när blir utröstad.

Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Sen var det väl tv3 och sen tv4. Rätta mig om jag har fel.

Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll22
Just ja Robinson gick i tv3 var det de året kändisar var med 1 säsong?

Med både norska danska o svenska kändisar?
Googlar fram svaren. TV3 gjorde tre säsonger, hittar ingen av dessa säsonger på nätet.
Expedition Robinson 2004

Expedition Robinson V.I.P år 2005 Med kändisar från Danmark, Norge och Sverige. Vanns av Tilde Fröling, jag vet inte vem det är. Vinstsumman är 500k där hälften skall skänkas till välgörenhet.

Expedition Robinson 2005.

TV4 tog över programmet år 2009 och bytte namn till bara Robinson. Då var det Produktionsbolaget Silverback & Castaway.
År 2018 tog Mastiff över produktionen.
2024-05-22, 23:44
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Det fanns fler än så från dig att ta med men jag tyckte det räckte med tre för att visa min poäng med inlägget.

Skillnaden är att de andra som "smutskastar" Robinsondeltagarna inte gnäller om att andra gör det. Du däremot, gör en sak av att andra "smutskastar" samtidigt som du gör samma sak själv.

Mina veckor har för övrigt fler dagar än vad en Robinsonvecka har.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in