Resultat: Vem vill du skall vinna årets Robinson?
Alexander Strandberg (åkt ut)
51,67%
571 röster
Alma Skoog (åkt ut)
5,07%
56 röster
Marcus Håkanson
9,14%
101 röster
Maureen Asic
4,80%
53 röster
Olivia Lindegren
11,67%
129 röster
Pål Schakonat (åkt ut)
9,86%
109 röster
Rooble Gedi (åkt ut)
2,26%
25 röster
Simone Sjöström
2,90%
32 röster
Zayera Khan (åkt ut)
2,62%
29 röster
2024-05-21, 12:38
Medlem
En sak som jag är så förvirrad över är när olivia undrar när rooble och pål blev så goda vänner. Jag menar rooble har flera gånger sagt att pål är hans vän och till och med försvarat han som hon har sett. Dom har paktat länge och spelat ihop. Pål till o me tog tillbaka rooble. Så vad snackar hon om? Jag trodde att hon va lite klipsk. Ibland så ser hon ba ut som en dum blond
2024-05-21, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Det handlar väl mer om att en kvinna ska ha möjligheten att kunna vinna?

Kan ju tabort alla fysiska tävlingar då så blir det rättvist. Alla tävlar mot varandra i pussel hela tiden så även dom mindre fysiska personerna oavsett kön har en chans också.
2024-05-21, 12:45
Medlem
sirsia0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Kan ju tabort alla fysiska tävlingar då så blir det rättvist. Alla tävlar mot varandra i pussel hela tiden så även dom mindre fysiska personerna oavsett kön har en chans också.

Se min tidigare kommentar om att det borde vara som i Aus, dvs. tidigare deltagare ska rösta fram vem som blir vinnare av de två till tre bästa. Då brukar en kvinna ingå och hon har chans till vinst och inte bara män som det nu är i svenska Robinson pga av sista tävlingsstriden.
2024-05-21, 12:54
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blajan6717
Nu när alex åkte ut så hoppas jag verkligen maureen vinner. Den där marcus är den vidrigaste som har varit med robinson, kräks av fanskapet.

Alex har INTE åkt ut ... än. Så du spoilar något som INTE har sänts idag och jag tror du gör det med flit och medvetet bara för att reta upp oss här inne i tråden som försöker att följa reglerna.

Eller - är du ovanligt dåligt begåvad så du inte har förstått det???
2024-05-21, 12:57
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Alex har INTE åkt ut ... än. Så du spoilar något som INTE har sänts idag och jag tror du gör det med flit och medvetet bara för att reta upp oss här inne i tråden som försöker att följa reglerna.

Eller - är du ovanligt dåligt begåvad så du inte har förstått det???
Är du efterbliven? Klart som fan att alex åker din IQ befriade missfoster.
2024-05-21, 13:00
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Är du efterbliven? Klart som fan att alex åker din IQ befriade missfoster.

Du skriver ordagrant:
Nu när alex åkte ut så hoppas jag verkligen maureen vinner. Den där marcus är den vidrigaste som har varit med robinson, kräks av fanskapet.

Du skriver ATT han HAR åkt ut men avsnittet har INTE sänts ännu idag på TV4 Play. Det är nog DU som är så efterbliven att du inte ens klarar av att läsa och förstå reglerna som står på Första sidan av den här trådens moderator
2024-05-21, 13:06
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Jag är kvinna men struntar i om det är en kvinna eller man som vinner Robinson utan tittar på hur de presterar i tävlingarna och i det sociala spelet.

Jag tycker att i en Tävling är det skit samma för det med styrka, statisk träning, simning, uthållighet, balans och andra olika förmågor som att memorera tecken/siffror etc och lära sig att fungera socialt med okända människor i grupp under dåliga förhållanden: dåligt väder, bygga läger, leta fram ätliga växter och fiska borde väl samtliga deltagare träna på om de ens har tänkt att anmäla sig till Robinson.

Jojo, tänkte mer på deltagarna. Att de ofta vill se en kvinna vinna helt enkelt för att de själva är kvinnor och vill vinna.
2024-05-21, 13:17
Medlem
Citat:
Se min tidigare kommentar om att det borde vara som i Aus, dvs. tidigare deltagare ska rösta fram vem som blir vinnare av de två till tre bästa. Då brukar en kvinna ingå och hon har chans till vinst och inte bara män som det nu är i svenska Robinson pga av sista tävlingsstriden.

Då lär ju istället alla kvinnor gå ihop och rösta efter kön, dvs på en kvinna. Eftersom att det verkar vara det viktigaste att "en kvinna vinner". Det blir ju inte heller rättvist.
2024-05-21, 13:23
Medlem
sirsia0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Jojo, tänkte mer på deltagarna. Att de ofta vill se en kvinna vinna helt enkelt för att de själva är kvinnor och vill vinna.

De har ju kämpat lika hårt som männen? Om inte mer eftersom vissa män är så lata och inte bidrar. I år var det Zayera som fick det klagomålet, kommer inte ihåg om det var nån man som fick det i år eller om jag blandar ihop det med Aus. Tänk bara på männens läger och kvinnornas läger hur de var i början!

Så det är klart att det blir orättvist om inte kvinnorna har en chans till seger. Skulle jag aldrig ställa upp på. Men svenska produktionen får väl börja ta in testosteronstinna "kvinnor" som kan vinna Även om de förbjuds inom idrottsvärlden...
2024-05-21, 13:25
Medlem
sirsia0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Då lär ju istället alla kvinnor gå ihop och rösta efter kön, dvs på en kvinna. Eftersom att det verkar vara det viktigaste att "en kvinna vinner". Det blir ju inte heller rättvist.

Hm, så kan det nog bli i Sverige faktiskt. Har inte sett sådana tendenser i Aus version.
2024-05-21, 13:52
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
De är kvinnor, därför vill de att en kvinna ska vinna. Detta kan appliceras på allt.
Har aldrig hört en man säga att jag vill att en man ska vinna.
2024-05-21, 14:02
Medlem
Citat:
De har ju kämpat lika hårt som männen? Om inte mer eftersom vissa män är så lata och inte bidrar. I år var det Zayera som fick det klagomålet, kommer inte ihåg om det var nån man som fick det i år eller om jag blandar ihop det med Aus. Tänk bara på männens läger och kvinnornas läger hur de var i början!

Så det är klart att det blir orättvist om inte kvinnorna har en chans till seger. Skulle jag aldrig ställa upp på. Men svenska produktionen får väl börja ta in testosteronstinna "kvinnor" som kan vinna Även om de förbjuds inom idrottsvärlden...
Så en kvinna borde vinna för att de hade mer städat läger?

Jag tycker hela detta med "värdig vinnare" är efterblivet. Den som vinner oavsett hur är den som förtjänar att vinna för den har spelat bäst.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in