Resultat: Vem vill du skall vinna årets Robinson?
Alexander Strandberg (åkt ut)
51,67%
571 röster
Alma Skoog (åkt ut)
5,07%
56 röster
Marcus Håkanson
9,14%
101 röster
Maureen Asic
4,80%
53 röster
Olivia Lindegren
11,67%
129 röster
Pål Schakonat (åkt ut)
9,86%
109 röster
Rooble Gedi (åkt ut)
2,26%
25 röster
Simone Sjöström
2,90%
32 röster
Zayera Khan (åkt ut)
2,62%
29 röster
2024-04-22, 20:33
Medlem
Nu är det VM i bortförklaringar och dålig självinsikt igen. När folk förlorar så är det alltid självvalt, Fredrik på örådet, han som var bäst på precis allt, men när han insåg att det skulle bli förlust så var det självvalt, för att Pål skulle få komma in, det värsta med det är att dom tror att vi tittare ska tro på det. Som att Fredrik skulle låta någon annan frivilligt ta hans plats, aldrig! Och nu Rooble som inte orkade hålla sig kvar i repet släppte för att han kände sig "safe". Finns ingen som tror på det heller. Är kravet att man måste vara narcisist för att få vara med?
2024-04-22, 21:00
Medlem
Puma006s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rinaldo-Montalbano
5 avhopp! Botten! Nu måste ändå trådens främsta tillskyndare av Anders Lundin inse att Petra är bättre. Hon hade inte låtit dem åka hem så lättvindigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll22
Vilka är de andra två? Fredrik,Hanna,Charlotta. Står still i min hjärna nämligen.

Citat:
Ursprungligen postat av Rinaldo-Montalbano
Lars och Dessan.
4 oseriösa avhoppp är det.

Hanna var korkad som "lekte" med hälsan, detta resulterade i att hon inte kunde vara kvar.
https://www.hant.se/noje/hanna-danem...serna/10235812
2024-04-22, 21:04
Medlem
Värdelöst format den här gången. Alltför slumpmässigt, och många åker ut och tillbaka många gånger. Skit ! Mkt bättre med en tävling där antalet deltagare sakta minskar fram till en final för 2-3 pers !

Inte konstigt att dom tröttnar.
2024-04-22, 21:25
Medlem
drinksareonmes avatar
Vad bögigt bögen sprang när han skulle inspektera fika lådan.
2024-04-22, 21:30
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
Vad bögigt bögen sprang när han skulle inspektera fika lådan.

La också märke till det. Det konstiga med bögar är att de har ett så överdrivet "feminint" kroppsspråk som inte ens kvinnor har, blir som en parodi på hur en kvinna rör sig. I synkarna är det likadant, han överdriver så mycket så man undrar hur det kunnat gå så fel.
2024-04-22, 21:34
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tylenol
Att ovanligt många hoppar av Robinson i Sverige jämfört med andra länder har varit ett problem i många herrans år, det var likadant redan när Paulo Roberto var programledare. Hur mycket programledarna tjatar på att folk ska stanna efter att de har bestämt sig spelar dock liten eller ingen roll.

Om de vill komma till rätta med de problemen med alla avhopp så är det ganska enkelt.

1. Plocka bort det meningslösa gränslandet helt och hållet där folk sitter i månad och stirrar ut i horisonten 24/7, det är tråkig tv och speciellt grymt mot folk som får börja där och aldrig får komma in i Robinson. Det är ungefär lika motiverande att vara där som att sitta i en isoleringscell och att skicka folk som blivit antagna till en dokusåpa till en meningslös isoleringscell som inte tar slut förrän finalveckan är här är ju som att bädda för avhopp. Alla som röstas ut borde få åka hem på en gång istället, då slipper vi folk som tappar motivationen av att åka jojo in och ut i gränslandet eller folk som tackar nej till andra (eller tredje) chansen där osv.

2. De borde ge deltagarna mer mat, både vad gäller matbelöningar och ris/bönor som komplement till all kokos de äter. En högre energinivå gör programmet allmänt roligare också eftersom det händer mer saker då, folk orkar spela strategiskt och prestera på tävlingarna osv. Hanna gick ju exempelvis runt som en zombie i en månad innan hon åkte hem, antagligen urtråkig att titta och lyssna på och därför mer eller mindre ignorerad i klippningen.

3. Internationellt så har de stegrande prispengar till alla deltagare också som blir allt större ju längre man är med som kompensation för inkomstbortfall och liknande på hemmaplan och där skulle man kunna bestämma att de som hoppar av inte får någon ersättning alls. Det tror jag skulle vara nog för att stoppa vissa avhopp även om det bara handlar om några tiotusentals kronor.
Att Gränslandet och andra varianter av "en andra chans" ska tas bort håller jag verkligen med om. Förutom att det är tråkigt för de som vistas där är det framförallt dödtråkigt för tittarna. Det tillför heller ingenting dramaturgiskt. Det är inte bra tv helt enkelt.

Det kommer visserligen kanske att leda till "rösta ut mig"-tillfällen för de som vill hoppa av frivilligt men då ska ersättningen de får utebli.

Och matpristävlingar lite oftare skulle absolut vara bra. Eller mat som extra pris varje Robinsontävling, kanske skulle förhindra läggmatcher som ibland händer då några i ett lag vill hamna i öråd och rösta ut nån?
2024-04-22, 21:35
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurrunge
Nu är det VM i bortförklaringar och dålig självinsikt igen. När folk förlorar så är det alltid självvalt, Fredrik på örådet, han som var bäst på precis allt, men när han insåg att det skulle bli förlust så var det självvalt, för att Pål skulle få komma in, det värsta med det är att dom tror att vi tittare ska tro på det. Som att Fredrik skulle låta någon annan frivilligt ta hans plats, aldrig! Och nu Rooble som inte orkade hålla sig kvar i repet släppte för att han kände sig "safe". Finns ingen som tror på det heller. Är kravet att man måste vara narcisist för att få vara med?

Också Charlotta på Gränslandet då hon la sig i balans--duellen "för Simones skull" när det i själva verket handlade om att hon inte klarade utmaningen Robinson är. När dagen därpå ingen kom med båten valde hon ändå att åka hem så att det skulle vara för Simones skull var bara för att avhoppet skulle bli mindre pinsamt. Hon som sa sig klara allt och i bevis var det precis tvärtom, pinsam loser.
2024-04-22, 21:38
Medlem
fonders avatar
Enligt Marcus har de gjort enorma mängder synkar och jag förstår inte varför de då inte förlänger avsnitten till 45-60 minuter. Det talas ju om att det går jättedåligt för TV4 så de får ju då in mer reklam-intäkter och vi får en bättre bild av vilka deltagarna är, Robinson är ju fortfarande ett program som drar tittare till skillnad från Idol etc.
2024-04-22, 21:47
Medlem
Puma006s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Ok, stort tack!

Ett bra exempel är ofta innan tävling när Anders frågar lag Nord. Det syntes tydligt i dagens avsnitt, när Pål svarade på frågan. Då Marucs och Karin böjde ner på huvudet och tittade ner i backen. Märkligt beteende.

Avsnittet imorgon tror jag blir intressant att se på, dock så har jag redan läst spoiler om detta i tråden.
2024-04-22, 21:58
Medlem
Allas skitsnack om Alex kan läggas ner. Han är precis så genuin i verkligheten som han visas på bild. Så lägg bah ner.
Med det sagt så tycker jag det finns många starka deltagare i år. Riktigt tråkigt att Fredrik och Charlotta gav upp så fort de fick motstånd. Nu tror jag på Pelle, Olivia, Gustav och kanske Karin!
2024-04-22, 22:13
Medlem
Zyxel04s avatar
Svårt att inte känna rejäl besvikelse över Charlotta, även om hon kändes otaggad över att komma till Gränsladet.

Jag trodde väl att hon var mer av en fighter, men hon känns vek.

Hon har sjunkit i mina ögon... och samma med Fredrik.

Men Fredrik kändes samtidigt lite "för mycket". Jag får känslan att många sådana kraktärer... som snackar mycket egentligen har brist på självsäkerhet och/eller självinsikt. Så jag är inte förvånad över att han lämnade.

Jag känner fortfarande så extremt synd om Helene... som hade kunnat bli en riktig förebild. Fan.
2024-04-22, 22:23
Medlem
Men vad är det för deltagare som väljs ut nu för tiden?! Som ger upp och ska åka hem vid minsta motgång. Anger som skäl att de ska hem till sin kille och äta protein! De borde få böta riktigt ordentligt för kontraktsbrott!

Har de ingen som helst tanke på hur många som jobbar med att producera detta program, som har planerat för si och så många deltagare? Alla pengar som produktionen har lagt ut på att ta fram varje deltagare?

Nej det är bara jag, jag, jag. Nu är jag färdig med denna upplevelse, jag måste prioritera mig själv och hur jag mår....bla, bla, bla... Undrar om de tror att det är en betald semester.

Nej, skriv in i deras kontrakt att det är förbjudet att lämna bara för att man tappade lusten.

Vilken bra reklam den där PT-Kalottan gör för sig själv....anlita mig som tränare...men var beredd på att jag tänker ge upp så fort jag tappar sugen...dessutom har jag noll respekt för andras grejer så jag kanske tar mig för att rota bland dina kläder...vilken lockande deal!

Bäst vore om de kunde ta tillbaka Helene som ersättare...där har vi någon som pallar lite tryck.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in