Resultat: Vem vill du skall vinna årets Robinson?
Alexander Strandberg (åkt ut)
51,67%
571 röster
Alma Skoog (åkt ut)
5,07%
56 röster
Marcus Håkanson
9,14%
101 röster
Maureen Asic
4,80%
53 röster
Olivia Lindegren
11,67%
129 röster
Pål Schakonat (åkt ut)
9,86%
109 röster
Rooble Gedi (åkt ut)
2,26%
25 röster
Simone Sjöström
2,90%
32 röster
Zayera Khan (åkt ut)
2,62%
29 röster
2024-05-07, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McAn
Ligger lite efter i avsnitten, men ser gränslandet avsnitt 30 nu.

De fick ju inte ut Pål för att Ci inte berättade för Karin vars immunitetsförgöraren var någonstans.
Men varför berättade inte Ci det för Marcus när han åkte tillbaka från gränslandet?
Varför skulle hon ha berättat för honom? Hon gjorde helt rätt som tog hem den till bokhyllan. Jag hade inte heller gett någon förgörare till dessa människor.
Senast redigerad av Vipan 2024-05-08 kl. 00:29.
2024-05-07, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inkommer
Pelle är en idiot och jävla lipsill som börjar böla då inte alla hejar på honom. Ingen får ens uttrycka glädje för en vinst om det inte är Pelle som vinner. Patetiskt lipsill.
Håller med. Pelle var min favorit länge men nu gillar varken honom eller hans knähund.
2024-05-07, 23:51
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Det kanske är utbildade psykologer/psykiatriker/terapeuter i tråden?
Knappast. Ingen seriös läkare skulle ställa en diagnos utifrån några klippta Robinsonavsnitt.
Häxdoktorer och feminister gör så.
2024-05-07, 23:54
Medlem
Mr0ll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McAn
Ligger lite efter i avsnitten, men ser gränslandet avsnitt 30 nu.

De fick ju inte ut Pål för att Ci inte berättade för Karin vars immunitetsförgöraren var någonstans.
Men varför berättade inte Ci det för Marcus när han åkte tillbaka från gränslandet?

Hon ville ha den själv tror jag.

2024-05-07, 23:54
Medlem
catos avatar
Hoppas både Mark och Alexander kommer in, det är dom värda. Fem mesar har gett upp så plats finns det.
2024-05-08, 00:01
Medlem
Bibliotekskorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Ja men det han menar är att han kommer att få hat oavsett hur han beter sig mycket pga hans hudfärg. Så han skiter i det. Och säg inte att det inte är sant. Finns inte en enda mörkhyad person som har varit i tv som inte har blivit kallad n ordet och fått utstå hat
Han har nog rätt i grund och botten att det kommer finnas iditoter som säger äckliga grejer oavsett vad han gör (samma sak med Pelle som är gay och diverse andra med avvikelser i utseende eller beteende) men att se det som en carte blanche att "inte behöva tänka på hur man beter sig för det kommer hända oavsett" är antingen en cope på att man vet att man beter sig dåligt och inte vill bemöta sig själv och sin egen del i det, eller bara rakt av korkat.
2024-05-08, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inkommer
Knappast. Ingen seriös läkare skulle ställa en diagnos utifrån några klippta Robinsonavsnitt.
Häxdoktorer och feminister gör så.
Instämmer igen. Bedrövligt hur folk på flashback sitter framför sina skärmar och ställer diagnoser på Pål. Även andra har tilldelats några bokstäver inklusive jag själv. Dessutom framhåller dom i sina inlägg hur godhjärtade dom är men trakasserar den som har en annan åsikt. Har rekommenderat facebok till flertalet där alla följer strömmen och tycker exakt likadant.
2024-05-08, 00:05
Medlem
Bibliotekskorts avatar
Sen har jag full respekt för att den känslan att hur man än gör finns det folk som kommer ge en hat hur gott man än gör är något som säkert bygger över år och absolut kan "brista" rent känslomässigt men hans fula spel har varit konsekvent sen början och det grundas mer i att han försöker vara listig på ett fult sätt och tidigare hade en illusion om att han och Fredrik var shot callers. Dom paktade dessutom aktivt mot Marcus på nån otroligt lös grund att han var "psykopat" så att nu påstå att Marcus skulle ogilla Rooble för att han är svart känns otroligt tunnt
2024-05-08, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bibliotekskort
Han har nog rätt i grund och botten att det kommer finnas iditoter som säger äckliga grejer oavsett vad han gör (samma sak med Pelle som är gay och diverse andra med avvikelser i utseende eller beteende) men att se det som en carte blanche att "inte behöva tänka på hur man beter sig för det kommer hända oavsett" är antingen en cope på att man vet att man beter sig dåligt och inte vill bemöta sig själv och sin egen del i det, eller bara rakt av korkat.
Jag hör dig. Men på samma gång så ska det inte stoppa honom från att vara den han är. Många gånger så måste svarta personer i tv vara helt perfekta. Vara jätte trevliga, inte trampa någon på tårna för att inte vara the angry black person osv. Bara för att inte ses som ett hot och inte få hat, trots det lär man få det ändå. Och det är frustrerande. Det är väl där hans mentalitet kommer att han skall vara den han är osv. Han har egentligen inte gjort något elak förutom ha paktat tidigt och hårt i början. Vilket många andra deltagare har gjort med.
2024-05-08, 00:13
Medlem
Bibliotekskorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Jag hör dig. Men på samma gång så ska det inte stoppa honom från att vara den han är. Många gånger så måste svarta personer i tv vara helt perfekta. Vara jätte trevliga, inte trampa någon på tårna för att inte vara the angry black person osv. Bara för att inte ses som ett hot och inte få hat, trots det lär man få det ändå. Och det är frustrerande. Det är väl där hans mentalitet kommer att han skall vara den han är osv. Han har egentligen inte gjort något elak förutom ha paktat tidigt och hårt i början. Vilket många andra deltagare har gjort med.
Där är jag enig. Jag delar inte din bild att han inte gjort något elakt, han har varit rätt inkonsekvent (rytit ifrån när andra vunnit/firat för att sedan skratta folk rätt i ansiktet när rollerna vart ombytta) men i stort håller jag med i det du säger. Dock måste man ju då även få dömas liksom alla andra för att man är sig själv, men är med dig att det finns ett extra lager press att framstå "bättre" när man är i minoritet.
2024-05-08, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bibliotekskort
Sen har jag full respekt för att den känslan att hur man än gör finns det folk som kommer ge en hat hur gott man än gör är något som säkert bygger över år och absolut kan "brista" rent känslomässigt men hans fula spel har varit konsekvent sen början och det grundas mer i att han försöker vara listig på ett fult sätt och tidigare hade en illusion om att han och Fredrik var shot callers. Dom paktade dessutom aktivt mot Marcus på nån otroligt lös grund att han var "psykopat" så att nu påstå att Marcus skulle ogilla Rooble för att han är svart känns otroligt tunnt
Det där stämmer inte överhuvudtaget. Han har inte påstått någonstans att Marcus inte gillar honom för att han är svart. Han syftade mer på att han kommer få hat oavsett och att han inte bryr sig. Och mycket pga han är svart. Han sa inget om att Marcus inte skulle gilla han för att han är svart. Mer att Marcus som är en privilegerad vit kille från Lidingö inte behöver säga till han att han skall tänka på hur han blir porträtterad i tv. Vilket är sant. Det är inte hans sak. Det är inte bara Rooble och Fredrik som hade problem med Marcus. Många i laget har ju sagt att Marcus var rätt shady och paktade med ALLA i början. Den som sa att Marcus var psykopat var Lars. Jag kan förstå att man tycker att Marcus är shady. Han går ju till Rooble och andra och säger att Rooble behöver tänka på hur han blir framstod som när han är vän med Pål och det är ingen fin kommentar. SPeciellt när han går och säger de till flera i ön. Det är manipulativt.
2024-05-08, 00:16
Medlem
Bibliotekskorts avatar
Har sagt mitt om honom nu snart men finner det också väldigt ironiskt när Rooble skriker åt Marcus att "Inte snacka skit om mig när jag inte är med" när det är typ, ordagrant allt han gjort om andra dag ett, om än kanske inte med samma glöd som Marcus kom in med nu. Dock unnar jag honom att han nog mer slängde ur sig det som något man sagt hemma i det civila livet men höjde ändå ett ögonbryn

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in